![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Iltaruojana avokkaan herkkulihapullia uunipernan ja vihannesten kera; juomana alkomaholiton olut ja omenamehu-kivennäisvesi. Jälkiruojaksi teetä.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viesti Kirjoittaja arisel »
Viesti Kirjoittaja Maza »
Viesti Kirjoittaja iDock »
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Minäkin voisin tuollaisen duunata. Mikä juusto olisi passeli? Emmental-parmesan, 50-50?Maza kirjoitti:Quiche Lorraine valmistui juuri. Oikaisin vähän ja ostin valmiin piirakkapohjan. Sen päälle palvikinkkua ja purjoa sekä tietysti kermasta, créme fraichesta, kananmunista ja juustoraasteesta tehty sotku. Mausteeksi timjamia ja mustapippuria. Tuoksu on ainakin houkutteleva.
Gruyere olisi kai se kaikkein paras vaihtoehto, minä otin köyhästi valmiiksi raastettua punaleimaista emmentalia. Ei sekään huonoa ollut, muttei kovin voimakkaan makuista. Parmesan voi olla vähän liian kovaa, miten se mahtaa sulaa?eskofot kirjoitti:Minäkin voisin tuollaisen duunata. Mikä juusto olisi passeli? Emmental-parmesan, 50-50?Maza kirjoitti:Quiche Lorraine valmistui juuri. Oikaisin vähän ja ostin valmiin piirakkapohjan. Sen päälle palvikinkkua ja purjoa sekä tietysti kermasta, créme fraichesta, kananmunista ja juustoraasteesta tehty sotku. Mausteeksi timjamia ja mustapippuria. Tuoksu on ainakin houkutteleva.
Viesti Kirjoittaja omenamyyrä »
^ NYT??Hieno kirjoitti:Laskiaispullia
Viesti Kirjoittaja Hieno »
Silloin söin. En nyt.omenamyyrä kirjoitti:^ NYT??Hieno kirjoitti:Laskiaispullia
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Älä tee tuosta ongelmaa itsellesi. Syö hillot tai kerma ensin lusikalla pois ja pulla vasta sen jälkeen!Maza kirjoitti:Pitäisikö minun siis ihan kokonaan hylätä laskiaispulla, vaikka kovasti sitä rakastan? En ole vielä valmis sen hilloversioon, klassinen marsipaaniversio on kuitenkin se, jonka valitsisin. Mutta en voi valita sitä. Enkä siksi voi hilloversiotakaan valita.
Laskiaispulla, sinä olet minulle liian vaikea!
Viesti Kirjoittaja eskofot »
No tähän on kyllä nuivintakin konservatiivia tyydyttävä ratkaisu, joka ammentaa ammoisesta traditiosta nauttia laskiaspulla syvältä lautaselta kuuman kokomaitolammen saarekkeena. Maito pehmentää pullaa niin, että kerma ei tursahda liivipuvulle ja marsipaanikin maistuu enemmän mantelilta tässä lämpimässä huomassa. Labiili radikaali, kuten minä, ei tosin jätä tilannetta näin stabiiliksi vaan tuunaa settausta vielä hillolla ja punssilla.Maza kirjoitti:Marsipaanista sitä vastoin en juuri välitä. Ja tässä onkin se ongelman ydin. Minun pitäisi tinkiä periaatteistani ja fundamentaalisuudestani. Tai sitten ei pidä. Laskiaispulla ylipäätään on nimittäin pullana hankala. En osaa käsitellä sitä, kermat turahtaa aina käsille ja naamaan. Pitäisikö minun siis ihan kokonaan hylätä laskiaispulla, vaikka kovasti sitä rakastan? En ole vielä valmis sen hilloversioon, klassinen marsipaaniversio on kuitenkin se, jonka valitsisin. Mutta en voi valita sitä. Enkä siksi voi hilloversiotakaan valita.!
Tässä on totuuden siemen ja järjen ääni. Pulla ja punssi. Maito ja marsipaani.eskofot kirjoitti:No tähän on kyllä nuivintakin konservatiivia tyydyttävä ratkaisu, joka ammentaa ammoisesta traditiosta nauttia laskiaspulla syvältä lautaselta kuuman kokomaitolammen saarekkeena. Maito pehmentää pullaa niin, että kerma ei tursahda liivipuvulle ja marsipaanikin maistuu enemmän mantelilta tässä lämpimässä huomassa. Labiili radikaali, kuten minä, ei tosin jätä tilannetta näin stabiiliksi vaan tuunaa settausta vielä hillolla ja punssilla.Maza kirjoitti:Marsipaanista sitä vastoin en juuri välitä. Ja tässä onkin se ongelman ydin. Minun pitäisi tinkiä periaatteistani ja fundamentaalisuudestani. Tai sitten ei pidä. Laskiaispulla ylipäätään on nimittäin pullana hankala. En osaa käsitellä sitä, kermat turahtaa aina käsille ja naamaan. Pitäisikö minun siis ihan kokonaan hylätä laskiaispulla, vaikka kovasti sitä rakastan? En ole vielä valmis sen hilloversioon, klassinen marsipaaniversio on kuitenkin se, jonka valitsisin. Mutta en voi valita sitä. Enkä siksi voi hilloversiotakaan valita.!
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Viesti Kirjoittaja redhat »
Viesti Kirjoittaja Andreas66 »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja redhat »
Viesti Kirjoittaja iMies »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja ompputetteri »