Onko meitä Savossa?
-
-
Re: Onko meitä Savossa?
Viesti Kirjoittaja KristinaJuvonen »
Jessss! Ja jos joitakuita skypettää, voidaan joskus skyppaillakin.kuriton kirjoitti:Jokos täällä savolaiset macittaret on enemmistönä? 8)
"Men and women were created equal, but after that, women continued to improve".
"The truth will set you free, but first it will piss you off".
-
Re: onko meitä Savossa?
Viesti Kirjoittaja panum »
Macin kanssa toimivat ainakin loistavasti Kielikoneen selainpohjaiset sanakirjat, joita löytyy hyvinkin moneen lähtöön. Ainoa ongelma valikoimassa on se, että kunnollisia yksikielisiä sanakirjoja on tarjolla hyvin vähän. Esimerkiksi suomalaiset yliopistot ovat lisensoineet kohtalaisen kasan noita sanakirjoja käyttöönsä, joten jos on jollain tavalla kytköksissä yliopistoon siinä määrin, että saa esim. peruspalvelutunnuksen tai vastaavan, pääsee noita Kielikoneen tuotteita testaamaan.KristinaJuvonen kirjoitti:Josta johtuukin mieleeni, että kääntäjän kannalta Mac on kyllä hieman ongelmallinen... kun ei ole elektronisia sanakirjoja saatavilla Mac-versioina. Olen kyllä saanut tietoa, että ne pyörisivät Parallels Desktopilla. Joten siitä nyt haaveilen... Pitäisi saada mahdollisimman tehokas paketti aikaan ja siinä voisin tarvita suunnittelu- ym. apua ennen kuin tilaan uuden koneen.Repe Ruutikallo kirjoitti:Keski-Savon Mac-klubi alkaa olla kasassa... 8)
Ja threadin muuhun teemaan liittyen ilmoitan minäkin kirjoittaneeni ylioppilaaksi Pieksämäen lukiosta, mutta vaikuttavani nykyisin Pönttövuoren tunnelin toisella puolella Jyväskylässä.
-
Viesti Kirjoittaja Mämmikoura »
Kuopijossa syntyny ja Savonlinnassa vaekuttava savolainen tervehtii koko kööriä.
Hyvvee illan jatkoo sannoo, Mämmikoura
P.S. Savolainen on ihminen, ilmoittaa Lääkintöhallitus
P.P.S. Kiännytystäkin on harrastettu... menestyksekkäästi.
-
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Minähii mietin jotta Turkulaissuus suattas ryökäle kavotakkii, jos tuo ilima lämpenöö ja ves noussoo vallan mahottomasti. Piesietä Savolaiset käyttelöö, se soppii kierompaan luenteeseenkin. Tiijä häntä.amanita kirjoitti:No men, snälla Maza! Ketjun aloittaja, Mac-yksinäinen Kristiina, kaipasi Savossa ASUVIA Mac-käyttäjiä linjoille. Sen uskonkin, että savolaisuus, kuin ei muukaan -laisuus mihinkään katoa, turkulaisuuskaan. Hyvä niin!
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Mahto olla melkonen shokki kun muutitKristinaJuvonen kirjoitti: Itse asiassa olen aika "tuore" myös Suomessa, muutin pari vuotta sitten Belgiasta, jossa vierähti 30 vuotta elämästä. Toin sieltä mukaani vain (ranskankielisen) iBookG4:ni.
Nyt yritän kotiutua tänne P-mäelle, jossa en tunne vielä montaakaan ihmistä. En ollut eläissäni edes käynyt täällä ennen kuin vuosi sitten muutin tänne. Lähimmät sukulaiset ovat kaukana etelässä...

Itse kävin muuttamassa kuukausi takaperin kaveria siellä ja oli kyllä melkoinen shokki Mikkelin ja Kuopion jälkeen. Oli hiukkasen enemmän laitapuolen kulkijaa meinaan. Osa katseli muuttopakuakin aika ahnaasti, kun se oli pihalla takaluukku auki.
-
Shokki se oli, kieltämättä. En ole vieläkään selvinnyt siitä täysin... Mutta täällä oli halvimmat asunnot ja onhan täällä kaunista luontoa yllin kyllin...NeNithelo kirjoitti: Mahto olla melkonen shokki kun muutit
Itse kävin muuttamassa kuukausi takaperin kaveria siellä ja oli kyllä melkoinen shokki Mikkelin ja Kuopion jälkeen. Oli hiukkasen enemmän laitapuolen kulkijaa meinaan. Osa katseli muuttopakuakin aika ahnaasti, kun se oli pihalla takaluukku auki.
Mietin kyllä yhä, että jäänkö tänne vai en ja jos en, minne sitten? On vähän juureton olo...
Mutta kyllä ihmiset ovat ystävällisiä ja muitakin kuin laitapuolen kulkijoita löytyy sentään...
Ajattelin nyt, että jos olisi edes jokin paikallinen Mac-yhteisö, niin se toisi vähän turvallisuuden tunnetta tähän elämään.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Niinpä, täähän on lahkotoimintaa parhaimmillaanKristinaJuvonen kirjoitti: Ajattelin nyt, että jos olisi edes jokin paikallinen Mac-yhteisö, niin se toisi vähän turvallisuuden tunnetta tähän elämään.
Meillähän on jo Messias ja Jeesus-puhelinkin ainakin hesarin toimittaja Lassilan mukaan löytyy
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Kauheat juuret
Viesti Kirjoittaja To_Ok »
Ja molemmat vanhemmat ovat paljasjalkaisia savolaisia :/ Eikä sekään ihan tervettä ole, että itse olen lopulta Sipoosta

ps. Anteeksi off-topic ^_^
-
Re: Kauheat juuret
Voi mennä, jos ei huonommin, niin ainakin monimutkaisemmin: voi olla juuret vaikka Karjalan kannaksella, pohjois-Karjalassa, Pyhtään saaristossa ja silti joutua syntymään Ruåttissa, kasvamaan Helsingissä ja pitkän pelkialaistumisen jälkeen päätyä Savoon!To_Ok kirjoitti:voiko sitä enää huonommin mennä jos toinen puoli suvusta (isovanhemmat) on kotoisin pohjois-Hämeestä ja toinen mokoma pohjois-Savosta? o_O
Ja molemmat vanhemmat ovat paljasjalkaisia savolaisia :/ Eikä sekään ihan tervettä ole, että itse olen lopulta Sipoosta
ps. Anteeksi off-topic ^_^
Noh, onpahan ainakin suomalaispelkialaisilla lapsillani hyvät geenit (toivon!). Sopiva sekoitus suomalaista karhumaista jääräpäisyyttä ja Ardennien työhevosta!

-
Viesti Kirjoittaja Riina »
Mitä murteenseen tulee, niin varsinkin kun hikeennyn tai hermostun, alan toden teolla vieäntee savoa

-
Viesti Kirjoittaja ikäloppu »
Aennae tämäkkii topikki on käöty piältä, alta ja varsinnii vierestä.
Mut sileihän sitä suapi parraan kokonaeskuvan ku käöp välillä kahtomassa vierestä.
Miks sitä pittää harmoon kiven läpi yrittee, ku piässöö kiertämälläkkii?
Suomalaislle käännöksenä se että maccismi istuu savolaisille ku turpea nenä päähän: eri tavalla ja luovilla ratkaisuilla on monet ohjelmat opiskeltu ilman manuaaleja jo vuodesta 84. Ensimmäisen oman mäkkini sain v.-89 ja jo kahden tunnin päästä tein sillä rahaa. "think different, think Savolax..."
Sekin on tullut vuosien saatossa pantua merkille että jos jossakin olen törmännyt tapahtumiin tai firmoihin, joissa hommat toimii, sieltä on löytynyt joku savolainen tai vähintään itäsuomalainen, topakka naisimmeinen, jonka ansiota se on suureksi on ollut...
Nimim. Ex-varkautelainen -aina savolainen.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
-
Viesti Kirjoittaja ikäloppu »
Lopulta lahjoitimme SE 20:n Afrikkaan (ihan oikeesti)
Roskalavalta pelastin toissa vuonna Classic II:n ja sitä kattelen ja muistelen aktiivista keski-ikää..
-
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Muutin itse Joensuuhun opiskelujen vuoksi neljä vuotta sitten. En ole vieläkään sopeutunut. Savolaisuus ja itäsuomalaisuus ovat minusta kaukana. Kaveri muutti joskus paljon minua ennen Joensuun kulmille ja hän väitti seitsemän ensimmäisen vuoden olleen vaikeita...KristinaJuvonen kirjoitti:Shokki se oli, kieltämättä. En ole vieläkään selvinnyt siitä täysin... Mutta täällä oli halvimmat asunnot ja onhan täällä kaunista luontoa yllin kyllin...NeNithelo kirjoitti: Mahto olla melkonen shokki kun muutit
Mietin kyllä yhä, että jäänkö tänne vai en ja jos en, minne sitten? On vähän juureton olo...
Mutta kyllä ihmiset ovat ystävällisiä ja muitakin kuin laitapuolen kulkijoita löytyy sentään...
Ajattelin nyt, että jos olisi edes jokin paikallinen Mac-yhteisö, niin se toisi vähän turvallisuuden tunnetta tähän elämään.
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Mikael K, ole huoleti. Sinusta ei täällä tule savolaista, ei sitten millään. Olet ja asut Pohjois-Karjalassa ja näin ollen olet ihan terve pohjoiskarjalainen. Reipas, rehellinen ja suoraselkäinen. Toisin kun naapurissa jossa ihmiset haudataankin kiertokangellaMikael K. kirjoitti:
Muutin itse Joensuuhun opiskelujen vuoksi neljä vuotta sitten. En ole vieläkään sopeutunut. Savolaisuus ja itäsuomalaisuus ovat minusta kaukana. Kaveri muutti joskus paljon minua ennen Joensuun kulmille ja hän väitti seitsemän ensimmäisen vuoden olleen vaikeita...
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Päivän paras!Jone-51K kirjoitti:Mikael K, ole huoleti. Sinusta ei täällä tule savolaista, ei sitten millään. Olet ja asut Pohjois-Karjalassa ja näin ollen olet ihan terve pohjoiskarjalainen. Reipas, rehellinen ja suoraselkäinen. Toisin kun naapurissa jossa ihmiset haudataankin kiertokangellaMikael K. kirjoitti:
Muutin itse Joensuuhun opiskelujen vuoksi neljä vuotta sitten. En ole vieläkään sopeutunut. Savolaisuus ja itäsuomalaisuus ovat minusta kaukana. Kaveri muutti joskus paljon minua ennen Joensuun kulmille ja hän väitti seitsemän ensimmäisen vuoden olleen vaikeita...
-
-
-
-
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka