Ahaa Amanita on selkeästi "tuulella" käyväamanita kirjoitti:Minä olen aina hyvällä tuulella, paitsi milloin tuulee....no vaikkapa idästä ja koillisesta esmers...hezzuhopo kirjoitti:Ama on selvästi noussu huonommalla jalalla !! OIsko se käkättäjä jalka ??amanita kirjoitti:Ihmettelen eräiden kanssakulkijoiden sairasta huumorintajua, senkin käkättäjät!
Yleinen ihmettelyketju
-
Carde
Re: Yleinen ihmettelyketju
Viesti Kirjoittaja Carde »
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
No comments......Bashi88 kirjoitti: Jos mie nyt het uamusta väettäsin olevan pöhheikön piällysmies, nii uskositteka työ vai ruppeisitteko huastammaan jottai? Mie en tiijä.
Pahoittelut savolaisille loistavan murteen raiskaamisesta, olen itse vain 50% savolainen.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
wanders
Viesti Kirjoittaja wanders »
Ihan hyvä, mutta tuppas vähän liikaa olemaan tätä pohjoiskarjalan puhetta seassa...Bashi88 kirjoitti:Jos mie nyt het uamusta väettäsin olevan pöhheikön piällysmies, nii uskositteka työ vai ruppeisitteko huastammaan jottai? Mie en tiijä.
Pahoittelut savolaisille loistavan murteen raiskaamisesta, olen itse vain 50% savolainen.
-
Jone
Viesti Kirjoittaja Jone »
miltä osin?wanders kirjoitti:Ihan hyvä, mutta tuppas vähän liikaa olemaan tätä pohjoiskarjalan puhetta seassa...Bashi88 kirjoitti:Jos mie nyt het uamusta väettäsin olevan pöhheikön piällysmies, nii uskositteka työ vai ruppeisitteko huastammaan jottai? Mie en tiijä.
-
Bashi88
Viesti Kirjoittaja Bashi88 »
...Kyseessähän on nahkaiseen lannevaatteeseen verhoutunut viidakkomiesamanita kirjoitti:No comments......Bashi88 kirjoitti: Jos mie nyt het uamusta väettäsin olevan pöhheikön piällysmies, nii uskositteka työ vai ruppeisitteko huastammaan jottai? Mie en tiijä.
-22.12.2012-
-
wanders
mie, uamusta, työ, ruppeisitteko, huastammaan.Jone kirjoitti:miltä osin?wanders kirjoitti:Ihan hyvä, mutta tuppas vähän liikaa olemaan tätä pohjoiskarjalan puhetta seassa...Bashi88 kirjoitti:Jos mie nyt het uamusta väettäsin olevan pöhheikön piällysmies, nii uskositteka työ vai ruppeisitteko huastammaan jottai? Mie en tiijä.
Osa voi olla tietysti myös savolaista, mutta esim. mie ei ole. Miusta tää oli vähän sellasta savon ja pohjoiskarjalan sekotusta...
-
Bashi88
Eikös mie, sie, myö ja työ ole juuri perus savonmurrettawanders kirjoitti: Osa voi olla tietysti myös savolaista, mutta esim. mie ei ole. Miusta tää oli vähän sellasta savon ja pohjoiskarjalan sekotusta...
-22.12.2012-
-
wanders
No en mie ruppee tästä väittelemmään, taitaa ne olla levinny muuallekkin kun tänne Pohjoskarjalaan, jota jotkut pittää vaan yhtenä savolaismurteen alueena. Alun perin mie ja sie on kyllä Karjalasta, ja pohjoiskarjalainen jääpi kiinni puhheestaan Kuopiossa sanottuaan yhen lauseen vieraalle ihmiselle.Bashi88 kirjoitti:Eikös mie, sie, myö ja työ ole juuri perus savonmurrettaOn minulla kyllä tuttu pohjanmaalta, käyttää sanaa "mie" vähintään yhtä tehokkaasti kuin savolainen lähisukulaiseni.
Sori, en halua kiistää tämän enempää savolaissutkautustasi.
-
mylman
Viesti Kirjoittaja mylman »
-
Jone
edit: se kyllä sitten kääntyilee myös muotoon: minnoun tolokun immeinen
-
wanders
Tai sitten miä jos sattuu olemaan Mikkelistä.Jone kirjoitti:Totta on kyllä se että ehta savolainen suosii enempi muotoja "minä" "sinä"
-
laeticia
Viesti Kirjoittaja laeticia »
Eieiei .. Työ ja myö kuuluu savoon, mutta ehta ja aeto savolaenen ei kyllä sano MIE tai SIE.Bashi88 kirjoitti:Eikös mie, sie, myö ja työ ole juuri perus savonmurrettawanders kirjoitti: Osa voi olla tietysti myös savolaista, mutta esim. mie ei ole. Miusta tää oli vähän sellasta savon ja pohjoiskarjalan sekotusta...On minulla kyllä tuttu pohjanmaalta, käyttää sanaa "mie" vähintään yhtä tehokkaasti kuin savolainen lähisukulaiseni.
Pelkkä ajatus jo
-
Lihapipo
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
-
Lare
Viesti Kirjoittaja Lare »
Sit mää sanosis et soon yksikössä, Turuski! Sama jos Suomeksi sanosis että ei kommentoitavia.amanita kirjoitti:No comments......
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Ei kommentteja.Lare kirjoitti:Sit mää sanosis et soon yksikössä, Turuski! Sama jos Suomeksi sanosis että ei kommentoitavia.amanita kirjoitti:No comments......
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Bashi88
All right 8)laeticia kirjoitti:Eieiei .. Työ ja myö kuuluu savoon, mutta ehta ja aeto savolaenen ei kyllä sano MIE tai SIE.Bashi88 kirjoitti:Eikös mie, sie, myö ja työ ole juuri perus savonmurrettawanders kirjoitti: Osa voi olla tietysti myös savolaista, mutta esim. mie ei ole. Miusta tää oli vähän sellasta savon ja pohjoiskarjalan sekotusta...On minulla kyllä tuttu pohjanmaalta, käyttää sanaa "mie" vähintään yhtä tehokkaasti kuin savolainen lähisukulaiseni.
Pelkkä ajatus jo
-22.12.2012-
-
Jamac
Viesti Kirjoittaja Jamac »
-
Macco
Viesti Kirjoittaja Macco »
Ja lappilaiset.Jamac kirjoitti:Myös kotkalaiset sanoo että mie.
-
Jone
Tässä onkin melkoinen kummastus kun Joensuu ja Rovaniemi on jotenkin hämmentävästi samaa puuta. Ihmiset, heidän järjenjuoksu ja ystävällinen välittömyys on ihan omalla tasollaan kun vertaa muuhun maahamme(yksilötasolla on joitakin poikkeuksia) Joka reissulla tähän törmää ja kun murre on osin vielä sama niin voisin helposti kuvitella asuvani itse tuolla.Macco kirjoitti:Ja lappilaiset.Jamac kirjoitti:Myös kotkalaiset sanoo että mie.
edit: terveisiä vaan sinne ylös kaikille! Erityisesti sille nätille CityHotellin tarjoilijalle, Minna sen nimi tais olla
-
Paapa
Viesti Kirjoittaja Paapa »
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2008/12/ ... 30821.html
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
-
Pikkuroope
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
Ihan tosissaan joku tekee tollasta työkseen ni..Paapa kirjoitti:Kaikkea ne keksivätkin, Joulupukki muka satelliiteilla lapsia vahtisi! Kyllä ihminen on tyhmä. Idioottikin tietää tontut.
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2008/12/ ... 30821.html
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
darthmother
Viesti Kirjoittaja darthmother »
ja hyväksyvän Lissabonin sopimuksenkin
-
Erño
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
mylman
Viesti Kirjoittaja mylman »
lainaa itseäni. ihan kuin olisi muutakin tekemistä.mylman kirjoitti:Ja minä taas ihmettelen sitä neroa joka keksi nuotti-kirjoittamisen. ei ollu muuten ihan tyhmä. tietäis vaan kuka se oli.
-
gramdel
Viesti Kirjoittaja gramdel »
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka