Liikenne
-
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja jakovski »
-
Viesti Kirjoittaja Ned »
Nojoo, nuo liikenteen "kouluttajat" on sitten taas ihan oma kategoriansa...theinonen kirjoitti:Suorastaan nautin kun saan tehdä kiusaa moisille idiooteille.
-
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Juu, minulle tulee aina tämä mieleen kun joku sanoo "kouluttavansa" toistaNed kirjoitti:Nojoo, nuo liikenteen "kouluttajat" on sitten taas ihan oma kategoriansa...theinonen kirjoitti:Suorastaan nautin kun saan tehdä kiusaa moisille idiooteille.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
https://www.youtube.com/watch?v=oDMUunpPWE0
-
Viesti Kirjoittaja nsamppa »
Joo. En tiiä onko musta tullu vähän vanha ja tylsä, mut mun mielestä liikenne ei oo oikea paikka opettaa mitään. Joku voi pahimmillaan maksaa hengellään näistä koulutuksista.Ned kirjoitti:Nojoo, nuo liikenteen "kouluttajat" on sitten taas ihan oma kategoriansa...theinonen kirjoitti:Suorastaan nautin kun saan tehdä kiusaa moisille idiooteille.
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Vähän sama kuin jos autossa on jotkin GTi merkit niin silloin tulee heti joku pelle siihen viereiselle kaistalle ja alkaa haastamaan. Toinen hyvä esimerkki on se, jos vaikka ajat Ladalla niin kaikki vaihtavat heti valoissa takaa viereiselle kaistalle ja on hiukan huvittavaa kun sillä viereisellä kaistalla on viisi autoa ja takanasi ei ketään. Hetken päästä nuo samat urpot vaihtavat takaisin perään kun tajuavat, että todellisuudessa se Lada ei olekaan ihan tuhnu. Puhumattakaan siitä jos ajat pakettiautolla.
Henkilökohtaisesti rentoudun auton ratissa kuuntelemalla rauhallista musiikkia, joten ei todellakaan ole kiire minnekään. Ei muutenkaan ole tarvetta esittää mitään ja kerätä huomiota, koska se on lähinnä vain noloa. Myöskin ainoastaan amatöörit kärkkyvät valoissa kytkin pohjassa vaihde päällä.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Russian Epic Road Rage Fails Compilation 2014 December
-
Viesti Kirjoittaja nsamppa »
Joo, kyl must on tullu vanha. Mulle liikenne on ainoastaan sitä varten että pääsen pisteestä A pisteeseen B. Yritän aina pitää kaikkiin suuntiin kohteliaat raot. Mulla vähän on semmonen periaate että vaikka edellä oleva auto räjähtäis, niin mä saan auton kyllä pysähtymään. Maileja mittariin, niin ei enää niin hirveesti kiinnosta GTi:t tai Ladat. Pointtina vaan päästä turvallisesti perille. Ei helevata mä oon vanha!theinonen kirjoitti:Jos ei osaa järkevästi ajaa muun liikenteen mukana niin se on voi voi.
Vähän sama kuin jos autossa on jotkin GTi merkit niin silloin tulee heti joku pelle siihen viereiselle kaistalle ja alkaa haastamaan. Toinen hyvä esimerkki on se, jos vaikka ajat Ladalla niin kaikki vaihtavat heti valoissa takaa viereiselle kaistalle ja on hiukan huvittavaa kun sillä viereisellä kaistalla on viisi autoa ja takanasi ei ketään. Hetken päästä nuo samat urpot vaihtavat takaisin perään kun tajuavat, että todellisuudessa se Lada ei olekaan ihan tuhnu. Puhumattakaan siitä jos ajat pakettiautolla.
Henkilökohtaisesti rentoudun auton ratissa kuuntelemalla rauhallista musiikkia, joten ei todellakaan ole kiire minnekään. Ei muutenkaan ole tarvetta esittää mitään ja kerätä huomiota, koska se on lähinnä vain noloa. Myöskin ainoastaan amatöörit kärkkyvät valoissa kytkin pohjassa vaihde päällä.
-
^ Mitähän sen SUV kuskin päässä liikkui noin minuutin kohdalla tuossa viideossa: "Minä olen Minä ja Minä ajan mustalla katumaasturilla, enkä laske paloautoa ohi. Minuahan ei ohita kukaan!"arisel kirjoitti:Tuosta voi katsoa mitä pujottelijoille joka tapauksessa jossain vaiheessa käy - ja ihan ansionsa mukaan saavat.![]()
Russian Epic Road Rage Fails Compilation 2014 December
-
Edit. Hätsyn viesti tuli väliin, enkä jaksa lainata edellistä viestiä.
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Mustakin on ilmeisesti tullut sitten vanha kun noiden ylläolevien lisäksi koitan nykyään huomioida jalankulkijatkin aina kun mahdollista ja oon todennut että se muutaman sekunnin hidastus ei vaikuta mun määränpäähän pääsyyn kuin vain positiivisesti. Silti välillä ärsyttää "liian hitaasti" ajavat mutta sekin menee ohi kun muistaa että silläkin on varmasti joku kuka odottaa sitä kotiin turvallisesti ja hengissä.nsamppa kirjoitti: Joo, kyl must on tullu vanha. Mulle liikenne on ainoastaan sitä varten että pääsen pisteestä A pisteeseen B. Yritän aina pitää kaikkiin suuntiin kohteliaat raot. Mulla vähän on semmonen periaate että vaikka edellä oleva auto räjähtäis, niin mä saan auton kyllä pysähtymään. Maileja mittariin, niin ei enää niin hirveesti kiinnosta GTi:t tai Ladat. Pointtina vaan päästä turvallisesti perille. Ei helevata mä oon vanha!
-
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Jalankulkijoista (poissuljetaan pyöräilijät, koska niitä on niin moneen lähtöön ja säännöt kirjavat): Eurooppaa könynneenä olen huomannut, että mitä idemmäksi mennään, sitä vähemmän jalankulkijoita liikenteessä kunnioitetaan. Ranskassa, Saksassa ja Sveitsissä jos seisot suojatien vieressä pysähdyksissä ja raavit ittees, niin autot pysähtyy noin 100% varmuudella odottamaan että tuleeko hän. Venäjällä vaikka olet suojatiellä mummoksi naamioituneena vihreitten palaessa menossa, täytyy varoa ettei Törky-Sergei tule Ladalla päälle kahdella maassa olevalla renkaalla.
Suomi on vain pikkuisen Venäjää parempi. Meillä on oikeasti liikennekulttuuri jalankulkijoiden kunnioituksen suhteen täysin barbaarista ja hävettävää.
Edellinen kolari, mihin jouduin osalliseksi, oli Jyväskylän Keskustassa. Pysähdyin äkisti neliöristeyksessä suojatien eteen kääntyessäni oikealle valoissa, kun käännyttävällä tiellä olevalle suojatielle lähtikin liikkeelle jalankulkija - jolle paloi siis myös vihreä valo. Peräänajaa yritti syyttää minua peräänajosta, kun kuulemma "pysähdyin keskelle risteystä, eikä niin saa tehdä". Olisiko minun pitänyt ajaa jalankulkijan yli? Varsinkin kun minun olisi lain mukaan pitänyt pysähtyä, vaikka joku olisi vaan ollut aikeissa lähteä suojatien reunassa.. Väänsin asian hänelle rautalangasta ja aioin soittavani poliisin paikalle, sanoin hänen muuten saavan rikesakon kaupan päälle, muutti mielensä.
Mutta se mistä suomalaisia liikennesuunnittelijoita syyllistän, on suojateitten tekeminen liikenneympyröitten välittömään läheisyyteen - se on täysin idioottimaista suunnittelua, jolla aiheutetaan vuosittain lukemattomia kolareita, kun liikenneympyrästä poistumassa olevat vetävät välillä liinat kiinni ja takana vielä liikenneympyrässä tulevat eivät tätä ympyrässä ajamisen ihanuuden vuoksi välttämättä ajoissa havaitse.
-

vaikka on tuommoinen hämärä suhnukeli, niin jo vain tuolla on näitä kapeaharteisia kravattikauloja ajamassa auton perä pimeänä, koska päivänvaloautomatiikka. Mitä tuommoisen älynjättiläisen päässä liikkuu muuta kuin keltainen neste.

-
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
FC-pilviWeikot.
http://www.youtube.com/watch?v=D8Z1SYJ6Lbo
Malmin lentokentän puolesta; www.youtube.com/watch?v=ytaCH19R1cY
-
-

-
Aika täsmälleen näin - mutta yllätyksekseni olen yhä useammin saanut havaita jonkun muunkin pysähtyvän suojatien eteen jalankulkijoille tilaa antaen, joten ehkä tilanne on hitaasti paranemassa.PKivireki kirjoitti:Suomi on vain pikkuisen Venäjää parempi. Meillä on oikeasti liikennekulttuuri jalankulkijoiden kunnioituksen suhteen täysin barbaarista ja hävettävää.
-
Ällistyttävän monella tuntuu olevan vaikea ymmärtää juuri sitä, että kulkuväylät ja kulkuvälineet ovat sitä varten, että niillä päästäisiin jonnekin - ei sitä varten, että niillä vahingoitettaisiin tai tapettaisiin muita kulkijoita. Sitten ovat vielä nämä, joiden mielestä se oma vakionopeussäädin on suurempi auktoriteetti kuin tieliikennelaki.Anniel kirjoitti:Mustakin on ilmeisesti tullut sitten vanha kun noiden ylläolevien lisäksi koitan nykyään huomioida jalankulkijatkin aina kun mahdollista ja oon todennut että se muutaman sekunnin hidastus ei vaikuta mun määränpäähän pääsyyn kuin vain positiivisesti. Silti välillä ärsyttää "liian hitaasti" ajavat mutta sekin menee ohi kun muistaa että silläkin on varmasti joku kuka odottaa sitä kotiin turvallisesti ja hengissä.nsamppa kirjoitti: Joo, kyl must on tullu vanha. Mulle liikenne on ainoastaan sitä varten että pääsen pisteestä A pisteeseen B. Yritän aina pitää kaikkiin suuntiin kohteliaat raot. Mulla vähän on semmonen periaate että vaikka edellä oleva auto räjähtäis, niin mä saan auton kyllä pysähtymään. Maileja mittariin, niin ei enää niin hirveesti kiinnosta GTi:t tai Ladat. Pointtina vaan päästä turvallisesti perille. Ei helevata mä oon vanha!

No, stoppi tulee näillekin aikanaan, ja hyvällä tuurilla se on se viimeinen pysäkki ilman että muille koituu vahinkoa.
-
Viesti Kirjoittaja jani73 »
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
EU ei tietääkseni ole koskaan velvottanut ketään ajamaan lyhdyt pimeinä vaan jokaisesa autossa lienee siinä ratin tietämissä namiskuukkeli josta ajovalot saa pienellä kädenliikkeellä päälle.jakovski kirjoitti:Sori, se on kyllä EU:n kotkotuksia.
-
Viesti Kirjoittaja jani73 »

-
Viesti Kirjoittaja JHA »
On toki vaarallista lähteä spekuloimaan jos tapahtumaa ei ole nähnyt mutta yleisellä tasolla risteyksessä liikennevalojen vaihtuessa jonon ensimmäisellä on se paras näkyvyys kääntyvän suunnan suojatielle ja jonon seuraavalla pitäisi olla edes jonkinmoinen luottamus siihen että ensimmäisen liikkeellelähdön nopeus ja tapa kertoo sen onko risteys vapaa kaikkiin suuntiin. Jos risteyksessä täytyy pysähtyä äkisti keskelle risteystä niin onnettomuuteen johtavan tapahtumaketjun ensimmäinen virhe on tehty jo siinä vaiheessa kun jalankulkijaa ei ole havaittu. ja kunnioitettuPKivireki kirjoitti: Edellinen kolari, mihin jouduin osalliseksi, oli Jyväskylän Keskustassa. Pysähdyin äkisti neliöristeyksessä suojatien eteen kääntyessäni oikealle valoissa, kun käännyttävällä tiellä olevalle suojatielle lähtikin liikkeelle jalankulkija - jolle paloi siis myös vihreä valo. Peräänajaa yritti syyttää minua peräänajosta, kun kuulemma "pysähdyin keskelle risteystä, eikä niin saa tehdä". Olisiko minun pitänyt ajaa jalankulkijan yli?
-
"Päiväkäyttöön tarkoitetut huomiovalot tulivat pakollisiksi uusissa tyyppihyväksytyissä autoissa heinäkuussa 2011. Etu- ja takavalot eivät kytkeydy päälle samaan aikaan, kun huomiovalot ovat päällä. Uudistuksen sanelee EU-direktiivi, jolla on haluttu vähentää päästöjä."JHA kirjoitti:EU ei tietääkseni ole koskaan velvottanut ketään ajamaan lyhdyt pimeinä vaan jokaisesa autossa lienee siinä ratin tietämissä namiskuukkeli josta ajovalot saa pienellä kädenliikkeellä päälle.jakovski kirjoitti:Sori, se on kyllä EU:n kotkotuksia.
Toki, huono sää ja välinpitämättömyys on kusipäisyyttä, mutta mitäs eu on päättänyt näin typeristä "säästötoimenpiteistä".
-
EUsta ei tunnu tulevan muuta pellkää takapuoli.

-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Pääkaupunkiseudulla liikennevalot useimmiten kyllä tunnistavat tulevan auton jos ei sivusuunnasta ole tulossa autoja, eli vaihtaa punaiselta vihreälle. Kun nämä oppii, niin ei tarvitse edes himmata kaasua, kunhan ei kuulu nähin typeriin kuskeihin joiden mielestä kuuluu aina ajaa hieman ylinopeutta (mitä ihmettä ajatteleva? Kun kaikki muut ajavat, eli lapsen tavoin?).
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka