No jos minä yritän. Lamppulaukut eivät ole tavallisia matkalaukkuja suurempia ja niitä on vain kaksi (yleensä) mukana. Välillä niitä on mukana neljä. Sitten on jalustoille oma kuljetin, joskus kaksikin. Se (ne) on pussi(t) ei mahdu leveyssuunnassa moneenkaan autoon, pituussuunnassa hieman vinossa se mahtuu minun autooni, muttei esim Volvo V50-malliin. Erilaiset heijastimet vievät jonkin verran tilaa, eivät paljon, mutta aika hankalia ovat välillä. Kaikki nuo kuitenkin mahtuvat varmaan pienimpäänkiin myytävään autoon, jos siitä kaataa takapenkin. Kuitenkaan rullalla olevat 300 cm:n pituiset taustakankaat eivät mahdu. Enkä minä.KunkkuJ kirjoitti: Esimerkkinä voisi käyttää vaikka tuota Tauvoa. Se yrittää selitellä, että tarvitsee isoa autoa kuvauskaluston kuljettamiseen. Me kaikki kuitenkin tiedämme, minkä verran kamera vie tilaa.
Osaakos täällä joku antaa järkeviä perusteluja omalle isolle autolleen? Vähän epäilen, mutta olisihan se mukavaa, jos joku edes yrittäisi.
Sitten se pari muuta seikkaa. Autoni ei ole iso. Se on normaali keskikokoinen farmariauto. Vai onko Kunkku muka tosissaan sitä mieltä, että korolla-astra-focus-golf-octavia-kokoluokka on isojen autojen kokoluokka? Olisin ostanut Skoda Fabian pieniruokaisen farmarin aikanaan, mutta siinä ei saanut siirrettyä penkkiä niin taakse, että olisin saanut kunnollisen ajoasennon, joka on myös tärkeää, jos siinä kotterossa joutuu istumaan toisinaan monta tuntia päivässä. Muuten auto on vain kulkuneuvo minulle. En voisi ikinä kuvitellakaan ostavani niitä humoristisia urheiluautoja, tai muita ylihintaisia premium-huumoriautoja, joilla ajelee pääasiassa yli 45-vuotiaat kaljua peittelevät äijät, jotka pukeutuvat kuin pikkupojat.
Toki toiset arvostavat noita hassuja juppailuautojaan enemmään ja heille se onni suotakoon. Olen yhden kuvausreissun tehnyt erään metallifirman toimitusjohtajan kyydissä (Turku-Helsinki). Silloin lastasimme hänen uuteen vaalealla nahkasisustuksella verhoiltuun Mersun maasturiin kalustoni. Sivusilmällä olin huomaavinani, että vähän äijää hirvitti laukkujeni koko ja ulkonäkö. Sanoin kyllä, että voidaan mennä minunkin autolla, kun tavaratkin olisivat valmiiksi jo siellä. Ei kiinnostanut heppua kyyti Skodassa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Annan vuoron jollekin sellaiselle, jolla on oikeasti iso auto.