Yleinen ihmettelyketju
-
Re: Yleinen ihmettelyketju
Viesti Kirjoittaja Armada »
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
-
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Onhan se toki, mutta kun on niin älyttömän vaikeaa v*illa kaikille tasapuolisesti.Armada kirjoitti:Aika sisäsiittoista ja ylimielistä ajatella noin! Aikuisten voisi kuvitella seisovan kirjoitustensa takana aina!!
Minä olen tainnut aikaisemmin mainita seisovani sanojeni takana sillä tavalla viistosti takavasemmalla, josta on helppo ottaa ritolat, jos tulee sanomista.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Homppulaiset eivät ole julkisuuden henkilöitä, Turkka on.Armada kirjoitti: Homppulaisia ei saa ihmetellä henkilönä mutta muita kyllä näemmä! Ihmeellinen ajatuksen kulku. Miksi ihmeessä näin?
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Mistäs tiedät, ettei homppulaiset ole julkisuuden henkilöitä..?amanita kirjoitti:Homppulaiset eivät ole julkisuuden henkilöitä, Turkka on.Armada kirjoitti: Homppulaisia ei saa ihmetellä henkilönä mutta muita kyllä näemmä! Ihmeellinen ajatuksen kulku. Miksi ihmeessä näin?
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
Minä yleensä seison (joskus makaan) kirjoitustuksieni takana, mutta eipä niistä ole ollut paljoakaan suojaa.Armada kirjoitti:Aika sisäsiittoista ja ylimielistä ajatella noin! Aikuisten voisi kuvitella seisovan kirjoitustensa takana aina!!
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Minäpäs olin Pakistanilaisen sairaalan mainoksessa.hatey kirjoitti:^Minä olen ollut useasti telkkarissa, radiossa ja lehdissä. Olen turha julkkis.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Anniel voisi olla julkisuuden henkilö, mikäli A. Hepburn edelleenkin elää. Maccokin, vaan tiedä häntää, Amanita Phalloides lienee virtuaalihahmo, joka elää julkisuudelta pimennossa, metsän kätköissä. Vaarallinenkin tuo on, maistapa niin kuolet. Saatan tietää joidenkin nimimerkkien takana olevien henkilöiden taustoista, vaan mitäs se muille kuuluu.TR8 kirjoitti:Mistäs tiedät, ettei homppulaiset ole julkisuuden henkilöitä..?amanita kirjoitti:Homppulaiset eivät ole julkisuuden henkilöitä, Turkka on.Armada kirjoitti: Homppulaisia ei saa ihmetellä henkilönä mutta muita kyllä näemmä! Ihmeellinen ajatuksen kulku. Miksi ihmeessä näin?
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Vieläkö se Macco on hengissä?amanita kirjoitti:Anniel voisi olla julkisuuden henkilö, mikäli A. Hepburn edelleenkin elää. Maccokin, vaan tiedä häntää

-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
-
Viesti Kirjoittaja Kain »

Jos antaisin entropian olla vielä vähän aikaa huoneessani, niin meniskö minun huoneeni järjestykseen?
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »

-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Ei, koska entropian suunta on vakio, vaikka aika vaihtaisi suuntaa.Kain kirjoitti:Entropia on taas vallannut minun huoneeni.![]()
Jos antaisin entropian olla vielä vähän aikaa huoneessani, niin meniskö minun huoneeni järjestykseen?
-
Luulen, että tällä kertaa kyseessä ei ole termodynamiikka, vaan jonkinlainen tietokonepeli tai sitten niistä kiinalaisista tonttusarjakuvista opittu sana.paulaw kirjoitti:Ei, koska entropian suunta on vakio, vaikka aika vaihtaisi suuntaa.Kain kirjoitti:Entropia on taas vallannut minun huoneeni.![]()
-
Mutta mitä sitten tapahtuu, kun saavutetaan raja?paulaw kirjoitti:Ei, koska entropian suunta on vakio, vaikka aika vaihtaisi suuntaa.Kain kirjoitti:Entropia on taas vallannut minun huoneeni.![]()
Sillähän minun huoneenihan on suljettu systeemi.
-
Ei ole.Tauvo kirjoitti:Luulen, että tällä kertaa kyseessä ei ole termodynamiikka, vaan jonkinlainen tietokonepeli tai sitten niistä kiinalaisista tonttusarjakuvista opittu sana.paulaw kirjoitti:Ei, koska entropian suunta on vakio, vaikka aika vaihtaisi suuntaa.Kain kirjoitti:Entropia on taas vallannut minun huoneeni.![]()
Entropia on omalaatuinen yhdistelmä punkkia, suomirockia, grungea, hard corea ja heavyä.
http://www.sci.fi/~ppiirto/entropia/index.html
-
Silloin siivoat sen. Tuossa on kyse ainoastaan laiskuudesta, et tule pääsemään lämpökuolemaan vaikka heittäisit kaikki Pokemonisi, digipokemonisi ja pokedigisi lattialle silmät kiinni.Kain kirjoitti: Mutta mitä sitten tapahtuu, kun saavutetaan raja?
-
"On oleellista, että kysymyksessä on suljettu systeemi, johon ei tuoda energiaa ulkopuolelta. Esimerkiksi maapallo ei ole sellainen, koska siihen osuu jatkuvasta Auringon säteilyä. Tällaisessa systeemissä lisäenergia voi tuottaa järjestystä ja aiheuttaa entropian pienenemistä."Kain kirjoitti: Sillähän minun huoneenihan on suljettu systeemi.
-
Mutta enhän minä tuo omaan huoneeseen mitään energiaa.Tauvo kirjoitti:"On oleellista, että kysymyksessä on suljettu systeemi, johon ei tuoda energiaa ulkopuolelta. Esimerkiksi maapallo ei ole sellainen, koska siihen osuu jatkuvasta Auringon säteilyä. Tällaisessa systeemissä lisäenergia voi tuottaa järjestystä ja aiheuttaa entropian pienenemistä."Kain kirjoitti: Sillähän minun huoneenihan on suljettu systeemi.
Jos tuon, niin se energia menee pöntöstä alas.
Siis maailmankaukkeus laajenee.Tauvo kirjoitti:Silloin siivoat sen. Tuossa on kyse ainoastaan laiskuudesta, et tule pääsemään lämpökuolemaan vaikka heittäisit kaikki Pokemonisi, digipokemonisi ja pokedigisi lattialle silmät kiinni.Kain kirjoitti: Mutta mitä sitten tapahtuu, kun saavutetaan raja?
Minä ja minun huoneeni eivät laajene.
-
Huoh. Maapallolleko sitten tuot?Kain kirjoitti: Mutta enhän minä tuo omaan huoneeseen mitään energiaa.
Tämä keskustelu on ajautumassa sille uralle, josta selviää, miksi fysiikkaa ei voi opiskella Wikipediasta.
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Eikös entropia tarkottanut sitä, että asiat pyrkii aina epäjärjestykseen tms? Tuskin se siis menee järjestykseen itestään. Itse harvemmin jaksan taistella tuota vastaan, mutta pakkohan se silti on yrittää aina kerral viikossa ainakin.Kain kirjoitti:Entropia on taas vallannut minun huoneeni.![]()
Edit: Eipä ollutkaan "Himon kohteena"-ketju..
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Minäkin voin ilmottautua turhaksi julkkikseksi. Ensi esiintyminen taisi olla vuonna 95 mtv3:n kymmenen uutisissa. Viimeisimpänä mtv3:n Helsingin Herra-sarjan avausjaksossa, vaikka ei mua edes näkyny siellä.. Mut kyllä mä olinhatey kirjoitti:^Minä olen ollut useasti telkkarissa, radiossa ja lehdissä. Olen turha julkkis.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka