Suurin osa noista pyhistä kristityt ovat omineet aiemmilta uskonnoilta, joten tämä perustelu ei ole kovinkaan looginen. Ja miksi kristityillä pitäisi olla yksinoikeus palkallisiin vapaapäiviin pyhinä? Minä voisin perustaa oman uskonnon, jossa joka päivä olisi jokin uskonnollinen pyhäpäivä.Maza kirjoitti:Tulipa vaan mieleeni, että oletteko te kirkkoon kuulumattomat valmiita tekemään töitä jouluna, pääsiäisenä, loppiaisena, helluntaina ja mitä näitä vielä on? Aika monta vapaapäivää häviää kalenterista, jos pyhät positetaan. Entä monissa työpaikoissa maksettavat pyhälisät? Kun ei pyhään usko, ei kai siitä tarvitse erityistä korvaustakaan maksaa.

Hautausmaiden ylläpidolla ei ole mitään tekemistä kirkollisveron kanssa. Niitä ylläpidetään yhteisöverovaroilla, jota valtio jakaa kirkolle noin sata miljoonaa euroa vuodessa. Kirkko on vasiten halunnut tämän hautuumaiden ylläpidon omia itselleen, koska se on niin hyvää bisnestä. Samalla he sitoutuivat myös hautaamaan kirkkoon kuulumattomat. Tässä he eivät vain noudata tasapuolisuutta, kuten on nähty.Maza kirjoitti:Entä mihin kirkkoon kuulumattomat haudataan? Ei kai sentään kirkollisverovaroin ylläpidettävälle hautuumaalle? Eihän sinne juutalaisiakaan haudata, heillä on oma vastaava.
Jos minä saisin päättää, yhteisöverot ohjattaisiin kunnille, jotka olisivat vastuussa hautaustoimesta. Kirkollisveron maksajat saisivat sitten haudata itsensä kirkon multiin näin halutessaan. Minutkin tullaan hautaamaan kirkon hautausmaalle. Olen varannut paikan sukuhaudastamme ja maksanut siitä kirkolle (vuosien kirkollisveromaksujen lisäksi) erillisen varausmaksun, joka on voimassa 25 vuotta kerrallaan.
Samoin!Maza kirjoitti:Että ei noukita niitä rusinoita pullasta!