jca kirjoitti:Samoin kuin termi "äärioikeisto" on olkinukke tai "fasisti". Venäläisten mielestä kaikki jotka eivät tue Venäjän suurvaltapyrkimyksiä ovat fasisteja. Vasemmistoliberaalit pitävät tärkeänä vain positiivista vapautta.
Eipä nyt väännellä. Se, että joku hieman fasistinen toimija (Putinismi) tai hilppasen rasistinen (Hommavoorumi) pyrkivät käsitteitä muuntamaan niin etteivät itse mahdu piiriin, eivät kyllä vaikuta niiden asialliseen määrittelyyn. Myrsky vesilasissa. Huono yritys,
jca kirjoitti:Riisto on vasemmistokaanonia. Miksi et myönnä vasemmiston eli punavihreiden ristiriitaista logiikkaa ja kaksoisstandardeja? Natiivin asukin konservatiivisuus on paheksuttavaa, mutta toiseuden konservatiivisuus jätetään rauhaan ja sitä päinvastoin esitetään ihailun kohteeksi. Vasemmistolla on perverssi suhde myös Venäjään, joka johtuu kait pitkästä idän ja lännen vastakkainasettelusta. Vasemmistolaisen pahin vihollinen on aina länsimainen porvarillisuus.
Persusuomalaisethan sitä Putinia eniten ihailevat. Ja miksi eivät, ihan samaahan se puhuu. Vastaavasti koko eurooppalainen äärioikeisto on Putinin vankkoja kannattajia, osa jopa sen rahoittamia. Kenellähän ne kaksoistandardit nyt elävät voimakkaimpina, heh, pussitit itsesi? Esimerkki ei-kaksoistrandardista: Minusta tuon Turkin islamistitaustainen presidentti vai oliko se Erdogan PM, on yhtä vastis kuin Soini. En näe heillä suurtakaan ideologista eroa.
jca kirjoitti:En määrittele itseäni konservatiiviksi. Vielä vähemmän määrittelen itseni "edistylliseksi". Jos vasemmistolaiset olisivat loogisia ja johdonmukaisia he vastustaisivat raivoisasti islamia, mutta tässä kait toimii jokin yhteisen vihollisen ajatus eli länsimainen porvarillisuus. Jostain syystä vasemmistolaiset eivät kuitenkaan ymmärrä, että muslimien saadessa vallan he saavat heittää hyvästit kaikelle saavuttamalleen "edistykselle".
Miksi jotain tiettyä uskontoa tulisi vastustaa, en käsitä. Asiallisempaa vastustaa ihan konservatiivisuutta sen sisällä. Tai sitten kaikki uskontoja. Länsimainen porvarillisuus on aika mukavaa. Voi sitä välillä vastustaakin, mutta kyllä se on niin raskasta että haluan kyllä välillä singlemaltin ja sikaarin nahkatuolissa.
jca kirjoitti:Verojen maksuhalukkuutta on vain yhtenäiskulttuurissa. Suomalaiset ovat aina halveksineet romanien vapaamatkustusta järjestelmässä, mutta heidän suhteellinen vähyys on kuitenkin estänyt tilannetta kriisiytymästä. Jos vapaamatkustajia tulee ovista ja ikkunoista kokoajan lisää, niin samaa tahtia laskee maksuhalukkuus. Minun ymmärrykseni mukaan kaikki mainitsemasi maankolkat ovat alueita, joissa ihmisten välillä vallitsee matala luottamus. Siellä on myöskin laaja diversiteetti, ei ole niinkään kansoja vaan heimoja.
Olen samaa mieltä, että turvapaikkashoppailu on negatiivinen asia. Kuka ei ole? Siinähän viedään paikka siltä jolle se paremmin kuuluisi. Myös olen sillä kannalla että esim. Romaniaa ei olisi koskaan pitänyt hyväksyä EU:iin, koska se ei kykene turvaamaan sosiaalisia perusoikeuksia kansalaisillen. Minä olen ymmärtänyt että sinä vastustat sellaisia oikeuksia. Sinulla on paljon tuommoisia epäjohdonmukaisuuksia joita tyypitin mallilla: "Pakolaisia autettava lähtömaassa – kehitysapu kiellettävä"
jca kirjoitti:
Kun Fazer tekee sukupolvenvaihdoksen niin heidän täytyisi luovuttaa seuraavat 20 vuoden tuotot "yhteiseen hyvään"? Sosialistin ahneudella ei ole mitään rajaa, otetaan aina joltain toiselta sen omaa pois ja porsastellaan rahat. Tarpeeton kasa byrokraatteja voidaan nähdä, koska heidän määränsä on kokoajan lisääntynyt ja palkkansa kasvanut. Mikä määrä sääntelyä ja lakeja on tarpeeksi? Sosialistille ei mikään, aina on jossain joku "heikompi" jota varten tarvitaan uusi laki ja sääntö. Oma viisi penniäsi on päinvastoin kuin kuvittelet sen olevan.
Tarkistapa taas faktat. Kohtuullinen se vero on ja moneen kertaan lievennetty. En kauheasti jaksa enää vääntää, kun juttusi ovat niin kritiikittömästi omaksuttuja huhuja. Joka virkettä saisi olla oikaisemassa. Juuri tuotiin esille hyvä tutkimus, jossa todettiin, että Suomessa noita virkamiehiä on lähes vähiten euroopassa. Oliko Romania Suomen takana vain? Tee itse kotiläksysi. Sinua vedätetään, etkä vastaan pane. Tätä tarkoitin kun sanoin että olet aikamme ongelma.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/752667 ... uri+joukko