Tyypillinen suomalainen mies
-
Tyypillinen suomalainen mies
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Onko näin?
Itse DM-setä ei hakkaa vaimoaan (eikä muitakaan) eikä tunnusta olevansa juoppokaan.
pilkettä silmäkulmaan, ei nyrkkiä
-
Re: Tyypillinen Suomalainen mies
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »

-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Hakata?Peitsamo kirjoitti:En keksi tämän Thorsin ohella yhtä ärsyttävää henkilöä kuin tämä Oksanen. Tiedän kyllä mitä tuollaisille pitäisi tehdä
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja mindgame »
Joo, nyrkin ja hellan väliin? Sen jälkeen kun on ottanu hatun pois. Osaapa tyttö pysyä julkisuudessa, onkoha kirjan myynti alkanu heikentyyn? Tosielämän trolliPeitsamo kirjoitti:En keksi tämän Thorsin ohella yhtä ärsyttävää henkilöä kuin tämä Oksanen. Tiedän kyllä mitä tuollaisille pitäisi tehdä

-
Viesti Kirjoittaja Kibe »

-
Viesti Kirjoittaja TId »

-
Viesti Kirjoittaja Sarjatuli »
-
Viesti Kirjoittaja G5Zen »
Sarkasmi taitaa mennä ohi joskus. Eiköhän tällä viitata Sofi Oksasen esiintymiseen.Sarjatuli kirjoitti:Ei voi kuin itkeä tälläisen aiheen aloittajalle. Mistä teitä sikiää. Mitä teidän mielessänne liikkuu. Ja yleensä mitä niiden miesten mielessä liikkuu jotka hakkaavat ei pelkästään vaimojaan/lapsiaan vaan myös lähimmäisiään. Taustaa.. Olen ollut koulukiusattu, heikko rääpäle, aikaa myöten olen saanut lihaa luitten ympärille ja mahdollisuus olisi ollut kostaa kiusaajilleni. Olen myös eronnut. Mutta ikinä ei ole tullut mieleeni että ongelmani olisi selvinnyt käyttämällä väkivaltaa toiseen osapuoleen. Maailmalla, missä olen ollut rauhanturva tehtävissä, olen nähnyt tarpeeksi väkivaltaa ja toiseksi aikasemmat harrastukseni (itsepolustus lajit) on tutustuttanut minut siihen mitä ihminen voi todella pelkällä omalla ruumiillaan/oppimallaan tekniikalla tehdä toiselle. Joten ajatelkaa muutaman kerran, täällä elää muitakin ihmisiä kun te, ajattelevat luultavasti eritavalla ja uskoakseni myös haluavat parhaan mahdollisen elämä itselleen ja lähimmäiselle. Joten suokaa se heille.
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Mutta lukemaan ne ei siellä maailmalla opettaneet saati sitten ymmärtämään miten tähän aloitukseen tulee suhtautua?Sarjatuli kirjoitti:Ei voi kuin itkeä tälläisen aiheen aloittajalle. Mistä teitä sikiää. Mitä teidän mielessänne liikkuu. Ja yleensä mitä niiden miesten mielessä liikkuu jotka hakkaavat ei pelkästään vaimojaan/lapsiaan vaan myös lähimmäisiään. Taustaa.. Olen ollut koulukiusattu, heikko rääpäle, aikaa myöten olen saanut lihaa luitten ympärille ja mahdollisuus olisi ollut kostaa kiusaajilleni. Olen myös eronnut. Mutta ikinä ei ole tullut mieleeni että ongelmani olisi selvinnyt käyttämällä väkivaltaa toiseen osapuoleen. Maailmalla, missä olen ollut rauhanturva tehtävissä, olen nähnyt tarpeeksi väkivaltaa ja toiseksi aikasemmat harrastukseni (itsepolustus lajit) on tutustuttanut minut siihen mitä ihminen voi todella pelkällä omalla ruumiillaan/oppimallaan tekniikalla tehdä toiselle. Joten ajatelkaa muutaman kerran, täällä elää muitakin ihmisiä kun te, ajattelevat luultavasti eritavalla ja uskoakseni myös haluavat parhaan mahdollisen elämä itselleen ja lähimmäiselle. Joten suokaa se heille.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Olen ratkaissut ongelman olemalla juomati hakkaamisen sijasta kuristan.Macco kirjoitti:Mites muuten, tyypilliset suomalaiset miehet, teillä on tapana suojata näppäimistönne, kun rystysistä tippasee verta ja kossupullosta tuppaa aina läikkymään nestettä? Olisiko näppäimistösuoja riittävä, vai pitäisikö hommata silikoninäppäimistö?
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Olisiko kyseessä ollut tahallinen provosointi? Tarkoituksena lienee ollut halu herättää keskustelua. Tai mistä sen tietää kuinka tosissaan joku on? Oksasen yleistys mustaa kaikkien miehien maineen. Se on liioittelua, joka ei ole suvaittavaa. Suomalainen mies kaiketi hakkaa vaimoaan juovuksissa. Hakkaaminen ei ole positiivista missään muodossa. Samaan hengenvetoon tietysti pitäisi huomauttaa, että on niitä hakkaavia naisiakin. Mitä aiheelle voisi tehdä? Tuskin se hakkaaminen loppuu jos sen ei ymmärrä olevan ongelma. Usein toinen osapuoli on vielä ongelmakimpussa niin tiiviisti solmussa, että ei uskalla ottaa hatkoja.darthmother kirjoitti:S. Oksanen väitti tyypillistä Suomalaista miestä vaimoaan hakkaavaksi väkivaltaiseksi juopoksi.
Onko näin?
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
JaaSarjatuli kirjoitti:Ei voi kuin itkeä tälläisen aiheen aloittajalle. Mistä teitä sikiää. Mitä teidän mielessänne liikkuu. Ja yleensä mitä niiden miesten mielessä liikkuu jotka hakkaavat ei pelkästään vaimojaan/lapsiaan vaan myös lähimmäisiään. Taustaa.. Olen ollut koulukiusattu, heikko rääpäle, aikaa myöten olen saanut lihaa luitten ympärille ja mahdollisuus olisi ollut kostaa kiusaajilleni. Olen myös eronnut. Mutta ikinä ei ole tullut mieleeni että ongelmani olisi selvinnyt käyttämällä väkivaltaa toiseen osapuoleen. Maailmalla, missä olen ollut rauhanturva tehtävissä, olen nähnyt tarpeeksi väkivaltaa ja toiseksi aikasemmat harrastukseni (itsepolustus lajit) on tutustuttanut minut siihen mitä ihminen voi todella pelkällä omalla ruumiillaan/oppimallaan tekniikalla tehdä toiselle. Joten ajatelkaa muutaman kerran, täällä elää muitakin ihmisiä kun te, ajattelevat luultavasti eritavalla ja uskoakseni myös haluavat parhaan mahdollisen elämä itselleen ja lähimmäiselle. Joten suokaa se heille.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Ittenhän täällä aikoinas kiusasit sinistä tirppaa?
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
-
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
Kippiauto kirjoitti:MIKSI kaikkien elokuvien velhot näyttää ihan samalta
Hehän ovat kuin kaksi marjaa!mindgame kirjoitti:Osaapa tyttö pysyä julkisuudessa, onkoha kirjan myynti alkanu heikentyyn? Tosielämän trolli

-
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Lapsista 20 oli oman äitinsä tappamia, 7 oman isänsä ja 2 muun lähisukulaisen
S. Oksasen tapaan esitän: Tyypiilinen Suomalainen nainen on lapsentappaja.
Suomalaiset rauhanturvaajat vastasivat tulitukseen
marraskuun 1. Helsingin Sanomissa sanottiin, suomalaisten vastaus tulitukseen tappoi tulittajia.
Tyypillinen rauhanturvaaja on tappaja?

-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Kenenkään mukilointi ei ole fiksua sinällään ja varsinkaan jos mies täräyttää naista. Toisaalta näen niinkin että ihminen on yhä eläin ja toimii eläimen lailla vaikka eletäänkin jo tätä aikaa. Pumpulilinnat ei aina ole voimissaan kun 2 miestä ottaa mittaa toisistaan reviirejään merkkaillen ja paritteluriittien säestämänä. Pojat on poikia eikä nää Sofiat sitä miksikään koskaan muuta vaikka miten kynät savuaa.
-

Ja kännipeikko ei ilmeisesti ole kuullutkaan siitä, että nainen voisi pahoinpidellä miestään

Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
No saahan se Sofi niin väittää, ketäpä tuo haittaa. En nyt oikein jummarra, miksi tuommoisesta pitäisi ylipäätään nokkiinsa ottaa.darthmother kirjoitti:S. Oksanen väitti tyypillistä Suomalaista miestä vaimoaan hakkaavaksi väkivaltaiseksi juopoksi.
Onko näin?
Itse DM-setä ei hakkaa vaimoaan (eikä muitakaan) eikä tunnusta olevansa juoppokaan.
pilkettä silmäkulmaan, ei nyrkkiä
Jos itse olisin tunnettu suomalainen kirjailija, voisin tehdä saman tempun, ja julistaa tanskalaisessa mediassa, että tyypillinen suomalainen nainen on tylsä ja epännaisellinen lehmä, joka pahoinpitelee miestään henkisesti. Ei siis liene ihme, että osa miehistä sortuu hakemaan lohtua viinapullosta. Moinen toteamus olisi (ja on) aivan yhtä kurantti kuin tuo Sohvi-tädin julistuskin.
En ole ko. ohjelmaa nähnyt, joten paha ottaa kantaa siihen, mitä Sohvi-täti on oikeasti sanonut, ja mikä on toimittajien myyntivedätystä. Toisaalta jos tuo referaatti tarkka olisikin, enemmän se kertonee Sofista itsestään kuin 'tyypillisestä suomalaisesta miehestä'. Kenties tuo kertoo myös Sofin huonosta miesmausta, jonka seurauksena ne omat pettymykset sitten välittyvät moisiksi yleistyksiksi - mene ja tiedä. Tuohan on (monille) naisille aika tyypillistä käytöstä.
Parempi olla menemättä tuon enempää henkilökohtaisuuksiin, kun puhutaan julkisuuden henkilöstä nimimerkin takaa, mutta samantasoisena yleistyksenä tuo on ihan yhtä pätevä kuin Sofin omat lausunnotkin.
Toisaalta Sofi vaikuttaa ainakin julkisten esiintymisten perusteella suht fiksulta, joten kaitpa tuo voi olla vähemmän henkilökohtainen provokin, tai ehkä vaan rehellinen tunnustus erittäin vähäisestä mieltymyksestä suomalaiseen kulttuuriin ja suomalaisiin 'perusmiehiin'. Se taas olisi ja on täysin ymmärrettävä henkilökohtainen mielipide.
Tottahan se on, että suomalaisten miesten joukossa on paljon viinaanmeneviä 'juntteja', joista osa (muttei moni) ehkä jopa hakkaa naisiaan, mutta tietääkseni tilastotietojenkin valossa esim. itäisessä naapurissa nimenomaan tuo naisten hakkaaminen on vielä selvästi yleisempää. Pistää siis epäilemään, että Sofin kommentteja värittää omat kokemukset ja mahdollinen tausta tietynlaisissa ympyröissä.
Hui hai, hommatkoon sitten vaikka venäläisen tai eestiläisen ukon, jos se helpottaa oloa. Kyllä mullekin ulkomaalainen nainen kelpais vallan mainiosti, jopa paremmin kuin se tyypillinen suomalainen.

Onneksi olkoon, teit juuri monta mediamogulia onnelliseksi tuolla lausunnolla.Sarjatuli kirjoitti:Ei voi kuin itkeä tälläisen aiheen aloittajalle. Mistä teitä sikiää. Mitä teidän mielessänne liikkuu. Ja yleensä mitä niiden miesten mielessä liikkuu jotka hakkaavat ei pelkästään vaimojaan/lapsiaan vaan myös lähimmäisiään.
Tuollainen reaktio oli juuri sellainen, mitä nuo roskalehtien uutisoijat toivovatkin, koska sillä myydään niitä lehtiä, ja saadaan lypsettyä mokomasta epäuutisesta kaikki irti. Useamman päivän lööppien verran. Suuntaa siis itkusi ennemmin vaikka WSOY:n pr-päällikölle, jonka kautta se varmaan välittyy paremmin sinne oikeampaan osoitteeseen.
-
Viesti Kirjoittaja ompponainen »
Son vissiin sitten itte SohviTouho kirjoitti:
Hui hai, hommatkoon sitten vaikka venäläisen tai eestiläisen ukon, jos se helpottaa oloa. Kyllä mullekin ulkomaalainen nainen kelpais vallan mainiosti, jopa paremmin kuin se tyypillinen suomalainen.![]()

Hän on mahtava median hyväksikäyttäjä !
-iPhone 13 Pro max
-Apple Watch 5
-
Viesti Kirjoittaja Sikari-Sakari »
Sofi on huippu!
-
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »

Jees. Tosi pikkumaista ottaa nokkiinsa pikku yleistyksistä.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »

Suomalaiset miehet ovat selvästi suomalaisia naisia kauniimpia! Sikaisempiakin he ovat.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka