En ole väistellyt mitään, olen kirjoittanut asiasta paljon enemmän kuin Hompussa aktiivimallia puolustelevat, ja olen suoraan sanonut, että Tanskan mallista puhuminen tämän tuoreen Suomen aktiivimallin suhteen ei sovi, koska Tanskasta on poimittu vain työttömiä päähän potkivia osia, eikä työllistymistä tukevia osia lainkaan. Vertailu pelkästään työttömien määrässä per virkailija on riittävä kertomaan millä tasolla ja mikä tavoite aktiivimallilla on - ja Vartiainenkin on sen myöntänyt. Tämä sama asia on ollut valtakunnan mediassakin esillä, lienet huomannut - oletko ilmoittanut myös niihin, että näin ei saa sanoa? Ja millaisia kirsikoita olen muka mielestäsi poiminut?daystar3 kirjoitti:Feidaaminenhan siis tarkoitti oman kestämättömäksi osoitetun position häivyttämistä, maalitolpan siirtoa, väistelyä. Ei esimerkiksi ole kovin mielekästä syyttää hallitusta kirsikanpoiminnasta jostain mallista, jos suhtautuu asiaan itse samoin. Ottaisit sen huolenpidon, muttet velvollisuuksia. Hallitus ottaisi ne velvollisuudet, muttei huolenpitoa. Sama asia. Se, ettet tunne koko mallia, on aika heikko puolustus. Sitten ei pitäisi varmaan sanoa mitään suurella rintaäänellä.arisel kirjoitti:Mitähän tällä sitten mahdat tarkoittaa..?daystar3 kirjoitti:mutta älä feidaa.
En ole Tanskan malliin niin tarkasti tutustunut, että voisin sanoa hyväksyväni kaiken, mutta josko odotetaan, että hallitus korjaa valheensa Tanskan mallista tai poimii Tanskasta omaan malliinsa edes jotain työttömille hyödyllistä? Esimerkiksi työttömiä per virkailija -suhde on pahasti metsässä - Suomessa on yhdellä [...…]. En ymmärrä miten sellaista voi arvostaa, kun kyseessä on kansakunnalle puhtaasti haitallinen toimija. Olen kysellyt muutamaan kertaan Vartiaisesta saatujen hyötyjen perään - onko sellaista olemassa? Työttömien solvaaminen ei sitten ole kansakunnalle hyödyllistä.
Mikäli Homppuun voisi kirjoittaa vain lain täsmälleen tuntevana, et sinäkään kirjoittaisi mitään. Tyypillistä sensurointihalua tällä foorumilla, kun joku kirjoittaa omaa maailmankatsomusta tai mielipidettä häiritsevää tekstiä. Tavallisesti asia ilmenee myös käyttämällä sanoja "kateus", "sosialisti/kommunisti" tai jopa niinkin solvaavaa kuin "demari". Onneksi sinä et ole sellaiseen sortunut, sitä arvostan.
Kommenttini Vartiaisesta ja muista loisista juontuvat siitä, että nämä toisten työn varassa kelluvat itsetietoiset paskaläjät käyttävät ensin aikansa luodakseen heikossa asemassa olevia ihmisiä kurjistavia ja käytännössä lopulta tappavia lakeja, ja vielä käyttävät asemaansa ja mahdollisuuttaan saada oman mielipiteensä näkyvästi mediassa esille siihen, että solvaavat näitä valheellisin perustein - miten sellaista toimintaa voi arvostaa? Mikäli Vartainen pitäisi turpansa kiinni mediassa meuhkaamisen sijaan, olisi minunkin kommentointini hänestä vähäisempää - eikä sitä nytkään paljoa ole, hyvänen aika sentään, muutama kommentti.daystar3 kirjoitti:En minä ole puolustanut "kovasti" Juhana Vartiaista. Olen vain tuonut esille toisen epäloogisuutesi:, että jos vihaisesti tuomitset hänet jonain elättiloisena, samalla periaatteella tuomitset sitten koko valtiohallinnon ja tiedeyhteisön, muun muassa. Mitä hyötyä Sixten Korkmannista on ollut? Kerroin jo eräänä Vartiaisen saavutuksena keynesläisyyden introamisen Suomeen. Ehkä ongelma tässä on vähän se, ettet noteeraa saamiasi vastauksia. Kyselet uudelleen. Lienee samaa tilannetta kuin tuossa Tanskan mallissa. Et sinä ole yhtä ainutta Vartiaisen kirjaa tai tekstiä lukenut, etkä siten juuri tiedä mistä puhut. Hyvinvointivaltio ja markkinatalous ovat keskinäisessä riippuvuussuhteessa aina Vartiaisen teksteissä, ei ole toisen hyvinvointia ilman toisen menestystä. Ongelma on validi. En minä samaa mieltä ole kaikessa, silti voi inhottaa tuollainen harrastamasi sokea mollaaminen. Ihmisten tulisi edes hilppasen ymmärtää kuinka samaa asiaa voi katsoa eri perspektiiveistä perustellusti ja voida olla silti eri mieltä – perustellusti. Semmoista kutsutaan keskusteluksi.
Työttömät eivät ole tehneet mitään pahaa - heidän onnettomuutensa on vain se, että ovat joutuneet työttömiksi. Jos jollakulla on tuuri säilynyt parempana ja sen turvin solvataan huono-onnisempia, ei se tee solvaajista parempia ihmisiä, vaan huonompia, joiden arvostaminen on yksinkertaisesti typerää, sillä työttömän tai heikko-osaisen asemaan voi joutua kuka tahansa kohtalon pyörän pyörähtäessä ikävään suuntaan. Sama voi koskea sinua tai ketä tahansa nykyisen kurjistamispolitiikan kannattajaa - ja niin on jo käynytkin, kuten mm. Harri Jaskari blogissaan on kertonut. Siis myös kokoomuslaisen kansanedustajan kaverit ovat vaaravyöhykkeellä - mikä oikein onkin.