Tämä on ihan fiksu pointti. Tosi, tosi fiksun polkupyörän saa samaan hintaan kuin tonnin mopon.theinonen kirjoitti:Mopoilun mielekkyydestä voidan olla montaa mieltä. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että olisi parempi sijoittaa nekin rahat vaikka kunnon polkupyörään.
Monella vanhemmalla tuntuu olevan mopo keulinut ja karannut käsistä. Lapsille ostetaan ensin mopot/mopoautot, vuoden päästä kevytmoottoripyörät, puolentoista vuoden päästä maksellaan jo ajokorttia ja siitä puoli vuotta eteenpäin ollaankin jo autokaupoilla. Kyllä se on mukavaa olla nuori nykyään...
Omassa nuorudessani yläasteella, ehkäpä koko koulussa oli vain 2-3 mopoa. Nykyisin niitä on suunnilleen saman verran kuin oppilaita siellä koulussa.
.
Mopotopic
-
Re: Mopotopic
Viesti Kirjoittaja iDock »
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Pienestä moottorista saa kuitenkin vain rajallisen määrän tehoa irti eikä pienellä raketilla ole tarpeeksi työntövoimaa ihmisen nostamiseen ilmaan, saati sitten kuuhun asti.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja iFooni »
iFooni kirjoitti:Onkos muuten ketään tulossa ens lauantaina Allrightin miittiin?
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
Tarvitseeko asiasta useampaan kertaan ilmoittaa pienen viiveen perästä?iFooni kirjoitti:iFooni kirjoitti:Onkos muuten ketään tulossa ens lauantaina Allrightin miittiin?
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
En pitäisi tota hassuna... joltain psykiatrilta voisi löytyä kuvaavampi termiTauvo kirjoitti:Onhan se nyt aika hassua. En kyllä ole kuullut, että kukaan edes kouluikäisenä tuollaista harrataisi.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
JL
Meidän 3-vuotias kömpii joskus isin ja äitin väliin nukkumaan, heti kun neiti nukahtaa, siirrämme hänet takaisin omaan
sänkyynsä... siis 3-vuotias.
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Ajokortit (B, M & T) sain synttärilahjaksi, mutta kulkuneuvot + härpäkkeet niihin on kyllä aina ostettu kesätöistä tienatuilla rahoilla. Myös kaverini ostivat autot ja mopot itse. En sitten tiedä miten jossain Kauniaisissa homma menee.theinonen kirjoitti:Mopoilun mielekkyydestä voidan olla montaa mieltä. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että olisi parempi sijoittaa nekin rahat vaikka kunnon polkupyörään.
Monella vanhemmalla tuntuu olevan mopo keulinut ja karannut käsistä. Lapsille ostetaan ensin mopot/mopoautot, vuoden päästä kevytmoottoripyörät, puolentoista vuoden päästä maksellaan jo ajokorttia ja siitä puoli vuotta eteenpäin ollaankin jo autokaupoilla. Kyllä se on mukavaa olla nuori nykyään...
Omassa nuorudessani yläasteella, ehkäpä koko koulussa oli vain 2-3 mopoa. Nykyisin niitä on suunnilleen saman verran kuin oppilaita siellä koulussa.
.
-
Viesti Kirjoittaja Hieno »
Minun mielestäni oli hyvä että että tämä tuli toisen kerran. Koska en ollut huomannut aikaisempaa viestiä. Itse en todellakaan pääse koska asun näin kaukana.iDock kirjoitti:Tarvitseeko asiasta useampaan kertaan ilmoittaa pienen viiveen perästä?iFooni kirjoitti:iFooni kirjoitti:Onkos muuten ketään tulossa ens lauantaina Allrightin miittiin?
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Kyllä poliiseita on ihan liikaa kun tuollaiseen on aikaa. Ei muuta kuin kenkää, että tekisivät jotain järkevää. Hirveä haloo nousee, jos joku kerrostaloasukki ei saa nukuttua. Itse annoin pari päivää sitten kyytiä yhdelle kuka tuli pihalleni ajelemaan. Kyllä muuten lähti iloisesti karkuun kun vedin keuhkot täyteen ilmaa ja päräytin kiroilevan siilin sanat muutamaan kertaan. Poliisille tuollaisesta on turha soittaa, koska ne ehtisivät kadota viimeistään kun vilkut näkyy. Edes pärrä poliisi ei saisi niitä kiinni. Harmi, ettei minulla ole nyt mitään monttupyörää, että voisi ajaa jannut kiinni ja antaa tukkapöllyä. Itse kun tunnen maastot aika hyvinthoug kirjoitti:http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... ilun_aihe/
Eiköhän tuolla saa karsittua pahimpia. Pitäisi kyllä mitata oman pyörän dB:t kun maahantuovat saman merkin pyöriä, joilla ei edes vakioina ole asiaa ahvenistolle 95dB rajoituksen takia.

Kyllä muuten nuo uudetkin skootterit pitää hirveetä ääntä. Kuullostaa kuin rikkinäinen akkuporakone vetelisi viimeisiään. Ääni on niin rasittava, että käy hermoille. Ei mankissa tai jossain moottoripyörässä sellaista kissan teurastus ääniä ole.
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
-
Viesti Kirjoittaja hks »
Suurempi ongelma on kyllä keskustassa ne möykkäävät juopot, siksipä haistatin pitkät keskustalle ja muutin luonnonrauhaan omakotitaloon. (2km päähän toristaTauvo kirjoitti:^ Juuri noiden ilman minkäänlaista äänenvaimennusta kaahaavien Harrikoiden ja kiinalaisten kyykkypyörien vuoksi olisin valmis äänestämään hidastetöyssyjen puolesta koko Turun keskusta-alueelle. Jos poliiseilla oikeasti olisi sakotuskiintiöitä ja halua saada kirjoittaa mahdollisimman monelle sakot, ei tarvitsi kuin 15min seistä fööni kädessä Linnankadun ja Kristiinankadun kulmassa illalla. Kaksi autoa kymmenestä liikkuu silloin rajoitusten mukaan. Yksikään moottoripyörällä liikkuva ei näin toimi.

-
Viesti Kirjoittaja thoug »
Taas 99% moottoripöyräilijöistä pilannu kaikkien loppujen maineen!!Tauvo kirjoitti: Kaksi autoa kymmenestä liikkuu silloin rajoitusten mukaan. Yksikään moottoripyörällä liikkuva ei näin toimi.
Nikon D500, Nikkoreita +
-
thoug kirjoitti:Taas 99% moottoripöyräilijöistä pilannu kaikkien loppujen maineen!!Tauvo kirjoitti: Kaksi autoa kymmenestä liikkuu silloin rajoitusten mukaan. Yksikään moottoripyörällä liikkuva ei näin toimi.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
Puhutte asiaa. Mä en pysty käsittämään että mikä siinä kuulovaurion aiheuttavassa pakoputkessa on niin hienoa?Tauvo kirjoitti:^ Juuri noiden ilman minkäänlaista äänenvaimennusta kaahaavien Harrikoiden ja kiinalaisten kyykkypyörien vuoksi olisin valmis äänestämään hidastetöyssyjen puolesta koko Turun keskusta-alueelle. Jos poliiseilla oikeasti olisi sakotuskiintiöitä ja halua saada kirjoittaa mahdollisimman monelle sakot, ei tarvitsi kuin 15min seistä fööni kädessä Linnankadun ja Kristiinankadun kulmassa illalla. Kaksi autoa kymmenestä liikkuu silloin rajoitusten mukaan. Yksikään moottoripyörällä liikkuva ei näin toimi.
Todella päivänkakkaramaista ja ärsyttävää. Pellejä koko porukka.
http://sisainenaani.com
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Vapaus. Tai vapauden tunne. Olen lukenut, että kun ajaa mopolla, skootterilla tai moottoripyörällä on vapaa. Eikä tässä vielä kaikki. Vapauden tunne lisääntyy toiseen tai jopa kolmanteen potenssiin, kun pörisee. Mitä enemmän pöroisee, sitä vapaampi on. Fak juu ool!redhat kirjoitti:Mä en pysty käsittämään että mikä siinä kuulovaurion aiheuttavassa pakoputkessa on niin hienoa?
Keskimäärin jokainen mopoilija on suuri ajattelija, Hengen Jättiläinen, koska hänellä on tuo kaksipyöräinen ihmelaite, joka tekee kaikista mopoilijoista ylivertaisia suhteessa esimerkiksi autoilijoihin.
Jos menet vaikka Musiikkitaloon klassisen musiikin konserttiin tai helmikuussa MP-näyttelyyn, niin heti Messukeskukseen astuttuasi aistit mopoilijoiden ylivertaisen henkisen kapasiteetin, varsinkin jos heitä verrataan epämääräinen kilkutuksen kuuntelijoihin. Äly ja intelligenssi on härmistynyt mopoilijoissa.
Siksi kaikenlainen mopoilijoiden arvostelu osoittaa vain arvostelijan tietämättömyyttä ja hänen omaa rajoittuneisuutta.
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
-
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja iFooni »
Ei ne aikuisetkaan ole aina ihan täydellisiä, kaupan edessä seistään kännäämässä ja huudellaan paskaa ohikulkeville. Hienoa(ko)?Sitten parkkipaikat vallastaan ja ruudussa on yksi skoba per ruutu. Kaupan ovien edessä poltetaan tupakkaa ja kuitataan ES-juomaa. Häiritään ihmisiä oikein urakalla.
Toiseksi, mopon saa kyllä jättää omalle ruudulleen aivan niinkuin autonkin, näin teen itse aina enkä aio tapaani muuttaa

-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
En ole koskaan törmännyt tuollaiseen, mutta kai tuotakin sitten tapahtuu jossain...iFooni kirjoitti:
Ei ne aikuisetkaan ole aina ihan täydellisiä, kaupan edessä seistään kännäämässä ja huudellaan paskaa ohikulkeville. Hienoa(ko)?
-
Luulen, että kyseessä on ne aikuiset, jotka jo es-jonnena tuon huutelun aloittivat? Luonnollinen jatkumo lienee kyseessä...Citruuna kirjoitti:En ole koskaan törmännyt tuollaiseen, mutta kai tuotakin sitten tapahtuu jossain...iFooni kirjoitti:
Ei ne aikuisetkaan ole aina ihan täydellisiä, kaupan edessä seistään kännäämässä ja huudellaan paskaa ohikulkeville. Hienoa(ko)?
-
Sinä ootkin niin saatnan idiootti.iFooni kirjoitti:
Toiseksi, mopon saa kyllä jättää omalle ruudulleen aivan niinkuin autonkin, näin teen itse aina enkä aio tapaani muuttaa
Avaimissa on hyvä kantaa mukana pikku Leathermania niin voi tuollaisilta spedeiltä käydä kumit puhkomassa ja potkimassa mopedit nurin.
-
Niin, onhan sekin vapautta olla kuuro pienen ajoreissun jälkeen.adele kirjoitti:Vapaus. Tai vapauden tunne.redhat kirjoitti:Mä en pysty käsittämään että mikä siinä kuulovaurion aiheuttavassa pakoputkessa on niin hienoa?
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
En minä ole kuuro.redhat kirjoitti:Niin, onhan sekin vapautta olla kuuro pienen ajoreissun jälkeen.adele kirjoitti:Vapaus. Tai vapauden tunne.redhat kirjoitti:Mä en pysty käsittämään että mikä siinä kuulovaurion aiheuttavassa pakoputkessa on niin hienoa?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka