Olen lähdössä perjantaina New Yorkiin ja tarkoituksena ostaa halvan dollarin ansiosta mm. vaatekaapillinen uusia vaatteita. Tutkistelin painorajoituksia ja Finnairin sivut sanovat seuraavaa:
Suomesta -> USA ja Kanada -> Suomeen
- Bisnes- ja turistiluokassa kaksi laukkua, joiden kummankin mittojen summa saa olla enintään 158 cm (pituus + leveys + korkeus) ja kummankin paino enintään 32 kg
- Alle 2-vuotiaalla, jolle ei ole varattu omaa istumapaikkaa lennolle, saa olla yksi laukku, jonka mittojen summa saa olla enintään 115 cm ja paino enintään 10 kg, sekä kokoontaitettavat lastenrattaat
- Yksittäinen matkalaukku saa painaa enintään 32 kg (esim. kahden henkilön yhteinen laukku)
Osaako joku siis vahvistaa minulle kokemuksen syvällä rintaäänellä, että 32 kg:n laukkuja saa olla
kaksi (eli yhteensä 64 kg) tai, että laukkujen yhteenlaskettu paino saa olla 32 kg? Finnairin sivujen tarjoaman tekstin voi ymmärtää kumminpäin haluaa.
Soitinkin tänään jo Finnairille, josta ystävällinen neiti antoi minulle "vahvan ehkän" sille, että 32 kg:n painorajoitus koskisi molempia laukkuja.
-Reksi