arisel kirjoitti:Palautetaanko palomiestenkin eläkeikä sinne misä se oli?
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Miksi? Töitä ei kuitenkaan ole kaikille. Jätetäänkö nuoret "kypsymään" kymmeneksi vuodeksi ennen työuran aloittamista?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Palomiehillä tuo ikä on riskitekijä. Lentejille samalla eläkeikä sinne 65v. Veikkaan, että Finnairi olisi konkurssissa vaikka Thaimaaseen pääsisi Eurolla Jyväskylästä. En minä tahdo ikäloppua lentäjää kuten en lääkäriäkään. Sellainen 50v lekuri on hyvä, mutta vanhemmat alkaa olemaan epäilyttäviä.
Töitä ei todellakaan riitä kaikille tulevaisuudessa. Kun nyt ei tahdo riittää niin ei riitä tulevaisuudessakaan. Ellei tule joustoja kummaltakin puolelta. Valtio tekee vuokrafirman jonne jokainen kansalainen kuuluu. Työttömyyspäiviltä saa korvauksen, mutta tehdään laki, että vähintään 2 työpäivää pitää olla viikossa. Kyllä tuo minulle kävisi, että 2pv töissä ja 3pv työttömänä josta korvaukset. Jokaiselle töitä ja eläkeikää voidaan nostaa, koska kyllä monikin jaksaa 1-2pv viikossa töitä tehdä. Yli 65v kohdalla väsymys kyllä kasvaa. Näin ollen eläkettä ei ole ollenkaan vaan maksetaan sillä työttömyyskorvauksella se loppu elämä.
deissi kirjoitti:Eläkeiän nosto on kylmä realiteetti. Kyllä minä sitä kannatan, vaikkei se mukava juttu olekaan.
Eikö samalla realiteetillä voitaisi ajatella, että meitä on maapallolla liikaa. Posautetaan ydinpommi. Ei ole mukava juttu, mutta kun se realiteetti. Tässä eläkeiän nostossa on kyse vain rahasta ja ahneudesta.
Miksi kannattamaan asiaa mikä ei ole mukava juttu? Ihmiset eivät tule jaksamaan töissä niin pitkään. Ketutus kasvaa duunareiden keskudessa.
Näissä hommissa jaksaa 65-70v asti.
- Kirjastotyöntekijä (kokemusta)
- Toimistotyö / Sihteeri (kokemusta)
- Mikrotuki ja asennus (kokemusta)
- Toisen asteen Opettaja (kokemusta)
Näissä ehkä jaksaa
- Postimies (kokemusta)
- Kaupankassa (kokemusta)
- Leipuri (kokemusta)
- Puutarhanhoito (kokemusta)
- Kaapeliapina / metalliasennukset (kokemusta)
- Maalarina (kokemusta)
Näissä ei jaksa
- Vuorotyö tehtaassa (kokemusta)
- Vuorotyö Varastotyö (kokemusta)
- Säkkienkanto ja muu nostohomma. Eli toimia pelkkänä lihaksena (kokemusta)
- Tukkimetsä yms hommat (kokemusta)
Jossain kirjastossa jaksaa helposti, Mikrotuet ja opettajan hommat menee myös, koska työ on kevyttä. Toisaalta minä kyllä rasitun istuessa enemmän kuin seisoessa. En tiedä sitten 30v päästä.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.