![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Seistään jarrun päällä ja ollaan matkustajia
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Viesti Kirjoittaja jepsfrost »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja jepsfrost »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja arisel »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja OlliK76 »
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
Tämäpä oli hyvä kirjoitus aiheesta.X-2 kirjoitti:Ei nelivetoisuus ajoneuvossa mitään hämää. Auton käyttäytymiseen vaikuttaa nelivedon toteutustapa, ajoneuvon paino, ajoneuvon rengastus, tekninen kunto sekä kuljettajan taidot ja ymmärrys ajoneuvon käyttäytymisestä vaikkapa fysiikan lakien mukaan. Nelivedon ajologiikassa ei ole mitään outoa tai yllättävää eikä epäloogisuutta tottumisen ja ymmärtämisen jälkeen. Ajoneuvo toimii juuri kuten sen tuleekin toimia, Kuljettaja tekee itse virheen yli- tai aliarvioidessaan omat taitonsa ja ajoneuvonsa kyvyt. "Maasturi" varustettuna sopimattomalla rengastuksella, tottumattomalla ja osaamattomalla kuljettajalla on vaarallinen yhdistelmä. Näitä näkee päivittäin ja tunnistaa yleensä jo siitä, kun ei SUV - kokoluokan ajoneuvolla hahmoteta ajoneuvon ulottuvuuksia esim. ajoradalla sijoittumisen suhteen. Omasta pihasta löytyy kolme erilaista nelivetoa, ja haasteellisin / tarkin rengastuksen ja ajettavuuden suhteen on lc- maasturi. Firispuolelta kalustona löytyy nelivetoa joka erittäin tarkka rengastuksesta ja ajoneuvon käyttäytymisen ymmärtämisestä kun painoa parhaimmillaan vajaa 80tn. Mikään näistä vehkeistä ei hämää nelivetoisuudellaan, ja kaikkiin voi luottaa normaaleissa ja haasteellisissa olosuhteissa ajamalla normaalisti, ennakoiden olosuhteet, -liikenteen ja ymmärtäen vaikkapa pitkittäispidon ja sivuttaispidon summavakion.
Viesti Kirjoittaja jepsfrost »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja jepsfrost »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Viesti Kirjoittaja arisel »
Ja vitut. Ellei joku työnnä jo turvallisesti pysähtynyttä autoa eteenpäin, niin edellämenevään törmääjä on syyllinen, aina. Selitykseksi ei kelpaa edellämenneen äkkijarrutus tai mikään muut idioottiselitys, ja jos tätä ei ymmärrä, on parempi viedä se ajokortti heti pois.Nykyautojen tehokkaat hätäjarrutusjärjestelmät aiheuttavat myös kolareita. Tutkimuksen mukaan hätäjarrutusjärjestelmällä varustetun auton todennäköisyys joutua peräkolaroiduksi on 20 prosenttia suurempi kuin autolla, jossa ei järjestelmää ole.
Vuosi sitten uudehkon Audi A4:n naiskuljettaja sai tuta koneen vallasta, kun risteyksessä eteen osunut iso kivi säikäytti ja jalka tapasi jarrua.
Auton hätäjarruavustin luki tilanteen vaativan hätäjarrutusta ja iski liinat kiinni.
Jarrutuksesta tuli rajumpi kuin kuski oli ajatellut.
Auto pysähtyi kuin seinään ja takana ajanut pakettiauto rysähti päälle.
Molemmat autot romuttuivat lunastuskuntoon, ja edessä ajaneen henkilöauton miesmatkustaja sai sairaalahoitoa vaativia vammoja.
Viesti Kirjoittaja jepsfrost »
Viesti Kirjoittaja jepsfrost »
Tulee kyllä nekin kokeiltua varmasti, kerran kuussa kun tulee pyörittyä sielläkin. Kesällä en kitkoilla aja vaan kesärenkaat sitten alle...Erño kirjoitti:Tervetuloa Ouluun. Täällä ei pidä kitkat syksyllä, talvella (nykyään) eikä keväällä. Kesällä voi ajella huoletta.
Viesti Kirjoittaja arisel »
Noin 35-vuotias naiskuski ajoi vaaleaa Bemaria. Hän juuttui Lahden moottoritien vasemmalle kaistalle henkilöauton perään, joka oli juuri ohittamassa oikealla kaistalla kulkevaa ajoneuvoa.
Kun ohittaja oli saanut hivutettua autonsa oikealla kaistalla ajavan ohitse, tuikkasi takana hurjastellut Bemari-kuski autollaan oikealle kaistalle ahtaaseen rakoon, ja ehti juuri ja juuri kaasuttamaan alta pois, kun vasemmalla kaistalla ollut autoilija oli palaamassa oikealle kaistalle.
Takana ajanut poliisi seurasi Bemari-kuskia noin kymmenen kilometrin matkan. Moottoritiellä oli ajohetkellä 120 km/h nopeusrajoitus. Bemarin nopeus oli enimmillään ainakin 180 kilometriä tunnissa.
Hyvä että yksi noista on saatu ehkä vähäksi aikaa pois liikenteestä, mutta tuskin tällä tuomiolla on vaikutusta jatkossa - ajotapa ei varmasti muutu, mutta vinkumista "epäoikeudenmukaisesta tuomiosta" kyllä tullaan näkemään paitsi tämän pissipää itsensä kirjoittamana, myös samanhenkisten muiden rikollisten. Näitä on tien päällä tuhansia edelleen, eikä valvonnan puuttuessa kiinni jää kuin yksittäistapauksia. Muiden tielläliikkujien suojaamiseksi nämä tulisi heittää välittömästi kiinnisaamisen jälkeen vankilaan ja sellin avain mereen - ulos ei tarvitse päästää koskaan.Käräjäoikeus tuomitsi naisen törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta 60 päiväksi ehdolliseen vankeuteen.
Syyttäjä vaati hänelle kolmen kuukauden ehdollista tuomiota. Ajo-oikeutensa nainen menetti neljäksi kuukaudeksi.
Kun istunto oli päättynyt, julisti tuomittu käräjäoikeuden eteisessä kokeneensa vääryyttä ja ilmaisi tyytymättömyytensä äänekkäästi.
– V…u mitä kohtelua.
Kaahailun aikaan Lahden moottoritiellä oli etelän suuntaan paljon liikennettä ja kaahari aiheutti todellisen vaaran.
Viesti Kirjoittaja jepsfrost »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja Lare »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Hemmetti, onpa tossa taas yksi upea Audi!jepsfrost kirjoitti:Pikkasen on high-tech varusteet tossa uudessa Audissa![]()
![]()
Muutaman vuoden päästä tuollainen käytettynä![]()
Audi A8 (2018) The Most High-Tech Car Ever? – DEMONSTRATION
https://www.youtube.com/watch?v=ifoFOXRBiHM&t=1s
Viesti Kirjoittaja amanita »