Minä aikoinaan ruuvasin tuohon 30 watin tavallisen hehkulampun, kun ei muuta kotona ollut käsillä, ja himmee hän se on. Ihmettelinkin jo, että mitenkäs siihen voidaan jossain suositella max 60 wattia, ja mulla tuommonen tuikku (mukamas 35W).
Täytyypä tänään ostaa siihen tuo oikeenlainen loistelamppu.
Ei niistä wateista muuta tarvitse ymmärtää kuin että niitä on mahdollisimman paljon. Erinomaisen tunnelmavalaisimen saa, kun hankkii muutamia metrejä 3mm paksua volframi- tai grafiittitankoa, ja asentaa sen huoneen poikki niin, että toinen pää on toisessa pistorasiassa, ja toinen pää huoneen toisella puolella sijaitsevassa pistorasiassa. Kodin tavallisesti alimitoitetut sulakkeet kannattaa ennen tätä korvata kunnollisilla 3” galvanoiduilla taloussulakkeilla. Jos on oma asunto, niin sähkötaulunhan voi poistaa kokonaan, ja korvata sen parilla tukevalla kuparikiskolla.
Lihishän on erikoistunut isojen poikien sähköön, aika taitava tuntuukin alallaan olevan...
Omassa kodissani on ihan vain vanhojen tätien sähköä, joten olen karttanut seuraamasta häneltä saatuja neuvoja kodin sähköongelmissa, olivatpa ne neuvot miten oivaltavia tahansa.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Minnin lähivalo rikki ja toisen puolen lähivalon suuntaus hieman pielessä. Uskallanko viedä Fixus-nimiseen korjaamoon, vai onko merkkikorjaamo parempi?
Viimeksi muokannut amanita, 20.11.2013 klo 14.19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Typo... :=(
amanita kirjoitti:Minnin lähivalo rikki ja toisen puolen lähivalon suuntaus hieman pielessä. Uskallanko viedä Fixus-nimiseen korjaamoon, vai onko merkkikorjaamo parempi?
Uskaltaa.
MBP 14" M1 Pro (2021) + MBA M2 (2022) + MBP 13" (mid 2014) + iPad (2022) + iPad (2018) + iPad Air2 + iPhone 16 Pro Max
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.
Älä vie sitä rasata autoasi noin epävarmaan paikkaan! Minä voin tulla vaihtamaan sen polttimon ja säätämään ne valot. Maksutavoista pääsemme varmasti sopimukseen.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Mä onnistuin kerran sohaisemaan sateenvarjolla vanhaan 50-luvun sähkötauluun sillä seurauksella, että muutamasta muustakin kämpästä meni sähköt veks. Soittelin siinä aamulla kuuden aikoihin huoltomiehelle, kun oli pieni epäilys edellämainitusta.
Ainii, hajoshan se sähkömittarikin samalla.
Viimeksi muokannut jani73, 20.11.2013 klo 19.45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
amanita kirjoitti:... ei kylläkään tuon apujaan tarjonneen yli-ikäisen homehatun toimesta!.
YLI-IKÄISEN?! Kannattaisi neidon muistaa, että vielä se vanhuus tulee hänellekin. Sitä paitsi tuo on ikärasismia tuollainen huutelu.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Onneksi ei homekorvaa ole näkynyt mailla eikä halmeilla, mutta Minni saa parhaillaan uudet polttimot. Paikka vaikuttaa asialliselta ja herrat symppiksilltä. Kaffea kaipaisin odotellessa.
Luultavasti pilaavat autosi lopullisesti. Eikö nyt oikeasti olisi kannattanut antaa se rakkaasi hyviin ja luotettaviin käsiin? Tiedäthän, miten osaavat ja hellät kädet minulla on. Miksi et soisi sellaisten käsittelyä autollesikin?
Maksutkin olisimme voineet sopia niin kuin tähänkin asti. Kun meillä molemmilla on sellaista, mitä toinen haluaa, niin raha olisi ollut aivan tarpeetonta tässä yhteydessä.
Viimeksi muokannut KunkkuJ, 21.11.2013 klo 14.24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Äh, en minä mitään haaremia tarvitse. SItä paitsi sinä saattaisit saada syytteen parituksesta, jos sellaisen lauman luokseni järjestäisit. Parempi on, että jatketaan vaan vanhaan malliin. Tosin voisimme kyllä tavata paljon useamminkin, eikö sinustakin?
Minä sitten niin tykkään naisista, joissa on haastetta.
^ No justiinsa juu, näkemyksessä on idea ja siemen, tuanoin totuuden siemen...
Mutta se Fixus oli fiksu paikka, homma hoitui nopeasti, ei ollut kallista ja ukkelit asiallisia ja bonuksena jopa oikein suloisiakin.
Ai mitä? Elekää kuulkaa väittäkää, että ukkelit eivät voi olla suloisia, kyllä ne voivat, joskin päinvastaisiakin esimerkkejä valitettavasti löytyy, täältä ihan läheltäkin!
EDIT: M.O.T. ⬇︎
Viimeksi muokannut amanita, 21.11.2013 klo 15.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Äläs nyt pallo! Yrittänyttä ei laiteta, vai miten sitä sanottiin?
amanita kirjoitti:Mutta se Fixus oli fiksu paikka, homma hoitui nopeasti, ei ollut kallista ja ukkelit asiallisia ja bonuksena jopa oikein suloisiakin.
Hyvähyvä. Nyt näkee taas ajella pimeässä.
Käykäähän te muutkin autoilevat foorumilaiset tarkastuttamassa ajovalonne. Niitä tarvitaan. Minä vaihdan (itse) polttimot aina syksyisin, vaikkeivät olisi edes rikki. Polttimot himmenevät ajan myötä ja vuoden päästä valoteho saattaa olla puolet alkuperäisestä. Pyyhkijän sulat vaihdan pari kertaa vuodessa (tai useamminkin, jos alkaa näkymään kulumisen merkkejä). Molemmat ovat näkyvyyden kannalta tärkeitä. Polttimoissa suosin Philipsiä. Vaikka Philipsin kodinelektroniikka saattaa olla korkeintaan keskinkertaista, niin valaistuksen he osaavat hyvin.
Viimeksi muokannut Don MC, 21.11.2013 klo 18.20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MBP 14" M1 Pro (2021) + MBA M2 (2022) + MBP 13" (mid 2014) + iPad (2022) + iPad (2018) + iPad Air2 + iPhone 16 Pro Max
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.