arisel kirjoitti:Eläkkeelle 15-vuotiaana mopon penkiltä
Tässä sitä pyörätuolijuttua - tämä lienee jäänyt mopoteille täysin tietämättömäksi asiaksi:Kun ei ole kokemusta, niinVakaviin loukkaantumisiin johtava yleinen syy ovat törmäyksestä aiheutuvat selkäydinvammat.Tämäkään ei mene millään jakeluun:..ensimmäinen vuosi mopokortin saamisen jälkeen on mopoilijoille erityisen onnettomuusaltista aikaa.Typeryyttä löytyy myös vanhemmista:..onnettomuudet johtuvat useimmiten liian korkeasta tilannenopeudesta.Huolestuttavaa on, että jopa nuorten vanhemmat virittävät lastensa mopoja turvallisuuden nimissä.
- Valitettavan usein kuulee vanhempien suusta, että mopoilija pärjää paremmin muun liikenteen seassa kun vauhti on korkeampi
Tänään kun ajelin autolla 80 kmh alueella niin hitaasti saavutin sellaisen pahvivessan, jossa oli mopon kilpi. Se laatikko ajoi 70 kmh. Kun tultiin 60 kmh alueelle, koppi jatkoi samaa vauhtia, kun nopeusrajoitus muuttui 40 kmh, niin koppi ei edelleenkään hiljentänyt, sinne se jonnekin kaahasi mutkien taa asuntoalueella. Toivottavasti ajaisi ojaan tai poliisit antaisivat sakkoja silmät ja korvat täyteen ja lisäksi nahkavyöllä ja solkipäällä selkäsaunan paljaalle persiille. Hiisiö, semmonen pikkulapsi pikkulapsen aivoilla ja älyllä, ES-pärinöissään kaahaa semmosella pahvivessalla jotain 70 kmh 40 alueella...
