Nimimerkin takaa on helppo laukoa räikeitäkin mielipiteitä, mutta myöntääkö joku esiintyvänsä esimerkiksi täällä jonain muuna kuin itsenään? Olemmeko taipuvaisia liioittelemaan esimerkiksi omaa tulotasoamme, seksikumppaneiden määrää tai MacBookkimme tehoja netin eri keskustelufoorumeilla? Veikkaan, että tällekin saitille moisia mahtuu muutama, mutta löytyykö keskuudestamme kenties patologinen valehtelija, joka oikeasti onkin Mikkisoftan miehiä, vaikka iMacinsa spekseillä täällä leijuukin?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Itse olen muutaman kerran esiintyny Suomi24-foorumeilla naisen nimimerkillä. Ei, minulla ei ole ongelmia sukupuoli-identiteettini kanssa, vaan syy tähän löytyy pienen empiirisen kokeen takaa: kirjoitin kerran kaksi lähes identtistä viestiä samasta aiheesta, mutta toisen naisen nimimerkillä ja toisen taas miehen. Jostain syystä sain paljon negatiivissävytteisempiä vastauksia miehen nimimerkillä kirjoitettuun viestiin. Viesteissä haukuttiin mm. yleistietoni ja monessa viestissä oli hyvinkin karkeaa, suorastaan loukkaavaa kieltä. Naisen nimimerkillä kirjoitettuun viestiin ei eksynyt yhtään kirosanaa, saati sitten epäasiallista vastausta; päin vastoin viestit olivat täynnä ystävällismielisiä hymiöitä
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Miten on homppulaisten laita?
Itse voin vannoa esiintyväni täällä ihan sataprosenttisen omana itsenäni.