M.P.T kirjoitti:Paljonkahan maksaisi talon tekeminen oikeasti 2000-luvun mukaiseksi? Eli herätyskellon soidessa lähtee vedenkeitin päälle ja kun saavut lautasta kohti niin voit kaataa puurohiutaleiden päälle sen veden. Tuskin se onnistuisi automaattisesti. Samalla kun lähdet kotoa ulkomaailmaan niin valot sammuisivat viiveellä kuten joissain autoissa. Keskuslukitus lukitsisi ovet ja sammuttaisi laitteiden standby virrat ja muun turhan. Autotallin ovi aukeaisi automaattisesti kun kävelet sitä kohti ja sytyttäisi valot pihatielle. Näin kun sitten lähdet autolla liikenteeseen niin autotallinovi sulkeutuisi. Kun poistut tontiltasi niin valot sammuisivat pihatieltä. Sama tietenkin toisin päin. Soitat kotona olevaan keskukseen niin pihalle syttyy valot ja tallin ovi aukeaa kun ohitat ensimmäisen valopylvään tontillasi. Kodin ovet aukeaisivat keskuslukituksesta.
Mulla oli joskus reilu kymmenen vuotta sitten systeemi, jossa liiketunnistin käynnisti vedenkeittimen kun aamulla käveli huussiin. Toki piti muistaa ladata se keitin edellisenä iltana. Kaffekeittimenhän saisi myös ajastimella päälle, taitaa olla malleja jossa ne on valmiinakin, mutta semmoisella perinteisellä pistorasiaan tökättävällä kellolaitteellahan sen saa aika edulisesti tehtyä muihinkin malleihin. Abloylla on kodin keskuslukitusjärjestelmä tarjolla, ainakin oli joku vuosi sitten kun sellaista itse katselin. Voi toki olla muillakin lukitulaitteita valmistavilla. Liiketunnistimilla on aika helppo tehdä valaistuksen kanssa juttuja, mutta sulla varmaan oli ajatuksena että reagoivat vain sinuun itseesi? Keittiössä mulla nykyisin on liiketunistimella valot, siellä kun tulee jostain syystä pistäydyttyä useasti vain lyhyen aikaa. Autotallin ovi tietty kaukosäätimellä, mutta ne lienee semmoisia joita pitää klikata itse...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)