OmenaOnPunainen kirjoitti:Tätä ei taideta opettaa siellä teologisessa ”tiedekunnassa”, mutta autoilijan pitää ajaa sellaista vauhtia, ihan vuorokauden ajasta riippumatta, että ajoneuvon saa pysäytettyä. Risteyksissä tulee alentaa vauhtia ja suojatie on suojatie ihan sen käyttäjän mahdollisesta juopumustasosta riippumatta. Vain papit pystyvät päättelemään po. tason istuessaan bemareissaan ja mersuissaan...Mikael K. kirjoitti:
Minä olen joutunut väistelemään yleensä keskellä yötä juoppoja, jotka syystä tai toisesta ovat päättäneet urheasti pysäyttää auton täydestä vauhdista hyppäämällä eteen.
Eipä opeteta mutta aiemmassa ammatissani jouduin ajamaan pitkiä matkoja yleensä öisin. Sitä kautta minulle on tullut kohtalainen näkemys siitä mitä autoilija voi oikeasti tehdä, kun joku hyppää satasta liikkuvan auton eteen. Vai oletko nähnyt loogisesti käyttäytyvän juopuneen joskus? Kaupungissa tilanne on erilainen, kun siellä voi arvioida jo etukäteen jalankulkijan käytöksen ja reagoida siihen, kun nopeutta on vähän ja valoa runsaasti. Teepä sama syksyllä vesisateessa keskellä metsää niin näet logiikkasi ontuvan.