R8 on ihan hieno, mutta siitä puuttuu jotain. Lamborghini Aventador sen sijaan
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Viesti Kirjoittaja waiski »
Hih, Vag-konsernin kestävää jakopää-tekniikkaa? Vai kenties DSG-tekniikkaa... Saattaa olla, että on myös lisätty Passateista nopean ruostumisen tekniikkaa.. ;-)Kauppalopo kirjoitti:Nykyisin Lamborghini on volkkarin omistuksessa ja sitä myötä niihin on tullut vähemmän eksoottinen ja samalla paremmin käyttöä kestävä tekniikka. Ennen vanhaan isot pojat ostivat aina kaksi eksoottista urheiluautoa, jotta toisella voi ajaa kun toinen on korjattavana.
R8 on ihan hieno, mutta siitä puuttuu jotain. Lamborghini Aventador sen sijaan
Viesti Kirjoittaja rok »
Viesti Kirjoittaja Lare »
Viesti Kirjoittaja waiski »
rok kirjoitti:Apukuskinpuoleinen pyyhkijänsulka tärryyttä. Miksi?
Kyseessä pitäisi olla oikea malli (myyjän kanssa yhdessä pähkimme) ja pituus ym. kaikin puolin sopiva. Tärryyttää ja pyyhkii hyppien viimeiset n. 30-40 senttiä pyyhkäisymatkaltaan. Ainoastaan samanaikainen runsas tuulilasinpesunesteen käyttö saa sulan liukumaan nätisti. Aikaisemman sulan kanssa oli samaa ongelmaa, mutta tärryytys loppui muutaman viikon sisäänajon jälkeen.
Pohdintaa:
1. Sulan fyysinen vika. En kuitenkaan huomaa itse ulkoisessa tarkastelussa mitään poikkeavaa?
2. Epäilin ensin vikaa myös pyyhkijän moottorissa, mutta ongelman ilmeneminen vain tämän sulan kanssa poissulkee mielestäni tämän.
3. Väärä asennus. En tiedä voiko pyyhkijän sulan edes asentaa väärin? Alunperin sulan asensi varaosaliikkeen myyjä (mahtavaa palvelua sain). Epäilin siis myös käyttäjävikaa, mutta sulan irroitus ja uudelleenasennus ei vaikuttanut ongelmaan.
4. Mikä on tuulilasinpesunesteen vaikutus vaivaan? Alkuun käytössä oli talvikelille suunnattua nestettä, mutta nyt olen täyttänyt säiliön raikkaalla kesäaineella. Tällä oli positiivinen vaikutus sulkaan, tärryytys väheni hieman, mutta ongelma ei kuitenkaan poistunut.
Viesti Kirjoittaja rok »
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Menisipä noin mutta valitettavasti nuo kalliimmat autot ovat pajalla aivan liian usein.Mikael K. kirjoitti:Noissa saksalaisten tekeleissä verrattuna italialaisten tekeleisiin on havaittavissa selkeää kestävyyttä. Rytsölän uusi Lamborghini vuoti aikoinaan kuvauksissa öljyä studion lattialle ja toimittaja siitä huomauttikin. Sen sijaan noissa Audeissa tai Porscheissa on havaittavissa pitkäikäisyyttä, joka puuttuu Välimeren rannoilla rakennetuista kaunokaisista. Niitä on ilo katsella ja joskus ehkä ajaakin mutta siihen se sitten jääkin, kun laatu on vain nahan ompeleissa ja ulkonäössä. Mekaniikka sitten hieman tökkiikin.
Viesti Kirjoittaja Lare »
Viesti Kirjoittaja CrashDummy »
Viesti Kirjoittaja Don MC »
Viesti Kirjoittaja waiski »
Raaka pesuneste? Harvemmin se vika lasissa on... Lähes aina sulisssa tai sulan asennossa lasiin nähden.CrashDummy kirjoitti:Pese ikkuna kunnolla vaikka raa'alla pesunesteellä niin voipi tärinät loppua lähes maagisesti.
Viesti Kirjoittaja CrashDummy »
35 vuoden alan kokemuksella rohkenen olla eri mieltä. Erityisesti, kun ongelma on tullut uusien sulkien mukana. Tieto muuten perustuu yhden automerkin huoltotiedotteeseen eli ei ole omasta päästä...waiski kirjoitti:Raaka pesuneste? Harvemmin se vika lasissa on... Lähes aina sulisssa tai sulan asennossa lasiin nähden.CrashDummy kirjoitti:Pese ikkuna kunnolla vaikka raa'alla pesunesteellä niin voipi tärinät loppua lähes maagisesti.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Viesti Kirjoittaja CrashDummy »
No joo...pesee miten pesee, kunhan ei naarmuta. En minä sitä noin tieteellisenä ole koskaan pitänyt.hot kirjoitti:http://yle.fi/uutiset/nain_peset_auton_ ... in/7314161
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Viesti Kirjoittaja hrmh »
Viesti Kirjoittaja rok »
Viesti Kirjoittaja Lare »
Kaksi. Ostaa auto tai pitää tyhjää lompsaa otsalla.rok kirjoitti:Tulee.
Siihen on vain yksi lääke..
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja arisel »
Viesti Kirjoittaja Macco »