![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hyvitysmaksu
Sana on (melkein) vapaa.
-
Re: Hyvitysmaksu
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Hehe! Joskus ollaan niin isänmaallisia ja sitten toisten ei ollenkaan (aina on syy keksittynä). Mutta näinhän se menee että kohti itsekkyyden aikakautta ajamme laput silmillä Suomessakin, kiitos mm. Persujen! ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
kasetti-/hyvitysmaksu
Viesti Kirjoittaja davila »
Kasettimaksusta ja sen laajentamisesta on ollut kiihkeää mielipiteenvaihtoa näin syksyn pimeinä iltoina.
"Yksityisen kopioinnin hyvitysmaksu eli ns. kasettimaksu haluttaisiin laajentaa kattamaan myös matkapuhelimet ja tietokoneet"
Kertoo Kauppalehti.
Vaikka tämä menee vähän aiheen ohi niin laskin ihan huvikseni kuinka paljon minulla on omalla koneellani laittomia ohjelmia tai muuta laitonta materiaalia.
Koneellani on 68 ohjelmaa joista osaa käytän toki päivittäin, osaa käytän ehkä kerran viikossa ja joitain ohjelmia käytän ehkä muutaman kerran vuodessa. Olin hyvin suurpiirteinen laskiessani ohjelmat joita käytän. Laskin mukaan myös käyttiksen mukana tulevat ohjelmat joita käytän. En laskenut mukaan esim: iChat ohjelmaa mitä en ole koskaan käyttänyt, mutta en ole jaksanut heittää sitä roskiin. Koneellani on toki enemmän kuin 68 ohjelmaa, mutta laskin vain ne jotka ovat edes jollain tavalla aktiivisessa käytössä.
Ns. laittomia ohjelmia on kuusi ja tähän on laskettu pelit. Näistä kuudesta laittomasta ohjelmasta voisin luopua neljästä. Ne eivät ole minulle mitenkään tärkeitä ja ne ovat vaan jääneet kovolle pyörimään.
Eli minulla on kovolla kaikista käyttämistäni ohjelmista noin 3% laittomia ohjelmia.
Ja lisättäköön tähän se, että en tee kotikoneellani liiketoimintaa enkä tee kotikoneen käytöllä yhtään tuottoa.
iTunes kirjastoni koostuu täysin laillisista biiseistä.
Toki haluaisin maksaa korvauksen näistä loistavista ohjelmista joista käytän laittomia versioita. Mutta jos valittavana on ilmainen ja vapaasti käyttöönotettava möhkäle 626 ja vieressä Ferrari jossa on avaimet ovessa ja kukaan ei sitä kaipaa niin kumman otat?
"Yksityisen kopioinnin hyvitysmaksu eli ns. kasettimaksu haluttaisiin laajentaa kattamaan myös matkapuhelimet ja tietokoneet"
Kertoo Kauppalehti.
Vaikka tämä menee vähän aiheen ohi niin laskin ihan huvikseni kuinka paljon minulla on omalla koneellani laittomia ohjelmia tai muuta laitonta materiaalia.
Koneellani on 68 ohjelmaa joista osaa käytän toki päivittäin, osaa käytän ehkä kerran viikossa ja joitain ohjelmia käytän ehkä muutaman kerran vuodessa. Olin hyvin suurpiirteinen laskiessani ohjelmat joita käytän. Laskin mukaan myös käyttiksen mukana tulevat ohjelmat joita käytän. En laskenut mukaan esim: iChat ohjelmaa mitä en ole koskaan käyttänyt, mutta en ole jaksanut heittää sitä roskiin. Koneellani on toki enemmän kuin 68 ohjelmaa, mutta laskin vain ne jotka ovat edes jollain tavalla aktiivisessa käytössä.
Ns. laittomia ohjelmia on kuusi ja tähän on laskettu pelit. Näistä kuudesta laittomasta ohjelmasta voisin luopua neljästä. Ne eivät ole minulle mitenkään tärkeitä ja ne ovat vaan jääneet kovolle pyörimään.
Eli minulla on kovolla kaikista käyttämistäni ohjelmista noin 3% laittomia ohjelmia.
Ja lisättäköön tähän se, että en tee kotikoneellani liiketoimintaa enkä tee kotikoneen käytöllä yhtään tuottoa.
iTunes kirjastoni koostuu täysin laillisista biiseistä.
Toki haluaisin maksaa korvauksen näistä loistavista ohjelmista joista käytän laittomia versioita. Mutta jos valittavana on ilmainen ja vapaasti käyttöönotettava möhkäle 626 ja vieressä Ferrari jossa on avaimet ovessa ja kukaan ei sitä kaipaa niin kumman otat?
Viimeksi muokannut Anniel, 30.11.2011 klo 17.22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Yhdistetty ketjuun
Syy: Yhdistetty ketjuun
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Minkä takia minun pitäisi maksaa ansikelalle siitä että soitan puhelimellani kavereilleni? Koska puhelimessani ei ole mitään muuta kuin ne ohjelmat, jota siinä on tehtaalla sinne laitettu, sekä itse ottamiani valokuvia. Tuo kasettimaksujuttu on jo lähtenyt ihan lapasesta.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Rodeo Clown »
Petteri Järvinen argumentoi tästä asiasta varsin osuvasti: http://pjarvinen.blogspot.com/2011/11/h ... amaan.html .
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Saksassa tekijänoikeusjärjestöt haluavat yöelämän verolle. TUollainen kymmenen prosentin vero sisäänpääsymaksuihin näin aluksi
http://yle.fi/uutiset/uudet_rojaltimaks ... aa/6206451
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
http://yle.fi/uutiset/uudet_rojaltimaks ... aa/6206451
-
Viesti Kirjoittaja wiljam.i »
Tästä minäkin olen vähän harmissani: Arhinmäki puolusti taannoin taiteilijoita ja hyvitysmaksuja sanoen, että taiteilijoidenkin pitää elää.Macco kirjoitti:Minua surettaa kaikkein eniten juurikin se isku, jonka suomalainen yrittäjä, ja sitä myötä myös yhteiskunta, joutuu ottamaan vastaan. Sillä, että yhä useampi (varsinkin nettitilaamisen vielä enemmän yleistyessä) ostaa kovalevynsä ulkomailta, on myös kerrannaisvaikutuksia. Äkkiäkös sitä tilaa tietokoneensa, iPadinsa, pleikkarinsa ja telkkarinsakin samasta paikasta josta tuli onnistuneesti tilattua halvalla se kovalevykin tuossa just äsken.
Ja kyllä, tämä poika ostaa myös tulevaisuudessa ulkoiset umpilättynsä rajan tuolta puolen. Valitettavasti.
Samalla suomalaisten elektroniikkakauppiaiden tuotteiden hinta kohoaa kokeammaksi kuin kilpailijoilla eu alueella, tämän jälkeen asiakkaat äänestävät jaloillaan ja ostavat muualta. Seuraavaksi ministerit puolustavat "elektroniikkakauppiaita" ja niiden tukia sanoen, pitäähän elektroniikkakauppiaidenkin elää ja perustuotteiden saatavuus turvata kotimaassa.
Ja koska kiintolevykauppiasta subventoidaan, seuraavana on jonossa huonekalukauppias AV -hyllynsä kanssa .... ja kun kerta huonekalukauppiasta, niin sitten myös....
Minäkun aidosti luulin, että Kreikan mallista ja sen heikkouksista olisi jotain opittu. Ei siitä nyt niin kauaa ole

No more mr. brown eye
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Yhteiskunnallinen kehitys on uudistamista ja jatkuvaa reagointia efekteihin.
Voidaan olla myös tekemättä ja päätyä jonnekin savimaja-tyyppiseen ratkaisuun - jossain päin maailmaa tätäkin mallia käytetään.
No, nyt mennään tällä Suomen mallilla, joka sekään ei ole täydellinen niin kauan kuin ME ihmiset teemme niitä päätöksiä.
Voidaan olla myös tekemättä ja päätyä jonnekin savimaja-tyyppiseen ratkaisuun - jossain päin maailmaa tätäkin mallia käytetään.
No, nyt mennään tällä Suomen mallilla, joka sekään ei ole täydellinen niin kauan kuin ME ihmiset teemme niitä päätöksiä.
Laptop 15"-i7-8GB-Radeon8770M(2GB) | iMac24" | TimeCapsule | iPhone | IPhone 4 | iPad 1st gen | iPad 2nd gen | iPod Touch 3rd gen
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka