paulaw kirjoitti:Kain kirjoitti:Onhan onnellisuus arvo, jonka voi rahassa mitata ja ketä nyt ei raha kiinnostaisi?
Riippuu kai näkökulmasta.
Tarkkamarkka kirjoitti jutusta, jonka mukaan tietty köyhyys-rikkaus -akseli vaikuttaa ajattelutapaan ja siihen, kuinka rahaan suhtautuu. Köyhälle tai keskituloiselle raha on kaiken pahan alku ja juuri, rikkaalle taas pahan alku ja juuri on köyhyys. Ilmeisesti ajattelemalla kuin rikas, tulee rikkaaksi. Ja toisinpäin. Eri asia sitten, onko maailma näin mustavalkoinen. Mikäli ainoa tarkoitus elämässä on kerätä rahaa hinnalla millä hyvänsä, uskoisin aika harvan tulevan siitä onnelliseksi. Downshiftaaminen ainakin on muodissa ja nähtäväksi jää, sanovatko nämäkään olevan onnellisia. Kaikella ei vain ole hintaa, joillain asioilla on vain arvoa.
Downshiftaus on kaiken pahan alku. Nähdäänhän tämä autoissakin kun koneet pienenee ja tehoja revitään enemmän. Ongelmiahan siitä on tullut ja hyötyä ei näy.
Se, että pitäisi tulla vähemmällä toimeen ei oikein iskeydy ajatusmaailmaani. Mitä tässä pitäisi lähteä karsimaan? Kävellen töihin ja bussilla takaisin aamuvuorossa. Iltavuoroon bussilla ja kävellen takaisin ja yövuorossa kerjätään kyytiä töihin ja bussilla takaisin kun aamiainen on syöty huoltoasemalla. Lauantai yöt sitten sairaslomalla
Raha on onnellisuuden mittari. Kyllä minulla onnellisuus kasvaa sen mukaan mitä enemmän minulla on rahaa. Raha on myös se maailman tärkein asia joka menee minulla terveydenkin edelle. Terveys kun on mennyt niin haalitaan sitten rahaa. Miksi stressaan lainasta? Eihän se velka siirry tuonpuoleiseen ja käsittääkseni kukaan ei pääse niitä perimään kuoleman jälkeen. Olisi vain sen verran rahaa, että pärjäisi täysin omillaan ilman ulkopuolisten apua. Nyt pitää ostaa sähkö vattenfallilta ja ruoka keskolta. Se siitä omavaraisuudestakin
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Treffailu vaatii rahaa ja naisethan tykkää huomiosta. Myös naisen luokse meneminen maksaa. Nykyäänkin naiselle avataan ovi ja ruoka maksetaan ravintolassa. Mies myös hakee naisen syömään eikä päinvastoin. Rahalla myös pääsee yksityiselle hoitoon, koska kunnallinen on mitä on. Olihan tuossa yksityinen viimeksi kiinni, joten joudun tk:ssa käymään. Olihan se mukavaa kun kaverin pikkusisko ottaa kädestä kiinni ja ohjaa istumaan
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kirjoittaa laskun ja lähettää sen suoraan vakuutusyhtiöön

Eihän tuokaan maksanut mitään ellei sitä vakuutuksen hintaa lasketa ja se vaatii rahaa. Niitä vakuutusehtojakin on tullut muokattua, että saa käyttää arvauskeskuksen palveluita. Nykyään näyttäisi maksavan 50€/kk, mutta on sitä käytetty ahkerasti hyväksi.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.