On, jopa ilmaisia. Tosin vaikuttavat joskus hitaasti, mutta kuitenkin varmasti. Tärkeimpiä ovat aika, ystävät ja puhuminen. Kokeile niitä!Kain kirjoitti:Onko suruun lääkettä?
Kysy mitä vaan mistä vaan!
-
Re: Kysy mitä vaan mistä vaan!
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Aika.Kain kirjoitti:Onko suruun lääkettä?
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Taidan siirtyä aikaan. Ehkä ne haavat paranevat itsekseenkin?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Ja eikös noi desinfiointiaineet tapa myös hyödyllisiä bakteereja, vai olenko nyt hakoteillä? Ihmisen sylki taasen tappaa pahat pöpöt.. Näin ainakin olen kuullu, voinhan toki olla täysin väärässäSalamijakk kirjoitti:Ei ei, miksi haavan puhdistuksessa pitäisi kärsiä kivusta? Vetyperoksidi ajaa saman asian kivuttomasti, siis desinfektion.iDock kirjoitti:^Pitäisi ihan noin parantua. Sitten kun löytyy kanttia, kannattaa haava käsitellä neoamiseptillä tai muulla vastaavalla desinfiointiaineella. Tämän kai varmaan jo tiesitkin.
-
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Muutama pussi movicolia, niin avot!M.P.T kirjoitti:Mikä aiheuttaisi laksatiivisia vaikutuksia? Tarkoitus olisi saada sellaista aikaan, koska viimeisestä tuhnusta on aikaa. Oli pakko ottaa päivän paasto käyttöön (tänään) kun viikonloppu mässäily aiheutti sellaisen turvotuksen. Minkäs tekee, jos ilmaiseksi saa mässätä. Silloinhan vedetään kaikki pöydältä naamariin. Tuo laksatiivinen vaikutus helpottaisi oloa huomattavasti.

/V
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Ihmisen suu on ihmisen saastaisin paikka, sanotaan. Syljessä on enemmän bakteereja, kuin koiran suussa. Ihmisen puremaa (ihmiselle) pidetään pahempana, kuin koiran. Ja mitä "hyviä" bakteereja veressäsi tai kudoksessasi elää, jotka pitäisi syljellä tappaa ?TR8 kirjoitti: Ihmisen sylki taasen tappaa pahat pöpöt.. Näin ainakin olen kuullu, voinhan toki olla täysin väärässä
Desinfiointiainetta siis vaan haavaan.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja Aries »
Kissalla ja muistaakseni myös koiralla suu on oikeasti hygieninen paikka (jos siis ei juuri ole syöty p*skaa tms). Kissalla taisi olla niin, että noin tunnin kuluttua siitä kun kissa on viimeksi syönyt/purrut jotakin, suu on käytännössä täysin vapaa pahoista pöpöistä. Jaksavimmat varmasti viitsivät tarkistaa kuukkelista.arttula kirjoitti:Ihmisen suu on ihmisen saastaisin paikka, sanotaan. Syljessä on enemmän bakteereja, kuin koiran suussa. Ihmisen puremaa (ihmiselle) pidetään pahempana, kuin koiran. Ja mitä "hyviä" bakteereja veressäsi tai kudoksessasi elää, jotka pitäisi syljellä tappaa ?TR8 kirjoitti: Ihmisen sylki taasen tappaa pahat pöpöt.. Näin ainakin olen kuullu, voinhan toki olla täysin väärässä
Desinfiointiainetta siis vaan haavaan.
Ihmiseen en sitten osaakaan ottaa tuon osalta kantaa, mutta jos sinulla on ammottava avohaava joka on tullut esim. likaisesta veitsestä/maasta/kattopellistä/jne, niin kyllä se desinfiointiaine paikkaansa puolustaa. Jos olet taasen leikannut sormeen juuri puhdistetulla veitsellä voi moiset aineet jättää turhana mielestäni pois.
</kotitohtori>
-
Viesti Kirjoittaja Vihtori06 »
Suositelkaa jotain hyvää ja nättiä talvitakkia. Mutta ei parkaa, sellainen lyötyy jo.
-
Viesti Kirjoittaja Aries »
Nomutta tämähän oli helppo kysymys. Suurin piirtein yhtä helppo kuin: "mun pitäis ostaa uus auto. Mikä on hyvä ja nätti. Ei sitte mitään valkosta, kun mulla on jo semmonen"Vihtori06 kirjoitti:Talvi tulee tuota pikaa ja olen ilman talvitakkia.
Suositelkaa jotain hyvää ja nättiä talvitakkia. Mutta ei parkaa, sellainen lyötyy jo.

-
Älä muuta virka!Aries kirjoitti:Nomutta tämähän oli helppo kysymys. Suurin piirtein yhtä helppo kuin: "mun pitäis ostaa uus auto. Mikä on hyvä ja nätti. Ei sitte mitään valkosta, kun mulla on jo semmonen"Vihtori06 kirjoitti:Talvi tulee tuota pikaa ja olen ilman talvitakkia.
Kaupat on käyty läpi jo omalla kotopaikalla. Eikä nyt oikein näytä löytyvän...
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Minulla on Milletin kalvollinen ja sisältä topattu takki. Sellaisia, joita löytyy esimerkiksi Partioaitasta (en tiedä, millaisia tämän talven mallit ovat). Eli siis, vastauksena on, että käy myös noissa retkiliikkeissä katsomassa, jos siellä olisi joku tarpeeksi tyylikäs kalvollinen topattu takki. Pitäisi ainakin toimia räntäsohjossa ja kylmällä myös. Noissa retkiliikkeiden takeissa on kaupunkikäytössä ongelmana ehkä lähinnä löytää tarpeeksi tyylikäs yksilö.Aries kirjoitti:Talvi tulee tuota pikaa ja olen ilman talvitakkia.
-
Thoth kirjoitti:Minulla on Milletin kalvollinen ja sisältä topattu takki. Sellaisia, joita löytyy esimerkiksi Partioaitasta (en tiedä, millaisia tämän talven mallit ovat). Eli siis, vastauksena on, että käy myös noissa retkiliikkeissä katsomassa, jos siellä olisi joku tarpeeksi tyylikäs kalvollinen topattu takki. Pitäisi ainakin toimia räntäsohjossa ja kylmällä myös. Noissa retkiliikkeiden takeissa on kaupunkikäytössä ongelmana ehkä lähinnä löytää tarpeeksi tyylikäs yksilö.Aries kirjoitti:Talvi tulee tuota pikaa ja olen ilman talvitakkia.
Tuo millet näyttää punaisena hyvältä täytyy käydä katsomassa paikan päällä http://www.partioaitta.fi/Miesten_vaatt ... Evo_Jacket
Tätä olen myös katsonut, mutta ei ole missään kaupoissa vihreän värisenä. Enkä viitsi tilata, jos väri ei mielytä.
onko joku nähnyt jossain kaupassa kyseistä myynnissä. http://shop.peakperformance.com/FI/item ... rtner=5304
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Citymarketissa pitäisi kohta olla hyvää tarjontaa ja muissa marketeissa myös. Itselläni on viime talvena ostettu Rukan takki nyt käytössä ja toivottavasti tulee kestämään seuraavat 10vuotta. Tuo on vähintä mitä takilta voi vaatia.Vihtori06 kirjoitti:Talvi tulee tuota pikaa ja olen ilman talvitakkia.
-
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Jep, ainoastaan tuollaisissa pelkissä kuorissa pitää alle laittaa normaalissa talvikäytössä varsin reilusti fleeceä tai villaa alle, eli ne eivät yksinään lämmitä niin kauheasti, jos ei ole jatkuvassa liikkeessä. Lämpimämmillä ilmoilla kuoritakit taas hengittävät aika huonosti. Sen vuoksi itse käytän lämpimämmillä ilmoilla yleensä ns. softcell-takkia ja talvella sitten kuorellista ja topattua takkia.Vihtori06 kirjoitti:Tuo millet näyttää punaisena hyvältä täytyy käydä katsomassa paikan päällä http://www.partioaitta.fi/Miesten_vaatt ... Evo_Jacket
Tätä olen myös katsonut, mutta ei ole missään kaupoissa vihreän värisenä. Enkä viitsi tilata, jos väri ei mielytä.
onko joku nähnyt jossain kaupassa kyseistä myynnissä. http://shop.peakperformance.com/FI/item ... rtner=5304
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Aikamoinen huligaaninarkkaritakki!!! Huppu vaan kasvoille ja siwaan.Vihtori06 kirjoitti:Thoth kirjoitti:Minulla on Milletin kalvollinen ja sisältä topattu takki. Sellaisia, joita löytyy esimerkiksi Partioaitasta (en tiedä, millaisia tämän talven mallit ovat). Eli siis, vastauksena on, että käy myös noissa retkiliikkeissä katsomassa, jos siellä olisi joku tarpeeksi tyylikäs kalvollinen topattu takki. Pitäisi ainakin toimia räntäsohjossa ja kylmällä myös. Noissa retkiliikkeiden takeissa on kaupunkikäytössä ongelmana ehkä lähinnä löytää tarpeeksi tyylikäs yksilö.Aries kirjoitti:Talvi tulee tuota pikaa ja olen ilman talvitakkia.
Tuo millet näyttää punaisena hyvältä täytyy käydä katsomassa paikan päällä http://www.partioaitta.fi/Miesten_vaatt ... Evo_Jacket

-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Jos on tottunut +30 asteen lämpöön niin autossa tulee kylmä. Minulla on kyllä sisätilanlämmitin, mutta autosta pitää kävellä kotiin, kauppaan ja naisiin. Siksi kunnon takki on tarpeen.KunkkuJ kirjoitti:Mihin te talvitakkia tarvitte? Sisällä on lämmintä, autossa on lämmintä...? Eikö teillä raukoilla ole asuntoa?
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
-
Jos valheesta jää kiinni, siitä joutuu vastuuseen?Lare kirjoitti:Mikä ero on a) valheella ja b) Kreikkalaisella lupauksella?
-
Täähän kuuluis tänne.KunkkuJ kirjoitti:Jos valheesta jää kiinni, siitä joutuu vastuuseen?Lare kirjoitti:Mikä ero on a) valheella ja b) Kreikkalaisella lupauksella?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Kyllä, sade ja tuuli pilaavat sen kuitenkin.Anniel kirjoitti:Tarviskohan ulkoiluttaa uutta tukkaa tänään?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka