Vuodatustopic 2
-
Re: Vuodatustopick 2
Viesti Kirjoittaja Touho »
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Jos tuollainen asiakaspalvelija tulee tiskillä vastaan, niin senkus ottaa luurin kouraan ja soittaa sille asiakaspalvelijalle 8) Ja mielellään siitä tiskiltä.KunkkuJ kirjoitti:Näinhän sen pitäisi yleensäkin mennä. Usein vaan käy niin, että puhelimella soittava asiakas ohittaa sen paikalle saapuneen. Monta kertaa on tehnyt mieli poistua tiskiltä, kun odottelee saavansa palvelua ja tiskin toisella puolelle mieluummin vastataan puheluihin.Mikael K. kirjoitti: "Te olette minun asiakkaitani ja vasta teidän jälkeenne voin vastata puhelimeen."
-
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
Kestää vielä aika monta vuotta ennen kuin Helsinki-Vantaalle saadaan rata eikä sekään ole kiitorata, mutta kyllä minä silti sitä vaikeuksitta kutsun lentokentäksi.Mikael K. kirjoitti:Sehän on helikopterikenttä. Lentokentäksi sitä on vaikea kutsua, kun siinä ei ole edes kiitorataa.Kamu kirjoitti: Ei vai - mikäs se hernesaaressa oleva kenttä sit on?
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Kysehän on tästä maapalasta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Hernesaare ... terikenttä . Minusta tuosta ei saa lentokenttää tekemälläkään. Tietysti se on määrittelykysymys mutta lentokentälle kuuluu mielestäni ainakin yksi kiitorata.Teppo Tulppu kirjoitti: Kestää vielä aika monta vuotta ennen kuin Helsinki-Vantaalle saadaan rata eikä sekään ole kiitorata, mutta kyllä minä silti sitä vaikeuksitta kutsun lentokentäksi.
Mitenkäs nuo Wikipedian linkit saa toimiviksi?
-
Viesti Kirjoittaja Kamu »
No onhan siinä, ja vielä erittäin isokin/pitkäkin - alla olevallakin sinne voi mm. laskeutua;Mikael K. kirjoitti:... lentokentälle kuuluu mielestäni ainakin yksi kiitorata.

Näin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Hernesaaren_helikopterikenttä.Mikael K. kirjoitti:Mitenkäs nuo Wikipedian linkit saa toimiviksi?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Hah! Niin tietysti. Kysehän on siis selaimen oletuskoodauksesta. Miksi tämä ei heti pälkähtänyt päähäni. Wikipedian koodaus taitaa olla ISO Latin 1.Teppo Tulppu kirjoitti:Näin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Hernesaaren_helikopterikenttä.Mikael K. kirjoitti:Mitenkäs nuo Wikipedian linkit saa toimiviksi?
Kamu
Melko massiivinen Dornier. Tehoa siinä ainakin on mutta mahtuisiko se laskeutumaan Hernesaaren rantaan?
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
No ei tosiaan ole, kyllä tuollainen "tietosanakirjasivusto" ihan lähtökohtaisesti vaatii utf-8 eli unicode merkistötuen, kun kerran sisältö voi sisältää luonteensa mukaisesti hyvinkin ihmeellisiä merkkejä. www-osoitteet ei edelleen osaa muuta kuin perus ascii-merkkejä, jolloin välilyönnit ja muut "erikoisuudet" osoitteessa on kierrettävä merkkikoodeilla.Mikael K. kirjoitti:Hah! Niin tietysti. Kysehän on siis selaimen oletuskoodauksesta. Miksi tämä ei heti pälkähtänyt päähäni. Wikipedian koodaus taitaa olla ISO Latin 1.Teppo Tulppu kirjoitti:Näin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Hernesaaren_helikopterikenttä.Mikael K. kirjoitti:Mitenkäs nuo Wikipedian linkit saa toimiviksi?
Hernesaaren helikopterikenttä simänkääntötemppuillaan tällä foorumilla näin:
Koodi: Valitse kaikki
[url=http://fi.wikipedia.org/wiki/Hernesaaren_helikopterikentt%E4]
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hernesaaren_helikopterikenttä
[/url]
-
Asia selvä. Mistäs nuo ääkkösten koodit voisi löytää?Jamac kirjoitti:-- www-osoitteet ei edelleen osaa muuta kuin perus ascii-merkkejä, jolloin välilyönnit ja muut "erikoisuudet" osoitteessa on kierrettävä merkkikoodeilla.
Hernesaaren helikopterikenttä simänkääntötemppuillaan tällä foorumilla näin:Koodi: Valitse kaikki
[url=http://fi.wikipedia.org/wiki/Hernesaaren_helikopterikentt%E4] http://fi.wikipedia.org/wiki/Hernesaaren_helikopterikenttä [/url]
-
Googlesta haulla url encoding.Mikael K. kirjoitti:Asia selvä. Mistäs nuo ääkkösten koodit voisi löytää?
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
2. Kämpän väliseinät ovat aivan kierot. Jos laittaa ovenkarmin paikalleen niin, että se on yläreunassa sisäseinien tasalla ja kattoo sen vatupassilla suoraan, niin alareunassa (tai keskelläkin) voi olla jopa parin sentin heitto. Eli joko pitää laittaa ovet oikeasti suoraan, jottei ne liiku itsekseen, tai sitten pitää laittaa ovet leikisti suoraan, että ne näyttää olevan seinän suhteen fiksusti. Päädyin ekaan vaihtoehtoon ja se taas tarkoittaa, että peitelistojen kanssa joutuu tekemään aika eksoottisia ratkaisuja ja tulee akryylimassa taas tarpeen. Vasta viisi tuubia saanut sitä menemään.
3. Kynnyslistoja etsiessä löysin kuvaston, jossa oli juuri passelit listat, mutta kun liikkeestä menin kysymään, niin niitä ei enää valmisteta oikean sävyisenä. Saatavilla on vain pronssin sävyinen. Listoilla on hintaa puolisensataa per metri, joten ei viitsisi kokeeksi semmoista ostaa ja katsoa sopiiko se lattian sävyihin. Ja ilman paketin avausta taas ei saa sitä sävyä kunnolla tsekattua, eli ei voi enää liikkeeseenkään palauttaa. Eli nyt pitää sitten ostaa joku erilainen tai sitten ottaa viidenkympin riski.
4. Kaiken maailman hienoja alumiinisia kulmalistoja ja kynnyslistoja ja mattolistoja ja eritasolistoja kyllä myydään joka paikassa, mutta kun olisi tarve ihan parille metrille kapeaa alumiinista jalkalistaa (tuli yhden lattian rajassa olevan koteloinnin päälle laminaatti ja pitäisi saada laajenemisvara piiloon ja normaali jalkalista näyttää siinä tosi oudolta), niin eipähän sellaista tunnu saavan mistään.
5. Soittivat sitten Ikeasta, että keittiökalustetoimitus viivästyy viikolla. No soitin asennusfirmaan ja kuulemma kaikki heidän asennukset ovat siirtyneet viikolla. Eli nyt ollaan hyvällä tuurilla kaksi viikkoa ilman keittiötä ja yksi viikko katsellaan kun ne keittiön kaapit on pitkin poikin kämppää, kun kukaan ei pääse niitä asentamaan.
6. Kaikissa liikkeissä on aina liian vähän varastossa sitä tavaraa mitä tahtoisi.
7. Miksi ihmeessä minä saan kytkeä ihan laillisesti lampun ja sokeripalan kattoon sekä tehdä jatkojohdon itse, mutta jos poistan pistorasian ja laitan siihen sokeripalan ja vedän se johdolla parin metrin päähän pintarasiaan, niin se sitten yhtäkkiä onkin jotenkin kiellettyä? Sama pätee valonkatkaisijoiden vaihtamiseen. Pistä johdot koloon, ruuvi kiinni ja se on siinä. Eikun pitää sitten palkata joku ylipalkattu ihminen sen tekemään puolestasi, jos tahtoo pelata sääntöjen mukaan.
8. Vanhassa asunnossa vuokranantaja vaatii, että minä itse tulppaan viemärin, kun poistamme astianpesukoneen. Ei vain suostu kertomaan, että mikä hiton tulppa sinne pitää laittaa ja mistä semmosia saa. Minä kun en konetta itse asentanut, vaan sen teki putkimies, joten enhän minä mistään tulpista tiedä. Kuulemma poiston voi tehdä ilman putkimiestä, enkä nyt tähän hätään semmoista mistään saisikaan. Eli nyt joutuu sitten huomenna repimään tiskarin irti ja jättämään viemärin auki siksi aikaa kun menee liikkeestä etsimään sinne sopivaa tulppaa jonkun hiton valokuvan kanssa. Ei suostunut lähettämään kiinteistöhuollosta ketään asiaa hoitamaan, vaikka tarjosin rahaa.
9. Uudessa kämpässä on rakennusvaiheessa ollut selvästi pikkurahasta pulaa kun esim. keittiön lattiaa ei ole lainkaan tasoitettu alakaappien alta. Nyt joudun sitten tasoittelemaan itse kaiken, että saan laminaatin asennettua. Mukavaa.
Eiköhän siinä hetkeksi

-
Viesti Kirjoittaja Aries »
Rakentaminen ja remppaaminen on mukavaa, eikös?

-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Jos en ihan väärin muista niin oli tuostakin monta eri versiota eli ei ihan 100% samalla tavalla käsitellä joka paikassa!Teppo Tulppu kirjoitti:Googlesta haulla url encoding.Mikael K. kirjoitti:Asia selvä. Mistäs nuo ääkkösten koodit voisi löytää?

Ääkköset taisivat kuitenkin olla samalla tavalla...
-
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Älä päätäs tuolla tulpalla vaivaa - Jeesusteippi auttaa tuossakin!TheKraken kirjoitti: 8. Vanhassa asunnossa vuokranantaja vaatii, että minä itse tulppaan viemärin, kun poistamme astianpesukoneen. Ei vain suostu kertomaan, että mikä hiton tulppa sinne pitää laittaa ja mistä semmosia saa. Minä kun en konetta itse asentanut, vaan sen teki putkimies, joten enhän minä mistään tulpista tiedä. Kuulemma poiston voi tehdä ilman putkimiestä, enkä nyt tähän hätään semmoista mistään saisikaan. Eli nyt joutuu sitten huomenna repimään tiskarin irti ja jättämään viemärin auki siksi aikaa kun menee liikkeestä etsimään sinne sopivaa tulppaa jonkun hiton valokuvan kanssa. Ei suostunut lähettämään kiinteistöhuollosta ketään asiaa hoitamaan, vaikka tarjosin rahaa.
ps. Sullahan on vain pieniä heittoja - itse aikoinaan mittasin olkkarin korkeuden tapetteja varten, mutta - mutta sattumalta vaan siitä matalimmasta kohdasta - joka olikin sitten sellaset 20 cm (!!! kyllä) matalampi, kuin korkein kohta. Vanha talo (vaalm. 1930) ja ylin kerros.
Viesti Kirjoittaja ptkmit »
Se on se sama syy, kuin Apllelle maksetaan oikeasta lisenssistä eikä asenneta waretettuja.TheKraken kirjoitti: 7. Miksi ihmeessä minä saan kytkeä ihan laillisesti lampun ja sokeripalan kattoon sekä tehdä jatkojohdon itse, mutta jos poistan pistorasian ja laitan siihen sokeripalan ja vedän se johdolla parin metrin päähän pintarasiaan, niin se sitten yhtäkkiä onkin jotenkin kiellettyä? Sama pätee valonkatkaisijoiden vaihtamiseen. Pistä johdot koloon, ruuvi kiinni ja se on siinä. Eikun pitää sitten palkata joku ylipalkattu ihminen sen tekemään puolestasi, jos tahtoo pelata sääntöjen mukaan.
Sääntöjen mukaan rouvasi henki on turvassa, usko pois. Sano sähkömies. 8)
-
Viesti Kirjoittaja hipics »
-
Viesti Kirjoittaja darthmother »
parodontiitti?hipics kirjoitti:Multa revittiin aamulla hammas poskesta. Eikä ollut edes viisaudenhammas... Ja kyllä harjaan hampaani ja käytän suuvettä etc. Lahoa luuta vissiin suu täynnä - kiitti geeneistä!
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Leikkaat sopivan firmfoam/styroks/vaahtomuovipalan siihen reikään ja jesarilla kiinni, ei ne kaupan ratkaisutkaan sen kummoisempia ole. Pahin mitä voi tapahtua, on että jos viemäri taianomaisesti räjähtää tukkoon itsekseen, niin pari tippaa vettä voi tippua allaskaapin sisään, mihin yleensäkin roiskuu vettä jo ihan muutenkin.TheKraken kirjoitti:8. Vanhassa asunnossa vuokranantaja vaatii, että minä itse tulppaan viemärin, kun poistamme astianpesukoneen. Ei vain suostu kertomaan, että mikä hiton tulppa sinne pitää laittaa ja mistä semmosia saa. Minä kun en konetta itse asentanut, vaan sen teki putkimies, joten enhän minä mistään tulpista tiedä. Kuulemma poiston voi tehdä ilman putkimiestä, enkä nyt tähän hätään semmoista mistään saisikaan. Eli nyt joutuu sitten huomenna repimään tiskarin irti ja jättämään viemärin auki siksi aikaa kun menee liikkeestä etsimään sinne sopivaa tulppaa jonkun hiton valokuvan kanssa. Ei suostunut lähettämään kiinteistöhuollosta ketään asiaa hoitamaan, vaikka tarjosin rahaa.
-
Viesti Kirjoittaja Aperture »
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Häh?ptkmit kirjoitti:Se on se sama syy, kuin Apllelle maksetaan oikeasta lisenssistä eikä asenneta waretettuja.TheKraken kirjoitti: 7. Miksi ihmeessä minä saan kytkeä ihan laillisesti lampun ja sokeripalan kattoon sekä tehdä jatkojohdon itse, mutta jos poistan pistorasian ja laitan siihen sokeripalan ja vedän se johdolla parin metrin päähän pintarasiaan, niin se sitten yhtäkkiä onkin jotenkin kiellettyä? Sama pätee valonkatkaisijoiden vaihtamiseen. Pistä johdot koloon, ruuvi kiinni ja se on siinä. Eikun pitää sitten palkata joku ylipalkattu ihminen sen tekemään puolestasi, jos tahtoo pelata sääntöjen mukaan.
Sääntöjen mukaan rouvasi henki on turvassa, usko pois. Sano sähkömies. 8)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Oonko nyt rikollinen kun vaihdoin valokatkaisijoiden tilalle himmentimet?
No, eipä mitä, oon myös warettanut joskus jotain. Olen siis taparikollinen ja näinollen ei omatuntoani paljoa valokatkaisijat vaivaa.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Tuli vielä mieleen, että joissakin tapauksissa skandien korvaaminen a:lla ja o:lla korjaa linkit. Esim. Classic Franskrost antaa tuollaisen linkin. Korjasin siitä ä:t a:ksi ja linkki toimii: Classic Franskrost.Mikael K. kirjoitti:Asia selvä. Mistäs nuo ääkkösten koodit voisi löytää?
-
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Onneksi valaisimen saa sentään itse asentaa, eikä tarvitse sähkäriä pyytää kylään joka kerta, kun halpahallista tarttuu käteen uusi riisipaperipallo sen vahan lahonneen tilalle. Minä tosin rakennan valaisimet itse, ja säästän siinäkin pitkän pennin.hatey kirjoitti:
Häh?![]()
No, eipä mitä, oon myös warettanut joskus jotain. Olen siis taparikollinen ja näinollen ei omatuntoani paljoa valokatkaisijat vaivaa.

-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Jos joskus tulee tulipalo ja syttymissyy on sähkö ja käy ilmi, että sinä itse olet tuon asentanut, niin vakuutukset ei korvaa mitään.hatey kirjoitti:Häh?![]()
Kaikki "kiinteät" asennukset ovat kiellettyjä. Kattolamppu menee, mutta esim. kylppärin peilikaapin valo ei. Jatkojohdon voi tehdä itse, mutta jos johdon toinen pää onkin pintarasia joka ruuvataan seinään, niin sitten onkin jo kiinteä asennus jne.
Ei tuossa kyllä mitään logiikkaa ole. Ihan yhtä iso riski se on tulipalo saada aikaan kytkemällä lamppu huonosti kattoon kuin vaikkapa se valonkatkaisija seinään.
ps. Ja kiitokset tulppaamisvinkeistä. Jesaria tästä talosta löytyy!

-
Ja vakuutusyhtiöissä selataan hopeista omenaa hyvin taajaan.TheKraken kirjoitti:Jos joskus tulee tulipalo ja syttymissyy on sähkö ja käy ilmi, että sinä itse olet tuon asentanut, niin vakuutukset ei korvaa mitään.

-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Onko tästä tullut rikollisten foorumi? Eikö tällaiset tapaukset pitäisi ilmiantaa poliisille ja erottaa täältä, ennen kuin koko foorumi kielletään?hatey kirjoitti: Oonko nyt rikollinen kun vaihdoin valokatkaisijoiden tilalle himmentimet?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka