Tämä ei ole mikään pienijuttu, nimittäin kananmunan ominaislaatu vaikuttaa monella tavalla sen käytettävyyteen.
Kananmunassa pitää olla hyvä maku, tämä lienee kiistämätöntä. Mutta onko tarjousmunat ostamisen arvoisia, tämäkin tietysti riippuu munan käyttötarkoituksesta esim. leivonnassa munan makuominaisuus ei niin paljoa vaikuta.
Luomumunan laatu on parantunut viime aikoina, aikaisemmin luomumunissa oli onnettoman ohut kuori, mistä seurasi kuorenpalasten joutuminen ravintoon. Nykyisin luomumunissa on jo kunnon kuori, minkä uskaltaa jo särkeä paistinpannun reunaankin. Omega3-munat ovat hyvän makuisia, sekä väri on parasta laatua.
Euroshopperit ja muut perhemunat ovat keltuaisiltaan hailakan halpoja, mitä makukin edustaa.
Kokemukset kananmunista
Sana on (melkein) vapaa.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kokemukset kananmunista
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
ELÄMÄN JA KUOLEMAN VÄLISSÄ ON AIKA, KÄYTITPÄ SEN MITEN TAHANSA
- Salamijakk
- Salamijakk
-
Re: Kokemukset kananmunista
Viesti Kirjoittaja Maza »
Leivonnassa munalla on oikeastaan paljonkin väliä. Huono muna ei ehkä vatkaudu kunnolla, vaahto jää latteaksi ja kakku sitä myöten.
Muuten olen sitä mieltä, että muna pitää keittää sillä tavalla, että keltuainen on löysä. Samaten paistettaessa on pidettävä huolta, että häränsilmä jää veteläksi. Ja tässä on värillä väliä.
Muuten olen sitä mieltä, että muna pitää keittää sillä tavalla, että keltuainen on löysä. Samaten paistettaessa on pidettävä huolta, että häränsilmä jää veteläksi. Ja tässä on värillä väliä.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Juu, munia vatkailen harvakseltaan, mitä nyt marengista puhuttaessa, tietty laadulla tärkeä merkitys.Maza kirjoitti:Leivonnassa munalla on oikeastaan paljonkin väliä. Huono muna ei ehkä vatkaudu kunnolla, vaahto jää latteaksi ja kakku sitä myöten.
Mutta jos vaahtoutumisella yleisestikin on munan laadulla merkitystä, niin hyvä tietää

Myös itse vedän keitetyt, sekä paistetut al dentenä ja aina herbamarella (yrttisuolalla)
- Salamijakk
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Salmari, ootko sää siirtynyt Marttaliitolle töihin? Vai mitä ihmettä sinä vatkaat näitten munien kanssa? 

-
Mä mitään vatkaa, eikä käsittääkseni Marttaliitossa kukaan käy töissä, se lienee vapaaehtoinen harrastuspiiri, missä eri-ikäiset naiset voivat pulinoida näennäisistä.kuriton kirjoitti:Salmari, ootko sää siirtynyt Marttaliitolle töihin? Vai mitä ihmettä sinä vatkaat näitten munien kanssa?
Oletkos itse Marttaliitossa, kun tunnut tietävän mistä puhut?
- Salamijakk
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Joo-o, just kuule tulin viikonloppukurssilta, jossa harjoteltiin miten tehdä alkoholittomia drinkkejä ja koristella ne vielä näteillä itse kasvatetuilla kukilla.Salamijakk kirjoitti:Oletkos itse Marttaliitossa, kun tunnut tietävän mistä puhut?
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Elämää elä unohakuriton kirjoitti:Joo-o, just kuule tulin viikonloppukurssilta, jossa harjoteltiin miten tehdä alkoholittomia drinkkejä ja koristella ne vielä näteillä itse kasvatetuilla kukilla.Salamijakk kirjoitti:Oletkos itse Marttaliitossa, kun tunnut tietävän mistä puhut?

- Salamijakk
- Salamijakk
-
Mutta kun tälle linjalle lähdettiin, niin voin vakuuttaa, että värilliset alusvaatteet voi pestä 60 asteen lämmössä.
Mitään muutosta ei tapahtunut entiseen kirjopyykkisääntöön? Sillä sanottiin, että vain valkopyykkiä saisi 60 masinoida? Ja että pyyhkeet (mitkä ovat jokseenkin yleisesti värillisiä) saa pistää 60 masinoidan vihaan?
Pötyä, kaikki arkivaatteet, siliviäviä 5000 pukupaita juzkia tai muita pirullisen virallisia vaatteita ohittaen, ei muuta kuin 60 Ariel ja Kaurismäki koneeseen, niin puhdasta tulee ilman mitään haittoja.
Mitään muutosta ei tapahtunut entiseen kirjopyykkisääntöön? Sillä sanottiin, että vain valkopyykkiä saisi 60 masinoida? Ja että pyyhkeet (mitkä ovat jokseenkin yleisesti värillisiä) saa pistää 60 masinoidan vihaan?
Pötyä, kaikki arkivaatteet, siliviäviä 5000 pukupaita juzkia tai muita pirullisen virallisia vaatteita ohittaen, ei muuta kuin 60 Ariel ja Kaurismäki koneeseen, niin puhdasta tulee ilman mitään haittoja.
- Salamijakk
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja To_Ok »
Salamijakk kirjoitti:Mutta kun tälle linjalle lähdettiin, niin voin vakuuttaa, että värilliset alusvaatteet voi pestä 60 asteen lämmössä.
jep jep! Tuo äitin tolkuttama "pyykkisääntö" on päässyt unohtumaan jo aikaa sitten. Ei ole mitään sen kummosempaa hajua tai edes mielenkiintoa miten pyykit eritellään. Itse suosin kovin usein tuota 40 asteen ohjelmaa ja sinne tungen kaiken eteen sattuvan kerralla

Miten on, pitääkö pyykkäyksestä ottaa suuri stressi? Valkoiset , värilliset , kalsarit erikseen? Ei tästä ota tolkkua. Uskallanko jatkaa samaa rataa? -kaikki sekasin

It wasn't me, it was the other guy!
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Mulla on sellainen Haltin urheilu-coolmax-dry-tee-paita, mitä pitäis pestä jossain kolmessa kympissä.. just joo.. Heitin normaaliin neljänkympin pesuun (neljäkymmentä astetta on siis käytännössä lämpöistä kädenlämpöistä eli n.37°C mikä ei taatusti tapa mitään kangasta). Ainut mitä on nyt parin vuoden aikana tapahtunut on se että kaikki Haltin logot on kuoriutuneet kankaasta pois
Lähtivät heti ekassa pesussa. Sopi kuin nenä päähän, koska inhoan liikemerkkejä asusteissa(ni).
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Kanamunista:
Nykyisin ei enää onneksi kanoja ruokita kalanrehulla, mutta siihenaikaan kun niin vielä tehtiin ei niit pystynyt erkkikään sömään vaan oli pakko ostaa "viljmunia". Tänäpäivänä kun maku alkaa olla kohdallaan (lukuunottamatta noita euroshopper ja vastavia) olen alkanut suosia luomumunia.. maun ja muun takia.
Vaatteidenpesusta:
Vaimo hoitaa.![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nykyisin ei enää onneksi kanoja ruokita kalanrehulla, mutta siihenaikaan kun niin vielä tehtiin ei niit pystynyt erkkikään sömään vaan oli pakko ostaa "viljmunia". Tänäpäivänä kun maku alkaa olla kohdallaan (lukuunottamatta noita euroshopper ja vastavia) olen alkanut suosia luomumunia.. maun ja muun takia.
Vaatteidenpesusta:
Vaimo hoitaa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Rooivalk »
Kananmunallahan voi kai myös pestä tukkansa, joten kysynkin Salamijaakolta että oletko ottanut tätä asiaa huomioon mitenkään?. Onko Omega paras, vai onko häkkikanaloiden rääkätyillä munilla parempi pesevä vaikutus?.
Mitään omenoita tueta...
24" iMac 2,93Ghz Core 2 Duo, 8Gb, Radeon HD4850. iPad Pro 10.5 64Gb wifi + cellular.
24" iMac 2,93Ghz Core 2 Duo, 8Gb, Radeon HD4850. iPad Pro 10.5 64Gb wifi + cellular.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka