Sairauden edettyä noin pitkälle, mitään ei olekaan enää mitään tehtävissä.arisel kirjoitti: autokuumetta ei juuri esiinny vuosikymmeniin sen jälkeen kun on Opelin ostanut!
Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic
-
thoug
Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic
Viesti Kirjoittaja thoug »
Nikon D500, Nikkoreita +
-
Sherukka
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Volkkarikonserni vienyt kevyesti Opelin paikan, eli sen konsernin autoihin en tällä hetkellä koske pitkällä kepilläkään. Jokainen taapertakoon silti omalla tavalla.Macco kirjoitti:Minä olen omistanut kaksi Opelia: sen jonka ostin, ja sen jonka myin pois. Siinä välissä ehdin vaihtaa osa osalta melko lailla jokaisen palikan joka autossa oli (maaleja myöten), eli voidaan puhua kahdesta eri autosta. Sen jälkeen en ole Opeleihin koskenut, enkä koske.
-
M.P.T
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Kieltämättä uudet Opelit on hyviä ajaa. Toisaalta eipä tuo vanha Kadett D huono ole. Kestävä kuin tauti ja niilläkin ajaa enemmän kuin monella korealaisella. Toisaalta Hyundai on parempi ajaa kuin yksikään Japsi. Jos pitäisi idän suuntaan katsoa niin valintani olisi Hyundai i30. Se taas, että Huihai vai Opel... Nyt pitää miettiä. Saksalaisesta autosta kun tykkää niinarisel kirjoitti:Kokemuksesta voin sanoa, että autokuumetta ei juuri esiinny vuosikymmeniin sen jälkeen kun on Opelin ostanut!
Eipä voi volkkaria huonoksi haukkua. Kaiva esimerkiksi joku Fiat millä on ajettu yli 600.000km ja ikää alle 10v. Nuo volkkarin 1.9TDI koneet on aika kestäviä ja niistä kokemusta 4 eri versiosta. Yksi tuli eilen minua jopa vastaan joka aina silloin tällöin näkyy samaan aikaan liikenteessä. DSG huolet on osittain ohitse. Tässä vaan pitää katsoa mallimerkinnästä, että kannattaako ostaa. TSI koneiden laukeamisetkin alkaa olemaan takana päin. Taitaa paras volkkari olla kuitenkin tuo Golf IV joka pieksee ominaisuuksiltaan jopa 10v uudemman Corollan. Miten sellaiseen romuun joku voi erehtyä. huono ajaaa, Epämukava ja kova viemään lientä.Sherukka kirjoitti:Volkkarikonserni vienyt kevyesti Opelin paikan, eli sen konsernin autoihin en tällä hetkellä koske pitkällä kepilläkään. Jokainen taapertakoon silti omalla tavalla.
Se vaan kummastuttaa, että 10v auto ei kuluta juurikaan enempää kuin 2014 malli. Päästöissä on eroja sitten enemmänkin, mutta kulutuksessa ei. Alle 3 litraan en saa tuota 1.9TDI konetta kulkemaan, mutta enpä saa mitään uuttakaan dieseliä mitä olen ajanut. En kylläkään ole testannut vielä VW lupo 1.2TDI autoa millä sekin voisi olla mahdollista. Yli 4 litraa sataselle on iso kulutus jopa Passat-Avensis-Mondeo luokossa.
Uusissa autoissa ärsyttää voiman puute mitä vanhemmissa oli. Ajelin tuossa jokin aika sitten useampaa uutta autoa. Dieselitkin sammuu helposti risteykseen. Nyt en tarkoita Stop-Start järjestelmiä. Liikkeelle lähdössä nuo sammuvat miltei aina. Helpommin kuin nämä vanhat bensiinin hengellä kulkevat. Ajotapaa pitää alkaa muuttamaan näköjään jatkuvasti auton mukaan. Autoistakin alkaa miehisyys katoamaan ja autot muistuttaa nykyään homomaisuutta tai ainakin metroseksuaaleille suunnatuja.
Myötäloukkaantujille varoitus. Alla oleva teksti sisältää avautumisen tälle päivälle.
Antakaa minun sanoneen, että seuraava trendi on miestenkäsilaukut ja pinkit avaimenperät. Noille sitten autoihin tulee koukut. Kyllä. Monessa uudessa autossa on käsilaukulle koukku keskikonsolin kohdalla. Insinöörit eivät nykyään osaa mitään. Pelkkää huonoa tuotetta tuodaan markkinoille ja niitä on pakko ostaa kun ei ole vaihtoehtoja. Eipä tule enää autojakaan mieleen missä ei olisi tätä feministiliikkeen ajamaa asiaa otettu huomioon. Land Rover Defenderkin tapetaan ja korvaava malli on varmasti joku ei heteromainen.
Äijäluola? Nekin ovat kadonneet. Työpaikalta ukkojen pukukopistakin poistettiin taulut missä oli ihan asiallisia kuvia. Pitänee varmaan tuoda hunnutettujen musliminaisten kuvia siihen, koska siitä kukaan ei voi pahoittaa mieltään. Nyt syödessä joutuu katsomaan maalattua seinää ja se ei tee hyvää ruuansulatukselle. Olisihan työpaikan järjestämä ruokala olemassa, mutta en ala maksamaan 7,50€ ruuasta joka on valmiiksi päätetty mitä tarjotaan. Siellä näkisi naisiakin, mutta nämä ei vielä näin nuorelle miehelle sovi.
Miehisyys ja äijämäisyys on sukupuuttoon katoava rikkaus. Nyt niistä on vain rippeet jäljellä. Ei oikein innosta mistään lapsista puhua ukkojen kanssa. Nykyiset farkutkin on suunnattu ei heteroille. Kävin tuossa testailemassa housuja, mutta ei mahdu. Kalun kohdalta puristaa aivan törkeästi. Ei tuo minun sukukalleuskaan mikään iso ole kun nettiä katsoo missä puolet foorumista sanoo omaavansa +25cm luokan aseen. Kasvissyöntikin nostaa miesten keskuudessa suosiotaan. Kyllähän niitä on hyvä syödä puolet lautasesta, mutta ei se muuten ihan tervettä ole. Kasvissyöntiä ei voi perustellä järkevästi heterona, mutta absouden voi.
Miehetkin alkavat nykyään meikkaamaan. Tätä pidetään jopa normaalina tuolla maailmalla. Nykyään tuntuu, että on hyväksyttävää kun mies ei osaa vaihtaa renkaita autoon. Jopa maitorauhasten musiikkiesitykset tuntuvat olevan monelle munat omaavalle ihmiselle kauhistus. Maksullinen seksikin tuomitaan vaikka tuokin on maailman vanhimpia ammatteja. Ammatista tulikin taas mieleen, että ammattiliittojen suosiokin tuntuu olevan laskussa munat omaavien ihmisten keskuudessa.
Nykyinen munat omaava ihminen tuntuu olevan myös suuri myötäloukkaantuja joka ei ymmärrä edes huuomoria. 90-luvun vitsikirjasta kaivettu vitsi saa suun väärälleen. Nykyään miesten itkeminenkin sallitaan. Toisaalta on sekin parempi kuin viina ja perheen potkaisu pakkaseen kuten Eppu Normaali laulaa.
Toinen asia mikä alkaa ärsyttämään on parran arvostelu. Jos nyt välillä ei jaksa partaa ajaa niin siitäkin sitten saa kuulla. Pitää ajatella muitakin eikä vain itseään. Työpäivän jälkeen ei saisi edes hiki haista. Olen kyllä kuullut sanonnan, että töissä ei saa tulla hiki. Niin se parrasta kertominen jäi kesken. Mitä hemmettiä minä välittämään siitä mitä muut ajattelee minusta. Jos minä jätän alkuviikosta parran ajamatta väsymyksen takia niin mitä sitten? Eikö nykyään saa olla ruma edes hetkisen. Ei se siloposki minusta enää tee sen komeampaa. Ne ajat on mennyttä.
Jos sattuu ääneen totetamaan, että onkohan tuo mies vai nainen niin tästäkin joku loukkaantuu. Anna minun kaikki kestää perhana. Kaiketi tässä pitää alkaa ajamaan tuolla traktorilla pelkästään jossa on munaa enemmän kuin punaisessa Italian Turbossa. Kirnunnuolijan hattu päähän ajolaseilla ja miehisyys ei pääse karkaamaan. Tästäkin on tutkimusta. Suomessa miesten siittiöiden tasokin on heikentynyt ja kuntokin on surkea. Ylipaino lisääntyy ja testosteroonitasotkin laskee.
-
K_Kolja
Viesti Kirjoittaja K_Kolja »
Tai sitten jahkailee niin pitkään, että joku muu käy ostamassa sen eniten kiinnostavan yksilön. Niin mulle kävi, tauti parani.Lare kirjoitti:Kaksi. Ostaa auto tai pitää tyhjää lompsaa otsalla.rok kirjoitti:Tulee.
Siihen on vain yksi lääke..
mutta ehkä siksi olen satunnaisesti
ihan siedettävä ihminen.
-Jarkko Martikainen
-
Lare
Viesti Kirjoittaja Lare »
Tavallaan on kätevää suoraan ostaa Opel uutena. Kaikki autot muuttuvat vanhetessaan Opeleiksi.Lihapipo kirjoitti:Autokuume paranee parhaiten, kun käy koeajamassa Opelin.
-
Tauvo
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Erityisen maininnan saavat ponihäntäpäiset kuikelot. Vain tytöillä on pitkät hiukset.M.P.T kirjoitti: Jos sattuu ääneen totetamaan, että onkohan tuo mies vai nainen niin tästäkin joku loukkaantuu.
-
M.P.T
Muistan kun olin erään hevimiehen kanssa kiskomassa hampparia. Yksi jätkä tulee sen taakse ja puristaa takamuksesta. Hevimies kääntyy ja se jätkä sanoo, että aja tukkas. Mä luulin sua naiseksi. Pikkaisen muuten repesin nauramaan. Tällä sankarilla on näitä maitorauhasia näkynyt kämpillä enemmän kuin minulla. Johtunee siitä, että on yksi tunnetuista hevimiehistä Suomessa. Mun viimeisin muija luuli pitkään mun yhtä serkkua pojaksi vaikka se on tyttö. Saman erehdyksen teki naapurin 6v pojat aikoinaan. En kyllä erottaisi itsekkään, jos en tietäisi. Ettei menisi offariksi niin palataan otsikon vaatimaan tekstiin.Tauvo kirjoitti:Erityisen maininnan saavat ponihäntäpäiset kuikelot. Vain tytöillä on pitkät hiukset.
Vihjaatko minua
Erikoisin näky mitä minulle koskaan tulee mieleen on sellainen alle 160cm pitkä kimuli kenenkä mono on about 34 luokkaa. Jätkät katsoivat pihalla, että osaapat tuo kuski peruuttaa hyvin tehtaan pihalle. Meni ekalla kohdilleen. Sitten ne katsoo kun pienet kengät teputtelee perävaunun takaa ja joku totesi, että on muuten pienet jalat tuolla kuskilla. Niin ne oli ja tämä paljastui nuoreksi tyttöseksi. Olisi muuten kiva tietää mitä tälle kimulille kuuluu. Tuskin näitä pieniä ja siroja rekkatyttöjä montaa tässä massa ole. En muista oliko edes Suomalainen, mutta kuitenkin.
Nyt töissä on vaikea keskittyä työntekemiseen kun kuumassa hallissa pitää tehdä tarkastuksia ja mittamies (nainen) kävelee siellä liian pieni toppi päällä. Tissit tursuaa osittain ulos. Poikkeustapauksen takia nyt muutamaan viikkoon ei tarvitse olla firman vaatteita niskassa. Tahdon vaihtaa työpaikkaa. Olen pitkään jo yrittänyt, koska en viihdy työssäni. Rintoja katson mielellään, mutta työilmapiirin pitäisi olla mukavampi.
Milloin muuten miehille tulee autokorjaamo tarjolle missä naiset tekevät asennustyöt kun mies saa olla äijäparkissa kiskomassa miestä vahvempaa. Kaikkein paras olisi, jos hintaan kuuluisi auton ja omistajan kuljetus kotiin.
En tiedä edes tänä päivänä miksi naapurin yksi tyttäristä ei puhu minulle mitään. Blondi on iloinen ja hehkeä aina. Juttua riittää kun hän käy vanhempiaan katsomassa ja hänen koiransakkin tykkää minusta. Tummatukkainen neito onkin sitten aina hapan. Nämä vielä juoksivan mun perässä nuorempana. Saivat taklattua ja otettua kiinni. Nykyään ei saa edes tervehdystä tervehdykseen. Ei hän nyt mustasukkainenkaan voi olla. Onko maalaistyttö saanut huonoja vaikutteita Etelästä. Ei katso edes silmiin tai kiinnitä mitään huomiota.
Nyt mulle on tulossa tosi tiukka paikka. Hyppäsin jokin tovi sitten poreammeeseen vaatteet päällä yhden tyttösen seuraksi. Unohdinkin tapauksen pitkäksi aikaa. Nyt kun varasin terveystarkastukseen ajan niin huomasin, että tämä kyseinen nainen odottaa minua siellä. Nyt en voi olla vaatteet päällä, mutta hän pystyy. Osat vaihtuvat ja nyt on minun vuoroni olla vähemmässä vaatetuksessa.
-
maccivaari
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
Sidos miehen tukassa tai parrassa tympii mua. Etenkin jos se parta on harva.Tauvo kirjoitti:Erityisen maininnan saavat ponihäntäpäiset kuikelot. Vain tytöillä on pitkät hiukset.M.P.T kirjoitti: Jos sattuu ääneen totetamaan, että onkohan tuo mies vai nainen niin tästäkin joku loukkaantuu.
SONY Cyber-shot DSC-HX1
LUMIX DMC LX3
-
richidi
Viesti Kirjoittaja richidi »
Ämpärin viesti oli mukavaa luettavaa
-
M.P.T
Parta se on risupartakin. Ei se minua haittaa kuhan naisella ei kasva parta kuten euroviisuvoittajalla. En hyväksy vaikka minut vietäisiin saunan taakse. Miehellä saa olla parta, jos sellaisen tahtoo kasvattaa. En menetä ruokahalua tai pahoita mieltäni, jos jollain miehellä on parta. Jotkut naiset vaan ottavat siitä mielipahan ja vauva, kaksplus ja muulla palstalla sitten itketään. Popparit esiin ja lukemaan mammojen kirjoituksia. Siellähän näyteltiin piparista otettuja kuviakin aikoinaan. Erikoisinta on se, että parisuhteessa olevat naiset itkevät sänkyjumpan puutteesta. Myös miehen saamattomuudesta itketään kun mies ei tee sängyssä muuta kuin nukkuu. Tässähän urkenisi minulle uusi ura. Nikkarointi ja Lohdutus palvelut Oy.maccivaari kirjoitti:Etenkin jos se parta on harva.
Kiva, jos kelpaa. Jos saisimme K18 tai K25 osion tänne niin voisin kirjoittaa enemmänkin.richidi kirjoitti:Ämpärin viesti oli mukavaa luettavaa
Maitorauhaset ovat erikoinen juttu. Noissa viidakoissa asuvissa kylissä naiset kulkevat rinnat paljaana ja se ei ole niin seksuaalista kuin täällä. Sama nahka se rinnassa on kuin nenänpäässäkin. Pitäisikö nenään hommata oma liivi myös, ettei vaan joku kiihotu. Minulla ainakin verenpaine laskee rintojen katsomisesta, mutta miksi naiset eivät koskaan ole tyytyväisiä rintavarustukseensa? Petipainissa ollaan alasti, mutta suihkusta tullessa pyyhettä vedetään vain tiukemmalle.
Koskenkorva taas ei ole hyväksi moottoriöljyn kanssa, mutta eipä se sovi maitorauhastenkaan kanssa käytettäväksi. Maitorauhaset taas sopivat erinomaisesti moottoriöljyn kanssa yhteen. Näkeehän tämän nuorten poikien lehdissäkin, mutta miksi miesten lehdissä naisen paikan ottaa mies? Ei minua kiinnosta katsoa kun Häkkinen hymyilee mersun mainoksessa ja näyttää peukkua.
Tuli tässä nähtyä loistava hautakivi. Netissä pyörii tämä kuva missä mersun keulan kuviot oli tehty hautakiveen. Tuollaisen minäkin tahdon, mutta keulaprofiili pitää ottaa VW Karman Ghiasta. Sanoisin, että yksi maailman kauneimmista autoista. Tästä odotan edelleen uusinta painosta kuten New Beetle. Autot ja insinöörit? Erittäin huono yhtälö. Antaisivat edes kerran minun tehdä jotain uutta. Veikkaisin, että kyseinen automalli menestyisi kaupunkien ulkopuolella. Nykyisillä autoilla ei voi edes ajaa hiekkatiellä.
Tuli tässä testattua Nissannin maasturilla (2010) hidastetöyssyt vanhan asuinkadun varrelta. 40kmh rajoituksella ei uskalla edes 20kmh ajaa tuolla maasturilla. Toisaalta paremmin se sujuu sillä kuin Mersun C (2009) VW Golfilla (2010), Toyota corollalla (2008) yms. Kadun päässä oli pakko iskeä hätävilkut päälle ja oksentaa keskelle katua. Huvipuiston laitteet ei tee minua pahoinvointiseksi, mutta tuo huojunta maasturissa sai aikaan reaktion mitä edes metsäreitillä ei tule. Osa jopa kanttaa joillain autoilla pyörätien kautta, koska auton pohja raapii töyssyyn. Routa nostanut töyssyjä korkeammalle mitä muutama vuosi sitten. Tässä selvästi yritetään tehdä kadusta kävelykatua. Kun tuo autoveron nosto ei vähennä liikennettä niin tehdään niistä korkeita. Maastureita ei kovin paljoa ole.
Maitorauhaset ja Moottoriöljy. Voi luoja tuota lipun myyjää Kreetan bussissa. Linjuri täynä ja siro neito kulkee siellä ihmisten välissä. Sama rahastaja oli miltein aina. Ei kauniita naisia saisi päästää asiakaspalvelutehtäviin. Siitä pahoittaa vaan mielensä, koska neitoa ei voi pyytää treffeille. Sama kävi kahvilassakin. Annoin mie yhdelle mun sähköpostiosoitteen. On tuolta tullut jo palautettakin
-
toko72
-
M.P.T
Espanja. Tuo maa karvaisten naisten. Täällä tulikin törmättyä yhteen sukeltajaan. Runko oli neidolla kuin jumalattarella, mutta ranteet olivat karvaisempia kuin minulla, Kenties se karvan väri tekee sen kun itselläni on vaaleat. Mikähän muuten siinä on, että Suomen neidoissa en ole törmännyt karvaisiin naisiin. En tiedä mikä siinä on, mutta nuorempana naisille ei uskaltanut juurikaan jutella. Tyttöjähän ne silloin oli kun olin alle 18v. Itsekkin olin niin nuori poika silloin
-
M.P.T
Nyt taas yksi naapuruston tyttäristä on marjapuskissani keräilemässä marjoja. Mietin, että mitenkähän tuosta maksu hoidetaan. Onko sieltä tulossa epäterveellistä ja sokerista piirakkaa vai kenties jotain muuta. Kakut ja piirakat aiheuttavat vatsaan kumpareen ja se ei ole miehelle hyväksi tässä iässä. Mikäs tässä on koneella kirjoittaa kun maitorauhaset vilahtaa t-paidan läpi kun ikkunasta pensaaseen vilkaisee. Voisikin siirtyä syömään leipää tuohon ikkunan juurelle ja ihailla maalaismaisemaa neitosten kera.
Puhuin täällä Espanjalaisten naisten karvaisuudesta. Otetaan puheeksi autot. Voi luoja kuinka siellä on lommoisia autoja kaduilla ja käytössä. Suomessa soitetaan jo poliisit, jos joku pikkaisen ovella kopsauttaa toisen kylkeen. Tuolla ei välitetä mitään vaikka vähän tulee pikku pusua autolla. Suomessa peltilehmällä on usein hyvät oltavat, mutta voi luoja kuinka törkyisiä joidenkin autot on sisältä. Kunto on pahempi kuin Espanjassa autojen kunto ulkopuolelta. Itse puunaan autoa usein ja silti pidän sitä aika törkyisenä pitkän viikon jälkeen. Kun jaksaisi imuroida ja puhdistella viikottain ilman katkoja.
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
http://www.nettiauto.com/toyota/corolla ... 9&vifNav=Y
Jospa sen myyntipuheen tähän liitän laiskimpia ajatellen, muistakaa kiinnostuneemmat lukaista ylläolevan linkin lopussa olevat kysymyksetkin. Melkein alkaa tehdä mieli tuota autoa, houkuttelevaa olisi myös tavata myyjä...
Lisätiedot
Jaa luottokulkine talouteen hakusella tai metsämiehelle pystyvä ratsu joka ei pelekää pieniä eikä isoja kanttikiviä eikä urasia mettäteitä ?
Vai kenties halapa ylläpitonen ensiauto ? Tai kakkosauto tai kolmosauto tai muuten vaan pihalle ihmetystä herättämään ?
Tässähän semmonen ois aivan joutilaana, voishan tuon itelläki piettää ku ei se miksikään mene vaikka vuosikymmenet vierii, 1.6 Twincami isolohko jysähtää käymään lämpötilojen ääripäistä toiseen ninku tyhyjää vain.
Meinaa vaan tässä pitkästyä ku pyssyy kynnenaluset puhtaana ku eihä nämät tämän mallin Corollat tarvi ku ajjaa eikä tarvi pestä niin pitää laittaa joku harrastemallinen auto niin pääsee ruuvaamaan. (Saksalainen)
Ei ole mittää vikkaa, muuta ku että päältäpäin on jo vähän aika patinoinu tätä mutkasten teitten väsymätöntä kiertäjää.
Julkisivun puoli kuitenki rohki siisti.
Erikoinen Jubilee-mallin kaksoisväritys joka herättää kunnioitusta ja tarvittaessa pelkoa kanssa-autoilijoissa. Konepelti ja perälunkka kirkkaamman sinisen sävyä että löytää helpommin autolle takasin marjareissulla, konttiin muljahtaa komiasti neljä vatia puolukkaa ja poimuri.
Jos pimiällä meinaa lähtiä maastoon niin teippaa töötin pohjaan niin aina kuulee missä pirssi on vaikka sestoo usiammanki vaaran taakse, kyllä se kolomatta päivää huutaa ku akku on melekein uus. Tai ainaki nii puhas että voi sanoa että se on uus ku ei kato silmiin. Eli melekein uus.
Harvinaisen SE-mallin varustelun huomaa heti oven auki käpälöityään, kuskin ovesta löytyy SÄHKÖ-toimisen keskuslukituksen käyttökytkin ja nopea silmäys mittariston suuntaan kertoo sieltä löytyvän pensavalojen ja muitten instrumenttien lisäksi harvinaista herkkua Japanin diskopalloissa, eli kierroslukumittarin.
Kaikki pellaa. Kuitenki joku kirkiisi soittaa ja kysyy niin lue ensin nämä;
Pyyhkijät, pellaa. On tihkumallia, nopiaa ja helevetin kyytiä vispottavaa mallia. Pyyhkijänsulat on hyvässä synkronissa ja ei kitise eikä kihinuta.
Puhallin, pellaa. Joka noppeuvella ja puhaltaa kuumaa ja helevetin kuumaa. Seksihelteilläki seleviää ku vääntelee vintikoita auki kelin ja vauhin mukkaan.
Moottori, pellaa tietenki. Ei syö öljyä, pellaa kaikilla maailman pensoilla eikä puhaltele sinistä ja käypii ko käkikello. Tasatunnein karjahtelee.
On ni hiljanen ja siisti käynnilleen että pittää välillä kielellä kokkeilla pakosarjasta että onko se etes käynissä.
Vaihelaatikko ja kytkin, pellaa. Ei ees rusaha kakkonen ninku joissaki nuorisomallin Corolloissa joskus käy, nehän lyö pykälää vaihtaessa kynsille ninku ylitarkka naaraspuolinen kirstunsa vartija baarin tiskillä valomerkin jäläkeen.
Ei ruspota vetonivelet eikä muutenkaan kuulu mittään ylimäärästä kilkettä vaikka huonompaaki keinoa laskettelee.
Valot, pellaa ja näyttää kaikkiin oikeisiin ilimansuuntiin ja valojen ikkunat ehjät. Voin ottaa pimiälläki kuvia jos joku haluaa.
Mutta en autosta.
Tuulilasi, pellaa. Vaihettuki joskus ja vasemmanpuoleinen ikkunanreunuslista on lentäny helevetin teille jossaki ohituksessa. Voin siihen myykilauan naulata jos mahollinen ostaja niin haluaa.
Sisusta, aivan asiallinen. Ei ole päästetty mitään lapsi- tai kärppälaumaa kirveen ja petkeleen kanssa hyttään reuhuamaan.
Kuskin jakkaralle on aina nii kovasti tunkua että siitä on vähän reunus kulevunu.
Tai sitte siihen jakkaraan on tarttunu karhunrauvat mettäreissulla.
Ei ole kuskattu mittään koiria eikä mettäsikoja eikä ole ollu hajukuusia haittoina roikkumassa niin aivan on autenttinen vanhan Tojotan herraskainen hajumaailma hytässä.
Gramofooniki on aikoinaan päivitetty alkuperäsestä kiikarimankasta Pioneerin soittimeen jossa roikkuu vielä AUX-piuha niin saa vaikka tamagotsin tai Walkmanin kautta Veikko Lavin soimaan ku päästelee kohti maisemaa.
Radioki kuuluu kyllä ni saa kuunella mettäradiosta uutiset ku juomuksille ajelee.
Justiinsa ostettu pilteri uus pakoputken alakupätkä joka makso saman verran ku tämä koko auto uutena.
Mutta onhan se rahan arvoki niistä ajoista muuttunu, muistaa ko ennen vanhaan kulutusmaitopurkinki sai 45pennillä ja nyt ei ole pennejä eikä kulutusmaitoa. Muutenpa se ei olekkaan muuttunu. Ei ole Corollakaan.
Renkaat on alla aivan uuet kesämallin pinnat erikoisalumiini-valsseilla ja talvirenkaatki on hyvissä piikeissä ku visuna ajettu aina ajourien sivussa tai luiskassa ettei paljas asvaltti syö nastoja tyhyjää.
Kopassa ei juurikaan ole mahonkia, lapin auto ninku kaikki mitkä on lapissa myynnissä.
helemat voin tervata niin nekkään ei näytä ni kiveksenhakkaamilta.
Pellit on suorat ja peilaa huonossaki valossa oman naamankuvan takasin, sitä on monena aamuna väsyksissään niin peljänny että pitäny lähtiä pyörällä.
Jarrut pellaa jalalla ja käellä.
Iskarit on tolokuissaan ja ei tyhyjiä pompi tai kallistele, iskaritesti on justiin tehty ku Sikovuonon kurvin ajastin satasta läpi ni vieruskaverilla ei menny pipo silmille.
Huoltokirja on varmaan joskus annettu muksuille suttupaperiksi tai laitettu koiran aluseksi ni sitä ei ole, mutta osia on vaiheltu sitä mukkaan ku niitä on hajonnu. Eli eipä juurikaan ole vaihettu.
Jakopään remeliki sielä huilaa vielä ainaki 40 tonnia, voi tuurilla kokkeila pitempäänki.
Vetokuula löytyy tietenki niin perässä huilaa kärri tai vaikka taukotupa mettäkonehommiin palstalle.
Ku ei tyhjiä tinkaa ja räkytä ni kaupan pääle äyskäri ja toinen samanlainen Corolla käänteisillä väreillä varaosiksi ni saavatpa paikallisen kylän Essolla marttakerholaiset ihimeteltävää.
Mutta eihä näistä säry ikinä mittään ni siitähän saa vaikka kukkapenkin tai laittaa porstuaan kissalle pesäksi.
Ei muuta ku tule kaupoille, ehejä auto on.
Tehin painepesuritestinki ja ei puhaltanu mistään vettä hyttään.
Pensaaki kestää löysätä tankin täyteen eikä mene pää huuruista sekasin muuta ku ajon hurmiosta eli tankkiki piettää ninku kuuluuki.
Tankillisella muuten ajjaa komiasti puoli kessää jos ei kovin tyhjää karjauttele, mieli kyllä välillä tekkee pukata Sievi tulipeltiä vasten ku poikaset alakaa kaiken maailman rihneillä työntymään puskuriin katteuksissaan,
vetojahan tässä on niin että heleposti päästelee vahingossa semmosta kyytiä että saattaa siniset miehet liputtaa varikolle.
Auto liikehtii Ivalossa, soita jos olet tulosa koeajolle ja jos en itte jouva paikan pääle ni jätän avaimet silimään.
Saatan mie tämän kanssa jonneki vastaanki reuvahtaa jos pensat maksaa.
Soita vaikka vasiten, tingata saa jos osaa.
Vaihosaki voi tyrkyttää mitä vain, ei mittää paska draagia kumminkaan. Eikä koiraa enkä solariumia huomioi vaihossa ku niitä on jo tarjottu.
*Hox, Huom, Observe;
Auto tällä hetkellä varattu, minä en.
Foreign customers please use Google translator, you might be surprised.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
CrashDummy
Viesti Kirjoittaja CrashDummy »
-
Sherukka
Ai takanäpäin DSG ja TSI murheet? Sinähän se vitsin murjaisit!M.P.T kirjoitti:Eipä voi volkkaria huonoksi haukkua. Kaiva esimerkiksi joku Fiat millä on ajettu yli 600.000km ja ikää alle 10v. Nuo volkkarin 1.9TDI koneet on aika kestäviä ja niistä kokemusta 4 eri versiosta. Yksi tuli eilen minua jopa vastaan joka aina silloin tällöin näkyy samaan aikaan liikenteessä. DSG huolet on osittain ohitse. Tässä vaan pitää katsoa mallimerkinnästä, että kannattaako ostaa. TSI koneiden laukeamisetkin alkaa olemaan takana päin.Sherukka kirjoitti:Volkkarikonserni vienyt kevyesti Opelin paikan, eli sen konsernin autoihin en tällä hetkellä koske pitkällä kepilläkään. Jokainen taapertakoon silti omalla tavalla.
Vai tarkoitatko sitä että nämä uudet TSI-moottorit (hihnalla) eivät enää ole ongelmallisia? DSG:tä (sitä kuivaa) ei ikinä saatu korjattu kun ei mitään oikeasti tehty ja VW on sitä mieltä myös ettei niissä ikinä mitään vikaa olekaan ollut jota korjata (sitä öljynvaihto-jutskaa en laske tähän). Meinaan työkavereilla jo kolmatta kierrosta rempataan sitä ketjullista TSI-konetta ja toiseen kertaan DSG:tä mutta ehkä ne sitten oli hetken "korjattuja"?
Sama juttu BMWn kehittämällä 1,6 turbokoneella, ei taideta yläkertaa saada ikinä pysymään puhtaana, monesko versio imusarjasta menossa? Sama kone jota myös PSA käyttää (1,6 THP nimellä) ja voittanut jo vuosia palkintoja (joo, on se varmaan hyvä kun toimii mutta...).
-
M.P.T
Pitääkö tässä laittaa Baby on Board tarra liimata takatuulilasiin? Vai kenties teksti "Olen Homo ja rakastan olla takanasi" Poliisikin on kiinnostunut vehkeestä. Tuossa kun kävin limunaadia hakemassa kirjainasemalta niin oli siinä kaksi nuorta poliisi poikaa nenät tuulilasissa. Kai tässä pakko on ottaa taas sellainen arkinen volkkari mikä ei ärsytä ketään. Onneksi talviautoksi olen hommannut Diesel Opelin. Se Diesel VW saa odottaa ensi vuoteen. Kohta loppuu ne haastamiset kun videot päätyy Youtubeen. Juuh. Minulla on kanava ja videoita niin hemmetisti.
Olen yhtä TSI konetta ajanut. Golf 1.4TSI pata oli. Ei vikoja esiintynyt ja eipä ollut niin janoinenkaan kuin 1.6FSI versio. Automaatit on invaliideille ja DSG:tä en ole edes testannut, mutta se toinen DSG versio kestää. Tuossa katsoin jokin aika sitten yhtä TDI Passat:ia millä ajettu 700.000km vm08 ja automaatti. Oletettavasti DSG ja tuo oli syy miksi sitä en ottanut. En huoli automaattia kun kroppa vielä pelaa.Sherukka kirjoitti:Ai takanäpäin DSG ja TSI murheet? Sinähän se vitsin murjaisit!
Vai tarkoitatko sitä että nämä uudet TSI-moottorit (hihnalla) eivät enää ole ongelmallisia?
Sama juttu BMWn kehittämällä 1,6 turbokoneella, ei taideta yläkertaa saada ikinä pysymään puhtaana, monesko versio imusarjasta menossa? Sama kone jota myös PSA käyttää (1,6 THP nimellä) ja voittanut jo vuosia palkintoja (joo, on se varmaan hyvä kun toimii mutta...).
Jotkut moittii volkkaria, mutta eihän ne osaa edes autoa pitää kunnossa. Miten minulla sitten kesti kun minulla noita VAG yhtymän tuotteita oli? Helsingissä oleva autoliike eka epäili, että uskaltaako niin paljon otetun ottaa myyntiin. Koeajon jälkeen myyjä totesi, että paremmassa kunnossa mitä puolet vähemmän ajetuilla. Seuraavakin auto on Volkkari kun tähän Italian turboon kyllästyy. 2.0TDI versioista olen kuullut ongelmia enemmän kuin 1.6TDI versiosta. Pitänee perehtyä pajalla lisää kun tulee ajankohtaiseksi. Varmaankin Polo on seuraava volksnaageli.
Tämä kun aletaan ottamaan pienestä koneesta enemmän tehoa niin ongelmia tulee lisää. Heteromaiset piirteet karisee autoista kuin homot pikkukakkosesta. Piru kun saisi itse päättää noita autoja. Uusi Golf ja siihen korotus sarja Seikeliltä. Konehuoneeseen 3.0TDI ja 6 vaihteinen manuaali. Tuossa aletaan puhumaan autosta. Nelivetona tottakai.
-
M.P.T
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
M.P.T
-
Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
"Moottoriongelmia ennakoiden vaihdoin maaliskuussa 2012 ostetun ja hienosti pelanneen Skoda Roomster TSI:n (105 hv) pois, kun siitä sai vielä hyvän hinnan edes jostain liikkeestä. Uutta Opel Meriva dieseliä odotellessa kilometrejä kertyi lopulta kaikkiaan 55 000 kappaletta. Kun Skoda sitten lähti vaihtoautohallista asiakkaan koeajolle, turbo prkle pamahti!
Voiko tällaista tuuria ollakaan? Jos Skodalla olisi ajettu vielä yhdenkin päivän ajot, turbo olisi levinnyt meidän syliin. Nyt myyjä totesi vain, että hyvään aikaan osasit vaihtaa...
Hänellä oli sitten muitakin "mukavia" tarinoita VAG-vaihdokeista, kuten kahdesta 70 000 km ajetusta Golf TSI:stä, joista kummastakin meni sekä ketju että turbo. Ja Audi A3:sta, jonka DSG poksahti 36 000 kilsassa.
Katotaan nyt, olisko GM-laatu parempaa kuin VAG:n esittämä. Mertsin 136-heppainen diesel kun on aivan uutta moottoriperhettä, niin vähän testiajajiahan tässä sen osalta ollaan. Kone on kyllä hiljainen ja voimaa piisaa."
Täsmennyksenä vielä sen verran, että Skoda siis oli erittäin luotettava niin kauan kuin oli ja kaikkiaan kiva käyttöauto. Näihin ketjuturboihin en kuitenkaan enää kovin äkkiä uudestaan koske.
Keskustelu kokonaisuudessaan:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Sherukka
-
pallo
Viesti Kirjoittaja pallo »
-
CrashDummy
Viesti Kirjoittaja CrashDummy »
En tiedä millaisia vaihtovälejä VAG-tuotteiden öljyillä nykyään ajetaan, mutta öljy menettää voiteluominaisuutensa vanhetessaan ja sitten alkaa kuluminen. Omassa Opelissa öljyä ei kulu ennen kuin 15000 km on ajettu, sitten vaihdetaan pois kun alkaa mittatikussa näkyä vajenemista. Eli öljy on silloin aikansa palvellut ja vaihtokunnossa. On muuten dieselin sisäkalut pysyneet puhtaina vaikka mittarissa on yli 200 k.
-
Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Meillä öljyt oli vaihdatettu merkkihuollossa 15 000 kilsan välein suositellun 30 tuhannen sijasta. Että silleen...CrashDummy kirjoitti:Eipä välttämättä muuta kuin voiteluaine eli moottoriöljy.
Jakoketjun, turbon ja kuivan DSG:n kosahdukset ovat TSI-koneisten volkkarien jo legendaarisia tyyppivikoja.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka