Ainakin ne kovasti itse ovat sitä mieltä.mikaw_ kirjoitti:Kuka sen väittää olevan kapitalismin mallimaa?jomppa kirjoitti:Ei välttämättä suorasti, mutta epäsuorasti kyllä tukiaisilla, talouspakotteilla ja vähemmän hyväksyttävillä keinoilla. Nämähän eivät sinänsä kuulu kapitalismin valikoimiin, mutta ovat käytössä esim. USAlla, jonka väitetään olevan kapitalismin mallimaa.
Junttimaisinta mitä tiedät
-
Re: Junttimaisinta mitä tiedät
Viesti Kirjoittaja jomppa »
6xiPod +iPhone 3GS (M32)+iPhone 8
iPad (V32, 7 gen) | AppleTV
Apple Watch S7
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Ei niitä voi kukaan selväjärkinen katsoa, edes kännissä.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Kain kirjoitti:Kotimaiset komediat.
Ihan hupaisa? Mainio! Mutta katsokaapa Gourmet Club. Siinä vasta veijarikomediahatey kirjoitti:^Äläs nyt. Tankki täyteen -sarja oli ihan hupaisa.

-
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
-
Nyt me ymmärretään sana "juntti" ihan eri lailla. Jos sanon, että olen juntti ja ylpeä siitä, niin en tosiaankaan tarkoita että olen pinnallinen vaan ihan päinvastoin. Mulle se merkitsee maalaista, tavallista hienostelematonta ihmistä. Taas yksi sana, jonka voi näköjään ymmärtää monella eri tavalla. Ei ole ihme, että maailmassa syttyy sotia...M.P.T kirjoitti:Pinnallisuus on junttimaista ja sitä näkyy yllättävän paljon nykyään. Ihmiset ovat hirveän kiireisiä ja eivät pakolla huomaa tätä ollenkaan, mutta kun istahtaa paikalleen ja seuraa sivusilmällä ympäristöä niin sen huomaa. Sitä muuten esiintyy yllättävän paljon jokapaikassa ja tästä ei päästä koskaan eroon. Jos joku on niin ruma, että tukka tippuu päästäsi niin eikö olisi parempi olla katsomata. Pitääkö siinä tilanteessa mennä arvostelemaan toista ihmistä? Jos joku sairastuu ja joutuu sairaalaan niin koulussa, työpaikalla ja kerhoissa alkaa hirveä seläntakana puhuminen. Eikö jokaisen kanssa kuitenkin pitäisi edes pystyä tekemään töitä töissä tai ryhmätyötä koulussa? Nykypäivänäkin jopa yliopistotasolla tätä tapahtuu "Mä en leiki sun kanssa"
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Mitä? Eikö Turhapurot olekaan älykköhuumoriaKain kirjoitti:Kotimaiset komediat.

-
-
Ovat, ne vanhat. Uudemmat ei.paulaw kirjoitti:Mitä? Eikö Turhapurot olekaan älykköhuumoriaKain kirjoitti:Kotimaiset komediat.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Minusta on äärimmäisen pinnallista syyttää ihmisiä pinnallisuudesta vain sivusilmällä seuraamalla saadun käsityksen perusteella.M.P.T kirjoitti:Pinnallisuus on junttimaista ja sitä näkyy yllättävän paljon nykyään. Ihmiset ovat hirveän kiireisiä ja eivät pakolla huomaa tätä ollenkaan, mutta kun istahtaa paikalleen ja seuraa sivusilmällä ympäristöä niin sen huomaa.
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
No sitähän minäkin.hatey kirjoitti:Ovat, ne vanhat. Uudemmat ei.paulaw kirjoitti:Mitä? Eikö Turhapurot olekaan älykköhuumoriaKain kirjoitti:Kotimaiset komediat.
-
yllätit täydellisesti! Positiivisesti!hatey kirjoitti:Mutta jos nyt kuitenkin käytän tuota sanaa tässä kirjoitettuna, niin minäkin tunnustaudun juntiksi. Minulle tuo määritelmä tarkoittaa juurikin tavista, maanläheistä ihmistä, jonka sukujuuret ovat syvällä suomalaisessa suoturpeessa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Jokin siis nyt meni pieleen...Citruuna kirjoitti:yllätit täydellisesti! Positiivisesti!hatey kirjoitti:Mutta jos nyt kuitenkin käytän tuota sanaa tässä kirjoitettuna, niin minäkin tunnustaudun juntiksi. Minulle tuo määritelmä tarkoittaa juurikin tavista, maanläheistä ihmistä, jonka sukujuuret ovat syvällä suomalaisessa suoturpeessa.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Olet pikkuhiljaa muuttumassa blondiksi.hatey kirjoitti:Jokin siis nyt meni pieleen...Citruuna kirjoitti:yllätit täydellisesti! Positiivisesti!hatey kirjoitti:Mutta jos nyt kuitenkin käytän tuota sanaa tässä kirjoitettuna, niin minäkin tunnustaudun juntiksi. Minulle tuo määritelmä tarkoittaa juurikin tavista, maanläheistä ihmistä, jonka sukujuuret ovat syvällä suomalaisessa suoturpeessa.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Erño »

NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Hahaa junttiblondi ei voi näköjään onnistuahatey kirjoitti:Jokin siis nyt meni pieleen...Citruuna kirjoitti:yllätit täydellisesti! Positiivisesti!hatey kirjoitti:Mutta jos nyt kuitenkin käytän tuota sanaa tässä kirjoitettuna, niin minäkin tunnustaudun juntiksi. Minulle tuo määritelmä tarkoittaa juurikin tavista, maanläheistä ihmistä, jonka sukujuuret ovat syvällä suomalaisessa suoturpeessa.

-
Juuri tästä on kysymys!Erño kirjoitti:Sivistymättömät eivät välttämättä ole töykeitä moukkamaisia juntteja. Töykeitä moukkia ovat nämä "sivistyneet" juntit.
-
Viesti Kirjoittaja Carde »
Älä huoli, olen taas nostanut miljoonia kuutioita sukujuuriasi ja aion nostaa edelleenkin.hatey kirjoitti:Sana juntti ymmärretään tosiaan usealla eri tavalla. Toisille se tarkoittaa sivistymätöntä moukkaa, töykeää, toisille juntti tarkoittaa maanläheistä tavista. Itse yritän välttää sanan käyttöä, koska eräs hyvä ystäväni on sukunimeltään Juntti. Tosin juntista tuon eroittaa kirjoitusasu: Iso alkukirjain, tosin se ei ilmene puheessa, vain kirjoitettaessa. Mutta jos nyt kuitenkin käytän tuota sanaa tässä kirjoitettuna, niin minäkin tunnustaudun juntiksi. Minulle tuo määritelmä tarkoittaa juurikin tavista, maanläheistä ihmistä, jonka sukujuuret ovat syvällä suomalaisessa suoturpeessa.

-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Kyllä pinnallisuuden pystyy näkemään aika nopealla havainnolla. Epäilen, että siihen pystyy yllättävän moni ihminen. Olen huomannut vastaavan aika nopeasti jo muutaman puolitutunkin kohdalla. On hankalaa olla useamman ihmisen kanssa tekemisisssä, jos muutamat eivät siedä toisiaan. Pinnallisuuden erottaa yhtä hyvin kuin afrikkalaisen Suomalaisessa nakkarijonossa keskellä kesää. Asiasta tulee äkkiä varmuus kun heittää muutaman kommentin ihmisten kanssa. Minä ainakin näen ihmisestä aika nopeasti pinnallisuuden. Voin myöntää, että minussakin on sitä rapauksen verran, mutta ei niin paljoa kuin monella.mercury kirjoitti:Minusta on äärimmäisen pinnallista syyttää ihmisiä pinnallisuudesta vain sivusilmällä seuraamalla saadun käsityksen perusteella.M.P.T kirjoitti:Pinnallisuus on junttimaista ja sitä näkyy yllättävän paljon nykyään. Ihmiset ovat hirveän kiireisiä ja eivät pakolla huomaa tätä ollenkaan, mutta kun istahtaa paikalleen ja seuraa sivusilmällä ympäristöä niin sen huomaa.
Minun mielestä juntti on sanana loukkaava. Sitä ei voi käyttää positiivisessä merkityksessä.
-
Älä huoli! Kaikenlaisen negatiivisen voi muuttaa positiiviseksi. Usko vaan!M.P.T kirjoitti:
Minun mielestä juntti on sanana loukkaava. Sitä ei voi käyttää positiivisessä merkityksessä.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Kaiken huonon voi muuttaa hyväksi käyttämällä sanaa rohkeus.Citruuna kirjoitti:Älä huoli! Kaikenlaisen negatiivisen voi muuttaa positiiviseksi. Usko vaan!M.P.T kirjoitti:
Rohkeus olla juntti.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Ei todellakaan. Meillä lienee hyvin erilainen käsitys siitä mitä pinnallisuudella tarkoitetaan. Kyllä ihmiseen on tutustuttava jotta selviää millainen persoona siellä kuoren alla on. Muussa tapauksessa tarkastelutapa on pinnallinen.M.P.T kirjoitti:Kyllä pinnallisuuden pystyy näkemään aika nopealla havainnolla. Epäilen, että siihen pystyy yllättävän moni ihminen.
No mitä se pinnallisuus sitten mielestäsi on, jos sen erottaa noin pinnallisella havainnolla?M.P.T kirjoitti:Pinnallisuuden erottaa yhtä hyvin kuin afrikkalaisen Suomalaisessa nakkarijonossa keskellä kesää.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka