Olen samaa mieltä - Posti sanoo tehneensä tappiota viime vuonna 75 miljoona €, kenen mielestä julkisen palvelun pitäisi tuottaa voittoa? No porvareitten ja patkuleitten mielestä tietty, kun se yksityistettynä tuottaisi omistavalle luokalle massia sen menemisen sijaan. Mutta mitäs jos yhtiöitettäisin ja yksityistettäisiin Suomen museot vaikka Memoa Oy:ksi tai uimahallit Swimmia Oyj:ksi, niin mahtaisivat tuottaa voittoa ihan sikana! Tietty vain sellaiset alat pitää yksityistää, josta on rahamiesten mahkuissa kunnon fyrkat, esim Altia.khaosaming kirjoitti:Ei peruspalvelun tarvitsee tuottaa mitään, ainakaan osinkoa osakkeenomistajille. Infra ja palvelut tuottavat hyvää yhteiskunnalle muuta kautta.
No, Björkkahan jossain haastattelussa vaati moottoriteitä yksityistettäviksi. Toimittajan olisi suonut kysyvän, miten Suomessa osattaisiin homma paremmin kuin esimerkiksi Britanniassa, jossa rautateiden yksityistäminen meni reisille:
The aftermath of the Hatfield rail crash in 2000 led to severe financial difficulties for Railtrack and just under a year later the company was put into a special kind of insolvency by the British High Court at the direction of the government. The circumstances of that were very controversial, and eventually led to the largest class legal action in English legal history. The administration led to instability in its share price, and on 2 October 2002 a new organisation, Network Rail, bought Railtrack PLC from its parent Railtrack Group PLC. Network Rail has no shareholders and is a company limited by guarantee, nominally in the private sector but with members instead of shareholders and its borrowing guaranteed by the government. In 2004, Network Rail took back direct control of the maintenance of the track, signalling and overhead lines, although track renewal remained contracted out to the private sector.