/V
* Haluaisin nähdä sen kypärän joka mahtuu läskipäähäni pipon päälle!

Viesti Kirjoittaja vinouma »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Näin sanoo mies, joka ei koskaan ole pimeällä autoa ajanut.....ja asunut koko ikänsä ratikkapysäkin vieressä.vinouma kirjoitti:Heijastinpakko kävelijöille, hohhoijaa. Samaa shaibaa kuin ne saakutin kypäräpakot* ynnä muut kummallisuudet. Kävelystä ja pyöräilystä pitäisi tehdä mahdollisimman helppoa ja vaivatonta, jotta näitä kulkemistapoja suosittaisiin. Ja päin vastoin autoille enemmän punaisia valoja ja korkeammat sakot ja bensaverot, että saataisiin nämä laiskat, vaaralliset saastuttajat koteihinsa häpeämään!
/V
Olen mä autoa ajanu paljonkin.hatey kirjoitti:Näin sanoo mies, joka ei koskaan ole pimeällä autoa ajanut.....ja asunut koko ikänsä ratikkapysäkin vieressä.
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
1890-1972 Ja käsittääkseni parhaillaankin ollaan suunnittelemassa ratikkaliikenteen palauttamista.vinouma kirjoitti:Ja mistä lähtien Turussa on kulkenu ratikat?
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
kysyisit ennemminkin, mistä lähtien Turussa ei ole kulkenut ratikka!vinouma kirjoitti: Ja mistä lähtien Turussa on kulkenu ratikat?
/V
Heijastinpakko sentakia, että ne jaljankulkijat/pyöräilijät jotka haluavat välttämättä kuolla autoni alle, eivät siinä onnistuisi, koska siitä tulisi minulle ylinmääräistä vaivaa. Auto pitäisi pestä ja todennäköisesti joutuisi vielä puskurinkin vaihtamaan perikunnan piikkiin. Turhaa vaivaa minulle. Kuolkoot muualle.vinouma kirjoitti:Heijastinpakko kävelijöille, hohhoijaa. Samaa shaibaa kuin ne saakutin kypäräpakot* ynnä muut kummallisuudet. Kävelystä ja pyöräilystä pitäisi tehdä mahdollisimman helppoa ja vaivatonta, jotta näitä kulkemistapoja suosittaisiin. Ja päin vastoin autoille enemmän punaisia valoja ja korkeammat sakot ja bensaverot, että saataisiin nämä laiskat, vaaralliset saastuttajat koteihinsa häpeämään!
/V
Tuskin paljoa enempää voidaan verottaa kuin mitä nyt verotetaan. Ei kypärää voikaan pitää. Se kiinnitys leuan alla saa yökkäämään ja sitten on pakko kiskoa kypärä pois.vinouma kirjoitti:Heijastinpakko kävelijöille, hohhoijaa. Samaa shaibaa kuin ne saakutin kypäräpakot* ynnä muut kummallisuudet. Kävelystä ja pyöräilystä pitäisi tehdä mahdollisimman helppoa ja vaivatonta, jotta näitä kulkemistapoja suosittaisiin. Ja päin vastoin autoille enemmän punaisia valoja ja korkeammat sakot ja bensaverot, että saataisiin nämä laiskat, vaaralliset saastuttajat koteihinsa häpeämään!
/V
Viesti Kirjoittaja Lare »
Mun mielestä nuo molemmat ovat hyviä, jopa ilman sanktioita. Vahingon sattuessa rohkea suomalainen saisi tapella vakuutusyhtiön kanssa korvauksista. Maksakoot omasta pussistaan.vinouma kirjoitti:Heijastinpakko kävelijöille, hohhoijaa. Samaa shaibaa kuin ne saakutin kypäräpakot* ynnä muut kummallisuudet
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Olisiko yksi esimerkki? Nuoriso on monesti kyllä vähän rasittavaa ja eivät aina tee kaikkea tahalleen.OmenaOnPunainen kirjoitti:Täällä on todistusaineistoa autonajokortin saaneidenkin vähä-älyisyydestä, joten on turha syyttää nuoria.mercury kirjoitti:Just joo. Oon ollut muutaman kerran vähällä jäädä moottoriajoneuvon yliajamaksi, mm. suojatiellä keskellä kirjasta päivää. Kaikissa tapauksissa kyseessä on ollut moposkootteri. Vika ei tietenkään ole ajoneuvossa, vaan niillä liikkuvien nuorten älyn vähäisyydessä.tuomaril kirjoitti:Autot pois ja mopot kunniaan!
Tuolta tuo haiskahti, mutta heijastin on sellainen kapine, että tuntee olonsa mieheksi. Minua ei yhtään hävetä kiskoa muumiheijastinta ylle tai ottaa sitä punaista sydän heijastinta. Miehille ja niiden aluille sanon, että käyttäkää heijastina, koska siinä on munaa. Naisille sanon, että heijastin kaunistaa ja on muutenkin hyvä asia vaateissa. Noh. Käyttäähän motoristitkin kypärää kuten formula-kuskitkin. Onhan sinulla palohälytinkin. Ihmisillä on asiat liian hyvin kun aletaan turvallisuudesta tinkimään. Muistakaa sitten sylvesterinpäivänä viimeistään ostaa ne suojalasit, ettei silmät mene ja tahdon lukea kommenttejanne jatkossakin. Vaikka olisitte erimieltä niin olette silti mukaviahatey kirjoitti:Näin sanoo mies, joka ei koskaan ole pimeällä autoa ajanut.....ja asunut koko ikänsä ratikkapysäkin vieressä.vinouma kirjoitti:Heijastinpakko kävelijöille, hohhoijaa. Samaa shaibaa kuin ne saakutin kypäräpakot* ynnä muut kummallisuudet. Kävelystä ja pyöräilystä pitäisi tehdä mahdollisimman helppoa ja vaivatonta, jotta näitä kulkemistapoja suosittaisiin. Ja päin vastoin autoille enemmän punaisia valoja ja korkeammat sakot ja bensaverot, että saataisiin nämä laiskat, vaaralliset saastuttajat koteihinsa häpeämään! /V * Haluaisin nähdä sen kypärän joka mahtuu läskipäähäni pipon päälle!
En ole auto ja en ole väittänytkään niin. Olen monta kertaa sanonut, etten käy keskustassa ja näin en käytä suojateita yms. Olen kävellyt linnanmäeltä kiasmaan muutaman kerran ja muutenkin ympäri helsinkiä. En koe siellä kadunylittämistä vaikeaksi. Seuraavaksi kysyt miksi kävelin? Siksi, koska minulla on jalat ja tuollaisen matkan kävelee. Minä asun käpykylääkin pienemmässä paikassa keskellä metsää ja täällä kulkee susia pihassakin. Löytyy sitä käpykylää sieltä stadistakin (helsinki ei lopu kampinkeskuksen viereen) Helsingissä asuvat vaan eivät ymmärrä heijastimesta mitään kun kaikki toimii julkisilla. Kävelet pysäkile ja ylität tien, että pääset linkkiä odottamaan. Siitä sitten päristellään kyydissä toiselle pysäkille ja kävellään kortteli pari ylittäen kaksi suojatietä. Se keksitty mielikuvituksen aiheuttama kiire on kokoajan muka kova. En loukkaannu vaikka pidätkin minua vähän daijuna. Sori, mutta slangini on ruosteessa. Mitään luksusta minulla ei ole sitten täällä, mutta postin onneksi voi hakea vielä omasta laatikosta 200m päästä.OmenaOnPunainen kirjoitti:Niin, niin: eihän siellä Käpykylässä tietenkään ole kärrypolkua leveämpiä katuja, mutta meillä Stadissa on kaksiajorataisia, jotka risteävät. Odotuksia on siis usein kuusi per risteys, koska yhtä ylitysmahdollisuutta ei aina ole. Olin ensimmäisen kerran autoilijana - ja liikennevaloissa - autokoululaisena syksyllä 1970. En ole vieläkään auto.
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Klo 19.07 scripsit M.P.T:M.P.T kirjoitti:En ole auto ja en ole väittänytkään niin.
