Sitten kukaan ei valvo päristelijöitä. 8)

Viesti Kirjoittaja arisel »
Tutustupa Valkeakosken karttaan, ja tule ajamaan muutaman kerran kaupungin läpi, niin ymmärrät mistä on kyse - tarjoan kahvit, kunhan ilmoittelet etukäteen ja saadaan sovitettua aikataulut.Le Corbusier kirjoitti:^
^^
^^^
...
^^^^^^^^^^^
isoissa kaupungeissa liikennegridi, liikenteen vuorokausivaihtelut, ym. sadat tekijät saavat simuloinneissa isotkin tietokoneet kuumenemaan.
Eli kun kerrotte ratkaisuja liikenteen sujuvuuteen, on se vähän sama kuin tietäisitte miten pelata Kasparovia vastaan voittaakseen..
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Jos näillä keinoin halutaan pitää ihmisä Valkeakoskella pidempään? Valoissa istuessa voi bongata vaikka jonkun kivan kahvilanarisel kirjoitti:Mielestäni puoli kymmenen aikaan illalla lähes tyhjällä tiellä rauhallisen maltillisesti ajaen viisi pysähdystä noin lyhyellä matkalla ei oikein kerro sujuvasta liikennevalorytmistä - etenkin kun kyse tosiaan on kaupungin läpiajoväylästä.
Ratkaisujen tarjoaminen tässä tapauksessa on mahdotonta, koska päättävä henkilö ei suostu kuuntelemaan ehdotuksia - minkä hän on julkisesti ilmoittanut Valkeakosken Sanomissa.
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Le Corbusier kirjoitti:^
^^
^^^
...
^^^^^^^^^^^
isoissa kaupungeissa liikennegridi, liikenteen vuorokausivaihtelut, ym. sadat tekijät saavat simuloinneissa isotkin tietokoneet kuumenemaan.
Eli kun kerrotte ratkaisuja liikenteen sujuvuuteen, on se vähän sama kuin tietäisitte miten pelata Kasparovia vastaan voittaakseen..
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Myönnetään, että typerältä tuntuu.KunkkuJ kirjoitti:Vietettyäni alkukesän ajellen mopedilla etelän mailla palasin Suomeen ja vähän sen jälkeen ajoin Lahden läpi aikaisin lauantaiaamuna. Tunsin itseni hölmöksi seisoessani yksin liikennevaloissa tyhjältä näyttävässä kaupungissa. Mutta kai suomalaisen kuuluu olla tällainen, noudattaa kaikkia sääntöjä kyseenalaistamatta? Jos olisin siellä etelän mailla pysähtynyt samanlaisessa tilanteessa, olisin varmasti jäänyt seuraavan kulkijan yliajamaksi.
Viesti Kirjoittaja JHA »
Toki. Mutta lakienkin puitteissa olisi hyvin triviaalia asentaa valoihin automatiikka joka pudottaa liikennevalot keltaiselle vilkulle sekä mahdollisesti jalankulkijan painonappiohjauksen piiriin* jos liikennemäärä risteyksessä laskee tietyn kynnystason alle jolloin voimaan astuu risteyksen normaalit väistämissäännöt. Ei tuossa pyörää tarvitsisi uudelleen keksiä.Le Corbusier kirjoitti:.
Myönnetään, että typerältä tuntuu.
Lakien, ja varsinkin tielakien, on kuitenkin oltava järkähtämättömiä, selkeitä, pohdinnoille ja valinnoille tilaa antamattomia.
Muuten ne eivät toimi.
.
