Vuodatustopic 2
-
Re: Vuodatustopick 2
Viesti Kirjoittaja Carde »
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
"jupinaajupinaajupinaa...." On se kumma, ettei tänne saa millään tasapuolista kohtelua. Pojannulkit saa huudella mitä tahansa, mutta jos minä edes vedän henkeä sanoakseni mitä ajattelen, niin jo kaulin kopsahtaa päänuppiin. Pelkistä ajatuksistakin joutuu olemaan pää muhkuroilla.

-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Soon sitte tämmönen teitillä edessä, jos ei toi kaakatus lopu. Olen täydentänyt varusteitani ja konstivalikoimakin on muhevoitunut. Tosta maassa olevasta teippirullasta piisaa hyvin myös suun aukomisen estoon.KunkkuJ kirjoitti:Joo, MODET HOI! Tulkaas tänne! ....
"jupinaajupinaajupinaa...." On se kumma, ettei tänne saa millään tasapuolista kohtelua. Pojannulkit saa huudella mitä tahansa, mutta jos minä edes vedän henkeä sanoakseni mitä ajattelen, niin jo kaulin kopsahtaa päänuppiin. Pelkistä ajatuksistakin joutuu olemaan pää muhkuroilla.

Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Et silleen. Uhkailu ja henkisen väkivallan käyttö sen kun jatkuu ja syyllinen, se pojannulkki pääsee taas kuin sonni veräjästä, niinkö?amanita kirjoitti:Soon sitte tämmönen teitillä edessä, jos ei toi kaakatus lopu.

-
Siiton etua kun on nuori ja komea... 8)KunkkuJ kirjoitti:Et silleen. Uhkailu ja henkisen väkivallan käyttö sen kun jatkuu ja syyllinen, se pojannulkki pääsee taas kuin sonni veräjästä, niinkö?amanita kirjoitti:Soon sitte tämmönen teitillä edessä, jos ei toi kaakatus lopu.
-
- Ylläpitäjä
Te-sana oli viestissäni kirjoitettu pienellä alkukirjaimella, joten hiemankaan koulussa käväissyt yksilö ymmärtää tarkoitetun monikon toista persoonaa. Herrat häslääjät on viestissäni niputettu yhteen ja kohta tuupattu foorumin jäähdyttämöön.KunkkuJ kirjoitti:Et silleen. Uhkailu ja henkisen väkivallan käyttö sen kun jatkuu ja syyllinen, se pojannulkki pääsee taas kuin sonni veräjästä, niinkö?amanita kirjoitti:Soon sitte tämmönen teitillä edessä, jos ei toi kaakatus lopu.
-
Elä nyt ole tuommonen, justiin olen tässä pyyhe hartioilla, (nimenomaan hartioilla eikä millään pikkupoikien olkapäillä) menossa saunaan. Tuuks siekii? 8)amanita kirjoitti:Herrat häslääjät on viestissäni niputettu yhteen ja kohta tuupattu foorumin jäähdyttämöön.
-
- Ylläpitäjä
Höh ja pöh!Carde kirjoitti:Elä nyt ole tuommonen, justiin olen tässä pyyhe hartioilla, (nimenomaan hartioilla eikä millään pikkupoikien olkapäillä) menossa saunaan. Tuuks siekii? 8)amanita kirjoitti:Herrat häslääjät on viestissäni niputettu yhteen ja kohta tuupattu foorumin jäähdyttämöön.
Nakkele nyt sitten sinne kiukaalle semmottet nestemäärät, jotta höyryihin kohoaa liika adrenaliinikin ropastas. Minä meen tekemään töitä, en ahtaamaan vaan vahtaamaan.
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja mercury »

-
Turkulaiset on hauskoja, varsinkin aurajoen ylityksissä.
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)

— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
(tunnelmakuva)

-
Viesti Kirjoittaja rok »
Jo vain.Jamac kirjoitti:MÄÄ HALUAN TÄMÄN FLUNSSAN POIS!
(tunnelmakuva)
Täälläkin jo neljättä viikkoa flunssassa. Välillä oli pari päivää ihan hyvä olo, mutta sitten se pirulainen iski taas. Nuha ja kuume onneksi voitettu; sitkeä yskä vaivaa yhä.
-
Viesti Kirjoittaja Pylkkänen »
Voin muuten sanoa tähän että jösses! Nyt ei jaksa tänään alkaa avautumaan, mutta pistän tässä vaikka huomenissa oman sairauskertomukseni. Tänään kotio sairaalasta kenkkasin, armottomat huumeet päällä, joten tekstistä tulisi hädin tuskin luettavaa... Kunhan pää selkiää lääkkeistä...KunkkuJ kirjoitti: Selkävaivat on vähän niin kuin keuhkosyöpä ja viinalla pilattu maksa, itse ne vaivat on hankittu.
-
Viesti Kirjoittaja rok »
Kyllä selkävaivoja aiheuttaa suuressa määrin myös synnynnäiset viat. Esimerkiksi lievä skolioosi, vino lantio...KunkkuJ kirjoitti: Selkävaivat on vähän niin kuin keuhkosyöpä ja viinalla pilattu maksa, itse ne vaivat on hankittu.
Toki sitä terveen selän saa pilalle myös itsekin, mutta se vaatii vuosien epäergonimisia työasentoja ym.
-
Kaikkea hyvää Jamacille, ja kyllä se Flunssa lähtee sikoja ja lintuja syömällä. Oikeesti se kyllä lähtee koskenkorvalla. Olen ollut terveenä flunssista ja muistakin taudeista, lääkitsemällä itseäni koskenkorvalla kerran viikossa, toisinaan kaksikin. Mutta mitään sairautta ei ole ollut viitteen vuoteen. Ehkä naisten kannattaisi lähestyä minua, ihan vain evoluutiokehityksen muodossa.Jamac kirjoitti:MÄÄ HALUAN TÄMÄN FLUNSSAN POIS!
(tunnelmakuva)
kuva
Syy: lainaus kuntoon
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Mutta kun tää tauti oli mulla jo pari viikkoa, sitten oli pari viikkoa pois ja nyt ttuli uudelleen. Semmosesta mä en tykkää. Ja hyi saakutti tuota naapurin röökin savua, niinkun joku vetäis maanalaisen paikan vanhan jalkahikisukanhajuista vehnäjauhoa mun kurkkuun. Kui voi olla että poltin itekkin viistoista vuotta. Hullu.
-
Viesti Kirjoittaja rok »
Poskiontelot siul skragaa nyt ihan selkeesti.Jamac kirjoitti:Emmääkään yli vuoteen ole ollu, enkä nytkään pahasti, ei kuumetta tai muuta kuin otsakipua ja huimausta ja nuhastusta ja totaalista väsymistä. No jossain tuolla nenäntakana on jotain sellaista tautipesäkkeen tuntuista.
Mutta kun tää tauti oli mulla jo pari viikkoa, sitten oli pari viikkoa pois ja nyt ttuli uudelleen. Semmosesta mä en tykkää. Ja hyi saakutti tuota naapurin röökin savua, niinkun joku vetäis maanalaisen paikan vanhan jalkahikisukanhajuista vehnäjauhoa mun kurkkuun. Kui voi olla että poltin itekkin viistoista vuotta. Hullu.
-
Minäkin vihaan röökin hajua ja lopetan polttamisen heti, kun pääsen töihin tai Suvi Lindeen käyttää minihametta. Olen jo kerran tuon röökaamisen lopettanutkin eikä se tuota mun aivoissa edes mielihyvää, se on vain työttömän takka.Jamac kirjoitti:Emmääkään yli vuoteen ole ollu, enkä nytkään pahasti, ei kuumetta tai muuta kuin otsakipua ja huimausta ja nuhastusta ja totaalista väsymistä. No jossain tuolla nenäntakana on jotain sellaista tautipesäkkeen tuntuista.
Ei sulla mitiä hätiä, kaikki nisäkkäät niiskuttaa aika-ajoin. Toivotan sulle Karibian matkaa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja Paapa »
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
-
Mummo? Sukulainen?Paapa kirjoitti:Maailman paras Karjalan Piirakan tekijä on kuollut.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Jääkiekkoilija Juha Lind voitti muuten taannoin karjalanpiirakoiden rypytyskilpailun. Martat taisi emännöidä kisaa. Hän ei pelannut vielä sillon NHL:ssä.Pylkkänen kirjoitti:Mummo? Sukulainen?Paapa kirjoitti:Maailman paras Karjalan Piirakan tekijä on kuollut.
-
Syyskuussa 09 jouduin jäämään sairauslomalle jälleen kerran tuon selän vuoksi. Kävin viikon sisällä kolmesti päivystyksessä piikin hakemassa, ja lopulta samainen lääkäri määräsi kipuihin Tramalia. Panacodiin jo niin kohtuuttomat toleranssit. Lekuri varoitteli, että niistä alkuun voi tulla huono olo, ja näimpä minä oksensin kolme päivää aivan helvetillisissä tuskissa ja kuumeessa kotona. Mikään kiinteä eikä nestemäinen pysynyt sisällä, kuumetta 42c. Alkoi vaimo olla jo hiukka huolissaan, ja hän sitten soitteli tutulle sisätautilääkärille, jonka diagnoosi oli kotikäynnillä suoraan tiputukseen.
Oujee, päivystykseen taas kerran, ja siellä verikokeista huomasivat että mulla oli myyräkuume päällä. Selkäkivut kuulemma selittyivät munuaisten kipuiluna. 10 pvä letkuissa osastolla, selkäkivut ei helpottaneet, mutta nestettähän ne meikäläiseen tumppasivat munuaisten vuoksi. Kahdessa vuorokaudessa painoa tuli 10 kg lisää, pelkkää nestettä siis. Vanha lekuri oli jo laittamassa mua kotia kahden päivän jälkeen, koska kotonakin voi tervehtyä nesteitä nauttimalla. No, sai kuitenkin ruinattua röntgen-kuvien ototn tuosta selästä, kerran jo sairaalassa olin. Röntegenissä kävin itse radiologian osastolla, ja meinasin pyörtyä takaisin osastolle päästessäni. Verenpaine oli 210/142. Ei muuta kuin letkuihin.
Rtg ei antanut muuta tietoa, kuin skolioottisen selkärankani (tämä oli jo tiedossa, vasen jalka 1 cm lyhyempi, vetänyt selän kieroon), ja magneettia piti alkaa kyselemään.
Toisen kerran jouduin osastolle n. viikko kotiutumisen jälkeen, koska kuseskelin verta. Munuaistulehdushan sieltä iloisesti oli tullut jälkitautina myyriksestä. Verenpaineet taas ihan päin takapuoli. Munuaisista nappasivat pari koepalaa, ja virtsaani lennätettiin Ouluun sekä Helsinkiin. Tuosta tulee muuten aika tärkeä olo

Kotona kerkesin kipuilla parisen viikkoa ja joulun pyhien yli kärvisteltiin, mutta ongelmaksi alkoi muodostua jaksaminen. Siis ei psyykkinen vaan fyysinen jaksaminen. Mä nukuin 18-22 tuntia vuorokaudesta. Siis ei vaan pysynyt hereillä, vaikka mitä yrtitin. Ajattelin tuon nyt vaan johtuvan Tramaleista, joita "pääsin" taas käyttämään. Ei oikein pienen lapsen isänä ole tuollainen vuorokausirytmi mahdollinen, joten päivystyksen aukenivat jälleen kerran.
Päivystyksessä ottivat päästäni CT-kuvan, jonka diagnoosi oli ; pehmytkudos muodostuma oikean silmän takana. Puhuimme toisin sanoen aivokasvaimesta. Viikon verran odoteltiin pääsyä MRI:n neurologisella osastolla. Aika hiljainen viikko oli meidän perheessä. Mutta jotain hyvääkin, magneetissa ei näkynyt mitään poikkeavaa, ja löydökset CT:ssä todettiin häiriöksi kuvassa. Toinen viikko meni sitten ihmetellessä tuon väsymyksen syitä. Anemia, siinä se oli! Kotia vaan, kun olo alkoi helpottua. Muistutetaan tähän vielä kerran, että selkä oli edelleen aivan paskana. Tuolla reissulla päivää ennen kotiutumista ottivat likvorin (selkäydin-nestesstä näyte). Päänsärkyhän tuosta tuli, ja oksentelin 5 pvä kotosalla. Ihanaa olla kotona!
Mulla oli aika Fysiatrian polille muutaman viikon päästä. Erikoislääkäri oli sitä mieltä, että leikkaukseen ei ole syytä lähteä näin nuorella miehellä. Lähete Ouluun yksityiselle, jossa pistivät mulle hermojuuriblokadin. Eli siis hermotuppeen tuikataan puudutetta, joka parhaillaan pitäisi kivut poissa parikin vuotta. Toisin kävi. Seuraavana iltana hermokivut vain yltyivät, jalat eivät kantaneet laisinkaan, tuska helvetillinen. Jouduin halvaantumisriskin takia kirurgiselle osastolle, jossa löivät pääni täyteen oxycontinia, oxynormia sekä muita "herkullisia" opioideja. Leikkausta pyrittiin viimeiseen asti välttämään, mutta kuset tuli housuun erään yön aikana. Siitä taas uusi MRI jossa löydöksensä varsin laaja prolapsi. Leikkaukseen mars mars.
Leikkaus tehtiin noin kuukausi sitten. Aivan mahtavaa, sain jätettyä särkylääkkeet ensimmäisen viikon jälkeen pois. Todella rauhallisella jumpalla lähdettiin selkää kuntouttamaan. Kävinpä kerran jopa uimassakin 3 vko sitten. 16 vuorokautta leikkauksen jälkeen mulla meni taas kotona jalat alta. Täsmälleen samanlaiset kivut alkoivat kuin ennen leikkausta. Eilen kotiuduin sairaalasta, jossa vietin taas päivälleen kaksi viikkoa. Ottivat viimeviikolla taas magneetin, josta lausuntoa odotellaan edelleen, koska eivät paikallisesta sairaalasta sitä osanneet kunnolla tulkita. Siirryin myös kipupolin asiakkaaksi toissapäivänä. Anestesialääkäri oli kauhuissaan tästä pitkästä kipujaksosta, ja vaarana nyt on että kivut kroonistuvat, eli jäävät hermomuistiin. Tuolla osastolla yritin selvitä mahd. pienillä särkylääkemäärillä, koska hoitajien mukaan noita huumeita ei kotia saa. WRONG! Kipupolilta tuli mahtikäsky, että kivut on saatava loppumaan nyt vaikka väkisin. Nytpä tässä sitten ollaankin sellaisella hevoskuurilla (oxynorm, oxynest, lyrica, meloxicam menee aika kovalla volyymillä) ettei edes polkuauton rattiin uskalla lähteä. Toivon ainoastaan sitä, että kivuista pääsen joskus eroon, eikä leikkauksesta tullut hermoratavaurioita. Tämä kuulemma on se seikka, miksi en vieläkään ole vastausta viimeisimmästä magneetista saanut.
Mulla on ollut tuuria myös matkassa, kun esim. ekan kerran syksyllä läpilyöntikivut alkoivat, olin tytön kanssa kahdestaan kotona. Onneks ei ollut neiti sylissä. Kaikkien muiden tautiepäilyjen kohdalla kyllä on tullut melkein aina se pahin mahdollinen. Mutta voin ainoastaan keskittyä siihen, että pysyy mieli virkeänä. Tiedän mitä kipu on.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuvat lääkityksestäni. Ugh!
-
- Ylläpitäjä
Luin hiljaisena kirjoituksesi. Maailma ei tosiaankaan ole oikeudenmukainen, kaukana siitä.
Uskomattoman rauhallisesti ja jopa huumoria pukaten olet tuskien taipaleesi kulkenut, ainakin kirjoituksestasi sellaista havaitsee.
Terveydenhuollon alalla on ajat sitten oivaltanut, miten sopii antaa arvoa terveydelle, miten se ei suinkaan ole itsestään selvä asia, miten toisille on kasattu sairauksia toisten polskiessa terveenä hamaan hautaan.
Miten hienoa, että sinulla on pieni tytär, perhe, luonee uskoa ja antanee voimia tapella sairauksia vastaan!
Voimia sinulle urhea mies, oikein auringon valolla tehostettu voimasekoitus!!
Lämpimät terveiset ja myötäelämiset!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
EDIT: Ai niin, ei vissiin ollut kirjoitusvirheitäkään, vaikka tuskin niitä olisi edes huomannutkaan.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka