Sivu 200/202

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 20.9.2018 klo 18.42
Kirjoittaja Nuuska1
tervehdys

Hän kyllä ihan itse omalla nimellään ja kuvallaan astui esiin silloisessa FB-jutussa - joten ei jäänyt epäselväksi. Myönsi tekonsa, joten ulkopuolisia ei epäillä.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 20.9.2018 klo 20.12
Kirjoittaja amanita
Nuuska1 kirjoitti:Terve Amanita - kuuluuko siihen johonkin sellainen Mehico-tyyppinen heittomerkki ???

Kyllä tuo tarina valitettavasti on karu totuus - ja se kalsarikuvakin on MACin uumenissa . . .

Ja jos se olisi jäänyt siihen pelkkään yö-osuuteen ( EI Olli Lindholm ) - en olisi edes kirjoittanut sitä - mutta kun olimme juuri luulleet päässeemme rauhaan ja appivanhempien luo kyläilemään - niin taas maanalainen paikka valloillaan - alkoi sitten sen verran ottamahan aatamiin, notta päätin kiriuutella sen taltehen. Entisehnä koros sanottihin, notta : "Kaikki mikä tuloo Irästä pitää saara äkkiä takaasin!" - ja Suomussalmihan on irempänä ku Tampere.

Ristus
Terve Eka-Nuuska - minoon ihan suamalainen akka, notta mitään merkkejä heitettäväksi ei oo tarvis puhuttelun yhteyressä.

Ajelin tänään noin 650 km, matkalla yksi auto ohitti ja osoitti mieltä viime tingan tielle siirtymiseni johdosta, joka siirtyminen olisi toki sopinut olla hieman maltillisempi, kiilasi sitten kiukuissaan ohitseni ja eteeni aivan senteissä mitattavalla välimatkalla näin mieltään osoittaen. Kunnei sitten jonkun ajan kuluttua jatkanut ripeää menoaan, vetelin mokoman ohitte. Kukaan muu ei sitten minua ohittanutkaan, enkä kyllä ajanut liikoja paitti ohítuksissa ja muilta osin vain sen sopivan nippasen yli sallitun koko reissun ajan. Joku ei tykännyt reippaasta ohituksesta ja kiukutteli siitä pitkiä valoja vilkuttaen. Huoh, niiiiin lapsellista.

Miellän reippaan ohituksen turvallisemmaksi kuin kököttää hiljalleen pitenevässä jonossa satoja kilometrejä milloin kenenkin kököttelijän alivauhtista ajoa myötäillen, kerkesin nyt hyvin määränpäähäni ja sitten olisikin vaikka aika saanut pysähtyä.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 20.9.2018 klo 20.36
Kirjoittaja Sherukka
Uh! Tulisipa tuollainen ihan tuotantomalliksi asti!? [:P]

"Peugeot e-Legend Concept : la 504 Coupé du futur ?" https://www.youtube.com/watch?v=i1S1y9Dzejo

Kuva

Re: Moottoriöljy, koskenkorva ja maitorauhas -topic

Lähetetty: 20.9.2018 klo 21.23
Kirjoittaja Lare
Nuuska1 kirjoitti: Mutta nyt siis asiaan - kertomus tosimiehestä ( ei Lare )
Että minäkö en tosimies? >:(

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 20.9.2018 klo 21.46
Kirjoittaja amanita
Elä nyt hermostu, sevverta oot tänne suoltanut tosimiesjuttuja, että täkäläinen Tosimies-sertifikaatti sinulle on annettu jo ajat sitten. 8-)

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 20.9.2018 klo 21.59
Kirjoittaja Nuuska1
Juu ei - Lare ei ole käynyt paskalla meidän puutarhassa - omien naapureidensa portailla ehkä - kertokoon itse.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 29.9.2018 klo 20.40
Kirjoittaja Nuuska1
Jatketaanpas autoilulla - kun nuo topicin muut aiheet näyttävät saavan pakan hiljaiseksi.

Amanita ( ILMAN Mexicolaisia heittiömerkkejä !!! ) kirjoitti ohittaneensa jonkun "hieman reippalla ylinopeudella" - ja perusteli sen turvallisuudella. Niin minäkin teen. Opin sen jo autokoulussa joskus 1967-8 - ei enää muista.

Mites te muut?

Onko turvallisempaa hetkellisesti ylittää nopeusrajoitus, että ohitus sujuisi nopeammin?
Onko ehdottomasti noudatettava säädettyä nopeusrajoitusta, vaikka ohitusmatka pitenisikin?

ja sitten joku tietysti kertoo, että ne kuuluisat - mutta AH-niin-harvinaiset "meitä viisaaammat" ovat ne nopeudet päättäneet . . .

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 29.9.2018 klo 20.48
Kirjoittaja mikastus
Mitä nopeammin hitaasta pääsee ohi, sen parempi ja turvallisempi.
Mielestäni on ihan turha perustella joillakin säännöillä itsestään selvää asiaa.
Jos hidas on mukana tapahtumassa, niin siitä kaikki plussapisteet ohipäästävälle kuljettajalle myös. Hyvä pelisilmä, kiitos siitä. Yhdessähän siellä kaikki ollaan liikkeellä ja tienpäällä. Jotkut menevät kovempaa, ja jotkut vähän hitaammiin. Ajamisen taidot vaihtelevat. Ja se kaikki on täysin ok. Otetaan kaikki tielläliikkujat huomioon, eikä turhaan töpeksitä.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 29.9.2018 klo 20.52
Kirjoittaja mikastus
Sherukka kirjoitti:Uh! Tulisipa tuollainen ihan tuotantomalliksi asti!? [:P]

"Peugeot e-Legend Concept : la 504 Coupé du futur ?" https://www.youtube.com/watch?v=i1S1y9Dzejo

Kuva
On tätä konsepti-pösöä tullut kuolattua. Mutta melko omituinen interiööri on kiesissä. Appiukolla oli 80-luvulla 504 automaatti, olin itse aika kehno kuski tuolloin. Toisin on nyt.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 1.10.2018 klo 22.43
Kirjoittaja Nuuska1
Toi vanhempi esikuva on kyllä oikeasti kiinnostavampi. Sähköautot on tulevaisuutta, mutta näin vanhana patuna minulle riittäisi jos sillä sähköllä hoidettaisiin tekniikka ja suunnistus - ei automaattiajoa eikä turhia virtuaalisia asioita.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 1.10.2018 klo 23.11
Kirjoittaja jomppeli
Nuuska1 kirjoitti:Jatketaanpas autoilulla - kun nuo topicin muut aiheet näyttävät saavan pakan hiljaiseksi.

Amanita ( ILMAN Mexicolaisia heittiömerkkejä !!! ) kirjoitti ohittaneensa jonkun "hieman reippalla ylinopeudella" - ja perusteli sen turvallisuudella. Niin minäkin teen. Opin sen jo autokoulussa joskus 1967-8 - ei enää muista.

Mites te muut?.


Kotiopetuksella aikoinaan kortin kun ajoin isä opetti että reippaasti ohi vaan. Oppi muuttunut hieman itsellä kun taittuu 1200km matka alle 12tunnin bensa/kahvi/ruoka/kusi taukoineen.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 23.11.2018 klo 22.39
Kirjoittaja amanita
Tossa mitä ny tuli ajeltua tietä pitkin, osui silmään yhtä sun toista.

Asennetta on.
1.jpg
Irvistääkin
2.jpg
Vanhahko kierrätyslenkki uudessa maalissa
3.jpg
No nyt on ympäristöystävällinen auto
4.jpg
Loppu huonosti, kaikki huonosti?
5.jpg

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 24.11.2018 klo 17.45
Kirjoittaja Peitsamo
Ugh! Renkaat (viimeinkin) vaihdettu. Pimeässä piti tuokin tehdä, kun koko viikko ollut sen verran kiireistä töissä

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 24.11.2018 klo 18.02
Kirjoittaja jani73
Nuuska1 kirjoitti:Jatketaanpas autoilulla - kun nuo topicin muut aiheet näyttävät saavan pakan hiljaiseksi.

Amanita ( ILMAN Mexicolaisia heittiömerkkejä !!! ) kirjoitti ohittaneensa jonkun "hieman reippalla ylinopeudella" - ja perusteli sen turvallisuudella. Niin minäkin teen. Opin sen jo autokoulussa joskus 1967-8 - ei enää muista.

Mites te muut?

Onko turvallisempaa hetkellisesti ylittää nopeusrajoitus, että ohitus sujuisi nopeammin?
Onko ehdottomasti noudatettava säädettyä nopeusrajoitusta, vaikka ohitusmatka pitenisikin?

ja sitten joku tietysti kertoo, että ne kuuluisat - mutta AH-niin-harvinaiset "meitä viisaaammat" ovat ne nopeudet päättäneet . . .
En mä niin tarkka nopeudesta ole. En myöskään ymmärrä niitä jotka kärkkyy ohituspaikkaa takapuskurissa-mulle se tekee sen, että hidastan nopeutta, koska onhan tuo riski kun takanatulija tulee liian lähellä. :x
Itse aloitan ohituksen ja kiihdytyksen kaukaa niin, että kun paikka aukeaa, vaihdan välittömästi vasemmalle ja painelen ohi.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 25.11.2018 klo 19.47
Kirjoittaja amanita
Kauas on pitkä matka, onneksi ei ole isompaa ruuhkaa ...
Kauas.jpg

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 12.2.2019 klo 13.29
Kirjoittaja arttula
Osaakos joku kertoa, pystyykö VW:n automaattivaihteistoa säätämään siten, että Sport -ajomoodi olisi oletusavoisena? DSG-vaihteistossa saa vaihdettua D-moodin ja S-moodin välillä vetäisemällä vaihdekeppiä taakse päin. Oletusarvoisesti päällä on aina D-moodi. Kysehän ei käsittääkseni ole muusta, kuin, että ohjausyksikölle annetaan erilaiset ohjeet, milloin vaihdetaan isommalle vaihteelle.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 12.2.2019 klo 19.21
Kirjoittaja Peitsamo
Vag-com:lla se onnistuu jos on onnistuakseen. Vagarenalla varmaan osataan sanoa paremmin noin apteekinhyllyltä

Noissa vanhoissa dsg-lootissa laatikon toiminta oli huomattavasti jouhevampaa sporttimoodilla. Tai ainakin ne muutamat kaarat mitä sattunut kokeilemaan..

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 12.2.2019 klo 19.26
Kirjoittaja Peitsamo
Onko kenelläkään kokemusta noista vanhemmista Nissan X-traileista? Bensana ehkä mieluummin

Isäukolle katsellut tästä tuollaista maasturinelikkoa ja noita tuntuu saavan ihan kohtuulliseen hintaan. Nelivetokin olisi oikea, eikä mallia jää jumiin jäiseen risteykseen

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 14.2.2019 klo 10.27
Kirjoittaja X-2
Kaverin X - trailia tullut jonkin verran laiteltua, kuluvat osat lähinnä olleet aina kohteena. Vanhemmat varmatoimisia ilman turhia sähköhärpäkkeitä. Jos huollot tehty moottoriin sekä neliveto - järjestelmään, eikä pidä ylimääräsiä ääniä voimansiirrosta, niin hyvä peli kaupungin ulkopuolelle. Tuolta käyttäjien arvioita autosta: https://www.nettiauto.com/nissan/x-trail/autoarvostelut

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 14.2.2019 klo 17.47
Kirjoittaja arisel
Tämähän olikin hauska uutinen! <:o)

Audi on vain vähän parempi Skoda, mutta auton omistaja ei sitä myönnä – siksi BMW:n ja Mercedes-Benzin yhteistyö viiltää autofanien sielua
Automaailman mullistus pakottaa kilpailijat yhteistyöhön ja hämärtää automerkkien rajoja, vaikka juuri merkki on se, mistä autossa maksetaan ylimääräistä.
NIMIMERKKI Antonio oli tuohtunut:
”En enää koskaan osta BMW:tä, jos heillä on jotain tällaista tekeillä Mercedeksen kanssa. TÄYSI STOPPI. BMW on laadukkaampi auto”, Antonio kirjoitti. Hän kommentoi Autonews-sivuston uutista. Uutisessa kerrottiin, että Mercedes-Benz ja BMW saattavat tulevaisuudessa valmistaa yhdessä pienemmän kokoluokan autoja.
Antonion kommentti on ymmärrettävä, sillä autoissa merkillä on väliä.
Ymärrettävä? [:D]
Voi pikku Antoniota! [:)]
MERCEDES-BENZ ja BMW ovat molemmat saksalaisyrityksiä, jotka valmistavat premium-autoja eli kalliimpia, hohdokkaita autoja. Ne kamppailevat samoilla markkinoilla samasta asiakaskunnasta ja markkinatilasta – vähän samaan tapaan kuin vaikka Iltalehti ja Ilta-Sanomat kilpailevat iltapäivälehtien lukijoista.
Mersu/Bemari vs. lööppilehdet kun puhutaan laadusta! [:P]
No, rinnastus kyllä kilpailutilanteeseen, mutta silti...
..voidaan sanoa, että se, mikä vaikkapa Audista tekee pääosin Audin (tai Mersun avolava-autosta Nissanin sijaan Mersun), on logo auton keulassa.
Tuosta kyllä vedetään hernettä tonnitolkulla nenään! [6]

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 15.2.2019 klo 20.17
Kirjoittaja Tiipii70
Jee, vaimolla on hyvät tissit! ...tai siis terveet!!

Jotain oirehtimista ollu ja kävi tutkimuksissa. Tissit ja tussu kunnossa!

Iiiikivanha huono juttu tulikin mieleen. Kerronko? No kerron silti...

M: "Onpa tytöllä isot tissit!"
N: "Ja vitut!"

Portsari: "Juu, ei tänään sisään, teillähän on kuset housussa."
Asiakas: "Ja paskat!"

...näyttääpä huonolta näin ruudulla, joskus kerrottuna toimi. No eipä siinä...

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 18.2.2019 klo 1.59
Kirjoittaja jpsuominen
Tiipii70 kirjoitti:Jee, vaimolla on hyvät tissit! ...tai siis terveet!!

Jotain oirehtimista ollu ja kävi tutkimuksissa. Tissit ja tussu kunnossa!
Tämä lienee se kohta kun kuuluu sanoa että "this thread is worthless without pictures!"

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 7.4.2019 klo 22.51
Kirjoittaja amanita
Kumpaa uskoa: autoliitto kehottaa ehdottomasti kiristyttämään alumiinivanteet noin sadan kilometrin ajon jälkeen, huoltoliike sanoo, että ihan turha homma?

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 7.4.2019 klo 23.19
Kirjoittaja Anghorn
Kyllä se jälkikiristys kannattaa aina tehdä.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 8.4.2019 klo 0.02
Kirjoittaja Nuuska1
Anghorn kirjoitti:Kyllä se jälkikiristys kannattaa aina tehdä.

Tervehdys

Itselläni tällainen kiristysohjelma - vaihdetaan renkaat - kiristetään - ajetaan esim 30-50km - tarkistetaan - jos yksikin pultti liikahtaa vähänkään niin tarkistetaan taas 50-100km jälkeen - sitten kun ei enää liiku, voidaan olettaa, että ehkäpä ne kait hyvällä säkällä kiinni pysyy . . .

Ylikiristämisessä on sitten omat vaaransa.