Yritäs nyt päättää!M.P.T kirjoitti: Odotetaanhan me autotkin
Kävisikö tämä:M.P.T kirjoitti:Olisiko yksi esimerkki?OmenaOnPunainen kirjoitti:Täällä on todistusaineistoa autonajokortin saaneidenkin vähä-älyisyydestä, joten on turha syyttää nuoria.mercury kirjoitti:Just joo. Oon ollut muutaman kerran vähällä jäädä moottoriajoneuvon yliajamaksi, mm. suojatiellä keskellä kirjasta päivää. Kaikissa tapauksissa kyseessä on ollut moposkootteri. Vika ei tietenkään ole ajoneuvossa, vaan niillä liikkuvien nuorten älyn vähäisyydessä.tuomaril kirjoitti:Autot pois ja mopot kunniaan!
M.P.T kirjoitti:Minulta ei tipu yhtään sääliä ihmisille jotka jäävät autonalle.
Ei, mutta minulla on kyynärkepit, enkä sääli kusipäitä, jotka jäävät niiden alle.M.P.T kirjoitti:^Miksi säälimään ihmisiä, jos eivät pidä heijastinta? Taidat harrastaa lainauksia tekstin pätkistä. Olen alkanut huomaamaan ihmisissä jo sellaistakin, että kolmiontakaa tulevia ei väistetä, jos eteen tulevat. Onko sinulla heijastinta? Et ole maininnut sellaista.
Parantaisiko niiden käyttö turvallisuutta muuten kuin pystyssä pysymisessä? En minäkään ole noin agressiivinen liikenteessä kuin sinä, mutta tulee muutama aina haukuttua auton sisällä. Toivottavasti eivät osaa lukea huulista. Ota nyt rauhallisesti hyvä miesOmenaOnPunainen kirjoitti:M.P.T kirjoitti:^Miksi säälimään ihmisiä, jos eivät pidä heijastinta? Taidat harrastaa lainauksia tekstin pätkistä. Olen alkanut huomaamaan ihmisissä jo sellaistakin, että kolmiontakaa tulevia ei väistetä, jos eteen tulevat. Onko sinulla heijastinta? Et ole maininnut sellaista.
Ei, mutta minulla on kyynärkepit, enkä sääli kusipäitä, jotka jäävät niiden alle.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Se ei ole varsinaisesti esteettinen kokemus, kun pyöräilijän kallo osuu asfalttiin ja kumahtaa ontosti. Päästä tulee paljon verta ja se leviää laajalle alueelle. Pääsin todistamaan tällaisen tilanteen yksissä liikennevaloissa kuumana kesäpäivänä. Autoilijoille vaihtuivat vihreät ja edelläni ajanut nytkähti liikkeelle. Samaan aikaan pyöräilijä ajoi vauhdilla punaisten läpi auton kylkeen ja putosi asfalttiin. Kaikki tämä tapahtui melko nopeasti suoraan silmieni edessä. Äänet kuuluivat hyvin avoimista ikkunoista.hatey kirjoitti: Pyöräilykypärästä olen samaa mieltä, jokainen halkaiskoot oman päänsä, siitä ei ole minulle mitään haittaa, päinvastoin kuin tuosta että joku haluaa väkisin jauhelihaksi autoni etuakselistoon.
Viesti Kirjoittaja Erño »
Sinähän se olet aikonut ajaa kaikkien jalankulkijoiden yli sääliä tuntematta! Minä olen autoillut 40 vuotta ilman ainoatakaan ns. onnettomuutta. Aika usein tosin sattuu, että kun rohkenen noudattaa nopeusrajoituksia, joku M.P.T liimautuu takapuskuriini valoja vilkuttaen. Viime syystalvella muuan M.P.T, 50 km/t rajoitusalueella, yksiajorataisella kadulla, jääkelillä, päätti, että hänen täytyy kuitenkin päästä ohi - ja olikin seuraavaksi lyhtypylväässä kylki edellä. Pari viikkoa myöhemmin toinen M.P.T, vain kilometrin päässä, päätyi ojaan vastaavan sankariteon jälkeen.M.P.T kirjoitti:Parantaisiko niiden käyttö turvallisuutta muuten kuin pystyssä pysymisessä? En minäkään ole noin agressiivinen liikenteessä kuin sinä, mutta tulee muutama aina haukuttua auton sisällä. Toivottavasti eivät osaa lukea huulista. Ota nyt rauhallisesti hyvä miesOmenaOnPunainen kirjoitti:M.P.T kirjoitti:^Miksi säälimään ihmisiä, jos eivät pidä heijastinta? Taidat harrastaa lainauksia tekstin pätkistä. Olen alkanut huomaamaan ihmisissä jo sellaistakin, että kolmiontakaa tulevia ei väistetä, jos eteen tulevat. Onko sinulla heijastinta? Et ole maininnut sellaista.
Ei, mutta minulla on kyynärkepit, enkä sääli kusipäitä, jotka jäävät niiden alle.Ei tämän keskustelun pitänyt näin kiivaaksi käydä.
Viesti Kirjoittaja arisel »
Ihan oikein noille!OmenaOnPunainen kirjoitti:Aika usein tosin sattuu, että kun rohkenen noudattaa nopeusrajoituksia, joku liimautuu takapuskuriini valoja vilkuttaen. Viime syystalvella muuan autoilija, 50 km/t rajoitusalueella, yksiajorataisella kadulla, jääkelillä, päätti, että hänen täytyy kuitenkin päästä ohi - ja olikin seuraavaksi lyhtypylväässä kylki edellä. Pari viikkoa myöhemmin joku toinen autoilija, vain kilometrin päässä, päätyi ojaan vastaavan sankariteon jälkeen.
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Enpä ole itsekkään kolaria koskaan ajanut. Toiseksi minä en hurjastele, ellei postiautoa lasketa autoksi. Ajan sääntöjen mukaan ja pakulla ei juuri hurjastella. Anteeksi nyt vain, mutta en ole se bemari kuski. Ensimmäinen autonikin oli volvon farmari ja se on turvallinen perheauto. Jos minä läpsäisen pitkät autossani päälle niin olet ojassa. Enkä ole missään vaiheessa uhannut ajaa jalankulkijoiden ylitse. Olet lukenut väärin tai olen tehnyt kirjoitusvirheen. Et edes tunne minua ja tuskin olet tiellä minua nähnytkään.OmenaOnPunainen kirjoitti: Sinähän se olet aikonut ajaa kaikkien jalankulkijoiden yli sääliä tuntematta! Minä olen autoillut 40 vuotta ilman ainoatakaan ns. onnettomuutta. Aika usein tosin sattuu, että kun rohkenen noudattaa nopeusrajoituksia, joku M.P.T liimautuu takapuskuriini valoja vilkuttaen. Viime syystalvella muuan M.P.T, 50 km/t rajoitusalueella, yksiajorataisella kadulla, jääkelillä, päätti, että hänen täytyy kuitenkin päästä ohi - ja olikin seuraavaksi lyhtypylväässä kylki edellä. Pari viikkoa myöhemmin toinen M.P.T, vain kilometrin päässä, päätyi ojaan vastaavan sankariteon jälkeen. Te autot olette huvittavia!
Viesti Kirjoittaja arisel »
Tuossa olet oikeassa. Ainakin lähikoulun pihaan ajaminen on kielletty kouluaikoina. Siihen on rakennettu noutopaikka ja siihen pääsee kävelemällä pyörätietä pitkin. Bussiin pääsee myös alikulkutunnelin kautta ilman poikkeamista autotielle. Keskustan kouluissa meno onkin sitten toista luokkaa ja tälläinen operaatio tuskin on mahdollista. Toisaalta siinä koulussa missä kävin nuorena.. Nyt muistellaan.... Autoille pääsi pyörätietä pitkin, mutta kävelleen ja pyörällä liikkuvat joutuivat ylittämään tien.arisel kirjoitti:^ Moni vanhempi on oman kolulaisensa ja tämän luokkatovereiden pahin uhka, kun katsoo aamurallia koulujen pihasss...
No voi hyvää päivää. Kai mä nyt turkulaisena tiedän, että täällä on raitikat kulkenu, mutta ei kulje enää.Citruuna kirjoitti:kysyisit ennemminkin, mistä lähtien Turussa ei ole kulkenut ratikka!