Tuo on hyvä piirre, että yrittää etsiä ihmeiden taakse, jne. Itse olen ateistiksi melko suvaitsevainen uskontoja kohtaan, olenhan itsekin kallellaan esimeriksi zen-buddhalaisuuteen, lisäksi esimerkiksi taolaisuus sekä eurooppalaiset pakanauskonnot kiinnostavat. Olen myös suopea uskonnollisille kokemuksille, kuten edellisellä sivulla kerroin.paulaw kirjoitti: Itse pyrin aina etsimään ensin luonnollisia selityksiä, tai selityksiä ihmeille. Jostainhan Jumalan sen vedenpaisumusveden piti saada ja tuossa megatsunamissa olisi riittävästi useampaankin legendaan ainesta. Siinä mielessä olen hihhuli, että en taivu uskossani tai pidä sitä vain "kulttuurijuttuna", vaan kehtaan sanoa olevani kristitty. Ensisijaisesti siis kristitty, toissijaisesti katolinen (koska kirkkonkunnalla ei ole mitään merkitystä, kristinuskoa on kaikki uskontunnustuksen tunnustavat ja myöntävät seurakunnat). Mutta en ole fundamentalisti, siksi haluan tutkia näiden ihmeiden taakse ja sitä, mitä todisteita löytyy.
Itse en siltikään näe tarvetta uskoa johonkin objektiiviseen Jumalaan. Mielestäni suurimman osan uskontojen hyödyistä ja iloista voi saada myös ilman uskoa objektiiviseen jumalaan.