Minuus murskana
-
Minuus murskana
Viesti Kirjoittaja rassukka »
-
Re: Minuus murskana
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja sinitiainen »
Editoitu lisäämällä pilkkuja ja vähän täsmennetty tekstiä
2. kerralla editoitu pois turhaa tekstiä
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Sait yv:n.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
-
Viesti Kirjoittaja Paapa »
Ja yhtäkkiä voit selvittää kaikki asiasi, elämässä on muitakin värejä kuin harmaata ja ruskeaa. Ja puhumattomuuteenkin on lääke, ottaa toisesta kiinni, halata ja puhua.
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
-
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Ei taida kuitenkaan asia olla ihan näin yksioikoinen...Paapa kirjoitti:Meillä kaikilla ei elimistö tuota näitä aineita, eli vika on sinänsä ihan fyysinen.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
/V
-
Meidän tilanteemme taitavat olla erilaiset siten, että minulla oli selkeät ulkoiset syyt masennukselleni. Aiemmin en masennusta ollut kokenut, ainakaan sen enempää kuin ihmiset käsittääkseni ylipäätään. Psykiatrin luona kävin kahdesti, ensimmäistä kertaa elämässäni, kun sairauslomalausuntoon tarvittiin tukea, ja kun ei omasta takaa ollut ketään, jolle puhua ja purkaa sydäntä. Mitään masennus- tai unilääkkeitä en halunnut, enkä ole myöhemminkään niihin turvautunut, vaikka huonounisuus ja yövalvomiset välillä suistavat miltei raiteiltaan. Erityisesti tällä kohtaa olen kömpelö sanoissani, mutta itseäni auttoi usko siitä, että mitään ei tapahdu minulle Jumalan siitä tietämättä ja että kaikella, pahimmankin tuntuisilla asioilla, on jokin, usein salattu tarkoituksensa.
Taas itsekeskeiseen tapaani kävin kirjoittamaan itsestäni.
Olet varmaankin saanut yv:n muiltakin kuin Amanitalta. Toivottavasti ne auttavat osaltaan sinua jaksamaan eteenpäin.
Mikähän saikaan sinut juuri täältä hakemaan apua ja varmaankin ihan sitä varten aamulla tänne rekisteröitymään ? Auttaisiko ehkä tieto siitä tässä jotenkin ?
-
-
Viesti Kirjoittaja Lillan »
Ei tällainen huoli ole mitätön. Eikä sinun kannata miettiä vaivaatko ketäänrassukka kirjoitti: Ja nyt perinteiseen tapaan alkaa jo kaduttamaan, vaivaan ihmisiä omilla mitättömillä huolillani, kun oikeasti voisin parantua tästä kun vaan päättäisin olla parempi..

iMac 20" 2 GHz Intel Core Duo
iPod Hipelö 16GB
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Aikuisuus on erittäin epämääräinen käsite, oivalluksia elämän varrella eletystä. Onkohan kukaan koskaan täysikäinen, täysinoppinut aikuinen????Tuskin, tämä on sitä elämänkoulua kaiken aikaa, välillä niin vaikeaa, että ilman tukea ei selviä. Anna meidän ainakin yrittää tukea.
Oikein lämmin lähimmäisen hali sinulle tuntematon ystävä.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
-
Tämä anteeksipyyntöni koskee noita poistamiani tekstejä.
-
sinitiainen kirjoitti:Tulen pyytämään anteeksi kun käytin toisen ahdinkoa hyväkseni ja vuodatin tänne oman vuosien takaisen hätäni, vielä niin kömpelösti ja itseeni keskittyen, että varmastikin vain pahensin ketjun aloittajan oloa. Se, että oma sydän on ollut vereslihalla varmaan hiukan selittää sitä, miksi olen täällä Hompussa reagoinut niin herkästi, jos olen tuntenut saaneeni jonkun lisäkolhun, pienenkin.
Siitäkin pyydän tässä anteeksi.
Ja häpeän syvästi kaikkea eilen kirjoittamaani. Toivon, taas kerran, että maa minut nielaisisi.
Ei tarvitse pyydellä anteeksi, ja ei oloni tästä pahentunut. Ehkäpä se tästä elämä joskus voittaa tai jotain. Aallonpohjat ovat vaan joskus niin rankkoja ja kun tietää että jos menee olo liian pahaksi niin kaikki apu on jo kokeiltu..
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Aina on olemassa jokin ovi jota ei vielä ole kolkutettu, vaikka tuntuisi että kaikki on jo nähty ja kokeiltu. Ja toivoa on niin kauan kuin elämääkin — kirjaimellisesti.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Sinitiainen editoinut pois oman tekstinsä.rassukka kirjoitti:sinitiainen kirjoitti:Tulen pyytämään anteeksi kun käytin toisen ahdinkoa hyväkseni ja vuodatin tänne oman vuosien takaisen hätäni, vielä niin kömpelösti ja itseeni keskittyen, että varmastikin vain pahensin ketjun aloittajan oloa. Se, että oma sydän on ollut vereslihalla varmaan hiukan selittää sitä, miksi olen täällä Hompussa reagoinut niin herkästi, jos olen tuntenut saaneeni jonkun lisäkolhun, pienenkin.
Siitäkin pyydän tässä anteeksi.
Ja häpeän syvästi kaikkea eilen kirjoittamaani. Toivon, taas kerran, että maa minut nielaisisi.
Ei tarvitse pyydellä anteeksi, ja ei oloni tästä pahentunut. Ehkäpä se tästä elämä joskus voittaa tai jotain. Aallonpohjat ovat vaan joskus niin rankkoja ja kun tietää että jos menee olo liian pahaksi niin kaikki apu on jo kokeiltu..
-
Viesti Kirjoittaja jhalmu »
Toki lääkehoitoakin kannattaa harkita tukena. Eikä se ensimmäinen lääke välttämättä ole joka toimii. Itse lisäksi huomasin, että minulla lääkeen tarve putosi murto-osaan normaalistikäytetyistä annoksista, kun puhumisen ja lääkehoidon yhteisvaikutus alkoi tehota. Myös kävelyretket yksin tai yhdessä ovat olleet tarpeellisia minulle.
Kiitoksia sinulle, että sain kertoa tämän,
Juha
Macbook Pro 16" i9
MacBook Air 13" i5 w/ Fedora/macos 15.5
Mac Mini Pro M4
MacBook Air 13,3" M2
-
Viesti Kirjoittaja ompponainen »
Niin kovin vaikeaa on tämä eläminen. Syviä rotkoja ja rauhaakin, kenties, joskus.
Niin paljon samoja olen kokenut kuin muutkin täällä. Myös rakas läheiseni taistelee Rassukan
tyylisessä elämäntilanteessa.
Voi kun voisi/osaisi auttaa ihmistä hädässä. Mutta ei sitä osaa vaikka kuinka haluaisi.
Niin avuton olo. Sanat tuntuvat niin tyhjiltä .
Sydämestäni lähetän lämpimiä ajatuksia ja toivon että ne kantavat, edes vähän.
-iPhone 13 Pro max
-Apple Watch 5
-
Tämänkin deletoin kun kerroin itsestäni asioita, jotka eivät tällaiseen yhteyteen kuulu.
-
Viesti Kirjoittaja tsip »
En ole muuten koskaan ymmärtänyt, miksi sairauksia, vaivoja ja vaikeuksia pitäisi salailla. Nehän ovat osa ihmistä ja elämää, saattoi niille tehdä jotain tai sitten ei. Toisaalta, olenkin aina ollut lörppö ja itsekeskeinen, että nyt vasta olo tuntuukin itsekeskeiseltä kun ei mitään muuta tahtoisikaan kuin puhua itsestään. On minussa (tai minuudessa) jotain isompaa vialla mutta miten päästä siihen käsiksi, en tiedä. Aika näyttää ja toivottavasti saan itseni tuonne "kuntouttavaan" toimintaan mukaan, huomenna ois lääkärin kanssa treffit sitä varten.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Hompussa on paljon fiksua porukkaa, jolta löytyy tietotaitoa moneen asiaan. Nämä terapia/sairaus/masennusasiat ovat kuitenkin sen verran hankalia ja yksilöllisiä että varsinaisia neuvoja on vaikea antaa, varsinkin henkilöä tuntematta. Vertais- ja muuta tukea täältä on varmasti saatavissa ja aina löytyy kuuntelevia korvia jakamaan huolia ja murheita. Se, onko Homppu (joka kuitenkin ensisijaisesti on mac-aiheinen foorumi) paras paikka näiden kertomusten jakamiseen, voi jokainen itse päättää. Itse pyrin pitämään ne suurimmat ongelmat omana ja lähipiirini tietona sillä eihän ne teille kuulu pätkääkään

Jaksamista kaikille ja lämmin halaus.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka