Karmein joulupukkikokemus
Sana on (melkein) vapaa.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Karmein joulupukkikokemus
Viesti Kirjoittaja tekerolant »
Kansakoulun toisesta luokasta lähtien jouduin olemaan kuusijuhlassa joulupukkina, vasta yläasteelle kirkonkylään siirtyminen lopetti sen "uran". Syy mun valintaan siihen hommaan oli vähän omituinen, jonkun mielestä ehkä ilmiselvän yksinkertainen: minulla oli sopiva takki, semmoinen ruskea ja karvainen. Länsisuomalaisissa kyläkouluissa kai koetettiin silloin 70-luvun alussa vaalia sitä suomalaista perinnettä, että pukilla on turkki päällä ja karvahattu silmillä, eikä mitään punanuttuja käytetä. Partakin oli putkipellavaa.
Opettajat kehuivat, että hoidin homman ihan hyvin, vaan enpä tiedä. Olin pirun ujo. Ja minua tietenkin kiusattiin asiasta julmasti ja jo hyvissä ajoin ennen joulua ja vielä kun koulu taas alkoi joululoman jälkeen. Tokaluokkalaisena se palttoo oli mulle iso, kutosella olin vielä aika pieni muihin verrattuna, mutta silti piti vetää käsiin pitkät nahkarukkaset, etteivät laihat pojanranteet olisi vilkkuneet.
[Silloin kutosella eräs luokkakaveri näytti Turun Sanomien pilkallista juttua jostain Sex pistols-yhtyeestä, tytöt kuuntelivat Freemania.]
Takki on tallella.
Opettajat kehuivat, että hoidin homman ihan hyvin, vaan enpä tiedä. Olin pirun ujo. Ja minua tietenkin kiusattiin asiasta julmasti ja jo hyvissä ajoin ennen joulua ja vielä kun koulu taas alkoi joululoman jälkeen. Tokaluokkalaisena se palttoo oli mulle iso, kutosella olin vielä aika pieni muihin verrattuna, mutta silti piti vetää käsiin pitkät nahkarukkaset, etteivät laihat pojanranteet olisi vilkkuneet.
[Silloin kutosella eräs luokkakaveri näytti Turun Sanomien pilkallista juttua jostain Sex pistols-yhtyeestä, tytöt kuuntelivat Freemania.]
Takki on tallella.
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Ei teitillä ole käynyt kylässä retro-pukki?

-
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Lapsuuden pukki oli karmea, turkki oli nurinpäin päällä ja joku paholainen karvareuhka päässä ja sitten se naama, semmonen paperimassasta tehty irvokas lärvi
tyhjine silmineen missä roikkui pumpuli tahi pellavaparta ja aina se muisti tuoda ne risut, kyllä sillon pelotti.
Oma karmein kokemukseni on se, kun tajusin ettei pukki olekaan isä/äiti tahi joku muu sukulainen vaan ihan vieras olento
ne tyhjät silmänreijät pelotti
Wanhankansan aito joulupukki:

tyhjine silmineen missä roikkui pumpuli tahi pellavaparta ja aina se muisti tuoda ne risut, kyllä sillon pelotti.
Oma karmein kokemukseni on se, kun tajusin ettei pukki olekaan isä/äiti tahi joku muu sukulainen vaan ihan vieras olento

Wanhankansan aito joulupukki:

4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka