Erño kirjoitti:rok kirjoitti:Pitäisi ostaa opus kouluun.
Tämän yhden koulukirjan hinnaksi tulee lähemmäs sata euroa; kirja vie siis 20% opintotuesta.
Maksa sitten vielä vuokra, vakuutusmaksu ja syöminen.
Opintolaina olisi jees, työpaikka myös.
Vaikeaa on
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Skannaa jonkun kaverin kirjat, tai laita opettajat monistamaan. Itse olen jättänyt ostamatta kaikki kirjat lukion ekan vuoden jälkeen. Opettajat eivät oikein arvostaneet kun joutuivat juoksemaan skannerin äärellä joka päivä.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Niistä monistenipuista ei ole mihinkään. Varsinkin kun tämä kyseinen opus on koulutusalan pieni raamattu, jota käytetään läpi opintojen. Kannattaa siihen se satanen satsata, mutta kertaostoksena tuo on opiskelijalle iso raha. Saa sitten syödä enemmän makaronia ensi kuussa.
Samaten ketuttaa myös se, että eräs suurehko teleoperaattori ei lähetä laskua, jos veloitettava summa jää alle 20 euroa. Tästä syystä meikäläisen postilaatikosta tippuu välillä sellaisia reilun 40 euron suuruisia puhelinlaskuja. Tähän päälle vielä mokkulan maksu, joka sekin jää alle kahden kympi ja tulee siten aina kahden kuukauden välein. Näistä tulee jo sellainen kertaerä opiskelijalle, tai ainakin minulle, että ketuttaa. Mieluusti maksasin sen vajaan 20 euron siivun kerran kuussa.
I can resist everything except temptation.