Mene takaisin siihen maahan, josta tulit, kerta et selvästikään ole suomalainen.Anghorn kirjoitti:Ei sitä juomista nyt överiksi tarvitse vetää.Mailia kirjoitti: Ei Alkosta haeta kuohuvaa. Sieltä haetaan jotain johon kuolee tai ainakin toivoo että olisi kuollut seuraavana aamuna.
Viina on viisasten juoma
-
Re: Koulussa ja välitunnilla
Viesti Kirjoittaja Mailia »
-
Viesti Kirjoittaja thoug »
Alkosta nimenomaan haetaan kuohuvaa ja ehkä muitakin viinejä. Viskit, konjakit sekä kirkkaat tuodaan laivalta; saa isompina ja halvempina pakkauksina.Mailia kirjoitti: Ei Alkosta haeta kuohuvaa. Sieltä haetaan jotain johon kuolee tai ainakin toivoo että olisi kuollut seuraavana aamuna.
Nää alkoholi jutut ei välttämättä kyllä sovi tänne välitunnille
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Nikon D500, Nikkoreita +
-
Re: Viina on viisasten juoma
Viesti Kirjoittaja Anniel »
http://www.iltasanomat.fi/a/1288492670743
Nih!
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Autokauppiaan ei pidä ajella sisällä niitä myyntiartikkeleitaan paikoilleen, jos on ollut kosteat tanhut illalla.Anniel kirjoitti:Hämeen poliisi tiedottaa: Juovuksissa ei saa ajaa sisällä eikä ulkona!
http://www.iltasanomat.fi/a/1288492670743
Nih!
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Eikös noiden kauppalaatujen toimittajat ole lähinnä noita paikallisia lestinheittäjiä... Alkosta haetaan sitten lähinnä täydennystä viinikaappiin ja möttöset ja keltaiset lesket juhlallisempiin hetkiin.Mailia kirjoitti: Ei Alkosta haeta kuohuvaa. Sieltä haetaan jotain johon kuolee tai ainakin toivoo että olisi kuollut seuraavana aamuna.
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Näin se on ymmärrettäväPeitsamo kirjoitti:Päivi Räsänen ei halua minun nauttivan alkomahooliajuomia. Täten minun pitää ilmeisesti hakea kaikki terävät ym. Viron laivalta
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Itse kävin perjantaina... ja myös tänään, lauantaina, Alkossa
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Milloin kukaan on ottanut kristillisdemokraattia tosissaan?Peitsamo kirjoitti:Päivi Räsänen ei halua minun nauttivan alkomahooliajuomia. Täten minun pitää ilmeisesti hakea kaikki terävät ym. Viron laivalta
-
Edellisen viikonlopun "ostokset" tein Silja Symphonylla, mutta nyt piti vierailla A-liikkeessä, pitäähän sitäPeitsamo kirjoitti:Veroelätit kiittävät ja kumartavat. En siis minä. Tai siis olen siitä tyytyväinen, että ostat viinakset verollisena Suomesta ja omalta osaltasi hellität verotaakkaani
Kreikkaa tukea

-

-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Minun mielestä nuo porauslauttareissut tulee lopulta törkeän kalliiksi, lääkekuureineen ja oikeudenkäyntikuluineen.Jussi68 kirjoitti:Edellisen viikonlopun "ostokset" tein Silja Symphonylla, mutta nyt piti vierailla A-liikkeessä, pitäähän sitäPeitsamo kirjoitti:Veroelätit kiittävät ja kumartavat. En siis minä. Tai siis olen siitä tyytyväinen, että ostat viinakset verollisena Suomesta ja omalta osaltasi hellität verotaakkaani
Kreikkaa tukea
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Kun lähtee perheen (allekiroillut, vaimo och 2 x tytär) kanssa p-lautalle, ei noista kustannuksista ole pelkoaTauvo kirjoitti:Minun mielestä nuo porauslauttareissut tulee lopulta törkeän kalliiksi, lääkekuureineen ja oikeudenkäyntikuluineen.Jussi68 kirjoitti:Edellisen viikonlopun "ostokset" tein Silja Symphonylla, mutta nyt piti vierailla A-liikkeessä, pitäähän sitäPeitsamo kirjoitti:Veroelätit kiittävät ja kumartavat. En siis minä. Tai siis olen siitä tyytyväinen, että ostat viinakset verollisena Suomesta ja omalta osaltasi hellität verotaakkaani
Kreikkaa tukea
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
tuossa on villakoiran ydin. Kossun kaikki ottaa tosissaan joten viina on vakava kilpailija heille.Mailia kirjoitti: Milloin kukaan on ottanut kristillisdemokraattia tosissaan?
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Valitettavan usein alkoholikeskusteluissa nähdään vain äärilaidat, ja niin näkijöinä, tekijöinä kuin kommentoijina ovat samat ihmiset - tässäkin blogistilla on jyrkkä kanta asiaan, ja helposti arvattavissa olevan syyn blogisti kertoo lopussa itse.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Alkoholi piiloon myyntipisteissä
Keskustelu alkoholin käytön opettamisesta osana kotikasvatusta ja entistä tehokkaampien päihteiden tuomisesta ruokakauppaan käy aktiivisena. En voi kuin hämmästellä sitä, että miten tunteella päihteiden käyttöä osana normaalia elämää halutaan korostaa.
Kukin tietysti määrittelee normaalin elämän oman elinympäristön ja tapojensa mukaan. Itselleni päihteetön elämä ja päihteettömän elinympäristön mahdollistaminen myös omille lapsilleni on normaalia. Päihteettömät ihmiset - heidän teot, sanat ja tunteet ovat aitoja.
m.o.t.Entisenä alkoholin suurkuluttajana – vaikkakin kansallisen standardin ”normaalin” käytön rajoissa – tiedän mistä puhun.
Tässä toinen, joka luulee tietävänsä mistä kirjoittaa - että nimenomaan suomalaisuuteen tiivistyy alkoholin haittakäyttö; häntäkin oikaistaan blogin kommenteissa, mutta eipä taida tieto mennä perille.
Ylistetäänkö Suomessa humalatilaa?
Clements varmaan liikkuu eri piireissä, eikä juuri lue uutisia, sillä tuntuu oudolta, ettei brittien humalahakuinen juominen ole koskaan tullut hänen tietoonsa.Kirjailija, historioitsija ja kääntäjä Jonathan Clements luuli tulevansa Suomeen vain puhumaan faneille kirjoistaan, mutta päätyikin naimisiin suomettaren kanssa. Jyväskylään muutettuaan Clements on joutunut miettimään syvällisesti alkoholia. Vaikka alkoholi on vahvasti läsnä sekä suomalaisessa että brittiläisessä yhteiskunnassa, Clementsin mielestä tapa, jolla alkoholia käytetään, on maissamme erilainen.
Suomalainen juomakulttuuri näyttää kannustavan ihmisiä ohittamaan juomiseen liittyvät rajoitukset mitä omituisimmin keinoin. Clements luettelee havaitsemiaan merkillisiä keinoja:
Juodaan pohjia ennen kuin mennään baariin,
järjestetään opiskelijabileitä juomakilpailuilla
...
Ne näyttävät brittiläisissä silmissä kumman keskenkasvuisilta...juodaan aina niin paljon että sammutaan. Kieltämättä, kumman keskenkasvuista.
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Noo saipahan äijä jotain pitkin nenänvartta katseltavaa. Toinen on Roman Schatz, josta tuli jotain siirryttyään Saksasta naureskelemaan suomalaisille. Suomalaiset on tietty ihan soikeana, kun joku ulkomaalainen kertoo niille kuinka pellejä ne on.
-
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka