![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viesti Kirjoittaja Kevät »
Viesti Kirjoittaja Pippin »
Voisitko olla vielä asteen täsmällisempi? Kyllä minulla on kännyssä Nordea Codes -sovellus, jos siihen viittaat, mutta jäänyt olemattomalle käytölle, koska en ole kokenut sen tuovan käytettävyyslisää. Silläkö olisi voinut tunnistautua ulkomailta soitettaessa tukinumeroon, tämäkö oli väittämäsi? Sehän oli tässä se ongelma.Kevät kirjoitti:ˆ^ Nordealla on tunnuslukusovellus, en tiedä onko muilla pankeilla. Kätevä kuin mikä.Mene käymään pankissa, äläkä jonottele asiakaspalveluun puhelimitse, hoituu paljon nopeammin.
Viesti Kirjoittaja Kevät »
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja Pippin »
Noh, täytyy varmaan sitten kokeilla uudelleen. Mutta kun kortti on kuollut, niin tuskin tuosta appista mitään apua olisi ulkomailla ollut kun tarkoitus on saada ravintolalasku maksettua ja seinästä rahaa. Laskujen maksamista en ole kokenut ongelmalliseksi. Vaan puhelintunnistautumista hätätilanteessa.Anniel kirjoitti:Nordean tunnusluku ja pankkiohjelmat ovat mulla korvanneet lähes täysin verkkopankin käyttämisen selaimen kautta. Todella kätevät ja toimivat kumpikin. Riittää kun kerran kirjautuu verkkopankkiin ja liittää tunnuslukuohjelman niin ei tarvitse sen tunnuslukulapun kanssa enää pelleillä, kuin vasta sitten kun se tulee täyteen. Ja uusihan sieltä lähtee kun on 60 lukua 80:stä käytetty. Eri asia ja huonoa tuuria on tietty jos kortti ehtii mennä käyttämättömyyttään vanhaksi.
Viesti Kirjoittaja maccivaari »
Hermosäryn opin kun rannekanava tukossa- leikkaus auttoi. Kaurapussi pakastimesta auttoi- ei pilsut eikä pillerit.hatey kirjoitti:Niin kova hermosärky jalassa että melkein itku tulee. Selkä rikki ja se tehnyt pysyvän hermovaurion. Lääkäri sanoi viime talvena, että tämän kanssa oppii elämään. Olen huono oppimaan.
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja Pippin »
Jaa. No sitten siinä voi ollkina järkeä, pelkkään tunnuslukujen hallintaan tarvittava toinen laite ei oikein säväyttänyt. MIkä ongelma se nyt on verkkopankissa laittaa se seuraava tunnusluku? Alle sekunnin kestää se.Erño kirjoitti:Sovelluksella voi lukea laskujen viivakoodit paperilaskuista ja PDF-laskuista, tai sitten käyttää virtuaaliviivakoodin numerosarjaa.
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Viesti Kirjoittaja Pippin »
Noinko ne Suomessa toimii? Ajamani Kalkhoffin 2015-malli Saksassa vähensi asteittain avitusta jos nopeus nousee kovaksi, niinhän niiden pitääkin toimia. Ylämäessa avitus 100, alamäessä 0. Akku kesti 45 km:n ajon, latausta jäi 25 %. Hinta oli houkutteleva: 2300 e uutena, mutta käytettyjä möivät myös. Harkitsen vahvasti maahantuontia ensi vuonna.Erño kirjoitti:Helppoa, kun ei tarvitse muistaa kuin oma käyttäjätunnus sekä itse päättämänsä tunnusnumero codes -ohjelmassa. Nordean mobiilipankkiin kirjaudun sormenjälkitunnistuksella ja maksut vahvistan koodiohjelmalla.
Kävin lauantaina koeajamassa sähköpyörän. Pari vuodatusta aiheesta:
- aivan liian kalliita
- kulkevat liian hitaasti/rajoitin pistää vastaan yli 25km/h jälkeen
- keuliminen ei onnistu edellä mainitun takia
- akku ei kestä kovinkaan pitkälle
Kivoja leikkikaluja silti.
Edit: sähkö pyöRÄ, eikä sähköpyöDÄ.
Viesti Kirjoittaja CalEpitan »
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Kokeilemassani pyörässä se avustus tosiaan lopoui ja alkoi hannaamaan vastaan. Omalla pyörälläninpäösen reilusti yli 40km/h tasaisella, sähköpyörällä ei päässyt edes neljäänkymppiä alamäkeen.CalEpitan kirjoitti:Suomessa sähköavusteisen pyörän sähköavustin eli moottori lopettaa toimintansa 25kmh nopeudessa eli siitä eteenpäin nopeampaa pitää polkea lihasvoimalla. 25km/h asti voi mennä vaikka pelkällä sähkövoimalla.
Nopeammat sähkövehkeet pitänee sitten yrittää rekisteröidä vaikka mopediksi tai kevytmoottoripyräksi, joka luonnollisesti byrokratia-Suomessa on tehty joko äärimmäisen kalliiksi tai muuten vaan vittumaiseksi ja mahdottomaksi.
Viesti Kirjoittaja Pippin »
Outoa, ehkä tuossa ei oikein ymmärretä juttua. Kalkhoff käsittääkseni posottaa 45/kmh, mutta avusteisuus ei ollut mikään on/off, vaan se minusta heikkeni kun mentiin kovempaa. Ja ilman polkemista se ei liikkunut mihinkään.CalEpitan kirjoitti:Suomessa sähköavusteisen pyörän sähköavustin eli moottori lopettaa toimintansa 25kmh nopeudessa eli siitä eteenpäin nopeampaa pitää polkea lihasvoimalla. 25km/h asti voi mennä vaikka pelkällä sähkövoimalla. Nopeammat sähkövehkeet pitänee sitten yrittää rekisteröidä vaikka mopediksi tai kevytmoottoripyräksi, joka luonnollisesti byrokratia-Suomessa on tehty joko äärimmäisen kalliiksi tai muuten vaan vittumaiseksi ja mahdottomaksi.
Viesti Kirjoittaja CalEpitan »
Pippin kirjoitti:Outoa, ehkä tuossa ei oikein ymmärretä juttua. Kalkhoff käsittääkseni posottaa 45/kmh, mutta avusteisuus ei ollut mikään on/off, vaan se minusta heikkeni kun mentiin kovempaa. Ja ilman polkemista se ei liikkunut mihinkään.CalEpitan kirjoitti:Suomessa sähköavusteisen pyörän sähköavustin eli moottori lopettaa toimintansa 25kmh nopeudessa eli siitä eteenpäin nopeampaa pitää polkea lihasvoimalla. 25km/h asti voi mennä vaikka pelkällä sähkövoimalla. Nopeammat sähkövehkeet pitänee sitten yrittää rekisteröidä vaikka mopediksi tai kevytmoottoripyräksi, joka luonnollisesti byrokratia-Suomessa on tehty joko äärimmäisen kalliiksi tai muuten vaan vittumaiseksi ja mahdottomaksi.
Ajoin kolme päivää tän edellisellä versiolla. Tuleeko poliisi jos ostan tämmösen käytettyna ja ajan maahan?
https://www.youtube.com/watch?v=qVlM8n0AfXo
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Kuullostaa kovin kummalliselta, mitä pyörää kokeilit?Erño kirjoitti:Kokeilemassani pyörässä se avustus tosiaan lopoui ja alkoi hannaamaan vastaan.
Viesti Kirjoittaja CalEpitan »
Ei ikärajaa, kypärää jne.. Onko tuo siis verrattavissa polkupyörään? Jos terassilla käy ottamassa muutaman oluen niin saako tuolla silti vielä ajaa kotiin? Todella näppärä peli ja olen nähnyt noita tarjouksessa 990 eurolla mutta en löydä sitä mainosta joka kotiin tuli.Sähköskootterilla huoletonta liikkumista! Voit ajaa jopa 25km/h ilman vakuutuksia, rekisteröinti tai korttia. Velociferolla saa ajaa pyörille tarkoitetuilla tienosilla/pyöräteillä, ILMAN ikärajaa! Huippunopeus 25 km/h ja toimintasäde n. 30 km. 48 v (sarjassa 4 kpl 12v akkuja), latausaika tyhjästä täyteen 4-5 h
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Viesti Kirjoittaja jakovski »
Viesti Kirjoittaja CalEpitan »
jakovski kirjoitti:Oikealla fillarilla kauramoottorilla tehty matka on parasta. Miksi sitä huijaamaan sähköavustimilla![]()
Hankkii sitten vaikka mopedin tai skootterin, jos niikseen tulee..
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Tässäpä melko yleinen harhaluulo e-fillarista, ei tuollaista pidä mopoon & skootteriin verrata koska kyseessä on sähköavusteinen fillari, sitä pitää polkea jotta kulkee. Kulkee vain kevyemmin ylämäkeen ja vastatuuleen jne. joten työmatkankin on mukava tehdä ilman että selkä on märkä kun perille pääsee.jakovski kirjoitti:Oikealla fillarilla kauramoottorilla tehty matka on parasta. Miksi sitä huijaamaan sähköavustimilla![]()
Hankkii sitten vaikka mopedin tai skootterin, jos niikseen tulee..