Miehelle kello
-
Re: Miehelle kello
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Tuo sinun vertauksesi menee metsään siinä, että se lasinpala messinkisormuksessa vrt. timatti kultaisessa sormuksessa koskee ulkonäköä - ei sitä, mitä sisältä löytyy. Minä siis käsittelin puhtaasti tilannetta, jossa kvartsikoneistollinen on ulkonäöllisesti tilanteeseen sopiva ja tyylikäs. Unohdetaan kokonaan nyt Suunnot ja G-Shockit tästä, minä en niihin viitannut.hatey kirjoitti:^ Koska se sähkömoottori on kellon kopio. Se on vähän sama kuin taidokkaasti hiottua lasinpalaa messinkisormuksessa kuvittelisi timantiksi kultaisessa sormuksessa. Siksi. Ajannäyttäjänähän se sähkömoottori toimii ihan hyvin, kuten vaikkapa kännykän näyttö. Mutta ei se kello ole.
Tässä kun on muutenkin yleisesti viitattu kelloihin koruina, niin voisi hyvinkin sanoa, ettei muulla ole väliä, kuin sillä ulkonäöllä. Ei sillä, onko se kello vai "kello"? Jos sitä kelloa ei pintapuolisesti tunnista mekaaniseksi tai kvartsiseksi, mutta se on silti tyylikäs sekä tilaisuuteen sopiva, niin miksi sen pitäisi olla juuri mekaaninen, kvartsikoneistollisen lähennellessä (joidenkin reaktioiden perusteella) lähes pyhäinhäväistystä.
EDIT: Jos joku nyt kuitenkin haistaisi, ettei kädessäni heilu mekaanisella koneistolla varustettu kello ja ihmisarvoni hänen silmissään yhtäkkiä putoaisi... Pitäkööt tunkkinsa.
[disclaimer]Don't get me wrong, omassakin ranteessa heiluu juhlatilaisuuksissa Certinan mekaaninen kello. Sitä tosin ei suinkaan ole koneiston takia valittu, vaan ulkonäön. Vapaa-ajalla (ja töissä, meillä ollaan casual

-
Viesti Kirjoittaja jjari »
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Ja se sitten pilaa koko jutun? Parin sentin mittainen tikku ja sen liike?jjari kirjoitti:Kyllähän tuon mekaanisen kellon ulkonäöstäkin tunnistaa. Ainakin jos sekuntiviisari on näkyvissä.

Kai tuo sitten pitää jokaista pilkunnussijaa varten tarkentaa:
Jos sitä kelloa ei pintapuolisesti yleisilmeestä (unohtaen pikkutarkat sekuntiviisarin tarkastelut) tunnista mekaaniseksi tai kvartsiseksi, mutta se on silti tyylikäs sekä tilaisuuteen sopiva,...
-
Viesti Kirjoittaja Aries »
-
Ei lainkaan metsään. Sähkömoottori joka yrittää näyttää kellolle, on aivan sama kuin tekotimantti joka yrittää näyttää timantille. Hieno laadukas mekaaninen kello on myöskin koru. Ja sähkömoottori, joka yrittää näyttää korulle, on kopio. Eri asia on sitten ne mustatcasiot jotka ovat ulkonäöksellisestikin sitä mitä ne ovat oikeasti, pelkkiä ajannäyttäjiä.carrbon kirjoitti:Tuo sinun vertauksesi menee metsään siinä, että se lasinpala messinkisormuksessa vrt. timatti kultaisessa sormuksessa koskee ulkonäköä - ei sitä, mitä sisältä löytyy. Minä siis käsittelin puhtaasti tilannetta, jossa kvartsikoneistollinen on ulkonäöllisesti tilanteeseen sopiva ja tyylikäs. Unohdetaan kokonaan nyt Suunnot ja G-Shockit tästä, minä en niihin viitannut.hatey kirjoitti:^ Koska se sähkömoottori on kellon kopio. Se on vähän sama kuin taidokkaasti hiottua lasinpalaa messinkisormuksessa kuvittelisi timantiksi kultaisessa sormuksessa. Siksi. Ajannäyttäjänähän se sähkömoottori toimii ihan hyvin, kuten vaikkapa kännykän näyttö. Mutta ei se kello ole.
-
Viesti Kirjoittaja rodchop »

Tietysti niita hyva olla pari erillaista eri tilanteisiin & vaatetuksiin. Pukukellona voi jopa kvartsi menna (hetkellisesti)
Samoin LP ainoa oikea musiikki formaatti & moottoripyoran pitaa olla ilmajaahdytteinen.
Ei jengilla nykyaan mitaan tyylia, tuulipuku niskassa & joku bluetooth harpake korvan takana, naurettavaa
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Oooh..... Guru.rodchop kirjoitti:Ainoa oikea kello on mekaaninen (aamen) Loput jotain muuta, ehkapa ajan nayttajiaKyllahan kello pitaa ranteessa olla.
Tietysti niita hyva olla pari erillaista eri tilanteisiin & vaatetuksiin. Pukukellona voi jopa kvartsi menna (hetkellisesti)
Samoin LP ainoa oikea musiikki formaatti & moottoripyoran pitaa olla ilmajaahdytteinen.
Ei jengilla nykyaan mitaan tyylia, tuulipuku niskassa & joku bluetooth harpake korvan takana, naurettavaa
Olette hieno mies.
(lainauksen kursivointi - hatey)
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Merimiehet. Aikoinaan ei ollut tarkkoja kelloja ja merillä ei osattu suunnistaa kunnolla. Briteillä oli tästä syystä kilpailu tarkasta kellosta, jonka avulla voisi suunnistaa oikein. Nykyisin tarkka aika on tarpeen televisiossa ja radiossa. Lähetyksen toteuttaminen on sekuntipeliä. VR voisi ottaa tästä oppia.KunkkuJ kirjoitti:-- Kuka niitä sekunteja tarvitsee elämässään?
Muuten keskustelussa haiskahtaa snobismi. Miten hyvän aiheen voi pilata moisella?
-
Sä puhut snobismista ihan niinku se ois huono asia?Mikael K. kirjoitti:Merimiehet. Aikoinaan ei ollut tarkkoja kelloja ja merillä ei osattu suunnistaa kunnolla. Briteillä oli tästä syystä kilpailu tarkasta kellosta, jonka avulla voisi suunnistaa oikein. Nykyisin tarkka aika on tarpeen televisiossa ja radiossa. Lähetyksen toteuttaminen on sekuntipeliä. VR voisi ottaa tästä oppia.KunkkuJ kirjoitti:-- Kuka niitä sekunteja tarvitsee elämässään?
Muuten keskustelussa haiskahtaa snobismi. Miten hyvän aiheen voi pilata moisella?
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Snobismi on nousukkuutta, pinnallisuutta ja sieluttomuutta. Ainoa merkitsevä seikka snobin mielessä on se näkyykö kello ja onko tukka hyvin. Snobismi on toiselta planeetalta eikä sillä ole laadun kanssa mitään tekemistä. Jo tästä pitäisi käydä ilmi, että arvostan laadukkaista kelloja mutta en snobbailua. Siksi minua ärsyttääkin, kun hyvä keskustelu on pilattu moisella. Paras paikka päteä olisi Hollywood. Siellä snobismista on tehty taidetta ja pinnallisuus on hyve. O tempora, o mores.jjari kirjoitti:
Sä puhut snobismista ihan niinku se ois huono asia?
-
Vaikka mun kommentissa oli puolet huumoria niin täytyy myöntää että tällaisena palkkatyöläisenä tykkään yrittää näyttää hieman paremmin toimeentulevalta kuin mitä oikeasti olen. Usein tosin huonolla menestyksellä. Ehkä siinä on kyse pariutumisvietistä. Mene ja tiedä.Mikael K. kirjoitti:Snobismi on nousukkuutta, pinnallisuutta ja sieluttomuutta. Ainoa merkitsevä seikka snobin mielessä on se näkyykö kello ja onko tukka hyvin. Snobismi on toiselta planeetalta eikä sillä ole laadun kanssa mitään tekemistä. Jo tästä pitäisi käydä ilmi, että arvostan laadukkaista kelloja mutta en snobbailua. Siksi minua ärsyttääkin, kun hyvä keskustelu on pilattu moisella. Paras paikka päteä olisi Hollywood. Siellä snobismista on tehty taidetta ja pinnallisuus on hyve. O tempora, o mores.jjari kirjoitti:
Sä puhut snobismista ihan niinku se ois huono asia?
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja rodchop »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja skip »
En tiedä millaisia mekaanisia kelloja on, jotka ottavat käyttövoimansa liike-energiasta, mutta itse pidän Seikon Kinetic tekniikkaa erittäin hienona ja myös hyödyllisenä. Tosin olen insinööri, joten ehkä myös sen takia tämänlainen kello on mielestäni kiehtova.
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Ai jaa?jjari kirjoitti:Kyllähän tuon mekaanisen kellon ulkonäöstäkin tunnistaa. Ainakin jos sekuntiviisari on näkyvissä.
http://www.youtube.com/watch?v=M2FkD1QUc4w
http://www.youtube.com/watch?v=7oofGqqlEDI
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Viesti Kirjoittaja darthmother »
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
-
Arvasin. No korjataan että 99,9999% tapauksista tunnistaa.Sleepperi kirjoitti:Ai jaa?jjari kirjoitti:Kyllähän tuon mekaanisen kellon ulkonäöstäkin tunnistaa. Ainakin jos sekuntiviisari on näkyvissä.
http://www.youtube.com/watch?v=M2FkD1QUc4w
http://www.youtube.com/watch?v=7oofGqqlEDI
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Siitähän tässä juuri on keskusteltu, ja näyttää siltä että monen mielestä kaikki mikä vivahtaakaan sähköön on yhteiskuntakelvottomuuden merkki.skip kirjoitti:Mites sakki suhatutuu kellon voimanlähteeseen?
Ihan fiksuhan tuo systeemi on - kyseessä on siis kvartsikello jonka akkua ladataan liike-energialla - mutta minusta paristonvaihto joskus kerran viidessä vuodessa ei ole mikään oleellinen vaiva. Kineticinkin lataussysteemi saattaa tarvita jossain vaiheessa huoltoa tai akku vaihtoa. Itse harkitsin vakavasti Kinetic-malleja edellisen kello-ostoksen yhteydessä, mutta otin sitten erinäisistä syistä kuitenkin mekaanisen.Itse tykkään, että kello on "huoleton", enkä todellakaan pidä pattereiden vaihtamisesta tai kellon vetämisestä, siksi hankin itse Seiko Kinetic kellon, joka siis ottaa käyttövoimansa liike-energiasta. Kello myös menee nukkumaan, jos on tarpeeksi kauan käyttämättä ja kun sen taas ottaa käyttöön, menee se automaattisesti oikeaan aikaan, päivämäärään ja kuukautta myöten. Tuntuu myös pysyvän yllättävän hyvin ajassa, vaikka onkin "erikoinen" systeemi. Muistaakseni olen kaksi kertaa säätänyt aikaa kohdilleen sinä aikana kun kellon olen omistanut (n. 4 vuotta) ja silloinkin joitain sekunteja.
Useimmat mekaaniset kellot. Aina kun näet sanan "automatic", kyseessä on mekaaninen kello joka varastoi liike-energiaa jouseen. Käsin viritettäviä ei juurikaan enää tehdä. Käyttövoimaa jousessa riittää ehkä joitakin päiviä, eli kovin pitkään mekaanisia ei voi laskea pois ranteesta tai kello pysähtyy. Siinä kvartsikellot ovat huomattavasti parempia. Kineticienkin pienet akut kestävät luokkaa viikkoja tai kuukausia ilman lisälatausta.En tiedä millaisia mekaanisia kelloja on, jotka ottavat käyttövoimansa liike-energiasta
-
Itseasiassa kapasiittoria ladataan, ei akkua. En tunne elektroniikkaa tarpeeksi kertoakseni mikä on kapasiittori.Sleepperi kirjoitti:kyseessä on siis kvartsikello jonka akkua ladataan liike-energialla
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Pieni lähdekritiikin poikanen voisi olla nyt paikallaan. Minun oli huomattavan vaikeaa erottaa tuota blogikirjoitusta vitsistä. Etenkin siinä kohtaa, kun kirjoittaja maalailee miten Yksi Oikea Kellobrändi yhdistää kantajansa autourheiluun ja Toinen Oikea Kellobrändi yhdistää kantajansa syvänmerensukellukseen. Nämäkö olivat sitten ne herrasmiehille sallitut harrasteet?Aries kirjoitti:Heh, hyvä taistohan tästä saatiin
Tuossa hieman pohdittavaa kellovalinnasta: http://fere.fi/thin_man_kelloetiketti_haltuun.php
Mielestäni tuossa blogikirjoituksessa kiteytyy hyvin se, mitä itsekin olen yrittänyt sanoa: töissä/virallisissa paikoissa ollaan mekaaninen kädessä, urheillessa, mökillä, jne taas kvartsi on hyväksyttävää ja monesti ainoa vaihtoehto.
Lisäksi skeptisempi saattaisi nähdä kirjoituksen näin: kirjoittajan mielestä Oikeita Kelloja ovat kallis kello, toinen kallis kello, törkeän kallis kello... ja blogin takana olevan firman edustaman merkin keskihintaiset kellot, jotka näyttävät tässä vaiheessa varmaan vaikutusalttiin lukijan silmään tosi hyviltä diileiltä.
Ihan tosissaanko kulmakarvat kohoavat niissä paikoissa, joissa itse kuljet, jos jonkun ranteessa oleva Patek tai Omega tai Rolex sattuu olemaan kvartsikäyttöinen?
Lisäksi minua kiinnostaisi, mitä tämä tiedostavien etiketti sanoo Seikon Spring Drive -kelloista. Niissähän käyttövoima generoinnista viisarinliikkeeseen asti on siis mekaaninen, mutta ajoitukseen käytetään kvartsikidettä johon tarvittava sähkö generoidaan myös siitä jousesta. Oletan, että Kinetic-kellot joissa viisarin liikuttamiseen käytettävä mekaaninen voima ujutetaan myös sähkömoottorin kautta ovat ainakin pannassa.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka