Sivu 202/202

Re: Yleinen ihmettely- ja kyselyketju

Lähetetty: 17.5.2021 klo 9.03
Kirjoittaja hatey
PKivireki kirjoitti: 17.5.2021 klo 7.07 Mikäs Mersu Hätsiillä onkaan?
S213 E200d

Kuva

Re: Yleinen ihmettely- ja kyselyketju

Lähetetty: 17.5.2021 klo 9.27
Kirjoittaja PKivireki
^ Oh. Ostin juuri kyseiseen autoon sopivat yönmustat saarnisomisteet kojelautaan ja oviin. Kun halvalla sain..

Re: Yleinen ihmettely- ja kyselyketju

Lähetetty: 17.5.2021 klo 10.03
Kirjoittaja homenamsi
MacFinn kirjoitti: 16.5.2021 klo 17.37
Edellinen autoni (Ford)
Mitä, onko Ford tehnyt AUTOja sitten 60-luvun? Tää oli uutinen. [:P]
Eikös ne Suomen kauppiaiden Fordit ole nimen omaan Autoja, 1960-luvulla ehkä tuli kaarojakin (Das Auto, the Car)?

Re: Yleinen ihmettely- ja kyselyketju

Lähetetty: 17.5.2021 klo 11.24
Kirjoittaja hatey
PKivireki kirjoitti: 17.5.2021 klo 9.27 ^ Oh. Ostin juuri kyseiseen autoon sopivat yönmustat saarnisomisteet kojelautaan ja oviin. Kun halvalla sain..
Tuossa on mustaa saarnia konsoli, mutta kojelaudassa ja ovissa on köykämiinit. Saarni voisi tosiaan olla komiampi. [:|]

Re: Yleinen ihmettely- ja kyselyketju

Lähetetty: 17.5.2021 klo 19.45
Kirjoittaja Jesukka
Täällä vaihtui muutama kuukausi sitten W124 korinen Mersu uudempaan facelift W211 koriseen. Hieman kyllä jännittää uuden auton kestävyys verrattuna vanhaan, jo näissä reilut kymmenen vuotta vanhoissa autoissa on jo aika paljon tekniikkaa. Muutenhan noita CDI dieseleitä pidetään ihan luotettavina.

Re: Yleinen ihmettely- ja kyselyketju

Lähetetty: 19.5.2021 klo 22.35
Kirjoittaja hatey
^itteäkin vähän jänskättää, miten nämä nykyiset pikseliautot kestää aikaa, pelkkää tietokonetta ja telkkaria koko auto.

Re: Yleinen ihmettely- ja kyselyketju

Lähetetty: 19.5.2021 klo 23.57
Kirjoittaja Nuuska1
Hiukan sama tunnelma - taloudessa on sekä 1998 W163 ja 2006 W164 - siis MB ML320 ja ML350 - jälkimmäinen on kyllä melkoista luksusta edelliseen verraten - ja sekään ei todellakaan ole mikään "karvahattu" - mutta tuota vanhempaa taitaa kyllä olla melkoisen paljon helpompi huoltaa - joten kun toisen on lähdettävä, niin vaaka kallistuu - jaa-a . . . rouvallakin on oma mielipiteensä - keskustelemme - ja toinen lähtee ja toinen jää - siis auto 😂

Re: Yleinen ihmettely- ja kyselyketju

Lähetetty: 20.5.2021 klo 13.00
Kirjoittaja PKivireki
Mulla oli W211 farkku facelift kaverin sotakomennuksen ajan lainassa ja se on oikein hyvä auto, eikä ihan kauhealla turhalla pilattu, pl. parkkitutkat on täysin onneton keksintö. Aina joku niistä oli rikki ja äänimerkkiä pukkas.

Muuta pahaa sanaa en keksi, ehkä takaluukun ruosteherkkyys. Moottori E220 cdi mallissa "tuikutettuna" oli aivan hirmuisen upea automaattilootan kaverina. Näkyvyys farkun kuskin pukilta ympäristöön oli ällistyttävän hyvä. Ja vielä hyvä esimerkki hienosta suunnittelusta oli farkun tavaratila helposti kääntyvine takapenkkeineen, jolloin isolle täysin tasaiselle "lattialle" mahtui vaikka juuri teurastettu mummeli.

Re: Yleinen ihmettely- ja kyselyketju

Lähetetty: 20.5.2021 klo 13.55
Kirjoittaja hatey
^Ainakin 213:sta saa tutkat hiljaiseksi napin painalluksella.
Tuo takaluukun helppous on aivan ylivetoa. Kuskin paikalta saa takapenkkien niskatuetkin nappia painamalla alas. ja selkänojatkin kaatuu napista. Ei tarvitse askarrella kuten Focuksessa: Piti ensin irroittaa kaikki kolme niskatukea takapenkeiltä ja keksiä ne jonnekin säilöön, sitten piti liikuttaa etupenkkejä eteen, että mahtui nostamaan takapenkin istuinosan ylös etupenkkejä vasten, jonka jälkeen piti kahdessa osassa taittaa takapenkkien selkänojat alas. Lopulta sitten etupenkkiä taas taaksepäin, mutta se ei mahtunut taaimpaan asentoonsa, jos takapenkit oli käännettynä.

Re: Yleinen ihmettely- ja kyselyketju

Lähetetty: 20.5.2021 klo 15.14
Kirjoittaja homenamsi
Edellisen (tai sitä edellisen, Toyotan kuitenkin) auton kanssa oli sama homma - niskatuet aina jonnekin jemmaan. Matkan varrella yksi niskatuki katosi eikä ole ilmaantunut sen koomin mistään. Yli 10 vuotta ollut aikaa.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 21.5.2021 klo 18.55
Kirjoittaja LapsSyksyn
Hatey, elämä on liian lyhyt vietettäväksi muussa kuin ykkösluokassa. Onnea uudelle autolle.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 21.5.2021 klo 21.32
Kirjoittaja KB7s
Nuo Yhdysvalloissa kasatut kotterot eivät oikein täytä vaatimuksia. [:)]

Kuva

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 21.5.2021 klo 21.36
Kirjoittaja Aries
^ Jostain syystä MB ei hirveästi mainosta menneisyyttään kovin pitkälle, kuten ei myöskään paikallinen vaatemerkki BOSS [:|]

Kuva

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 21.5.2021 klo 22.12
Kirjoittaja antoine
Tyylikäs kuva. Harmi vain, että on Kanaalin takaisella, tähän yhteyteen vielä erityisen huonosti sopivalla, barbaarikielellä pitänyt sekin pilata.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 21.5.2021 klo 23.32
Kirjoittaja homenamsi
Voittajien propakantaa ja kieltä. Ei tarvinnut Hugon paljoa mainostaa kun oli päässyt valtion sopimustoimittajaksi 1930-luvulla.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 9.6.2021 klo 15.42
Kirjoittaja MacFinn
Tota, toinen autokysymys. Miten teillä muilla on autoissa automaattivaihdelaatikot kestäneet? Ostin tammikuussa käytetyn 70 k ajetun automaatin ja huhtikuussa laukes. Huomenna tulee viisi viikkoa täyteen korjaamolla (Nissan ei kuulemma saanut laatikkoa aikaisemmin tänne). Aamulla sitten ajelen myyjän korjaamolle hakemaan. Sinänsä hyvin hoitaneet, mulla on koko ajan ollut sijaisauto eikä korjaus mulle tietenkään maksa mitään.

Mutta siis miten yleisiä nää automaattien hajoamiset on? Google ei kyllä aihetta juuri tunne.

edit. tuohon MB-keskusteluun sen verran, että tytär on sanonut, että mustien mersujen määrä pihassa tuntuu olevan vakio. No, ihan totta se ei oo, välissä ollut valkoisiakin. Nyt on taas mustat.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 9.6.2021 klo 18.33
Kirjoittaja Lare
^ Taisi Quaskain laatikko reistata TM:n 60 Mm testissäkin.
Sinänsä ei ole tilastollisesti laajaa otosta itsellä.
BMW 530XD laatikko alkoi humppaamaan @300 Mm vaiheilla. Kierrokset vaihteli vaikka nopeus vakio. Arvokas huoltotyö.
Ford Focus diesel vm 2018 @85 Mm, ei ongelmia. Muut olleet manuaaleja.
Kohta alle ”legendaarinen” DSG-loota... jolla kirjaimellisesti kaasuttelen.

Re: Moottoriöljy-, koskenkorva- ja maitorauhas-topic

Lähetetty: 9.6.2021 klo 18.44
Kirjoittaja hatey
Focus vm 08, kilsoja n 250 000, alkoi välillä kierrokset heilumaan, vaikka nopeus ei muuttunut. Laatikosta oli öljyt vaihdettu 60 tkm välein. Muuten toimi hyvin laatikko. En jäänyt ihmettelemään: Fokkeri maailmalle.