hatey kirjoitti:Viisaat insinöörit (Mikäänhän ei ole niin viisas kuin insinööri, paitsi saksalainen insinööri on ihmistäkin viisaampi)
Eikun mikään ei ole niin viisas kuin ihminen paitsi insinööri, ja suomalainen Nokiainsinööri on saksalaista ihmistäkin viisaampi.
ovat kehittäneet älykkään öljynpaineeseen perustuvan metalliaivon, joka puolestani hoitaa ajonopeusalueen valitsemisen, niin minun ei tarvitse kepillä hämmentää rattaita eri järjestykseen, eikä poljeskella sitä ylinmääräistä kolmatta poljinta kuin kanttori hammondinsa pedaaleita. 8)
Manuaalivaihteistohan niitä ihmisiä varten jotka haluavat ihan itse rikkoa vaihdelaatikon...
Toisaalta koko vaihteiston olemassaolohan johtuu moottorin voimanpuutteen kompensoinnista.
No sullon sitten vissiin 2T-sutsukissakin Manan loota asennettuna?
Mitä tulee noihin miikkaelin ruuhkiin, itse en ainakaan valitse autoani ruuhkissa viihtymisen perusteella. Päinvastoin, pyrin viimeiseen asti karttamaan ruuhkia, ja viettämään niissä mahdollisimman vähän aikaa, jos se vaan suinkin on mahdollista. Jos ajokki valittaisiin vain ruuhkia ja jatkuvaa ruuhkaväylillä tapahtuvaa lyhyen matkan liikkumista varten, silloinhan olisi järkevintä jättää koko kottero hankkimatta - sen vaihdelaatikon mallista riippumatta.
Jos nyt pitäisi harkita henkilöautoa pelkästään kaupungissa tapahtuvaa lähiliikennettä varten, rupeaisi tuo Peugeotin 20005 -hybridikonsepti tuntumaan mielekkäimmältä tai järkevimmältä. Siinä kun on eturenkaita pyörittävä suorasuihkudiesel edessä ja takarenkaita pyörittävä sähkömoottori takana. Siis nelivetokin vielä, kaiken lisäksi.
Harmi vaan että ilmeisesti ei saa vielä kaupasta. Joku Prius taas on kaupunki- ja hybridiautona lähinnä huono vitsi.