Mielessä lämmin kiitos itsenäisyytemme hankkineille.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja egoste »
Viesti Kirjoittaja Paapa »
Viesti Kirjoittaja KinZZa »
Niin. Tilanne ei taida olla ihan sama. Minä uskon siihen, että maamme johdossa on noin kovia kavereita, joiden ei tarvitse (onneksi) rohkeuttaan tällä hetkellä näyttää. Samaan hengenvetoon voisin todeta, että maamme johdossa on fiksua porukkaa.egoste kirjoitti:Niinpä... heitä ei voi koskaan tarpeeksi kiittää...
Onko tänä päivänä maamme johdossa näin kovia tai jopa uhkarohkeita kavereita ??
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Hyss....Paapa kirjoitti: Sosiaalidemokraatit ehdottivat Suomen valtiopäivillä maaliskuussa 1917 itsenäisyyden julistamista, mutta porvaripuolueet olivat sitä vastaan.
Vähän ärsyttää itsenäisyyspäivänä vanhat sotajutut ja elokuvatkin. Ehkä tämä aikajana muuttuu kunhan mennään satakin vuotta eteenpäin. Ja ei ole tarkoitus mitenkään halveksia sodan käyneitä tai ajan kokeneita. Mutta itselle suomi on pudonnut puusta jo ennen sitä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Hyss....Paapa kirjoitti: Sosiaalidemokraatit ehdottivat Suomen valtiopäivillä maaliskuussa 1917 itsenäisyyden julistamista, mutta porvaripuolueet olivat sitä vastaan.![]()
Tää ei sovi ollenkaan viralliseen itsenäisyyslegendaan... 8)
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Ja nyt tekin vaihdatte sen punaisen solmionne siniseen tämän hienon päivän kunniaksi!Repe Ruutikallo kirjoitti:Hyss....Paapa kirjoitti: Sosiaalidemokraatit ehdottivat Suomen valtiopäivillä maaliskuussa 1917 itsenäisyyden julistamista, mutta porvaripuolueet olivat sitä vastaan.![]()
Tää ei sovi ollenkaan viralliseen itsenäisyyslegendaan... 8)
No tota, neutraali ja useimpien nykypäivän historioitsijoiden käyttämä nimitys vuoden 1918 sodalle on kylläkin sisällissota. Vapaussota-sanalla ei porukkaa ehkä saada yhteiseen rintamaan, kun se on yksinomaan valkoisen puolen käyttämä nimitys.Pasteur kirjoitti: Muistakaamme yhdessä rintamassa kaikkia vapaussodassa, talvisodassa ja jatkosodassa kaatuneita ja taistelleita...
Minulle sillä on toinen nimi. Ja solmiota en laita!Pasteur kirjoitti:Hyvää itsenäisyyspäivää!
Ja nyt tekin vaihdatte sen punaisen solmionne siniseen tämän hienon päivän kunniaksi!Muistakaamme yhdessä rintamassa kaikkia vapaussodassa, talvisodassa ja jatkosodassa kaatuneita ja taistelleita...
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Minäkin rakastan marssimusiikkia! Kaikki hyvä ja mahtipontinen marssintapainen menee Horst Wesselistä ja Stars And Stripesistä Porilaisten marssin kautta Kansainväliseen.amanita kirjoitti: Vaikuttava oli sotilaidemme ohimarssi sotilassoittokunnan marssimusiikin tahdissa.
Ja tietääkseni Junnari88.amanita kirjoitti: Tervehdys foorumin sotapojille, ainakin Maxima ja Erño ovat edelleen palveluksessa.
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Tiedetään, tiedetään, tiedetään...Paapa kirjoitti:Minulle sillä on toinen nimi.
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
Ilman sen isompaa hehkutusta.Minä lupaan ja vakuutan kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä olevani Suomen valtakunnan luotettava ja uskollinen kansalainen. Tahdon palvella maatani rehellisesti sekä parhaan kykyni mukaan etsiä ja edistää sen hyötyä ja parasta.
Minä tahdon kaikkialla ja kaikissa tilanteissa, rauhan ja sodan aikana puolustaa isänmaani koskemattomuutta, sen laillista yhteiskuntajärjestystä sekä valtakunnan laillista esivaltaa. Jos havaitsen tai saan tietää jotakin olevan tekeillä laillisen esivallan kukistamiseksi tahi maan yhteiskuntajärjestyksen kumoamiseksi, tahdon sen viipymättä viranomaisille ilmoittaa.
Joukkoa, johon kuulun, sekä paikkaani siinä, en jätä missään tilanteessa, vaan niin kauan kuin minussa voimia on, suoritan saamani tehtävän loppuun.
Lupaan käyttäytyä kunnollisesti ja miehekkäästi, totella esimiehiäni, noudattaa lakeja ja asetuksia sekä säilyttää hyvin minulle uskotut palvelussalaisuudet. Tahdon myös asetovereitani kohtaan olla suora ja auttavainen. Milloinkaan en sukulaisuuden, ystävyyden, kateuden, vihan tai pelon vuoksi enkä myöskään lahjain tahi muun syyn tähden toimi vastoin palvelusvelvollisuuttani.
Jos minut asetetaan esimiesasemaan, tahdon olla alaisiani kohtaan oikeudenmukainen, pitää huolta heidän hyvinvoinnistaan, hankkia tietoja heidän toiveistaan, olla heidän neuvonantajanaan ja ohjaajanaan sekä omasta puolestani pyrkiä olemaan heille hyvänä ja kannustavana esimerkkinä.
Kaiken tämän minä tahdon kunniani ja omantuntoni mukaan täyttää.
Viesti Kirjoittaja arijoutsi »
Viesti Kirjoittaja Sarjatuli »
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
Minä reissasin Neuvostoliitossa kommunismia korruptoimassa ja myötävaikuttamassa sen tuhoutumiseen. 8)Sarjatuli kirjoitti: ..... Entä te?
Viesti Kirjoittaja Sarjatuli »
Heinoo...ManiMicci kirjoitti:Minä reissasin Neuvostoliitossa kommunismia korruptoimassa ja myötävaikuttamassa sen tuhoutumiseen. 8)Sarjatuli kirjoitti: ..... Entä te?