"Kuin nyttenkään?" Kyllä minusta karjalainen perinne on sosiaalisempi kuin vaikka pohjalainen. Eri asia on, kuinka selvästi tämä näkyy enää. Mutta kyllä vielä isoäitini aikaan ero oli aivan selvä.Kain kirjoitti:^ Vaikka asunkin Itä-Suomessa, niin en ole yhtään sosiaalisempi kuin nyttenkään. Sosiaalisuus on inhottava asia.
Siis montako paremman tuoton laadukkaammasta kamasta saavan viljelijän tunnen? En tunne yhtään. Mutta kyllähän suunta on ollut se, että tuotantoa on monipuolistettu ja uusia lajikkeita sekä lähimyyntiä on lisätty, luomua kans on enemmän.KunkkuJ kirjoitti:Montako tuollaista viljelijää tiedät? Minä en tiedä montaa, vaikka olen sentään seurannut alaa melkein aitiopaikalta vuosikymmeniä. Ja missä ovat ne viljelijät, jotka ovat tottuneet siihen, ettei tarvitse tehdä mitään?
Eräs kaverini alkoi viljellä tätä, siis pellolla:M.P.T kirjoitti:[Tietenkin, jos kiskoisin pellot mansikalle ja sato onnistuisi. Sillä voisi tehdä rahaa, mutta riskit on isot.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Marjatuomipihlaja
Minusta aika mielenkiintoinen, maistuu kuulemma ja erittäin terveellinen. Tunnetko? Luulen, että kauppamarja tulee tuosta.
Ohhoh. Minusta vaikuttaa kuin joku nyt hieman subventoisi. Minä kysyin vakuutusta joka mahdollistaisi yksityisyrittäjän pelastautumisen pois julkiselta sektorilta jota on kovasti kurjistettu viime vuosina alueellamme. 900 e kuussa oli tarjous ja siitä possuljettaisiin kaikki vanhat vaivat.M.P.T kirjoitti:Se on vakuutusmaksu joka maksetaan joka kuukausi. Se korvaa jopa sen lonkkamurtuman ja kipulääkkeet. Sitä sitten maksetaan kuukausittain vaikka et käyttäisikään mitään.