Kaikki on suhteellista. Minulle tuli noin tuhannen euron lasku ambulanssikyydistä. Selitys on tietysti siinä, että sain sitä kyytiä Saksassa. Tuo hinta auttaa vähän hahmottamaan sitä, mitä ne todelliset kustannukset noista kyydeistä voisivat olla, jos kaikki maksettaisiin aina omasta pussista.arttula kirjoitti:Kyllä siitä kyydistäkin lasku tulee kotio. Ei ole mikään huimaava summa.
Kysy mitä vaan mistä vaan!
-
Re: Kysy mitä vaan mistä vaan!
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Saitko tuon kyydin Reperbahnilla ? Toivottavasti oli hyvät kyydit...KunkkuJ kirjoitti:Kaikki on suhteellista. Minulle tuli noin tuhannen euron lasku ambulanssikyydistä. Selitys on tietysti siinä, että sain sitä kyytiä Saksassa. Tuo hinta auttaa vähän hahmottamaan sitä, mitä ne todelliset kustannukset noista kyydeistä voisivat olla, jos kaikki maksettaisiin aina omasta pussista.arttula kirjoitti:Kyllä siitä kyydistäkin lasku tulee kotio. Ei ole mikään huimaava summa.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja dem0 »
Kelahan korvaa tuosta kyydistä suuren osan? Joten voisi sanoa ettei itse tarvitse maksaa juuri mitään. Ainakin mitä omia korvauksiani olen käynyt läpi, niin olisi se lanssikyyti hurjan kallista jos kaikki raha vietäis omasta pussista.hatey kirjoitti:Viimeeksi kun minua kuskattiin lanssilla paikasta toiseen, olisiko ollut jotain 9 tai 13 eur...?
-
Hornberg - Schramberg paljon etelämpänä. Ei ollut "hyvät kyydit"arttula kirjoitti: Saitko tuon kyydin Reperbahnilla ? Toivottavasti oli hyvät kyydit...

-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
No voi ...hana, justiinsa juon kahvia, kaipa tuo lähtee pesussa, tai nuo, kahveetahrat!arttula kirjoitti:Saitko tuon kyydin Reperbahnilla ? Toivottavasti oli hyvät kyydit...KunkkuJ kirjoitti: Kaikki on suhteellista. Minulle tuli noin tuhannen euron lasku ambulanssikyydistä. Selitys on tietysti siinä, että sain sitä kyytiä Saksassa. Tuo hinta auttaa vähän hahmottamaan sitä, mitä ne todelliset kustannukset noista kyydeistä voisivat olla, jos kaikki maksettaisiin aina omasta pussista.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Aries »
Sulle, mulle, sulle, mulle...KunkkuJ kirjoitti:Pahin vaihe siinä saamassani ambulanssikyydissä oli, kun kuski stoppasi pankkiautomaatin kohdalla ja lähti vaimon kanssa nostamaan minun VISA-kortillani rahaa.
-
Just. Siinä vaiheessa päässäni niksahti jokin, sitä ennen oli vain pientä särkyä.Aries kirjoitti:Sulle, mulle, sulle, mulle...

-
Viesti Kirjoittaja rok »
Hyvä arvaus.dem0 kirjoitti:Kelahan korvaa tuosta kyydistä suuren osan? Joten voisi sanoa ettei itse tarvitse maksaa juuri mitään. Ainakin mitä omia korvauksiani olen käynyt läpi, niin olisi se lanssikyyti hurjan kallista jos kaikki raha vietäis omasta pussista.hatey kirjoitti:Viimeeksi kun minua kuskattiin lanssilla paikasta toiseen, olisiko ollut jotain 9 tai 13 eur...?
Sakukyydin hinta potilaalle on 9,25 euroa. Halvempi kuin taksi! 8)
-
Viesti Kirjoittaja Aries »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
No kai se vähän riippuu siitä, montako päivää pötköttelet siellä sairaalassa, ja mitä lääkkeitä saat apteekista ostaa. Laitapa tarkemmat speksit. Hoitopäivä maksaa 32,50 €. Siihen lisätään vielä poliklinikkamaksu 27,40€ tulopäivältä. Sitten nuo pillerit.Aries kirjoitti:Hyviä heittoja tullut, mutta kenelläkään ei ole siis heittää faktatietoa, että X euroa maksaa sairaalassa pötköttäminen + leikkaus + lääkkeet + ??? = Z€ ?
-
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Viimeksi minua kun kuskattiin 3 km päähän ensiapuun niin 10 €. Ja sieltä itse sairaalaan Kuopioon 17 €. Ja kun kark… pääsin poikkeen niin kimppataksilla kotia päin n. 9 €.hatey kirjoitti:Viimeeksi kun minua kuskattiin lanssilla paikasta toiseen, olisiko ollut jotain 9 tai 13 eur...?
Mulla oli viimekerralla poliklinikalla käynti n. 20 € ja risat. Sitten sairaalakäynti n. 35 € ja risat.arttula kirjoitti:No kai se vähän riippuu siitä, montako päivää pötköttelet siellä sairaalassa, ja mitä lääkkeitä saat apteekista ostaa. Laitapa tarkemmat speksit. Hoitopäivä maksaa 32,50 €. Siihen lisätään vielä poliklinikkamaksu 27,40€ tulopäivältä. Sitten nuo pillerit.Aries kirjoitti:Hyviä heittoja tullut, mutta kenelläkään ei ole siis heittää faktatietoa, että X euroa maksaa sairaalassa pötköttäminen + leikkaus + lääkkeet + ??? = Z€ ?
E: Ja kun sitten olin n. 5 päivää KYS:sissä niin se reissu tuli maksamaan reilusti yli 300 €, tais olla suunilleen 350 €
-
Tuleeko tuota poliklinikkamaksua? Minä en ainakaan sitä ole joutunut maksamaan kun joutuu ensiavusta/päivystyksestä tai mistä nyt sinne sairaalaan joutuukaan ja siitä sitten osastohoitoon. Näin minulle sanottiin jo heti sairaalaan mentyäni, että sen laskun voi heittää menemään jos osastolle ja muihin toimenpiteisiin joutuu.arttula kirjoitti:No kai se vähän riippuu siitä, montako päivää pötköttelet siellä sairaalassa, ja mitä lääkkeitä saat apteekista ostaa. Laitapa tarkemmat speksit. Hoitopäivä maksaa 32,50 €. Siihen lisätään vielä poliklinikkamaksu 27,40€ tulopäivältä. Sitten nuo pillerit.Aries kirjoitti:Hyviä heittoja tullut, mutta kenelläkään ei ole siis heittää faktatietoa, että X euroa maksaa sairaalassa pötköttäminen + leikkaus + lääkkeet + ??? = Z€ ?
-
Saattaa olla, että on juuri näin. Enpä ole juuri sairaaloissa asioinut. Nuo hinnat katsoin HUS:n sivuilta. Mutta tuo kertomasi kuulostaa loogiselta.dem0 kirjoitti:Tuleeko tuota poliklinikkamaksua? Minä en ainakaan sitä ole joutunut maksamaan kun joutuu ensiavusta/päivystyksestä tai mistä nyt sinne sairaalaan joutuukaan ja siitä sitten osastohoitoon. Näin minulle sanottiin jo heti sairaalaan mentyäni, että sen laskun voi heittää menemään jos osastolle ja muihin toimenpiteisiin joutuu.arttula kirjoitti:No kai se vähän riippuu siitä, montako päivää pötköttelet siellä sairaalassa, ja mitä lääkkeitä saat apteekista ostaa. Laitapa tarkemmat speksit. Hoitopäivä maksaa 32,50 €. Siihen lisätään vielä poliklinikkamaksu 27,40€ tulopäivältä. Sitten nuo pillerit.Aries kirjoitti:Hyviä heittoja tullut, mutta kenelläkään ei ole siis heittää faktatietoa, että X euroa maksaa sairaalassa pötköttäminen + leikkaus + lääkkeet + ??? = Z€ ?
-
Jaa?dem0 kirjoitti: Tuleeko tuota poliklinikkamaksua? Minä en ainakaan sitä ole joutunut maksamaan kun joutuu ensiavusta/päivystyksestä tai mistä nyt sinne sairaalaan joutuukaan ja siitä sitten osastohoitoon. Näin minulle sanottiin jo heti sairaalaan mentyäni, että sen laskun voi heittää menemään jos osastolle ja muihin toimenpiteisiin joutuu.
Minulle tuli lasku ensiavusta ja siitä kun olin osastolla yhden päivän?
Ja siitä kun veivät ensiapuun ja sieltä sairaalaan?
Hyvien tapojen mukaisesti kaikki laskutettiin erikseen.
-
Viesti Kirjoittaja kurkinen »
Aries kirjoitti:Kuvitellaan, että Matti Möttönen liukastuu kadulla ja katkaisee kätensä. Hänet viedään lanssilla julkiseen sairaalaan, jossa hänet leikataan ja tehdään muut tarvittavat toimenpiteet. Möttösellä ei ole mitään tapaturmavakuutusta eikä kaatuminen ole tapahtunut työaikana.
Kuinka paljon Möttöselle (suurinpiirtein) koituu maksettavaa?
Täällä on esitetty kohtuullisen hyviä arvauksia, mitä laskuja Möttöselle kaikista operaatioista tulee. Mutta on jäänyt käsittääkseni toteamatta, että kun liukastuu kadulla, niin vastuussa tästä tapaturmasta on kiinteistön omistaja. Tämän johdosta Möttösellä on oikeus vahingonkorvaukseen, vaikkei hänellä ole vakuutusta.
Omasta kokemuksesta tällaisesta onnettomuudesta voin sanoa, että kiinteistönomistajalta (hänen vakuutusyhtiöltään) voi vaatia korvattavaksi kaikkia aiheutuneita kuluja (sairaala, kuljetus, lääkkeet) sekä kohtuullista ansionmenetyskorvausta, mikäli tällaista on aiheutunut. Itse sain ihan kohtuulliset korvaukset, joskin hieman epämiellyttävä tapa hankkia ylimääräisiä tuloja.
-
On minullekin ensiavusta tullut lasku, ja sehän taisi olla poliklinikkamaksun suuruinen? En muista tarkkaan tätä. Mutta kun olin erään kerran päivystyksessä, jossa sain myös ensihoitoa, ja sieltä kärrättiin ensiapuun odottamaan lääkärin mielipidettä mitä pitäisi tehdä, josta jouduin sitten osastolle, ei poliklinikkamaksua tarvinnut maksaa, juuri kuten selvitin tuossa ensimmäisessä viestissä. Mutta sitten ne osastopäivät olivat erikseen.Kain kirjoitti:Jaa?dem0 kirjoitti: Tuleeko tuota poliklinikkamaksua? Minä en ainakaan sitä ole joutunut maksamaan kun joutuu ensiavusta/päivystyksestä tai mistä nyt sinne sairaalaan joutuukaan ja siitä sitten osastohoitoon. Näin minulle sanottiin jo heti sairaalaan mentyäni, että sen laskun voi heittää menemään jos osastolle ja muihin toimenpiteisiin joutuu.
Minulle tuli lasku ensiavusta ja siitä kun olin osastolla yhden päivän?
Ja siitä kun veivät ensiapuun ja sieltä sairaalaan?
Hyvien tapojen mukaisesti kaikki laskutettiin erikseen.
-
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kerabit »
Adelen Lada 2011
-
Viesti Kirjoittaja Latvastalaho »
Liukastuin Ruoholahdessa kauppakeskuksen pihassa 2004 marraskuussa. Eräs tapauksen nähnyt mies tilasi ambulanssin (syy oli se että muutama päivä aikaisemmin olin ollut polvileikkauksessa ja käytin kainalosauvoja). Ambulanssi maksoi muutaman kympin... (+ - jotain, ei ollut paljon). Ruoholahden kauppakiinteistö maksoi sairaalakustannukseni + ambulanssin. Syy, hiekoittamaton jaljakäytävä. Kaikki toimi hyvin, isännöitsijä oli asiallinen ja avulias. En halunnut tuhansien eurojen korvauksia. Kummallekin luultavasti jäi hyvä mieli.Aries kirjoitti:Kuvitellaan, että Matti Möttönen liukastuu kadulla ja katkaisee kätensä. Hänet viedään lanssilla julkiseen sairaalaan, jossa hänet leikataan ja tehdään muut tarvittavat toimenpiteet. Möttösellä ei ole mitään tapaturmavakuutusta eikä kaatuminen ole tapahtunut työaikana.
Kuinka paljon Möttöselle (suurinpiirtein) koituu maksettavaa?
-
Viesti Kirjoittaja kurkinen »
Latvastalaho kirjoitti:Kaikki toimi hyvin, isännöitsijä oli asiallinen ja avulias. En halunnut tuhansien eurojen korvauksia. Kummallekin luultavasti jäi hyvä mieli.
Vahingot ovat vahinkoja, ei tietenkään auta omaa tilannetta jälkikäteen mitkään korvaukset. Mutta että sulle riitti, kun maksoivat kulusi ja sinä vain kärsit kaiken tapahtuneen. Joko haveri oli hyvin pieni tai sitten sait palkallisen sairasloman?
Itsellä oli sen verran kimurantti tilanne, että olin tuolloin apurahalla ja palkattomalla virkavapaalla. Varsinaisesti en kokenut ansionmenetystä, koska apuraha oli tilillä. Mutta menetin noin 1,5 kuukautta aktiivista aikaani työstä, joka oli tarkoitus saada valmiiksi apurahan turvin. Tämän johdosta esitin myös korvausvaatimuksia, joita sitten yllätyksekseni sainkin.
-
Viesti Kirjoittaja Latvastalaho »
Totta, itselläni oli tilanne se että valtionkonttori maksoi sairaspäivärahaa. Mutta minkä halusin tuoda esille on se, että jotkut kuvittelevat saavansa utopistisia korvauksia mistä vain, milloin vain. Kyllä vakuutusyhtiö osaa suhteuttaa korvauksen siihen menetykseen mikä sillä hetkellä on realistinen. Omasta mielestäni en kokenut omassa tilanteessani mitään menetystä, etkä ehkä sinäkään omassa asiassa. Pointti... asiallinen kommunikointi ja realiteetit, monessa asiassa vie asian eteenpäin ja oikeaan korvaukseen.kurkinen kirjoitti:lainaus kurkinen]
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Minulla maksoi Helsingin sisäinen sairaalakyyti Töölön sairaalaan noin 10 euroa. Päivät sairaalassa olivat sitten huomattavasti halvempia kuin tuo 70 euroa/päivä, olisko ollut jotain alle 30 euroa.Kain kirjoitti:Viimeksi minua kun kuskattiin 3 km päähän ensiapuun niin 10 €. Ja sieltä itse sairaalaan Kuopioon 17 €. Ja kun kark… pääsin poikkeen niin kimppataksilla kotia päin n. 9 €.hatey kirjoitti:Viimeeksi kun minua kuskattiin lanssilla paikasta toiseen, olisiko ollut jotain 9 tai 13 eur...?
...
Mulla oli viimekerralla poliklinikalla käynti n. 20 € ja risat. Sitten sairaalakäynti n. 35 € ja risat.
E: Ja kun sitten olin n. 5 päivää KYS:sissä niin se reissu tuli maksamaan reilusti yli 300 €, tais olla suunilleen 350 €
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka