Eikä kukaan tehnyt asialle mitään!

Miten sen raukan nyt käy siellä metsässä - jos se eksyy sinne, eikä pääse enää pois!

Viesti Kirjoittaja arisel »
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Mitenköhän tilanne paranee, jos loton järjestää yksityinen taho?mikastus kirjoitti:Miksi valtio järjestää onnenpelejä?
Vaikka Sampolla oli lääkärintodistukset kolmelta eri lääkäriltä, jotka kaikki olivat sitä mieltä, että kyseessä on selvä tapaus, Valtionkonttorin vakuutuslääkäri oli eri mieltä.
Eikö tällainen uutinen kerro ihan tarpeeksi, tarvitseeko se kommenttia - ei ole sanoja, joilla kuvata vakuutuslääkäreiden alhaisuutta.kolme vuotta onnettomuuden jälkeen asia ratkesi Sampon eduksi. Hän valitti asiasta korkeimpaan oikeuteen, joka syksyllä 2012 määräsi Valtionkonttorin maksamaan Sampolle hoitokorvaukset.
Viesti Kirjoittaja Latvastalaho »
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Lainataanpa uutista vähän lisää:Latvastalaho kirjoitti:Pakko kommentoida. Itse olen ollut valtiokonttorin hellässä hoivassa monia vuosia ja mitään ongelmaa ei ole ollut. Vuonna 1995 minulla repesi osittain sisempi ristiside ja sitä sitten siistittiin tähystyksellä. Asiaan... vuonna 2004 olin Kosovossa jolloin samasta polvesta eräänä urheiluiltapäivänä lentopallossa kyseinen ristiside sanoi yhteistyösopimuksen irti ja katkesi kokonaan. Mitä siitä seurasi ... tehtyäni asiaan kuluvat paperit valtionkonttori maksoi leikkauksen, kuntoutuksen, leikkauksen uudelleen ja kuntoutuksen jälleen kerran. Eli kyllä suomen valtio nuo korvaukset hoitaa, kysymys on vain siinä kuinka tuo korvaushakemus on tehty ja hoidettu. Itselläni tuli lisäkysymyksiä liittyen ensimmäiseen vammaan, mutta pystyin todistamaan että vamman jälkeen olin hoitanut omaa fysiikkaani niin että lihasvoimani oli niin hyvässä kunnossa että vamma olisi saattanut samalla tavalla tapahtua terveellekin ihmiselle samoin seurauksin. Tehkää ne korvaushakemukset kunnolla, eikä miten sattuu.
Prikaatissa Sampo Kilpiäinen täytti korvauslomakkeen, jolla hän haki Valtiokonttorista korvausta onnettomuuden hoitokuluista. Puolustusvoimat vakuuttivat hänelle, että Valtiokonttori maksaa kulut. Mutta Valtiokonttorin mukaan Sampon tapauksessa ei ollut riittävästi todisteita siitä, että hänen polvivammansa oli onnettomuuden seuraus.
Eli tuon uutisen kolme lääkärinlausuntoa oli ammattitaidottomasti tehtyjä?Vaikka Sampolla oli lääkärintodistukset kolmelta eri lääkäriltä, jotka kaikki olivat sitä mieltä, että kyseessä on selvä tapaus, Valtiokonttorin vakuutuslääkäri oli eri mieltä.
Viesti Kirjoittaja arttula »
Eihän se nyt ihan noinkaan mene. Vamman kärsinyt varusmies täyttää sotilastapaturmailmoituksen, jonka perusteella (ja pohjautuen muihin löydöksiin ja tutkimuksiin) lääkäri tekee asiasta E-lausunnon, joka menee Valtiokonttorille. Itse varusmiehen tekemä paperityö rajautuu lähinnä tapahtuneen kuvaamiseen.arisel kirjoitti: Mikä muuten olikaan ikäsi, ammattisi, koulutuksesi ja tulotasosi? Vertaa sitä varusmieheen ja hänen mandollisuuksiinsa täyttää hakemus "kunnolla".
Lukaisepa vaikka jatkoksi Yrjö Jäntin kokemuksista tämänpäiväisessä Hesarissa.Latvastalaho kirjoitti:Pakko kommentoida.
Yrjö Jäntti kulkee trollaattorilla yhden pysähdyksen taktiikalla
Ilman vaimon topakkuutta Jäntti olisi kenties haudassa - olisiko se oikein? Miksi ihmisen pitää taistella saadakseen hoitoa?Jäntin vauhti on viime vuosina hidastunut sairastelujen vuoksi. Hän sai kaksi vuotta sitten aivoinfarktin. Siitä toipumisesta hän kiittelee ennen kaikkea vaimoaan.
"Hän taisteli minulle paikan kuntoutukseen. Näimme sairaalassa vahingossa potilaspaperit, jotka lääkäri unohti sängylle. Siellä luki, että yliaktiivinen vaimo", Jäntti naurahtaa.
"Hänen ansiostaan olen nyt tässä."
Sitä minäkin - jos kolme lääkäriä antaa puoltavan lausunnon sen lisäksi, että Puolustusvoimat on jo luvannut korvauksen, niin mitä asiaa jollain asiasta mitään tietämättömällä vakuutus- ns. "lääkärillä" on mennä sitä estämään. Paitsi tietysti provisio, jonka hän saa jokaisesta hylätystä korvaushakemuksesta...arttula kirjoitti:Eihän se nyt ihan noinkaan mene. Vamman kärsinyt varusmies täyttää sotilastapaturmailmoituksen, jonka perusteella (ja pohjautuen muihin löydöksiin ja tutkimuksiin) lääkäri tekee asiasta E-lausunnon, joka menee Valtiokonttorille. Itse varusmiehen tekemä paperityö rajautuu lähinnä tapahtuneen kuvaamiseen.arisel kirjoitti: Mikä muuten olikaan ikäsi, ammattisi, koulutuksesi ja tulotasosi? Vertaa sitä varusmieheen ja hänen mandollisuuksiinsa täyttää hakemus "kunnolla".
Viesti Kirjoittaja Latvastalaho »
..asia ratkesi Sampon eduksi. Hän valitti asiasta korkeimpaan oikeuteen, joka syksyllä 2012 määräsi Valtiokonttorin maksamaan Sampolle hoitokorvaukset.
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Merijärven kokoisessa pikkukylässä tuo on kyllä ihan tuntuva häpeärangaistus, elleivät tekijät ole jo liian paatuneita.kuriton kirjoitti:Poliisi nuorille tupakkavarkaille: haemme teidät koulusta kesken oppitunnin Poliisilta hyvä veto!
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Samaan aikaan Georgiassa 15000 konservatiivia ratsastaa pappien johdolla taistoon 50:ä vastaan.arisel kirjoitti: Inhimillisyys alkaa voittaa.
Takapajuiset ja ymmärtämättömät ihmiset aiheuttavat niin puheillaan, valinnoillaan ja teoillaan suunnatonta vahinkoa, mutta onneksi on fiksumpaa väkeä, joka toimii inhimillisyyden puolesta.Siegfridsin ja Team Ding Donginsa esityksen lopuksi nähtävä naisten välinen pusu on herättänyt runsaasti kohinaa ja kritiikkiä eri maissa, esimerkiksi Turkissa ja Kreikassa. Tänään Yleisradio uutisoi, että myöskään esimerkiksi Georgiassa ei Suomen viisuesitystä katsota hyvällä. "En halua, että lapseni ja sukulaiseni näkevät televisiossa Suomen tyhmän euroviisuvideon", sanoi georgialainen, homovastaiseen mielenosoitukseen osallistunut mies Yleisradion kirjeenvaihtajalle.
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Nyt sitten kuulemma ruottalaiset homot pussaavat myös. Eiköhän järjestetä joukkopussaus tänä iltana?!arisel kirjoitti:En ole Euroviisuja seurannut Lorttia lukuunottamatta vuosikausiin, mutta tämä "pusukohu" tuli noteerattua.. .
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Viesti Kirjoittaja arttula »
Puolustusvoimat ei voi luvata mitään korvauksia, vaan sotilastapaturmat korvaa Valtiokonttori. Valtiokonttori on kuuluisa inhimillisestä ja avokätisestä suhtautumisesta korvausasioihin.arisel kirjoitti: Sitä minäkin - jos kolme lääkäriä antaa puoltavan lausunnon sen lisäksi, että Puolustusvoimat on jo luvannut korvauksen, niin mitä asiaa jollain asiasta mitään tietämättömällä vakuutus- ns. "lääkärillä" on mennä sitä estämään
Isku Kolumbiaanperjantainen isku Kuuhun