Viesti Kirjoittaja janio »
Erittäin hyvä idea! Yksi esimerkki turhista liikennevaloista Helsingin suunnalta löytyy Hernepellontien ja Viikintien risteyksestä. Tuossa oli viime kesänä tietyö parin kuukauden ajan, ja sinä aikana valot vilkkuivat keltaista 24/7. Ajoin risteyksestä prätkällä n. 10krt/vko, aamuisin Viikinmäen suunnasta ja iltapäivisin takaisin Koskelasta päin. Tuona aika jouduin laittamaan jalkani maahan pysähtymisen takia kerran tai kaksi. Nyt kun valot taas toimivat pitää risteykseen pysähtyä vähintään pari kertaa viikossa, vain sen takia että saa odottaa ja katsella kun myös muut saavat pysähtyä. Minulle noiden valojen logiikka ei ole auennut näiden vuosien varrella, kun olen tuosta kulkenut. Mielestäni yhdet turhimmat valot, koska näkyvyys on joka suuntaan hyvä ja liikennemäärä suhteellisen pieni.JHA kirjoitti:Toki. Mutta lakienkin puitteissa olisi hyvin triviaalia asentaa valoihin automatiikka joka pudottaa liikennevalot keltaiselle vilkulle sekä mahdollisesti jalankulkijan painonappiohjauksen piiriin* jos liikennemäärä risteyksessä laskee tietyn kynnystason alle jolloin voimaan astuu risteyksen normaalit väistämissäännöt. Ei tuossa pyörää tarvitsisi uudelleen keksiä.
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Eiköhän ne rajalliset resurssit henkilöstössä ja rahoituksessa estä tekemästä pikkuparannuksia kaikkiin Suomen liikennevalojärjestelmiin, joiden tila ja tarpeet elävät aika-akselilla niin lyhyessä kuin pitkässä juoksussa. Jokin triviaali syy/syyt ovat osana ahdinkoanne.JHA kirjoitti:Toki. Mutta lakienkin puitteissa olisi hyvin triviaalia asentaa valoihin automatiikka joka pudottaa liikennevalot keltaiselle vilkulle sekä mahdollisesti jalankulkijan painonappiohjauksen piiriin* jos liikennemäärä risteyksessä laskee tietyn kynnystason alle jolloin voimaan astuu risteyksen normaalit väistämissäännöt. Ei tuossa pyörää tarvitsisi uudelleen keksiä.Le Corbusier kirjoitti:.
Myönnetään, että typerältä tuntuu.
Lakien, ja varsinkin tielakien, on kuitenkin oltava järkähtämättömiä, selkeitä, pohdinnoille ja valinnoille tilaa antamattomia.
Muuten ne eivät toimi.
.
*) eli malliksi se että jos joku jalankulkija haluaa turvatun ylityksen valoilla niin automatiikka ajaa yhden täyden kierroksen valo-ohjausta ja palaa vilkulle. Muuten jalankulkijavalo pimeänä ja normi suojatiesäännöstö voimassa.
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Viesti Kirjoittaja janio »
Ainakin täällä Helsingissä löytyi tuohon ongelmaan ratkaisu, kun vain lähetti ystävällisen sähköpostin kaupungille parista risteyksestä tästä himan lähellä. Kuukauden sisällä alkoivat kumpikin risteys reagoida myös skootteriin.M.P.T kirjoitti:Skootterille palaa punainen vaikka 30 min, koska se tunnistin ei reagoi niin kevyeeseen. Kokemusta on tuosta.
Viesti Kirjoittaja redhat »
Joo just näin. Liikennesääntöjen noudattamisesta sakot.M.P.T kirjoitti: Pitäisi oikeastaan antaa sakko niille ketkä pysähtyy suojatien eteen tai muuten, jos autossa ei ole vikaa. Vastustajat voivat ottaa yhteyttä ihan vapaasti.
Viesti Kirjoittaja Lare »
Ja tämä voisi vaihdella paikkakunnittain, kummasta saa sakot. Maksimoisi valtion tulot.redhat kirjoitti:Joo just näin. Liikennesääntöjen noudattamisesta sakot.M.P.T kirjoitti: Pitäisi oikeastaan antaa sakko niille ketkä pysähtyy suojatien eteen tai muuten, jos autossa ei ole vikaa. Vastustajat voivat ottaa yhteyttä ihan vapaasti.
Siitä pitäisi sakottaa jos ei pysähdy suojatien eteen, kun näkee jalankulkijan odottavan suojatien reunassa.
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Auta armias mitä mielipiteitäM.P.T kirjoitti:Pitäisi oikeastaan antaa sakko niille ketkä pysähtyy suojatien eteen tai muuten, jos autossa ei ole vikaa. Vastustajat voivat ottaa yhteyttä ihan vapaasti.
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Sinunkin kannattaisi ajatella mitä lauot suustasi. Olet aina minun kimpussa ja ihan aina. Olen todellakin sitä mieltä, että suojatien eteen pysähtymisestä pitäisi antaa sakko. Kaverini jäi auton töytäisemäksi kun joku kunniallinen juippi pysähtyi suojatien eteen ja toinen sitten perästä lähti ohittamaan. Ei koskaan pitäisi päästää turvallisuuden nimissäkään yli. Noh. Jos kamu sattuisi kuolemaan jälki mällistä niin vetäsen turpaan yös tätä pysähtyjää niin, ettei se koskaan kävele. Tälläistä sattu nääs maanantaina. Nyt suosittelen, ettet auo turpaasi tai käyn tekemässä poliisille rikosilmoituksen sinun käytöksestäsi.carrbon kirjoitti:Auta armias mitä mielipiteitäM.P.T kirjoitti:Pitäisi oikeastaan antaa sakko niille ketkä pysähtyy suojatien eteen tai muuten, jos autossa ei ole vikaa. Vastustajat voivat ottaa yhteyttä ihan vapaasti.sakot samantien myös näistä:.
Ja aiheuttaa ansan jalankulkijalle tuolaisella tempulla. Autoilija pysähtyy ja takaa tulee joku kouho ja kaistaa vaihtamalla ohitse. Kaverini onnettomuus maannatailta olisi vältytty, jos typerä autoilija ei olisi mennyt antamaan tilaa. Itse kun näin kaiken 400m päästä.redhat kirjoitti:Joo just näin. Liikennesääntöjen noudattamisesta sakot. Siitä pitäisi sakottaa jos ei pysähdy suojatien eteen, kun näkee jalankulkijan odottavan suojatien reunassa.M.P.T kirjoitti: Pitäisi oikeastaan antaa sakko niille ketkä pysähtyy suojatien eteen tai muuten, jos autossa ei ole vikaa. Vastustajat voivat ottaa yhteyttä ihan vapaasti.
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Sinä sen sijaan olet täällä uhkailemassa turpiinvedolla liikennesääntöjen noudattajaa. (Kummasti myös muuttuivat aiemmat mielipiteet siitä kuinka jalankulkijat aina vain suin päin hyppäävät autojen eteen ja onnettomuudet ovat heidän oma vikansa..)M.P.T kirjoitti:Pitäisi oikeastaan antaa sakko niille ketkä pysähtyy suojatien eteen tai muuten, jos autossa ei ole vikaa. Vastustajat voivat ottaa yhteyttä ihan vapaasti.
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Virhe ei ollut pysähtyjän tietenkään.M.P.T kirjoitti:Olen todellakin sitä mieltä, että suojatien eteen pysähtymisestä pitäisi antaa sakko. Kaverini jäi auton töytäisemäksi kun joku kunniallinen juippi pysähtyi suojatien eteen ja toinen sitten perästä lähti ohittamaan. Ei koskaan pitäisi päästää turvallisuuden nimissäkään yli. Noh. Jos kamu sattuisi kuolemaan jälki mällistä niin vetäsen turpaan yös tätä pysähtyjää niin, ettei se koskaan kävele.
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Veikkaan, että käräjäoikeudessa tuollainen päätetään. Byrokratian rattaat kun pyörivät hitaasti.Jamac kirjoitti:Niin, suojatien eteen pysähtyneen auton ohittaminen on törkeä liikenteen vaarantaminen, mistä lähtee ajokortti puoleksi vuodeksi.
Kyseisessä kohdassa autoilija pysähtyi sen suojatien eteen. Kaveri katsoi vielä ettei ketään näy ja lähti ylittämään tietä. Takaa joku teini sitten koukkasi päälle (auton voi arvata). Kyseisessä tapahtumassa jalankulkija ei hypännyt eteen vaan oli normaalisti odottamassa ylitystä. Joku sattui vaan pysähtymään ja takaa tuleva ei. Itselläni on myös kuvat tapahtuneesta, mutten voi tietoturvasyistä niitä julkaista internetissä. Kuvassa kun näkyy sivullisten naamat ja itse pysähtyjä ja yliajaja (myös autot).carrbon kirjoitti:Ensinnäkin, pahoittelut kaverisi puolesta että näin kävi ja toivottavasti ei käynyt pahemmin. Onnettomuus ei kuitenkaan ollut missään nimessä tuon suojatien eteen pysähtyneen vika, vaan nimenomaan sen pässin, joka sieltä paukautti ohi. Eli onnettomuudelta olisi vältytty, mikäli typerä autoilija ei olisi rikkonut liikennesääntöjä ja ajanut pysähtymättä pysähtyneen auton ohi. Sinä sen sijaan olet täällä uhkailemassa turpiinvedolla liikennesääntöjen noudattajaa. (Kummasti myös muuttuivat aiemmat mielipiteet siitä kuinka jalankulkijat aina vain suin päin hyppäävät autojen eteen ja onnettomuudet ovat heidän oma vikansa..) Vielä kerran, toivottavasti kaverillesi ei käynyt pahasti.
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Toimivat siis molemmat oikein.M.P.T kirjoitti:Kyseisessä kohdassa autoilija pysähtyi sen suojatien eteen. Kaveri katsoi vielä ettei ketään näy ja lähti ylittämään tietä.
Toimi väärin.Takaa joku teini sitten koukkasi päälle (auton voi arvata).
Viesti Kirjoittaja K_Kolja »
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Ja mitä olisit poliisille kertonut, jos olisit voinut soittaa? Mitään sellaista ei ollut tapahtunut, minkä perusteella voisi pyytää poliisia paikalle. Jos poliisin pitäisi toimia sinun ajattelumallisi mukaan, joka kolmannen ihmisen pitäisi olla poliisi.K_Kolja kirjoitti:Eikä minulla ollut puhelin mukana, muuten olisin heti kuvannut tilanteen ja soittanut poliisit paikalle.
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Kyllä saattaisin tempasta molempia. Jopa poliisia hitaasta toiminnasta. Saa nähdä tuleeko kyseiselle kohdalle nyt mitään. Ei nimittäin ollut ensimmäinen onnettomuus kyseisessä kohdassa. Itse ratkon asiat väkivallalla, koska puhuminen ei auta koskaan. Se on tässä maassa nähty miljoona kertaa. Poliisit syövät vain ilmaisia ruokia apsilla ja mittaavat munkin nopeutta suuhun päivästä toiseen. Kävelevät laiskasti kuten teinit. Meno on oikeasti velttoa ja reippaat askeleet kaukana. Poliisin ei pitäisi poistua taajama-alueelta koskaan eli näin käydä vaikka subway ravintelissa sen apsi-hese-mäkki ruuan tilalla.carrbon kirjoitti:Toimivat siis molemmat oikein.M.P.T kirjoitti:Kyseisessä kohdassa autoilija pysähtyi sen suojatien eteen. Kaveri katsoi vielä ettei ketään näy ja lähti ylittämään tietä.Toimi väärin. Miksi olet vetämässä oikein toiminutta henkilöä turpaan?Takaa joku teini sitten koukkasi päälle (auton voi arvata).
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Tuo onkin hieno idea. Olet jo varmaan miettinyt senkin, mistä otetaan rahat toteutukseen? Siihen asti, kunnes meillä on tuollainen järjestelmä, täytyy keksiä muita keinoja selviytyä liikenteessä. Mitähän ne voisivat olla?Jamac kirjoitti:Mun mielestä suojateille pitäisi saada valvonta-automatiikkaa.
Viesti Kirjoittaja Kain »
Nyt en kyllä enää ihmettele, että miksi asustelet yksinäsi.M.P.T kirjoitti:Itse ratkon asiat väkivallalla, koska puhuminen ei auta koskaan.