Jossain päin Suomea toi kehtaaminen tarkoittaakin viitsimistä tai jaksamista...
Höh! Miksi pitää puhua jotakin outoa mongerrusta? Asian voi ilmaista hyvällä yleiskielellä ilman sekaannuksia. Naapurikaupungissa kuulemma puhutaan siten, että sanoma ei avaudu vieraalle. Esimerkiksi sanonta: "neiti on haaskan näköinen" ei kuulemma ole herja vaikka se siltä vaikuttaakin. Poistan kuitenkin varmuuden vuoksi varmistimen.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Macco kirjoitti:Meilläpäin taas ei, mutta onhan meillä mikastuksen kanssa kuitenkin monta kilometriä välimatkaa.
Etelänpelle .
Edit. Asiassa pysyäkseni; maistoin eka kerran sitä paljonpuhuttua Rekoa viimeviikolla (eikun tällä viikolla). Oli ihan jees. Saatan ostaa itellekin.
Maanantaita ja kahvia. Tuoreena suomituliaisena taas lisää kahvia - Presidenttiä ja Rekoa, myös juustoja, leikkeleitä ja leipää. Kyllä Suomessa nuo ruoka-asiat ovat hienolla mallilla. Maailmaltakin totta kai löytyy mutta oman maan ruuat maistuvat kyllä meille. Nyt vuorossa taas "vauhtia ja vaarallisia tilanteita"-päivä intialaisessa liikenteessä. Onneksi tämä viikko on ns. lyhyt ja sitten on taas hieman lisää vapaata.
Mac Pro 2xQuad Core 2.8GHz, 8Gt, 5TB, 30" Cinema Display
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
Väliaikakaffella, oon pakannu kamoja pääsiäisreissua varten, lumille pitää vielä päästä. Sitä kamaa vaan on niin hemmetisti!
Mukavaa iltapäivää, kylläpä kahvi maistuukin, jokin Stockan sortti menossa.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Juu, olen joskus nähnyt, kun nainen pakkaa muutaman päivän reissua varten.
Kun mies matkustaa ongelmitta moottoripyörällä, nainen tarvitsisi pakettiauton.
Ai juu, meinasi unohtua, iltapäiväteestä parhaillaan nautin. Se lieventää tuskaa, joka syntyy ulos katsottaessa. Mistä noita jalkarätin kokoisia "hiutaleita" oikein tulee?
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Käväisin jossakin paikallisessa kahvilassa. Tunnelma oli kuin suoraan Kaurismäen Rossosta. Taustalla soi Irwinin Rentun ruusu. Oli pakko syödä hillomunkki ja juoda kupillinen kahvia.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Mikael K. kirjoitti:Käväisin jossakin paikallisessa kahvilassa. Tunnelma oli kuin suoraan Kaurismäen Rossosta. Taustalla soi Irwinin Rentun ruusu. Oli pakko syödä hillomunkki ja juoda kupillinen kahvia.
Susta vois kyllä tehdä elokuvan: Stadilaisena muualla Suomessa : Ulkomailla.
Ja kun sulla ei oo ees niitä saappaitakaan, olen kuvitellut, että ihan joka ikisellä suomalaisella semmoset sentäs on. Mutta ihmeellisiä elämyksiä lienee siellä "ulkomailla" joka päivä taivasteltavana.
Mikael K. kirjoitti:Käväisin jossakin paikallisessa kahvilassa. Tunnelma oli kuin suoraan Kaurismäen Rossosta. Taustalla soi Irwinin Rentun ruusu. Oli pakko syödä hillomunkki ja juoda kupillinen kahvia.
Susta vois kyllä tehdä elokuvan: Stadilaisena muualla Suomessa : Ulkomailla.
Ja kun sulla ei oo ees niitä saappaitakaan, olen kuvitellut, että ihan joka ikisellä suomalaisella semmoset sentäs on. Mutta ihmeellisiä elämyksiä lienee siellä "ulkomailla" joka päivä taivasteltavana.
Juu, täältä löytyy aina kaikkea uutta ja ihmeellistä. Lisäsin vielä humoristisen (toivottavasti) mentaalikartan mukaan, jonka löysin jostakin netistä. Merkkasin nykyisen sijaintipaikkani punaisella merkillä. Kartta on siinä mielessä hyödyllinen kapine, että sen avulla voi hahmottaa hieman kulttuurien eroja Suomessa. Kartan paikallisille tutuille näytettyäni minua on ymmärretty paremmin. En tiedä ovatko katseet olleet tästä syystä säälitteleviä vai osaa ottavia. Kulttuurien eroihin liittyen olen pitkään ihmetellyt sitä miten pyörätien voi sulkea kokonaan matkalaukun ja jalankulkijan voimin. En vieläkään ymmärrä miten kolme - neljä metriä leveän tienpätkän saa tuolla tavoin niin blokattua, että pyörällä ei pääse ohitse.
kallekilponen kirjoitti:Muuten hyvä, mutta tuo "stadi" -raja menee suunnilleen Kehä III:n kohdalla. Ja itse stadi on kyllä huomattavasti pienempi alue...
Nehän ovat määrittelykysymyksiä. Tuossa ilmeisesti Stadin rajana on Kehä I. Espoo ja Vantaa ovat jotenkin ulkopuolella tuon kartan perusteella vaikka niissä ilmeisesti voi käydä vierailulla. Niin tulkitsisin kartan piirtäjän ajatuksia. Kyse on mentaalikartasta, joten sen avulla voi hahmottaa stadilaisen egoa jollakin tavalla. Liian pitkälle meneviä tulkintoja on kuitenkin syytä välttää.
Carde kirjoitti:Ton käsityksen mukaan, kun pöndellä sataa lunta, stadissa sataa narkkareita.
Tämä riippuu käytetystä lähdekirjallisuudesta. Jos lukee Elimäen tarkoitusta niin Vantaa tarkoittaa vanhaa oikopolkua, joka kaksinkertaistaa matkan pituuden ja kymmenkertaistaa siihen kuluvan ajan. Espoo puolestaan merkitsee henkilöä, joka on valmis maksamaan täysin tarpeettomasta tai merkityksettömästä lisukkeesta ylimääräistä. Helsinki tarkoittaa... No, lukekaa itse.
Tuon kartan mukaan onkin helppo ymmärtää miksi Kymenlaaksossa minun sanottiin asuneen Helsingissä, kun muutin sinne Nummelasta...
En koskaan tajunnut miksi, kun mielestäni itse en asunut lähelläkään Helsinkiä...
Eli yllättäen näkökulma on aika sama tuolta "Pöndeltä" katsottaessa!
Tässä Kärppien taas kerran jyrätessä kohti Suomen mestaruutta olisi mukava nähdä vastaava kartta oululaisesta näkökulmasta...
Aamujen aamua toivotellaan täältä yhden sortin pöndeltä myöskin. Asiat ovat kutakuinkin paikallaan täällä - aurinko paistaa - netti on hidas ja kahvi hyvää.
Mac Pro 2xQuad Core 2.8GHz, 8Gt, 5TB, 30" Cinema Display
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
Huomista Aperturellekkin tältä pöndekulttuurin kehdosta.
Zufééta, säätönappeja ja graham sänpylöitä, tuunattuna tipunlirittimillä ja juustolla.
Kohta saa lähteä nauttimaan matematiikan kokeiden viehättävästä maailmasta.
Hengissäpysyminen on helppoa, vain eläminen on vaikeaa...
Huomenta, kohta liikkeelle. Täällä pari astetta lämmintä, pohjoisessa 24 pakkasta!! Huh! Suomi on suuri maa, pakko todeta.Kaura/spelttipuuro, tee ja kahvi aamun menu. Kivaa tiistaita kaikille!
Kiinalaista (tuliaisia) pikakahvia (3-in-1) juotu kuppi ja oli todella hyvää. Heräsi aikankin. Tänään jäätävä hoitamaan lasta kotiin kun rouva käy lääkärissä.
Arkistoin/pelastan vanhoja Apple ][ & ///- laitteita,ohjelmistoja,lehtiä-Suomalaista Apple ][ & /// historiaa.
fiMUG ry:n jäsen. KansasFest & Apple ][ forever.http://finapple.hho.fi/finapple
Huomenta böndeltä, täältä Siperian läheltä. Aamupuuron aika, semmoisen tavallisen kaurapuuron. Mistähän se Ama muka on speltti(-vehnää?) saanut? Ettei vaan olisi tullut huijatuksi... Joo, ja lunta sataa, vaihteeksi.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Täällä lämpötila 0° nurkilla. Riippuen mittarista. Kadulla pörrää lakaisukone ja minä olen aamukahvilla. Näin sunnuntaina kevään ensimmäisen moottoripyörän, kun joku tuli X:nä kadulla vastaan. Siperian portit lienevät suljetut tältä keväältä.