Mitä kuuluu?
-
Mitä kuuluu?
Viesti Kirjoittaja Paapa »
Minulla kuuluu taas naapurin koiran luunsyönti! Se kolisee mukavasti kivilaattoja vasten se luu. Somaa kolinaa taas koko yön, ellei se tajuu, että ulkona on jo pimeää. Ja siilitkin ovat jo nukkumassa.
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
-
Re: Mitä kuuluu?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Yritin Kauko Röyhkän lyriikkaa etsiä ja Lauralle levyltä yhtä kuulumista. Aika vaikeaa kuulla ja googlettaa suomalaista lyriikkaa. Ajatus oli joku kuulla metsää tai kai enemmän entisiä ääniä. Menneisyyden ääniä se taisi ollakin. Se metsä tulee kai haistelusta vaan. "En ole ihan kunnossa, mutta osun linnunpesään silti"?kallekilponen kirjoitti:Ei kuulu muuta kuin tuulen humina ja muutaman tuulettimen ja kovalevyn hurina.
Ylen tehostearkistossa törmäsin joskus Ääniin Joensuun Torilta vuonna 196????. Ihan sattumalta. Onhan se joku maisemaäänijuttukin olemassa. Täytyy googlettaa sekin.
Lisää ääniä, mitä kuuluu!
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
-
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Noitahan kuuli pitkin talvia pikkupentuna.
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
-
Viesti Kirjoittaja sinitiainen »
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Kiitä onneasi, että se ei ole Canon Pixma, sen pikaohje on puhelinluettelon paksuinen.....sinitiainen kirjoitti:Kuuluu syviä huokauksia kun koetan päästä perille miten Audacity toimii. Pikaohjekin on 20-sivuinen. HUOH taasen.

Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Onkos tuo tulostin ? Minä koetan vain saada selkoa ohjelmasta, jolla vinyylilevyiltä siirtyisi musiikit koneelle.
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tuohon oiva apuväline on Amadeus Pro tai II. Ei paljoa tarvii pikaohjetta lukea.sinitiainen kirjoitti:hatey kirjoitti:Onkos tuo tulostin ? Minä koetan vain saada selkoa ohjelmasta, jolla vinyylilevyiltä siirtyisi musiikit koneelle.sinitiainen kirjoitti:Kuuluu syviä huokauksia kun koetan päästä perille miten Audacity toimii. Pikaohjekin on 20-sivuinen. HUOH taasen.
Ja johan kuuluu, vinyyliltäkin.
-
Kiitos. Kävin Amadeus Pro:n sivuilla, mutta pelkäänpä että on liian hankalallinen minulle sekin. Kun rajasin Google-haun suomenkieliseksi, se toikin tänne Homppuun. En ymmärtänyt aiemmin täältä asiasivuilta katsellaMacFinn kirjoitti:Tuohon oiva apuväline on Amadeus Pro tai II. Ei paljoa tarvii pikaohjetta lukea.
Ja johan kuuluu, vinyyliltäkin.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sen minkälainen tumpula olen näkee siitäkin, että luulen että taas kerran vyyhteydyin noihin sulkuihin. Eli taisin tyhjätä tekstilaatikot
Edit: Enkä ainoastaan tyhjännyt vaan sekoitin tekstit ja kirjoittajat. Vieläkin nolompaa
EDIT Ja kiitos Annielille sulkuavusta
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Pikkuveli on näköjään taas legojen kimpussa ja rakentelee niistä pyssyjä... Avonaisesta ikkunasta ulkoa kuuluu nastarenkaat jyräävän tienpintaa taas uuteen uskoon... Pieni tuulenvireki taitaa käydä, kun välillä suhisee...
-
Viesti Kirjoittaja mun_kero »
Kyllä Amadeusta osaa melko helposti käyttää...tietysti riippuu mitä pitää tehdä. Mutta vaimoke ainakinn oppi aika nopesti esim. liimaamaan kappaleita ja poistamaan pätkiä ja hän on aikalailla peukalo keskellä kämmentä, kun jokin asia liittyy tietokoneisiin.sinitiainen kirjoitti:Kiitos. Kävin Amadeus Pro:n sivuilla, mutta pelkäänpä että on liian hankalallinen minulle sekin. Kun rajasin Google-haun suomenkieliseksi, se toikin tänne Homppuun. En ymmärtänyt aiemmin täältä asiasivuilta katsellaMacFinn kirjoitti:Tuohon oiva apuväline on Amadeus Pro tai II. Ei paljoa tarvii pikaohjetta lukea.
Ja johan kuuluu, vinyyliltäkin., itsekseni vain tuskailin ja sitten tänne OT-sivuille vaikersin. Kiitos MacFinnille
Sen minkälainen tumpula olen näkee siitäkin, että luulen että taas kerran vyyhteydyin noihin sulkuihin. Eli taisin tyhjätä tekstilaatikot![]()
Edit: Enkä ainoastaan tyhjännyt vaan sekoitin tekstit ja kirjoittajat. Vieläkin nolompaaAnteeksi

Tähän kuuluu puron pauhuntaa, kovon hyrinää, lidlin vichyn hiilihappojen porinaa sekä lastenhuoneesta unievyn tasaista ääntä. *klick*
-
Huolestuttavaa, ei kai tätä ketjua nyt muuteta kouluammujien ja sukupolvenvaihtajien topiciksi?Jouna- kirjoitti: Pikkuveli on näköjään taas legojen kimpussa ja rakentelee niistä pyssyjä...
Pakkasen paukuttelu on myös kiva ääni, joskus tulevaisuudessa sitä ei varmaan enää täälläkään kuule. Ehkä joskus helmikuussa kuitenkin. Ja jään halkeaminen, sitä joutuu odottamaan tai itse keksimään. Tai se jään vinkuminen kun se on ohutta.
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
-
--
Nyt kaikuu meillä Diktaattorin alkumusiikki.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Itsellä ollut tinnitys vasemmassa korvassa 27.05.1995 lähtien, 60 Khz 24 dB. Meluvamma kertausharjoituksissa: Ryhmän lääkintämies (!) ampui sen kuuluisan taivaalle tähdätyn tyhjänlaukauksen, jolla varmistetaan, että ase tarkastuksen jälkeen tyhjä, suoraan vasempaan korvaani. Etäisyys sivusuunnassa patinraiskarista n 10 cm. Aseessa oli kuitenkin 1 paukkupatruuna. Laukauksen ilman- ja äänenpaine sekä paukkupatruunan puuluodin puusilppu suoraan korvakäytävään. Tajusin vain infernaalisen kivun ja tajupois samointein. Kun taju palasi, niin useamman tunnin oli tasapaino kateissa. Tilkkaan viikon reissu ja tinnitys muistona.Pasteur kirjoitti:Tinnitys vaivannut jo vuosia... illalla pitäisi kuulua CMX pakkahuoneella, mutta täytyy muistaa ottaa korvatulpat mukaan!

Valtionkonttori ei korvannut mitään vammasta, koska työkyvyn alentuma alle 10%

Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Itsellä varmaan Albert Järvisen kitarankierron takia. Armeijassa sain vapautuksen (lääkärintodistus), jossa kiellettiin olemasta 60 m lähempänä kiväärikaliberia isompia aseita ja niidenkin kanssa kuulosuojaimien kanssa. Ei tullut sinkoihin koskettua koskaan, enkä kantanutkaan. Kuljin jonon hännillä ja sen 60 metrin päässä niistä.. Tuo sun taajuus on varmaan 6 kHz, eikä 60? Rummonsoitonopettajani sai eläkkeen tuon tinnutuksen takia. Mutta hänelle se olikin aika vaikea. Yöunet meni yms.hatey kirjoitti:Itsellä ollut tinnitys vasemmassa korvassa 27.05.1995 lähtien, 60 Khz 24 dB. Meluvamma kertausharjoituksissa: Ryhmän lääkintämies (!) ampui sen kuuluisan taivaalle tähdätyn tyhjänlaukauksen, jolla varmistetaan, että ase tarkastuksen jälkeen tyhjä, suoraan vasempaan korvaani. Etäisyys sivusuunnassa patinraiskarista n 10 cm. Aseessa oli kuitenkin 1 paukkupatruuna. Laukauksen ilman- ja äänenpaine sekä paukkupatruunan puuluodin puusilppu suoraan korvakäytävään. Tajusin vain infernaalisen kivun ja tajupois samointein. Kun taju palasi, niin useamman tunnin oli tasapaino kateissa. Tilkkaan viikon reissu ja tinnitys muistona.Pasteur kirjoitti:Tinnitys vaivannut jo vuosia... illalla pitäisi kuulua CMX pakkahuoneella, mutta täytyy muistaa ottaa korvatulpat mukaan!![]()
Valtionkonttori ei korvannut mitään vammasta, koska työkyvyn alentuma alle 10%
Itse ammuin lentokoneita ja samalla sattui joku tulemaan teltanovesta ulos. Taisi mennä kaverilta kuulo ja olin vähällä saada turpiinikin. Verenpaine yms. voi vaikuttaa siihen tautiin, samoin tupakan polttokin. Ja hassua on, että täydessä luonnonrauhassa sitä ei aina ole. On vaan ihmeellinen hiljaisuus.
Ja tästä oli kokemus Kolilla hyvän ystäväni kanssa, kun käytiin ja kuunneltiin lautaseinän hakkaamista alhaalla jossakin maalaistalossa. Ihan hiljaista ja kuulin sen, että se oli lautaa ja neljän tuuman naula ja vähän onttoa takana. Ja muuten hiljaista.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
-
Viesti Kirjoittaja mun_kero »
Lastenhuoneesta kuului Soivan Siilen eka levy...ei varsinaista unimusiikkia, mutta siihen ne lapset hyvin nukahtaa. On muuten mukavaa musiikki myös aikuiseen makuun.sinitiainen kirjoitti:Kiitos mun_kerolle. Ehkä ei toivo oppimisesta ole sitten ihan vielä menetetty. Mutta mikä onkaan tuo ääni joka teillä lastenhuoneesta kantautuu ? Onko se unimusiikki ?
--
Nyt kuuluu kaljatölkin suhaisu ja sitten hörpätään tumma velko näin lauantain kunniaksi. 8)
Tintille tsemppiä musiikin editoimiseen, ei siitä kannata ainakaan yöunia menettää.

-
-
juu, ja kaikki aina kirjoittaa sen väärin (kun siitä on eri versioitakin), siksipä mulla onkin se oma topicci (lukihäiriö)!darthmother kirjoitti:tinnitusta
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
-
Kiitos kovasti, tuo linkki on ihan ihana. En ole koskaan tainnut noin hauskasti aukeavaa kirjaa nähdä. Ehdin vasta vähän selata. Sen ensimmäisen cd:n alkukin on suloinen. Kiitos oikein paljon. Crimsoninkin pitäisi tämä nähdä. Lehtevästä miehestä hänen kanssaan kerran kirjoiteltiin. Enkä menetä yöunia, opettelen olemaan valvomisten kanssa varuillanimun_kero kirjoitti:Lastenhuoneesta kuului Soivan Siilen eka levy...ei varsinaista unimusiikkia, mutta siihen ne lapset hyvin nukahtaa. On muuten mukavaa musiikki myös aikuiseen makuun.sinitiainen kirjoitti:Kiitos mun_kerolle. Ehkä ei toivo oppimisesta ole sitten ihan vielä menetetty. Mutta mikä onkaan tuo ääni joka teillä lastenhuoneesta kantautuu ? Onko se unimusiikki ?
--
Nyt kuuluu kaljatölkin suhaisu ja sitten hörpätään tumma velko näin lauantain kunniaksi. 8)
Tintille tsemppiä musiikin editoimiseen, ei siitä kannata ainakaan yöunia menettää.
-
Onpa muuten hyvät sivut Siilillä!mun_kero kirjoitti:
Lastenhuoneesta kuului Soivan Siilen eka levy...ei varsinaista unimusiikkia, mutta siihen ne lapset hyvin nukahtaa. On muuten mukavaa musiikki myös aikuiseen makuun.
Itse kuuntelen öisin ajoittain Vesa-Matti Loirin ja Matti "Rag" Paanasen lastenlevyä: Merirosvokapteeni Ynjevi Lavankopoksahduksen ihmeelliset seikkailut!
Velkon suhaisu on myös hyvä ääni ja ekat maut suussa ja kitalaessa nielaistessa tuntuu hyvälle.
Lasten äänet uima-altaalla (ei nyt) on myös mukavaa kuultavaa.
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka