Sairauden edettyä noin pitkälle, mitään ei olekaan enää mitään tehtävissä.arisel kirjoitti: autokuumetta ei juuri esiinny vuosikymmeniin sen jälkeen kun on Opelin ostanut!
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
Viesti Kirjoittaja thoug »
Sairauden edettyä noin pitkälle, mitään ei olekaan enää mitään tehtävissä.arisel kirjoitti: autokuumetta ei juuri esiinny vuosikymmeniin sen jälkeen kun on Opelin ostanut!
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Volkkarikonserni vienyt kevyesti Opelin paikan, eli sen konsernin autoihin en tällä hetkellä koske pitkällä kepilläkään. Jokainen taapertakoon silti omalla tavalla.Macco kirjoitti:Minä olen omistanut kaksi Opelia: sen jonka ostin, ja sen jonka myin pois. Siinä välissä ehdin vaihtaa osa osalta melko lailla jokaisen palikan joka autossa oli (maaleja myöten), eli voidaan puhua kahdesta eri autosta. Sen jälkeen en ole Opeleihin koskenut, enkä koske.
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Kieltämättä uudet Opelit on hyviä ajaa. Toisaalta eipä tuo vanha Kadett D huono ole. Kestävä kuin tauti ja niilläkin ajaa enemmän kuin monella korealaisella. Toisaalta Hyundai on parempi ajaa kuin yksikään Japsi. Jos pitäisi idän suuntaan katsoa niin valintani olisi Hyundai i30. Se taas, että Huihai vai Opel... Nyt pitää miettiä. Saksalaisesta autosta kun tykkää niinarisel kirjoitti:Kokemuksesta voin sanoa, että autokuumetta ei juuri esiinny vuosikymmeniin sen jälkeen kun on Opelin ostanut!
Eipä voi volkkaria huonoksi haukkua. Kaiva esimerkiksi joku Fiat millä on ajettu yli 600.000km ja ikää alle 10v. Nuo volkkarin 1.9TDI koneet on aika kestäviä ja niistä kokemusta 4 eri versiosta. Yksi tuli eilen minua jopa vastaan joka aina silloin tällöin näkyy samaan aikaan liikenteessä. DSG huolet on osittain ohitse. Tässä vaan pitää katsoa mallimerkinnästä, että kannattaako ostaa. TSI koneiden laukeamisetkin alkaa olemaan takana päin. Taitaa paras volkkari olla kuitenkin tuo Golf IV joka pieksee ominaisuuksiltaan jopa 10v uudemman Corollan. Miten sellaiseen romuun joku voi erehtyä. huono ajaaa, Epämukava ja kova viemään lientä.Sherukka kirjoitti:Volkkarikonserni vienyt kevyesti Opelin paikan, eli sen konsernin autoihin en tällä hetkellä koske pitkällä kepilläkään. Jokainen taapertakoon silti omalla tavalla.
Viesti Kirjoittaja K_Kolja »
Tai sitten jahkailee niin pitkään, että joku muu käy ostamassa sen eniten kiinnostavan yksilön. Niin mulle kävi, tauti parani.Lare kirjoitti:Kaksi. Ostaa auto tai pitää tyhjää lompsaa otsalla.rok kirjoitti:Tulee.
Siihen on vain yksi lääke..
Viesti Kirjoittaja Lare »
Tavallaan on kätevää suoraan ostaa Opel uutena. Kaikki autot muuttuvat vanhetessaan Opeleiksi.Lihapipo kirjoitti:Autokuume paranee parhaiten, kun käy koeajamassa Opelin.
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Erityisen maininnan saavat ponihäntäpäiset kuikelot. Vain tytöillä on pitkät hiukset.M.P.T kirjoitti: Jos sattuu ääneen totetamaan, että onkohan tuo mies vai nainen niin tästäkin joku loukkaantuu.
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Muistan kun olin erään hevimiehen kanssa kiskomassa hampparia. Yksi jätkä tulee sen taakse ja puristaa takamuksesta. Hevimies kääntyy ja se jätkä sanoo, että aja tukkas. Mä luulin sua naiseksi. Pikkaisen muuten repesin nauramaan. Tällä sankarilla on näitä maitorauhasia näkynyt kämpillä enemmän kuin minulla. Johtunee siitä, että on yksi tunnetuista hevimiehistä Suomessa. Mun viimeisin muija luuli pitkään mun yhtä serkkua pojaksi vaikka se on tyttö. Saman erehdyksen teki naapurin 6v pojat aikoinaan. En kyllä erottaisi itsekkään, jos en tietäisi. Ettei menisi offariksi niin palataan otsikon vaatimaan tekstiin.Tauvo kirjoitti:Erityisen maininnan saavat ponihäntäpäiset kuikelot. Vain tytöillä on pitkät hiukset.
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
Sidos miehen tukassa tai parrassa tympii mua. Etenkin jos se parta on harva.Tauvo kirjoitti:Erityisen maininnan saavat ponihäntäpäiset kuikelot. Vain tytöillä on pitkät hiukset.M.P.T kirjoitti: Jos sattuu ääneen totetamaan, että onkohan tuo mies vai nainen niin tästäkin joku loukkaantuu.
Viesti Kirjoittaja richidi »
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Parta se on risupartakin. Ei se minua haittaa kuhan naisella ei kasva parta kuten euroviisuvoittajalla. En hyväksy vaikka minut vietäisiin saunan taakse. Miehellä saa olla parta, jos sellaisen tahtoo kasvattaa. En menetä ruokahalua tai pahoita mieltäni, jos jollain miehellä on parta. Jotkut naiset vaan ottavat siitä mielipahan ja vauva, kaksplus ja muulla palstalla sitten itketään. Popparit esiin ja lukemaan mammojen kirjoituksia. Siellähän näyteltiin piparista otettuja kuviakin aikoinaan. Erikoisinta on se, että parisuhteessa olevat naiset itkevät sänkyjumpan puutteesta. Myös miehen saamattomuudesta itketään kun mies ei tee sängyssä muuta kuin nukkuu. Tässähän urkenisi minulle uusi ura. Nikkarointi ja Lohdutus palvelut Oy.maccivaari kirjoitti:Etenkin jos se parta on harva.
Kiva, jos kelpaa. Jos saisimme K18 tai K25 osion tänne niin voisin kirjoittaa enemmänkin.richidi kirjoitti:Ämpärin viesti oli mukavaa luettavaa
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Lisätiedot
Jaa luottokulkine talouteen hakusella tai metsämiehelle pystyvä ratsu joka ei pelekää pieniä eikä isoja kanttikiviä eikä urasia mettäteitä ?
Vai kenties halapa ylläpitonen ensiauto ? Tai kakkosauto tai kolmosauto tai muuten vaan pihalle ihmetystä herättämään ?
Tässähän semmonen ois aivan joutilaana, voishan tuon itelläki piettää ku ei se miksikään mene vaikka vuosikymmenet vierii, 1.6 Twincami isolohko jysähtää käymään lämpötilojen ääripäistä toiseen ninku tyhyjää vain.
Meinaa vaan tässä pitkästyä ku pyssyy kynnenaluset puhtaana ku eihä nämät tämän mallin Corollat tarvi ku ajjaa eikä tarvi pestä niin pitää laittaa joku harrastemallinen auto niin pääsee ruuvaamaan. (Saksalainen)
Ei ole mittää vikkaa, muuta ku että päältäpäin on jo vähän aika patinoinu tätä mutkasten teitten väsymätöntä kiertäjää.
Julkisivun puoli kuitenki rohki siisti.
Erikoinen Jubilee-mallin kaksoisväritys joka herättää kunnioitusta ja tarvittaessa pelkoa kanssa-autoilijoissa. Konepelti ja perälunkka kirkkaamman sinisen sävyä että löytää helpommin autolle takasin marjareissulla, konttiin muljahtaa komiasti neljä vatia puolukkaa ja poimuri.
Jos pimiällä meinaa lähtiä maastoon niin teippaa töötin pohjaan niin aina kuulee missä pirssi on vaikka sestoo usiammanki vaaran taakse, kyllä se kolomatta päivää huutaa ku akku on melekein uus. Tai ainaki nii puhas että voi sanoa että se on uus ku ei kato silmiin. Eli melekein uus.
Harvinaisen SE-mallin varustelun huomaa heti oven auki käpälöityään, kuskin ovesta löytyy SÄHKÖ-toimisen keskuslukituksen käyttökytkin ja nopea silmäys mittariston suuntaan kertoo sieltä löytyvän pensavalojen ja muitten instrumenttien lisäksi harvinaista herkkua Japanin diskopalloissa, eli kierroslukumittarin.
Kaikki pellaa. Kuitenki joku kirkiisi soittaa ja kysyy niin lue ensin nämä;
Pyyhkijät, pellaa. On tihkumallia, nopiaa ja helevetin kyytiä vispottavaa mallia. Pyyhkijänsulat on hyvässä synkronissa ja ei kitise eikä kihinuta.
Puhallin, pellaa. Joka noppeuvella ja puhaltaa kuumaa ja helevetin kuumaa. Seksihelteilläki seleviää ku vääntelee vintikoita auki kelin ja vauhin mukkaan.
Moottori, pellaa tietenki. Ei syö öljyä, pellaa kaikilla maailman pensoilla eikä puhaltele sinistä ja käypii ko käkikello. Tasatunnein karjahtelee.
On ni hiljanen ja siisti käynnilleen että pittää välillä kielellä kokkeilla pakosarjasta että onko se etes käynissä.
Vaihelaatikko ja kytkin, pellaa. Ei ees rusaha kakkonen ninku joissaki nuorisomallin Corolloissa joskus käy, nehän lyö pykälää vaihtaessa kynsille ninku ylitarkka naaraspuolinen kirstunsa vartija baarin tiskillä valomerkin jäläkeen.
Ei ruspota vetonivelet eikä muutenkaan kuulu mittään ylimäärästä kilkettä vaikka huonompaaki keinoa laskettelee.
Valot, pellaa ja näyttää kaikkiin oikeisiin ilimansuuntiin ja valojen ikkunat ehjät. Voin ottaa pimiälläki kuvia jos joku haluaa.
Mutta en autosta.
Tuulilasi, pellaa. Vaihettuki joskus ja vasemmanpuoleinen ikkunanreunuslista on lentäny helevetin teille jossaki ohituksessa. Voin siihen myykilauan naulata jos mahollinen ostaja niin haluaa.
Sisusta, aivan asiallinen. Ei ole päästetty mitään lapsi- tai kärppälaumaa kirveen ja petkeleen kanssa hyttään reuhuamaan.
Kuskin jakkaralle on aina nii kovasti tunkua että siitä on vähän reunus kulevunu.
Tai sitte siihen jakkaraan on tarttunu karhunrauvat mettäreissulla.
Ei ole kuskattu mittään koiria eikä mettäsikoja eikä ole ollu hajukuusia haittoina roikkumassa niin aivan on autenttinen vanhan Tojotan herraskainen hajumaailma hytässä.
Gramofooniki on aikoinaan päivitetty alkuperäsestä kiikarimankasta Pioneerin soittimeen jossa roikkuu vielä AUX-piuha niin saa vaikka tamagotsin tai Walkmanin kautta Veikko Lavin soimaan ku päästelee kohti maisemaa.
Radioki kuuluu kyllä ni saa kuunella mettäradiosta uutiset ku juomuksille ajelee.
Justiinsa ostettu pilteri uus pakoputken alakupätkä joka makso saman verran ku tämä koko auto uutena.
Mutta onhan se rahan arvoki niistä ajoista muuttunu, muistaa ko ennen vanhaan kulutusmaitopurkinki sai 45pennillä ja nyt ei ole pennejä eikä kulutusmaitoa. Muutenpa se ei olekkaan muuttunu. Ei ole Corollakaan.
Renkaat on alla aivan uuet kesämallin pinnat erikoisalumiini-valsseilla ja talvirenkaatki on hyvissä piikeissä ku visuna ajettu aina ajourien sivussa tai luiskassa ettei paljas asvaltti syö nastoja tyhyjää.
Kopassa ei juurikaan ole mahonkia, lapin auto ninku kaikki mitkä on lapissa myynnissä.
helemat voin tervata niin nekkään ei näytä ni kiveksenhakkaamilta.
Pellit on suorat ja peilaa huonossaki valossa oman naamankuvan takasin, sitä on monena aamuna väsyksissään niin peljänny että pitäny lähtiä pyörällä.
Jarrut pellaa jalalla ja käellä.
Iskarit on tolokuissaan ja ei tyhyjiä pompi tai kallistele, iskaritesti on justiin tehty ku Sikovuonon kurvin ajastin satasta läpi ni vieruskaverilla ei menny pipo silmille.
Huoltokirja on varmaan joskus annettu muksuille suttupaperiksi tai laitettu koiran aluseksi ni sitä ei ole, mutta osia on vaiheltu sitä mukkaan ku niitä on hajonnu. Eli eipä juurikaan ole vaihettu.
Jakopään remeliki sielä huilaa vielä ainaki 40 tonnia, voi tuurilla kokkeila pitempäänki.
Vetokuula löytyy tietenki niin perässä huilaa kärri tai vaikka taukotupa mettäkonehommiin palstalle.
Ku ei tyhjiä tinkaa ja räkytä ni kaupan pääle äyskäri ja toinen samanlainen Corolla käänteisillä väreillä varaosiksi ni saavatpa paikallisen kylän Essolla marttakerholaiset ihimeteltävää.
Mutta eihä näistä säry ikinä mittään ni siitähän saa vaikka kukkapenkin tai laittaa porstuaan kissalle pesäksi.
Ei muuta ku tule kaupoille, ehejä auto on.
Tehin painepesuritestinki ja ei puhaltanu mistään vettä hyttään.
Pensaaki kestää löysätä tankin täyteen eikä mene pää huuruista sekasin muuta ku ajon hurmiosta eli tankkiki piettää ninku kuuluuki.
Tankillisella muuten ajjaa komiasti puoli kessää jos ei kovin tyhjää karjauttele, mieli kyllä välillä tekkee pukata Sievi tulipeltiä vasten ku poikaset alakaa kaiken maailman rihneillä työntymään puskuriin katteuksissaan,
vetojahan tässä on niin että heleposti päästelee vahingossa semmosta kyytiä että saattaa siniset miehet liputtaa varikolle.
Auto liikehtii Ivalossa, soita jos olet tulosa koeajolle ja jos en itte jouva paikan pääle ni jätän avaimet silimään.
Saatan mie tämän kanssa jonneki vastaanki reuvahtaa jos pensat maksaa.
Soita vaikka vasiten, tingata saa jos osaa.
Vaihosaki voi tyrkyttää mitä vain, ei mittää paska draagia kumminkaan. Eikä koiraa enkä solariumia huomioi vaihossa ku niitä on jo tarjottu.
*Hox, Huom, Observe;
Auto tällä hetkellä varattu, minä en.
Foreign customers please use Google translator, you might be surprised.
Viesti Kirjoittaja CrashDummy »
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Ai takanäpäin DSG ja TSI murheet? Sinähän se vitsin murjaisit!M.P.T kirjoitti:Eipä voi volkkaria huonoksi haukkua. Kaiva esimerkiksi joku Fiat millä on ajettu yli 600.000km ja ikää alle 10v. Nuo volkkarin 1.9TDI koneet on aika kestäviä ja niistä kokemusta 4 eri versiosta. Yksi tuli eilen minua jopa vastaan joka aina silloin tällöin näkyy samaan aikaan liikenteessä. DSG huolet on osittain ohitse. Tässä vaan pitää katsoa mallimerkinnästä, että kannattaako ostaa. TSI koneiden laukeamisetkin alkaa olemaan takana päin.Sherukka kirjoitti:Volkkarikonserni vienyt kevyesti Opelin paikan, eli sen konsernin autoihin en tällä hetkellä koske pitkällä kepilläkään. Jokainen taapertakoon silti omalla tavalla.
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Olen yhtä TSI konetta ajanut. Golf 1.4TSI pata oli. Ei vikoja esiintynyt ja eipä ollut niin janoinenkaan kuin 1.6FSI versio. Automaatit on invaliideille ja DSG:tä en ole edes testannut, mutta se toinen DSG versio kestää. Tuossa katsoin jokin aika sitten yhtä TDI Passat:ia millä ajettu 700.000km vm08 ja automaatti. Oletettavasti DSG ja tuo oli syy miksi sitä en ottanut. En huoli automaattia kun kroppa vielä pelaa.Sherukka kirjoitti:Ai takanäpäin DSG ja TSI murheet? Sinähän se vitsin murjaisit!
Vai tarkoitatko sitä että nämä uudet TSI-moottorit (hihnalla) eivät enää ole ongelmallisia?
Sama juttu BMWn kehittämällä 1,6 turbokoneella, ei taideta yläkertaa saada ikinä pysymään puhtaana, monesko versio imusarjasta menossa? Sama kone jota myös PSA käyttää (1,6 THP nimellä) ja voittanut jo vuosia palkintoja (joo, on se varmaan hyvä kun toimii mutta...).
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Viesti Kirjoittaja pallo »
Viesti Kirjoittaja CrashDummy »
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Meillä öljyt oli vaihdatettu merkkihuollossa 15 000 kilsan välein suositellun 30 tuhannen sijasta. Että silleen...CrashDummy kirjoitti:Eipä välttämättä muuta kuin voiteluaine eli moottoriöljy.