Kajuutin kajuutassa? Nah, son Kaijjutin, eli humppaloora.Macco kirjoitti:Ei, i on ylimääräinen, ja sen vuoksi sana tarvitsee kaksi uuta. Eli oikeaoppinen termi on kajjuutin. Myös kajuutin hyväksytään.hatey kirjoitti:Eikös se oikeaoppisesti kirjoiteta kahdella jjillä: Kaijjutin?Lihapipo kirjoitti:^Niin voisi, mutta miksei tuosta väärästä kirjoitusasusta seurannut rangaistusta? Kaijutin on oikein. Se kirjoitetaan myös keskellä lausetta isolla alkukirjaimella, Kaijutin. Monikko on Kaijuttimet tai uudempi muoto Kaijudimet.
Kysy mitä vaan mistä vaan!
-
hatey
Re: Kysy mitä vaan mistä vaan!
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Macco
Viesti Kirjoittaja Macco »
-
Mailia
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Korvaamaan minkä? Macco, me puhuttiin kaijuttimista, ei jostain ihan irrelevantista.Macco kirjoitti:Humppaloora on ihan hyväksyttävä. Samaa tasoa älämölöpoksin kanssa, joka täten nimitettäköön virallisesti kauitin-sanan korvaajaksi suomen kielessä.
-
Anghorn
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Kauitin?Macco kirjoitti:Humppaloora on ihan hyväksyttävä. Samaa tasoa älämölöpoksin kanssa, joka täten nimitettäköön virallisesti kauitin-sanan korvaajaksi suomen kielessä.
-
hatey
Ei toi ole mikään sana, siittä puuttuu jjiit.Anghorn kirjoitti: Kauitin?
-
Macco
-
Mailia
Se kirjoitetaan "boksi". Etkö ole koskaan käynyt kodinelektroniikkavälittäjäkaupassa?Macco kirjoitti:Ja ä. Ja l. Ja toinen ä. Puhumattakaan ämmästä. Öökin puuttuu. Toinen älläkin siinä pitäisi olla. Ja missä on toinen öö? Ja äärisuomalainen sana "poksi" puuttuu kokonaan.
-
Macco
Olen, ja muistan aina paheksua heidän tapaansa käyttää amerikkalaisten suomen kielestä lainaamia sanoja. Suomeksihan tuo sana on poksi.Mailia kirjoitti:Se kirjoitetaan "boksi". Etkö ole koskaan käynyt kodinelektroniikkavälittäjäkaupassa?Macco kirjoitti:Ja ä. Ja l. Ja toinen ä. Puhumattakaan ämmästä. Öökin puuttuu. Toinen älläkin siinä pitäisi olla. Ja missä on toinen öö? Ja äärisuomalainen sana "poksi" puuttuu kokonaan.
Esimerkiksi perisuomalainen sana tikipoksi on väännetty kylmän sodan hengessä muotoon digiboksi. Tuossa sanassahan käytetään jopa kirjaimia, joita suomen kielessä ei ole!
-
heilei
Viesti Kirjoittaja heilei »
Tsadiksi kaijjutin on "skobe", senkin maalaiset.Macco kirjoitti:Olen, ja muistan aina paheksua heidän tapaansa käyttää amerikkalaisten suomen kielestä lainaamia sanoja. Suomeksihan tuo sana on poksi.Mailia kirjoitti:Se kirjoitetaan "boksi". Etkö ole koskaan käynyt kodinelektroniikkavälittäjäkaupassa?Macco kirjoitti:Ja ä. Ja l. Ja toinen ä. Puhumattakaan ämmästä. Öökin puuttuu. Toinen älläkin siinä pitäisi olla. Ja missä on toinen öö? Ja äärisuomalainen sana "poksi" puuttuu kokonaan.
Esimerkiksi perisuomalainen sana tikipoksi on väännetty kylmän sodan hengessä muotoon digiboksi. Tuossa sanassahan käytetään jopa kirjaimia, joita suomen kielessä ei ole!
-
Mailia
En mää olhe mikhään maahainen, olenhän mä sentään Lappilainen, ihan isoin kirijaimin.heilei kirjoitti:Tsadiksi kaijjutin on "skobe", senkin maalaiset.
-
Macco
Sinä olet Vantaalta. Böndeläinen.heilei kirjoitti:Tsadiksi kaijjutin on "skobe", senkin maalaiset.
