Meilläpäin katsastusmaksulla saisi 4 tankillista menovettä, pieni summa sinänsä.KunkkuJ kirjoitti: Olet osittain oikeassa, ei byrokratian lisääntyminen koskaan ole mikään iloinen asia. Silti en näe jotain katsastusmaksua (jos se on samaa luokkaa tai alempi kuin autoissa) kovin merkittävänä kustannuksena moottoripyöräilyn kokonaisuutta ajatellen.
Auton katsastus onkin helppoa, voi talvipäivänä laittaa paremman puoliskon asialle. Mpn osalta pitää erikseen laittaa kamppeet ylle ja ajaa paikalle ja hoitaa homma, siinä menee helposti yhden iltapäivän ajot.KunkkuJ kirjoitti: Ajanhukka auton katsastuksessa on ollut minulla alle tunnin vuodessa. Mitä merkitystä sillä on mihinkään?
Omalla kohdalla näen tuon ajankäytön ehkä suurimmaksi ongelmaksi. Koska siksi harrastus jäi kun ei ollut aikaa. Eli kun vuonna 2012 ehdin ajaa 3 kertaa ja kulutin tuona aikana 2 tankillista niin näiden lisäkulujen ja ajan käytön jälkeen tuokin homma on huomattavasti järjettömämpää.
Mitä rajoituksia olet kuullut tulevan, tai epäilet tulevan. Tutkimukset eivät tietääkseni ole osoittaneet että mp onnettomuudet johtuisivat epäkuntoisista pyöristä vaan naulapäistä jotka ovat ostaneet osarilla pränikän 1000cc kyykyn ja täräyttävät milloin minnekin kuoliaaksi.KunkkuJ kirjoitti: Pakollista vuosikatsastusta paljon pahempina peikkoina näen niin tehon kuin muidenkin ominaisuuksien suhteen langetettavat rajoitukset, mitkä ovat aivan hyvin mahdollisia, jos turvallisuuskehitys jatkaa nykyistä onnetonta linjaansa.