Näin sunnuntaina tuli muutama kyssäri mieleen
1. Kaikki varmaan tietää nämä ihanat "kalliit" satulatuolit? Hintoja olenkin tässä vertaillut ja muutamiin merkkeihinkin törmännyt, mutta mistä saisi edullisimmin ko satulatuolin. Halvalla ei saa hyvää, mutta mistähän saisi edullisimmin. 150€ on halvin satulatuoli, mutta enpä tiedä millaista laatua se tarjoaa. Eli. Minkälainen kannattaa ostaa? Jos jollain löytyy ko tuoli niin pytäisin käyttökokemuksia.
2. Mistä saisi kunnollista kaksipuolistateippiä? Olen testannut vaikka millaista teippiä, mutta ne eivät kestä. Kaksi käyttökohdetta olisi tiedossa. Toinen on verhotangon liimaaminen ikkunankarmiin. Kun tuo ilmalämpöpumppu näyttää pudottavan kaikki verhotangot tästä tupakeittiöstä. Ruuvit on keksitty, mutta kun tahtoisi nyt käyttää kaksipuolista teippiä.
Toinen on lisäjaruvalon liimaaminen takalasiin. Kesällä ko valo tippuu aina takalasista, jos se jää auringonpaisteeseen. Olen puhdistanut liimauskohdankin puhdistusaineella ja rasvanpoistoaineella, mutta ei vaan kestä. Päivän kun auto on auringonpaisteessa niin illalla on lisäjarruvalo roikkumassa. Olen monta merkkiä testannut, mutta mikään ei pidä.
3. Olisiko kenelläkään kunnollisen ruisleivän reseptiä? Olen monia löytänyt, mutta niissä on vehnäjauhoa ja tahtoisin tehdä aitoa ruisleipää. Olen joskus ostanut sellaista joltain pieneltä leipomolta joka möi limppujaan huoltoaseman tiloissa. Eli ruisleipä reseptin linkkiä. Google antaa vaikka mitä variaatiota, mutta se vehnäjauho on kaikissa. En ole allerginen, mutta tahtoisi leivästä terveellisempää. Nyt pakkanen on vielä täynä edellisiä tekeleitä. Laitoin puolukoita joukkoon ja hyvää tuli.