-
kyselijä
Viesti Kirjoittaja kyselijä »
-
Mailia
Kuka sinä olet? ヽ(`Д´)ノkyselijä kirjoitti:Kyselenkö mä liikaa ja liian tyhmiä kysymyksiä tällä foorumilla? Kuinka moni on kyllästynyt minuun? Haluan tietää totuuden, en loukkaannu
-
Thoth
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Shh, me ollaan kyllästytty siihen.Mailia kirjoitti:Kuka sinä olet? ヽ(`Д´)ノkyselijä kirjoitti:Kyselenkö mä liikaa ja liian tyhmiä kysymyksiä tällä foorumilla? Kuinka moni on kyllästynyt minuun? Haluan tietää totuuden, en loukkaannu
-
hatey
Suomenkielessä yksi vierasperäinen lainakirjain: Ähvä. Sitä käytetään vain kahdessa suomenkielisessä sanassa: Vesifaneri ja pesufati.Macco kirjoitti:.......
-
Maza
Viesti Kirjoittaja Maza »
Se on pesofati! Sitä paitsi vesifaneri on hienostelua, faneri o faneri vaik voissa paistais.hatey kirjoitti:Suomenkielessä yksi vierasperäinen lainakirjain: Ähvä. Sitä käytetään vain kahdessa suomenkielisessä sanassa: Vesifaneri ja pesufati.
-
Mailia
-
Pomzzi
Viesti Kirjoittaja Pomzzi »
Minä käsken ja se tottelee.Mailia kirjoitti:Painovoima; MITEN SE TOIMII!? Olen varmasti tulossa hulluksi! Eihän se.. Kun se vain.. Minä vain.. Kun se..
-
Mailia
Tajuntani on räjäytetty.Pomzzi kirjoitti:Minä käsken ja se tottelee.Mailia kirjoitti:Painovoima; MITEN SE TOIMII!? Olen varmasti tulossa hulluksi! Eihän se.. Kun se vain.. Minä vain.. Kun se..
-
kyselijä
Viesti Kirjoittaja kyselijä »
Minä olen sellainen blondi käyttäjä, joka kyselee liian tyhmiä ja liikaa ja liian pitkästi ja tuhansilla kirjoitusvirheillä. Ja joka sählää, eikä koskaan opi saati muista mitään.Mailia kirjoitti:Kuka sinä olet? ヽ(`Д´)ノkyselijä kirjoitti:Kyselenkö mä liikaa ja liian tyhmiä kysymyksiä tällä foorumilla? Kuinka moni on kyllästynyt minuun? Haluan tietää totuuden, en loukkaannu
En ymmärrä tuota sinun hymiötä, joten en tiedä oliko tuo sinun kysymyksesi kenties sen perusteella jollain tavalla ironine, joten en ehkä vastannut siihen oikealla tavalla. -Mutta tämä on juurikin blondeille tyypillistä toimintaa.
-
Thoth
Ihan yksinkertaista, tässä on esimerkki:Mailia kirjoitti:Painovoima; MITEN SE TOIMII!? Olen varmasti tulossa hulluksi! Eihän se.. Kun se vain.. Minä vain.. Kun se..
http://img24.imageshack.us/img24/628/es ... erfall.jpg
-
Thoth
Ei täällä varmaan kukaan ole ehtinyt kyllästynyt sinuun, jos sinua ei ole edes kauheasti näkynyt täällä.kyselijä kirjoitti:Minä olen sellainen blondi käyttäjä, joka kyselee liian tyhmiä ja liikaa ja liian pitkästi ja tuhansilla kirjoitusvirheillä. Ja joka sählää, eikä koskaan opi saati muista mitään.Mailia kirjoitti:Kuka sinä olet? ヽ(`Д´)ノkyselijä kirjoitti:Kyselenkö mä liikaa ja liian tyhmiä kysymyksiä tällä foorumilla? Kuinka moni on kyllästynyt minuun? Haluan tietää totuuden, en loukkaannu
En ymmärrä tuota sinun hymiötä, joten en tiedä oliko tuo sinun kysymyksesi kenties sen perusteella jollain tavalla ironine, joten en ehkä vastannut siihen oikealla tavalla. -Mutta tämä on juurikin blondeille tyypillistä toimintaa.
-
Mailia
Minä kyllästyin jo! Ja on kyllä totta, että blondit ovat huonompia kuin me luonnolliset brunetet. ヽ(´▽`)/Thoth kirjoitti:Ei täällä varmaan kukaan ole ehtinyt kyllästynyt sinuun, jos sinua ei ole edes kauheasti näkynyt täällä.
-
hatey
Olette väärässä. Blondit/blondius on pop ja parhautta.Mailia kirjoitti:... Ja on kyllä totta, että blondit ovat huonompia kuin me luonnolliset brunetet. ヽ(´▽`)/
-
Tauvo
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka